- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Het is goed dat Godfather 4 uitkomt
Het is goed dat Godfather 4 uitkomt
film obsession
-
- 42 messages
- 0 votes
Ik zelf denk dat het de hele trilogie zal verkrachten...ze moeten gewoon niet dom doen...
Mister_Pink
-
- 632 messages
- 0 votes
Ik vind ook dat ze niet dom moeten doen.. Waar heb je het eigenlijk over? 
donnie B.
-
- 632 messages
- 0 votes
Zou wel eens een hele verassende film kunnen worden. Niet meteen te negatief zonder enige vorm van informatie.. Ik kijk er wel naar uit en als het 'ooit' zover komt ben ik ook evt bereid om mezelf tegen te spreken. Maar voor nu... vooral wachten...
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Net als bij 3 ben ik nogal sceptisch, maar dat is ook een erg goede film gebleken. Valt weinig over te zeggen dus.
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Is er eigenlijk nog wel een boek over waarop ze de film kunnen baseren? Of wordt het een volledig origineel script?
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Een nieuw boek geloof ik? Dat nog niet eens af is o.i.d. (meen me zoiets te herinneren).
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Is er eigenlijk nog wel een boek over waarop ze de film kunnen baseren? Of wordt het een volledig origineel script?
Godfather 2 (voor het grootste gedeelte) en Godfather 3 zijn ook gebaseerd op een origineel script. Van Mario Puzo weliswaar, maar toch.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Godfather 2? Dat komt grotendeels toch gewoon uit het boek?
donnie B.
-
- 632 messages
- 0 votes
Een nieuw boek geloof ik? Dat nog niet eens af is o.i.d. (meen me zoiets te herinneren).
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Godfather 2? Dat komt grotendeels toch gewoon uit het boek?
'k Heb het al weer een tijdje terug gelezen, maar volgens mij is het alleen het gedeelte van de jonge Vito nog uit het boek. [schaammodus] 'k Weet eigenlijk niet eens meer of dit nou een groot gedeelte was in de film of niet [/schaammodus]
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Volgens mij zit dat hele Cuba gedeelte en gedoe met Fredo ook in het boek hoor (al moet ik met dezelfde schaamte zeggen dat ik het ook niet meer zeker weet).
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Ik zelf denk dat het de hele trilogie zal verkrachten...ze moeten gewoon niet dom doen...
Waarom dan zo'n verkeerde topic-titel ?
Zelva
-
- 2188 messages
- 2702 votes
Ja, dat snapte ik ook al niet.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Volgens mij zit dat hele Cuba gedeelte en gedoe met Fredo ook in het boek hoor (al moet ik met dezelfde schaamte zeggen dat ik het ook niet meer zeker weet).
Dat zit niet in het boek. Het boek eindigt ongeveer op hetzelfde punt als de film (het moment waarop Kay zich realiseert dat Michael echt een gangster is).
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Oke, het zal mijn verbeelding zijn geweest. Tijdje geleden al dat ik het boek las.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Mario Puzo stierf toen hij nog geeneens klaar was met dit boek.
Dat zal wel geen nieuws meer zijn, maar zonder hem stelt een 4e godfather niets voor.
De titel "the Godfather Returns" klingt ook niet echt orgineel, ik denk dat ze het beter kunnen laten zoals het is, we hebben al 2 Don Corleone's, een 3e zou voor nog meer verwarring zorgen.
Beejeej
-
- 580 messages
- 1127 votes
het is een interessante doch gevaarlijke uitdaging.
wat zijn de speculaties voor de hoofdrollen dan?
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Hij wilt gewoon een stelling deponeren, en daar reageert hij dan vervolgens zelf op. Simpel toch?
Hoop bij een deel 4 dat er voor echt goede acteurs (en eventueel actrices) word gekozen, geen andy garcia's en sofia coppola's meer.
James Gandolfini, Harvey Keitel en Sean Penn misschien, en zouden Kevin Spacey en Benicio Del Toro voor maffiosi kunnen doorgaan? Ik denk niet dat er vandaag de dag nog acteurs in staat zijn een dergelijke film te kunnen dragen, wellicht een aantal 'grote' Europese acteurs ... ? Zonder (meerdere) 'grote' acteurs zou een 4e Godfather zeker gedoemd zijn te mislukken.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Hoop bij een deel 4 dat er voor echt goede acteurs (en eventueel actrices) word gekozen, geen andy garcia's en sofia coppola's meer.
James Gandolfini, Harvey Keitel en Sean Penn misschien, en zouden Kevin Spacey en Benicio Del Toro voor maffiosi kunnen doorgaan? Ik denk niet dat er vandaag de dag nog acteurs in staat zijn een dergelijke film te kunnen dragen, wellicht een aantal 'grote' Europese acteurs ... ? Zonder (meerdere) 'grote' acteurs zou een 4e Godfather zeker gedoemd zijn te mislukken.
Kevin Spacey niet, Benicio del Toro misschien, maar dan als een handlanger.
Sean Penn zie ik ook niet zo snel zo'n rol spelen...
Beejeej
-
- 580 messages
- 1127 votes
zou ook een moeilijke rol voor em worden, de linkse rakker 
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Een rol voor Del Toro in een mogelijke Godfather Part IV zou natuurlijk geweldig zijn. Hij zou zeker een goede Corleone kunnen spelen. Zo ook James Franco, Clive Owen en James Caviezel bijvorbeeld, zouden allemaal iemand uit de familie kunnen spelen.
Het zou best goed uit kunnen pakken als het verhaal verder gaat waar het bij de laatste Godfather stopte. Andy Garcia dus aan de hoofd van de familie. Regie natuurlijk in handen van Coppola.. geen Coppola = geen Godfather.
Harvey Keitel en Sean Penn zijn niet geschikt om iemand uit de familie te spelen maar voor andere rollen in de film zouden ze zeker gecast kunnen worden. Namen als James Gandolfini en Kevin Spacey vallen voor mij zeker af. Aardige acteurs maar niet goed genoeg voor een Godfather film.
De minimale eisen voor een vierde Godfather zijn dus: juiste acteurs (Garcia, Franco), goed script en Coppola..
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Weet iemand misschien waarom Franc D'Ambrosio (Anthony Vito Corleone in GF 3) nooit meer een rol heeft gehad?
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Hij kan voor geen meter acteren. That's why.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Hij kan voor geen meter acteren. That's why.
Dat konden wel meer acteurs/actrices niet in GF 3
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Echte Italiaanse acteurs zijn altijd de basis geweest voor de film.
Chazz Palminteri zou heel goed de rol kunnen krijgen van 1 van de 5.
Als we toch over Amerikaanse acteurs beginnen dan kunnen namen als Johnny Depp, Charlie Sheen en Michael Madsen ook op de auditielijst, Russel Crow en Gary oldman zou ik heel goed kunnen zien als ingehuurde henchmen.
Maar mijn persoonlijke mening is dat een eventuele godfather 4 gedoemd is om te mislukken.
We hebben simpelweg gebrek aan de juiste acteurs, meesters als DeNiro en Pacino kunnen er helaas niet meer een bijdrage aan leveren en ik denk ook dat het effect van the godfather is uitgewerkt (een 4e deel dan)
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Regie natuurlijk in handen van Coppola.. geen Coppola = geen Godfather.
Mee eens. Zonder Coppola aan de regie zou ik The Godfather IV niet erkennen.
feanaro surion
-
- 5765 messages
- 1770 votes
Ik vind the godfather 3 zo een afsluiter van de (nu nog) trilogie dat mocht er een deel vier komen het vind ik over een totaal andere familie zou moeten gaan. En wat is er het nut dan nog van het the godfather te noemen. Nee van mij hoeft er geen godfather 4 te komen.
Diesel
-
- 9411 messages
- 0 votes
Als we toch over Amerikaanse acteurs beginnen dan kunnen namen als Johnny Depp, Charlie Sheen en Michael Madsen ook op de auditielijst, Russel Crow en Gary oldman zou ik heel goed kunnen zien als ingehuurde henchmen.
ThaMovieVoter
-
- 3637 messages
- 2242 votes
Bij Sheen heb ik eigenlijk ook wel mijn twijfels...
Oke, hem schrappen we maar weer.
Maar bij Depp blijf ik, aan die uitstraling kan namelijk wel wat gedaan worden..