• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

HFR (High Frame Rate)

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Ondanks dat ik het ook brak lelijk vind, vind ik de uitleg toch maar een beetje beperkt. De vraag is vooral hoe gewend de meesten zijn geraakt aan die 24fps en hoe jongere mensen bijv. tegen het verschil aankijken. Of mensen die eigenlijk vooral 48/60fps beelden gewend zijn.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Wat mooi is, is inderdaad aan verandering en gewenning onderhevig. Ik meen me te herinneren dat er in een onderzoek eigenlijk gericht op het verschil kunnen horen tussen mp3 en lossless audio, naar voren kwam dat er ook enkele mensen waren die een duidelijke voorkeur leken te hebben juist voor hevig gecomprimeerde muziekbestanden boven 320 Kbps of lossless. Zogenaamde 128 kbps fans

Dat kan met beeld wellicht ook. Er zijn ook soap opera effect fans bij tv's, ik gruwel er ook van.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Ik ook ja, alleen krijg ik de kriebels wanneer men halsstarrig op zoek gaat naar half-wetenschappelijke redenen om eigen voorkeuren objectief te motiveren

Gisteren nog The Wall gezien (Doug Liman), die Amazon producties lijken er erg vaak "last" van te hebben. Lelijk tot en met, maar vraag je af hoe je naar 24fps kijkt als je niks anders gewend bent dan hogere framerates?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

"Gemini Man" Can't Show As Intended In U.S. - Dark Horizons

Dark Horizons wrote:

Filmmaker Ang Lee has been pushing cinema technology forward in recent years, and his new Will Smith-led sci-fi film Gemini Man goes even further than before with the project being able to be released in 4K 3D and at a high frame rate (HFR) of 120fps.

Trouble is, it turns out no U.S. cinema is capable of playing the film as originally intended – only a few cinemas in Asian markets will be capable. Polygon reports that only 14 cinemas in the entire country (all AMC) will show the film in 3D and at 120fps HFR but only in 2K.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hfr en 24fps gecombineerd in Avatar - Achtergrond - Tweakers

Log in om dit artikel gratis te lezen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Avatar-sequel laat filmprojectoren crashen - KIJK Magazine - kijkmagazine.nl

KIJK Magazine wrote:

Een beeldsnelheid van 48 fps is echter een betrekkelijk nieuwe technologie die de meeste bioscopen niet ondersteunen. Daarvoor zijn namelijk de nieuwste projectoren of upgrades van bestaande projectoren nodig. Niet zo gek dus dat er problemen optraden in Japanse bioscopen. Enkele bioscoopketens moesten Avatar-fans wegsturen en hun geld teruggeven, omdat ze de film niet konden afspelen. Een bioscoop in Centraal-Japan moest de beeldsnelheid halverwege de film terugbrengen van 48 naar 24 fps om de kijkervaring soepeler te maken.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.