• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.338 votes
Profile

Films die we over 30 jaar als klassiekers beschouwen

Eazy

• 569 messages
  • 298 votes

Welke films beschouwen we over zo'n 30 jaar als klassiekers? Dit geld voor films die uitgekomen zijn sinds 2000.

Ik begin met:

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Vreemd. Ik heb er dertig, veertig jaar geleden nooit over nagedacht welke films die toen verschenen, nu klassiekers zouden kunnen geweest zijn. Laat staan binnen nog eens dertig jaar.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Uit mijn top-10: The Lord of the Rings (overduidelijk) en Gladiator.

Verder (5,0 en 4,5 gestemde films): The Hangover, Pirates of the Caribbean, Man on Fire, Star Wars (4, 5 en 6), Up, Wall-E, 300, Blood Diamond, Fearless, The Last Samurai, Shrek, Ip Man en vele anderen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Minotaures wrote:

Verder (5,0 en 4,5 gestemde films): The Hangover, Pirates of the Caribbean, Man on Fire, Star Wars (4, 5 en 6), Up, Wall-E, 300, Blood Diamond, Fearless, The Last Samurai, Shrek, Ip Man en vele anderen.

Fearless, Blood Diamond en Man on Fire lijken niet bepaald hard op weg om klassiekers te worden. Ze hebben hier hoge gemiddeldes, maar worden nergens echt besproken.

Maar dit is altijd moeilijk te voorspellen. Avatar is een enorm succes, maar lijkt toch al wat aan populariteit te hebben ingeboet. Wie zal zeggen waar het heen gaat. De meest veilige voorspelling voor klassiekerstatus van de laatste tien jaar is denk ik There Will Be Blood.

Was er overigens al niet zo'n topic?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

starwars321

• 167 messages
  • 915 votes

inglourios bastards, snatch, sin city

starwars321

• 167 messages
  • 915 votes

en der untergang, public enemy nr, 1

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

Ik gok op Tree of Life (en hoop het ook).

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Requiem for a Dream

City of God

A Beautiful Mind

Amelie

Kill Bill

Kill Bill 2

Pan's Labyrinth

Shutter Island

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.