- Home
- Filmforum
- Film - Nieuws
- Filmnieuws (Algemeen Topic)
Filmnieuws (Algemeen Topic)
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Long-Lost Silent Films Return to America
"The films came to light early in 2009, when Brian Meacham, a preservationist [...] dropped in on colleagues at the New Zealand Film Archive in Wellington during a vacation."
Priceless!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Toy Story 3 kent droomstart in VS en Canada.
Pixar's derde deel van de 'Toy Story'-saga heeft in zijn openingsweekend in de VS en Canada meteen zo'n 109 miljoen dollar opgebracht. Dat meldt de Washington Post zondag op basis van schattingen door distributeur Walt Disney.
Met het cijfer strandt de film op de tweede plaats van best openende animatiefilms ooit, op een toch nog ruime afstand van 'Shrek The Third' (122 miljoen). Samen met 'Shrek The Second' gaat het overigens om de enige drie animatiefilms die bij hun opening de kaap van de 100 miljoen konden nemen. (hln.be)

rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
Megan Fox in het geheim getrouwd.
Actrice Megan Fox (24) is op Hawaï in het grootste geheim getrouwd met haar verloofde Brian Austin Green (36). Er waren slechts een half dozijn genodigden aanwezig op de plechtigheid. Ook de 8-jarige zoon van de kersverse echtgenoot was aanwezig.
Megan en Brian leerden elkaar zes jaar geleden kennen op de set van de film Hope and faith. Ze waren al eens eerder verloofd, maar gingen begin 2009 uit elkaar. Green werd bekend als acteur in de tv-serie Beverly Hills 90210. Beverly Hills-actrice Vanessa Marcil is de moeder van zijn zoon.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Correctie: op 'drijf' (32 graden hier binnen)

En nu heb ik je meer dan genoeg geplaagd vind ik zelf, dus:

Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Nieuwe James Bondfilm komt er niet
LOS ANGELES - De nieuwe James Bondfilm wordt defintief niet gemaakt. Dat meldden diverse Amerikaanse websites dinsdag.
Studio MGM, de producent van de film, verkeert in grote financiële problemen. Het was al lange tijd onzeker wanneer de opnames van de nieuwe Bondfilm zouden beginnen. Maar nu melden betrouwbare bronnen binnen het bedrijf dat het project definitief is 'doodverklaard'.
De nieuwe 007 zou worden geregisseerd door Sam Mendes (Revolutionary Road). Een andere titel die in grote problemen verkeert door de problemen van MGM, is The Hobbit, de langverwachte opvolger van de drie Lord of the Rings-films.
Het is volstrekt onduidelijk of, en zo ja wanneer nu een nieuwe James Bondfilm wordt gemaakt. Eerst zal het nagenoeg failliete MGM een nieuwe financier of koper moeten vinden. Het laatste avontuur van 007, Quantum of Solace, kwam uit in 2008.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Lindsay Lohan moet drie maand de gevangenis in. 
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
..omdat ze tot zeven keer toe niet was komen opdagen
*zucht*
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Ze leeft natuurlijk deels in een Kafkaiaanse wereld. We kunnen ons echt niet voorstellen hoe is moet zijn om elke stap die je zet terug te zien in de roddelpers over de hele wereld. Dat sommigen daar wat rebels van worden lijkt me geheel logisch en zou wat mij betreft als verzachtende omstandigheden mogen worden opgevoerd.
The Cube
-
- 142 messages
- 0 votes
Jij hebt alleen het bericht over Mel Gibson's racistische uitlatingen, maar geen audio. Nou kwam er deze week weer een bericht dat hij ook iets zou hebben tegen latinos.
Mel Gibson op audio te horen
The Cube
-
- 142 messages
- 0 votes
Denzel Washington naar Safe House
Denzel Washington is in onderhandelingen voor de hoofdrol in een nieuwe actiethriller van Universal, Safe House, geschreven door David Guggenheim. Het scenario van Guggenheim had al veel buzz aangetrokken in Hollywood en met de komst van Washington zal dat alleen maar toenemen.
De film gaat over de enige overlevende CIA agent na een aanslag op een safe house die probeert een levensgevaarlijke gevangene (Washington) in leven te houden terwijl onbekende derden hen beiden dood willen hebben. De film zal worden geregisseerd door Daniel Espinosa.
Denzel Washington zal eerst nog te zien zijn in de nieuwe actiethriller van Tony Scott, Unstoppable, voordat hij kan beginnen met de opnames van Safe House. Over de casting van de rol van de agent die het personage van Washington in veiligheid moet brengen is nog niets bekend.
Bron: FilmTotaal
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Wesley Snipes verliest beroep tegen drie jaar cel.
Wesley Snipes kreeg vandaag van de rechter in Atlanta te horen dat de maximale celstraf die hij in 2008 kreeg wegens belastingontduiking een terechte veroordeling was gezien de enorme schuld die hij had. Daarmee is zijn beroep tegen drie jaar celstraf verworpen.
De 'Blade'-ster had gehoopt dat zijn straf zou omgezet worden in een voorwaardelijke straf en riep daarvoor een technische fout in: volgens Snipes moest er een hoorzitting gehouden worden om uit te maken of zijn oorspronkelijk proces moest voorkomen in New York of in Florida.
De rechter moet nu enkel nog een datum vastleggen waarop Snipes zich moet aanmelden om zijn celstraf uit te zitten. (bang/lb/hln.be)

Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Kort geding tegen producent Klaas de Jong
Autoverhuurbedrijf Fliervoet wil dat filmproducent Klaas de Jong zijn uitspraken rectificeert en een schadevergoeding betaalt. Op 29 juli dient daarover een kort geding bij de rechtbank in Leeuwarden, bevestigde advocaat van het bedrijf, Willem-Jan Tielemans, na berichtgeving hierover in de regionale media.
De Jong en de autoverhuurder liggen met elkaar in de clinch over een nog niet betaalde rekening. Tijdens de opnames van de film De hel van '63 leverde Fliervoet de auto's voor het vervoer van acteurs en camera's. Fliervoet liet eerder dit jaar beslag leggen op bankrekeningen van De hel van '63 Film BV.
Vervolgens stelde De Jong met geweld te zijn bedreigd door Fliervoet. Hij zou naar eigen zeggen daarvan aangifte hebben gedaan. Ook beticht De Jong het autoverhuurbedrijf van knoeien met de facturen.
"Producenten lopen nu weg bij Fliervoet. Daarom willen we een rectificatie en een schadevergoeding", aldus advocaat Tielemans. Hij weet nog niet welk bedrag hij zal eisen. (ANP)
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Verfilming 'De Vastgoedfraude' komt er wellicht niet.
Een plan om een tv-serie te maken van het boek "De Vastgoedfraude", een boek van twee Nederlandse journalisten, gaat zeer waarschijnlijk niet door.
Eyeworks zou de serie produceren, maar het bedrijf stelde als voorwaarde dat alle juridische aansprakelijkheid voor de film kwam te liggen bij Nieuw Amsterdam, de uitgever van het boek, en bij Het Financieele Dagblad, de krant waarvoor de auteurs van het boek werken. Die hadden daar echter geen zin in.
Reinout Oerlemans van Eyeworks vertelde onlangs tegen het zakenblad Quote dat hij moeilijkheden heeft met het verfilmen van het boek. "Ik heb behoorlijk wat tegenwind uit de vastgoedwereld gekregen toen ik bekendmaakte dat ik de filmrechten had gekocht. Laat ik het zo zeggen: vanwege alle juridische dreigementen heb ik het project tijdelijk 'on hold' gezet", zei hij toen.
"De Vastgoedfraude" van de journalisten Vasco van der Boon en Gerben van der Marel gaat over een omvangrijke fraudezaak en het gerechtelijk onderzoek daarnaar. Projectontwikkelaars, pensioenfondsdirecteuren en vastgoedhandelaren zouden daarbij miljoenen euro's bij hun bedrijven hebben weggesluisd.
Nieuw Amsterdam gaat nu in gesprek met drie andere partijen die eerder al interesse hadden getoond om het boek te verfilmen. (belga/edp/hln.be)
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
What a shock! Cutie Joshua Jackson heeft verkering met Diane Kruger!!! En ook al best een heel tijd. Of wist 'iedereen' dit al? Bijzondere combi? En de ex-man van Kruger, Guillaume Canet, heeft weer verkering met mijn droomvrouw Marion Cotillard. Doet-ie goed!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Brigitte Bardot wil geen film over haar leven.
Zo lang ze leeft, wil Brigitte Bardot (76) geen enkele actrice de toelating geven haar in een biopic te vertolken. Regisseur Kyle Newman mag zijn plannen om zijn vrouw Jaime King de Franse actrice te laten spelen dus weer opbergen.
"Ik ga niet akkoord met een film over mijn leven. En zeker niet als ik mijn toestemming niet heb gegeven aan de actrice in kwestie", verklaarde ze op de Franse radio. "Een film over mijn leven? Maar ik ben niet dood! Ze zouden dat toch niet doen zonder met mij te overleggen? Als dat gebeurt, word ik heel boos", had ze eerder verklaard. Newman, bekend van films als 'Drone' en 'Fanboys', wil al maandenlang beginnen aan zijn Bardot-project.
Brigitte Bardot stopte in 1973 met acteren, kort voor haar 40ste verjaardag.
(bang/lb-hln.be)

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Toy Story 3 meest winstgevende animatiefilm ooit.
De Disney/Pixar-prent "Toy Story 3" heeft "Shrek 2" van de troon gestoten als meest winstgevende animatiefilm aller tijden. Dat melden verschillende Amerikaanse entertainmentwebsites.
"Toy Story 3" bracht wereldwijd tot nu toe 920 miljoen dollar (720 miljoen euro) in het laatje. Daarmee doet de film het net beter dan "Shrek 2", die in 2004 wereldwijd voor 919 miljoen dollar de kassa's deed rinkelen, aldus Entertainment Weekly.
Het derde deel van de avonturen van Woody en Buzz Lightyear is voorlopig ook de op drie na meest winstgevende Disney-film ooit. (belga/ka/hln.be)

titia
-
- 601 messages
- 1302 votes
Toy Story 3 meest winstgevende animatiefilm ooit.
De Disney/Pixar-prent "Toy Story 3" heeft "Shrek 2" van de troon gestoten als meest winstgevende animatiefilm aller tijden. Dat melden verschillende Amerikaanse entertainmentwebsites.
"Toy Story 3" bracht wereldwijd tot nu toe 920 miljoen dollar (720 miljoen euro) in het laatje. Daarmee doet de film het net beter dan "Shrek 2", die in 2004 wereldwijd voor 919 miljoen dollar de kassa's deed rinkelen, aldus Entertainment Weekly.
Het derde deel van de avonturen van Woody en Buzz Lightyear is voorlopig ook de op drie na meest winstgevende Disney-film ooit. (belga/ka/hln.be)
(afbeelding)
daar zullen de hogere toegangsprijzen van 3D ook wel aan bijdragen.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Dat hoeft op zichzelf weinig met winst te maken te hebben. De kosten liggen tegenwoordig ook nogal wat hoger.
rokkenjager
-
- 2863 messages
- 1702 votes
George Clooney en Angelina Jolie gaan mogelijk gestalte geven aan de legendes Frank Sinatra en Marilyn Monroe in een adaptatie van het boek The Life and Opinions of Maf the Dog, and of His Friend, Marilyn Monroe, dat binnenkort moet verschijnen. Dit meldt The Times.
Het boek, geschreven door Andrew O'Hagan, moet in december uitkomen en is een biopic over Marilyn Monroe. Het verhaal wordt verteld door de ogen van haar Schotse Maltezer Poedel met de naam Mafia Honey (bijnaam Maf). Deze viervoeter werd haar cadeau gedaan door Sinatra.
O'Hagan maakte het nieuws bekend tijdens de Edinburgh International Book Festival. Het is nog onbekend of er een regisseur is benaderd.
George Clooney als Sinatra? Geprezen zij de heer 
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Heb toch liever dat onbekende acteurs dit soort iconen portretteren. Nu ga je alleen maar zitten kijken of ze een beetje lijken en zo.
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Iemand ook effectief geluisterd naar die tapes van Mel Gibson een tijdje terug? Alles is toch zeer vaag en dus heel makkelijk om zijn stem te immiteren en alles doodleuk vaag te maken. Ik heb m'n twijfels of dat wel hem is.
The Cube
-
- 142 messages
- 0 votes
Binnenkort films huren bij YouTube
Google is al enkele maanden in onderhandeling met de grootste filmstudio's om een pay per view-kanaal op Youtube te kunnen openen. Op deze manier kan men in de toekomst tegen betaling actuele films huren. Als alles volgens plan verloopt opent de online videotheek in de VS voor het einde van dit jaar de deuren. Vanwege de juridische complexiteit rondom eigendoms-, distributie- en uitzendrechten volgt de rest van de wereld later pas, aldus de Financial Times.
Het wereldwijde bereik van Youtube spreekt de filmstudio’s uiteraard enorm aan. Het biedt hen daarnaast de mogelijkheid om via dit directe distributiekanaal hogere winstmarges boeken dan wanneer ze hun producties via de kanalen van meerdere tussenpartijen moeten verkopen. Daarbij is Google als geen ander in staat om grote volumes internetverkeer naar de filmsectie te loodsen.
Youtube is overigens geen vreemdeling in de filmwereld; de Google-dochter tekende in 2009 een overeenkomst met CBS, Sony en MGM om hun oudere producties te gebruiken voor de toen nieuwe Movies-sectie. Daar kan men complete speelfilms gratis in HD bekijken. Verder is Youtube het vaste distributiecentrum van filmbedrijven om trailers de wereld in te helpen voor films die nog moeten verschijnen.
Behalve Google is ook Apple al lang in onderhandeling met filmstudio’s om speelfilms via iTunes te kunnen verhuren. Naar verluidt zou het bedrijf later deze week details over die deals bekend maken. Apple heeft daarbij het voordeel dat zijn topman Steve Jobs tegelijk de grootste aandeelhouder in Disney is. Hij kan de besluitvorming in de filmindustrie enigszins sturen.
Binnenkort hoef je dus echt de deur niet meer uit om een filmpje te huren...