- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Korte films
Korte films
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Shit, vergeten.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Heb ze allemaal al tijdens het NFF gezien. Vond dat er wel betere tussen zaten dan Raak.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Sowieso zie je in die categorie altijd grote smaakverschillen. Geloof dat op elke festival een andere kortfilm wint.
WeZet
-
- 217 messages
- 949 votes
Ik heb zelf ook ene Home Made Movie genaamd "Tijd voor koffie"
Kijk, geniet (hoopelijk...) en geef je mening!
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
BMW mini-filmpjes: "The Hive" series (met Clive Owen)
Season 1
Regisseur: John Frankenheimer (Ronin)
Regisseur: Ang Lee (Hulk; Crouching Tiger, Hidden Dragon)
Regisseur: Wong Kar-wai (In The Mood For Live; 2046)
Regisseur: Guy Ritchie (Snatch; Revolver; Lock Stoch And Two Smoking Barrels)
Regisseur: Alejandro González Iñárritu (Babel; 21 Grams; Amores Perros)
Season 2
Regisseur: John Woo (Face/Off; Mission Impossible 2)
Regisseur: Joe Carnahan (Smokin' Aces; Narc)
Regisseur: Tony Scott (Deja Vu; Man On Fire; True Romance)
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Hier scheidt het kaf zich van het koren...
Mijn God... die van Tony Scott...
Michel Dumoulin
-
- 19 messages
- 53 votes
In Film > Overige films > Korte Films 2:
Er zijn zo vreselijk veel prachtige (zo niet geniale) korte animatiefilms gemaakt, dat ik me afvraag of de MoMe-gebruikers daar ook weet van hebben.
Ik ben eigenlijk een MuMe-fan en bezoek af en toe de ´grote broer´.
Éénieder zou eigenlijk verplicht; "Ryan" moeten kijken!
Gemaakt door Chris Landreth.
Dit is m.i. echt een geniaal stukje beeldmateriaal!
Pindakaas het, je zult er geen spijt van krijgen.
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
De orgineele Saw film is erg leuk.
Freud
-
- 10772 messages
- 1153 votes
De Oscarwinnaar van 2005 heb ik al eens gepost, maar die links werken niet meer (verwijderd wegens te gewelddadig, hoe bestaat het), gelukkig staat hij er opnieuw op. Een geweldig filmpje trouwens
.
De winnaar van 2006 staat er intussen ook op, een vrij hilarische nogal overdreven maar wel pakkende versie van West Side Story op de Westelijke Jordaanoever. Heerlijke musicalliedjes, de eerste keer lag ik werkelijk strijk. In Youtube formaat werkt het minder goed, maar het blijft wel geinig. Een van de eerste echte komedies die ik gezien heb over het Palestijns-Joods conflict, en dat zonder dat een van beide partijen níet belachelijk gemaakt wordt, dat is zeldzaam.
daviddoelen
-
- 663 messages
- 6588 votes
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Leuk om eens een van die korte docu's gezien te hebben waar Kubrick mee begon. Helaas is het onderwerp niet al te boeiend.
daviddoelen
-
- 663 messages
- 6588 votes
Zijn tweede documentaire Day of the Fight is een stuk interessanter. Helaas staat ie (nog?) niet op Youtube.
anne J
-
- 1525 messages
- 976 votes
An Insomniac's Nightmare
Staat niet op moviemeter, korte film.
Kent iemand die?
Regisseur: Tess Nanavati.
Acteur: Dominic Monaghan.
Ik heb hem zelf niet gezien, maar hij krijgt een redelijk punt op imdb (7.0), is het iets?
daviddoelen
-
- 663 messages
- 6588 votes
An Insomniac's Nightmare
Staat niet op moviemeter, korte film.
Kent iemand die?
Regisseur: Tess Nanavati.
Acteur: Dominic Monaghan.
Ik heb hem zelf niet gezien, maar hij krijgt een redelijk punt op imdb (7.0), is het iets?
Ik vond de trailer wel goed. Lijkt me een interessante korte film.
Voor geïnteresseerden, de trailer is te bekijken op: http://www.ifilm.com/video/2687960
Fikret8
-
- 6169 messages
- 4233 votes
http://www.youtube.com/watch?v=evx_Ps85yu8
Geweldige parodie op de klassieker The Invisible Man. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Vinyl (1965) Andy Warhol
Deze door andy warhol bewerkte filmversie, van anthony burgess populaire roman a clockwork orange, in dit 33 minuut durende filmpje staan de homo-erotische aspecten van het sadomasochisme centraal wanneer de jonge crimineel Victor, gespeeld door Gerard Malanga, wordt heropgevoed door de politie.
Voor mensen die het nog niet begrepen. Dit is de eerste verfilming van de controversiele roman a clockworkt orange, die later door stanley kubrick, nog een keer werd verfilmt
Er is niet veel bekent over dit filmpje. Als je er op internet naar zoekt krijg je haast geen resultaat. Ik betwijfel dan ook of de film nog wel bestaat. Op imdb staat vermeld, dat de film 70 minuten duurt, er is echter niets bekent over deze versie.
Sorry voor de weinige informatie, ben nieuw hier en weet nog niet zo goed hoe alles werk. Maar dacht dat mensen het wel interesant zouden vinden om te weten, dat de film a clockwork orange al eerder is verfilmt.
bron:imdb.
bron2: (boek)" 1001 van de meest spraakmakende films allertijden.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5066 votes
Van Vinyl is een Italiaanse DVD. Van meer warhol films trouwens.
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Oh ik kon er echt niets van vinden, anders had ik wel meer geplaatst. Heb jij die toevallig gezien, zoja kun je me vertellen of ie nou 70 of 33 minuten duurt want op imdb, en het boek stonden verschillende speelduur.
niethie
-
- 7319 messages
- 7239 votes
Lick the Star 1998 regie:sofia coppola 16 minuten
De voorloper van virgin suicides,lost in translation. De zelfde dromerige sfeer als in die film. Een verhaal is haast niet aanwezig ik denk dat het gewoon een klein experimentje was gefinanceerd door haar vader, voor dat ze haar eerste hoofdfilm maakte. De film is in zwart wit en duurt een kleine 16 minuten. Nergens erg goed, maar als je een fan bent van coppola´s werk bent, zoals ik dan is dit een must. Het filmpje is in twee delen te bekijken op you tube.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Deze kortanimatiefilm is inmiddels al uitgegroeid tot een groots project.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Matig filmpje, dat volgens mij helemaal geen lange versie verdient.
Visueel nogal karig en er valt weinig eigen stijl te herkennen, het verhaaltje van de slechte mensheid klinkt enorm vermoeiend afgaande op de summary van 6 regeltjes.
Geen idee hoeveel mensen hier aan gewerkt hebben. Als prestatie van een éénling wel mooi, maar als commercieel en professioneel product te flauw.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Vind het visueel behoorlijk oke en wel een eigen stijl hebben.
.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Voor de oplettende kijker extra leuk, verder een leuke korte vingeroefening...:
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Welk department heb jij voor je rekening genomen?
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Geen. Ik was de ster (letterlijk, danwel figuurlijk, zoals je wilt) van de film...
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Ilha das Flores van Jorge Furtado (The Man who Copied). Best vermakelijk en toch ook aangrijpend.