- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Friends de film
Friends de film
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Met een goede regisseur en een paar goede gastrollen van grote acteurs mag dat geen probleem zijn.
Ik ben er absoluut niet tegen zeker na in mijn ogen het belabberde einde van de serie.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Inderdaad, wat moet je nou voor film van Friends maken
.
Gewoon een stel vrienden die wat simpele dingetjes beleven. Is toch geen basis voor een film? Er zit nauwelijks een verhaal in.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Die serie was een enorm succes in de VS en ze moeten wel iets heel sterks maken willen ze succes met de film hebben.
Ja vast. Als je een film maakt waarin de 6 anderhalf uur lang scheten laten levert het nog 200 miljoen op.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Ja vast. Als je een film maakt waarin de 6 anderhalf uur lang scheten laten levert het nog 200 miljoen op.
hehe 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Inderdaad, wat moet je nou voor film van Friends maken
.
Gewoon een stel vrienden die wat simpele dingetjes beleven. Is toch geen basis voor een film? Er zit nauwelijks een verhaal in.
Was American Pie ook niet zomaar een film waar een groepje vrienden simpele dingetjes beleefden?
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Wat ik bedoelde is dat de serie met een vrij grote grappendichtheid is geschreven en dat het waarschijnlijk moeilijk is om een soortgelijks iets in een film te stoppen. En zoals Kos al zei is het voor een film een beetje magertjes denk ik. Als serie werkt het perfect (ben bezig met serie 2, één van mijn heimelijke genoegens...)
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Wat ik bedoelde is dat de serie met een vrij grote grappendichtheid is geschreven en dat het waarschijnlijk moeilijk is om een soortgelijks iets in een film te stoppen. En zoals Kos al zei is het voor een film een beetje magertjes denk ik. Als serie werkt het perfect (ben bezig met serie 2, één van mijn heimelijke genoegens...)
Lijkt me ook sterk dat ze in de film om de 5 seconden een grap hebben.
Dat gaat behoorlijk vervelen na anderhalf uur.
Als ze dat studio gelach ook maar weglaten dan.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Lijkt me ook sterk dat ze in de film om de 5 seconden een grap hebben.
Dat gaat behoorlijk vervelen na anderhalf uur.
Als ze dat studio gelach ook maar weglaten dan.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Indien de film gemaakt wordt zullen ze wel op reis gaan...
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Waarom wordt er nu al gesuggereerd dat de film van Friends gaat tegenvallen omdat het verhaal niet veel waard is. En dat de dialogen te simpel zullen zijn etc. Ik weet niet hoe jullie een film waarderen maar bij mij maakt het echt niet uit of het verhaal hoogstaand is of niet, of dat de filmkunst briljant is of niet. Het gaat bij Friends om het vermaak, het entertainment gehalte. Als Friends 4 (nieuwe) goede afleveringen maakt en deze netjes aan elkaar plakt, dan heb je al gauw een dikke voldoende bij mij.
Friends is namelijk top vermaak. Humor, anderhalf uur plat liggen. Heerlijk. Dat is vermaak. Boeit mij het nou een fluit dat het verhaal niet diepgaand genoeg is! 
ps: De kans op floppen is natuurlijk wel aardig groot. De film critici zal zo'n film namelijk niet positief ontvangen. Echter ik hoop dat ze het proberen, het lijkt mij topvermaak van de bovenste plank.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Hoeft natuurlijk niet alleen maar negatief uit te vallen.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Het gaat bij Friends om het vermaak, het entertainment gehalte. Als Friends 4 (nieuwe) goede afleveringen maakt en deze netjes aan elkaar plakt, dan heb je al gauw een dikke voldoende bij mij.
Friends is namelijk top vermaak. Humor, anderhalf uur plat liggen. Heerlijk. Dat is vermaak. Boeit mij het nou een fluit dat het verhaal niet diepgaand genoeg is!
Een format bestaande uit steeds 20 minuten houdt stand, en indien het meerdere afleveringen zijn die bij elkaar horen, blijft het toch in dat dezelfde format hangen. Dat het verhaal in een film nooit diepgaand zal gaan net als de serie is duidelijk. Maar films dreigen snel uit het concept te stappen en alles zo groot aan te pakken met een of meerdere verhaallijnen die voor vermoeing kunnen zorgen. De een komt terecht in een autoachtervolging door een misverstand, de ander voorkomt een bankoverval, de ander is de rest van de groep kwijt etc. Omdat het een film is worden er een boel dingen bijgepropt die niet in passen binnen het concept, spektakel wat voor de serie dan weer niet te doen was. En dit zal vast en zeker niet het hoge tempo grappen afvuren zijn voor de gehele speelduur.
(Hier spreekt iemand die het best eens leuk vindt om te kijken)
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
Opzich een goed punt Neo, echter wanneer ik meerdere Friends afleveringen met hetzelfde format achter elkaar bekijk vermaak ik me nog altijd kostelijk. Ik zie niet in waarom ze de film over een andere boeg dan de serie moeten gooien. Hiermee doel ik op de nieuwe elementen die volgens jou niet binnen het concept passen.
Ze moeten het vooral niet over een andere boeg gooien. Het principe van de serie moeten ze vasthouden, denk aan de vermakelijke dialogen, de personages, de originaliteit en de herkenbare situaties. Het lijkt mij niet onmogelijk om een film te maken zonder het vol te proppen met onnodige niet in het concept passende gebeurtenissen.
Zie het als een lange Friends aflevering van 80 min. 
Top vermaak. 
Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
Ja, van mij mogen ze het ook zeker proberen. Ze kunnen alle kanten op en hopelijk nemen ze de goede. Ik denk inderdaad dat als ze de film net als een extra lange aflevering maken dat het ook nog een succes kan zijn. Wellicht verassen ze ons nog ! En ik persoonlijk zal me niet vervelen. Als friendsfan kijk ik zo achter elkaar een half seizoen weg. Mijn zegen hebben ze !
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
nou komt het? komt er nou een 'Friends' film of niet?
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Als het zeker was, dan had dat hier wel gestaan denk je niet?
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Inderdaad beetje rare vraag karizma.
Ik ben trouwens alles van Friends weer aan het kijken, en het idee van een film spreekt me wel aan.
Ik hoop dat het doorgaat.
Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
Eens in de zoveel tijd laait het gerucht weer eens op, als het ware. Maar of het er echt een film gaat komen .... 
hwwtje
-
- 89 messages
- 0 votes
En laat de telegraaf vandaag het volgende melden:
wo 02 jul 2008, 11:54
AMSTERDAM - De lucratieve filmdeal van de Sex and the City-dames brachten de Friends op een idee...
Maar, dan moet het wel goed gebeuren. "De timing en het script zijn heel belangrijk, maar omdat Jennifer Aniston (Rachel) en Courtney Cox (Monica) hun eigen productiemaatschappij hebben, kunnen ze daar veel inspraak in krijgen", aldus een bron.
Jennifer Aniston was de enige die van het stel die er in eerste instantie niet zo´n zin in had, maar is inmiddels van gedachte veranderd. "Het maken van de film staat bovenaan de lijst van filmstudio Warner Bros., dus dat kan niet lang meer duren."
Dit meldt Daily Mail.
Duszzz wie weet 
miepke
-
- 816 messages
- 0 votes
Ik had laatst gehoord (dus ik weet het niet zeker) dat het in het contract stond van de Friends acteurs, dat er nog een film moet komen, als de serie gestopt was. Ze kunnen er dus niet onderuit. Net zoals bij de serie Sex and the City.
Het is dan dat de film niet kan tippen aan deze serie maargoed.
Verder vind ik het jammer dat er een film komt. We weten dan toch allemaal dat het grootste gedeelte gaat om Ross en Rachel.
Maargoed. Ik zal hem toch wel gaan kijken.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Ze kunnen echt wel weigeren, en er bestaat geen contract dat tv-serie acteurs tekenen waarin staat dat er een film komt, dat is er gewoon niet.
En wat de Friends film betreft, ik kijk er erg tegenop, Friends is heilig, maar ook erg dood, let it go. Als ze dan een film willen maken doe het dan voor Veronica Mars, of een dergelijke serie die GEEN volledig einde heeft.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Friends Film Officeel Aangekondigd
By Mark Coleman
Last Updated At 10:51 Am On 02nd July 2008
Comments (0) Add To My Stories
The Highly Anticipated Film Production Of Tv Series Friends Has Finally Been Given The Go-ahead, Mailonline Has Learned.
Cast Members Jennifer Aniston, Courteney Cox, Matthew Perry, Matt Leblanc, Lisa Kudrow And David Schwimmer Will Reprise Their Roles For A Big-screen Adaptation 'within The Next 18 Months', According To Insiders.
The Actors Have Been Inspired By The Recent Success Of Sex And The City, Which Recently Hit Cinemas Worldwide.
Enlarge Together Again: Courteney Cox, Matt Leblanc, Lisa Kudrow, Matthew Perry, Jennifer Aniston And David Schwimmer Will Star In The Friends Movie
A Source Said: 'jennifer, Courteney And The Rest Of The Cast Are Keen To Reprise Their Roles, Under The Right Circumstances.
'the Box Office Success Of Sex And The City Has Really Got Their Wheels Spinning About How A Friends Film Could Be Just As Big, If Done Right.
'timing And The Script Are Really Important, But Now That Courteney And Jen Both Have Production Companies, They Can Potentially Get Very Involved In Those Decisions.'
Talk Of A Reunion For The Loveable Gang From New York's Central Perk Has Been Bandied Around Hollywood Ever Since The Show Aired Its Final Season In 2004.
While Cox, 44, Leblanc, 40, Perry, 39, Kudrow, 45 And Schwimmer, 41, Were Believed To Be Keen On The Reunion, Aniston, 39, Is Believed To Have Dragged Her Heels.
Now, However, She Is Keen To Move Ahead With The Project, Which Will Be Produced By Warner Bros.
The Source Added: 'as The Biggest Star Of The Friends Franchise, Jennifer Can't Help But Look At What's Happened With Sarah Jessica Parker And The Sex And The City Film And Be A Little Jealous.
'what's Held Back A Friends Movie So Far Is That People Were Worried That Jennifer Had Simply Become Too Famous To Play Rachel Again.
Enlarge Inspiration: Sarah Jessica Parker, Kim Cattrall, Cynthia Nixon And Kirsten Davis's Success Has Provided The Incentive For A Friends Big-screen Reunion
'but The Truth Is That Jennifer Is Finally Willing To Do It, And She'd Love To Work With That Whole Team Of Actors And Producers Again.
'she Says She And Courteney Have Already Talked This Summer About What They Want Out Of A Friends Movie, And If Deals Can Be Made With Them, Everything Else Can Fall Into Place Rather Quickly.
'it Really Comes Down To Money, And I Don't Think Jen Has A Problem With All Of The Friends Getting Huge Paydays For The Movie.
'in That Sense, It's Sex And The City All Over Again. There's No Movie Unless You Can Reunite The Whole Cast And Keep Them All Happy Financially.'
The Sex And The City Film, Which Had Series Star Sarah Jessica Parker As A Producer, Is Headed For A Global Box Office Total Of Well Over $300million.
That Number Exceeds All Pre-release Expectations And Insiders Say Us Studio Warner Bros Is Now Mining Its Recent Library Of Tv Hits For Other Projects Ready For The Movie Treatment.
The Source Told Mailonline: 'friends Is At The Top Of The List Of Properties That Can Do The Same Level Of Business Sex And The City Did.'
Since Going Their Separate Ways, The Actors Have Stayed In The Entertainment Sphere, With Varying Success.
Aniston, Who Depicted Lead Character Rachel, Has Starred In A Series Of Romantic Comedies But Her Professional Endeavours Have Been Overshadowed By Romantic Upheaval.
Following Her Divorce From Brad Pitt In 2005, She Endured A Reportedly Volatile Relationship With Actor Vince Vaughn Before Recently Embarking On A Romance With Musician John Mayer.
Courteney Cox, Who Depicted Neurotic Monica, Enjoyed Relative Success With Her Tv Show Dirt, Where She Played A Ruthless Tabloid Media Mogul.
Lisa Kudrow, Who Co-starred As Ditzy Folk Singer Phoebe, Continues To Work In Film - But Mostly Lower Profile Independent Ones.
Matt Le Blanc Has Laid Low In Hollywood Since The Failure Of His Friends Spin-off Series Joey, Passing On Tv And Film Roles To Focus On His Home Life.
David Schwimmer, Aka Ross, Now Seems Most Comfortable Playing The Role Of Movie Director. He Recently Directed Hit Comedy Run Fatboy Run.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Wie is die debiel die elk woord met een Hoofdletter laat beginnen?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zal denk ik met de lay out kopieren van een andere site te maken hebben....
Fran
-
- 1953 messages
- 1732 votes
Hmmm, vandaag kwam ik dit tegen op de site van de telegraaf:
AMSTERDAM - Er komt geen filmversie van de populaire tv-serie Friends. Dat vertelde producent Warner Bros vrijdag aan de Britse omroep BBC.
De filmmaatschappij liet weten dat geruchten over een op handen zijnde verfilming van de Amerikaanse hitserie op niets zijn gebaseerd.
Sinds Sex and the City, oorspronkelijk ook een tv-soap, vorige maand met veel succes op het witte doek verscheen, wordt er volop gespeculeerd over de verfilming van Friends. Eerder deze week meldde een Britse krant dat er binnen anderhalf jaar een filmversie op komst was.
De berichten spreken elkaar erg tegen als je ook het bericht van Ajax&Litmanen ziet . Ik ben benieuwd of hij er uiteindelijk toch komt.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heb er in ieder geval mijn twijfels over of hij wel gaat komen.
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Hij gaat er wel komen volgens Show News.
Dwaalman
-
- 93 messages
- 0 votes
Zijn die lui nog niet rijk genoeg? Het lijkt me gedoemd te mislukken, eerlijk gezegd. Nou ja, mislukken... Er wordt vast grof geld aan verdiend, maar of het voor de kijker leuk wordt betwijfel ik.
gotti
-
- 14075 messages
- 5883 votes
Wanneer SatC succes gaat hebben, zie ik de Friends film ook nog wel komen eigenlijk...
JohnWilliams
-
- 7504 messages
- 1006 votes
Als ze er maar geld aan verdienen, daar gaat het tegenwoordig alleen maar om.