- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Woland er moet wel consensus over zijn, maar in principe lijkt drie maanden me een goede termijn met het huidige deelnemersaantal
en alexspyforever, zeg niet dat ik je gedwongen heb
Ja, er zijn wel een aantal mensen waar ik geen benul van heb wat hun smaak is, maar dan moeten ze me maar helpen als ik er niet uit raak 
Oh ja en ik snap de ballen van dat cijfertjesgedoe maar aangezien het volgens Gang_Star toch niet om winnen gaat, is dat maar bijkomstig?
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Daar moet je juist zelf achter te zien komen. Je moet niet vragen waar iemand van houd. Dat is juist het leuke aan wie is de super tip topper?
Tuurlijk komt er hier een winnaar, maar heeft in tegenstelling tot jouw challenge iedereen de kans om te winnen. Iedereen begint op nul en vervolgens heb je geen kans meer om te winnen wanneer je telkens slechte of mindere tips geeft. Het is dus ook niet per definitie zo dat de mensen met teveel vrije tijd ook hoog eindigen of de winst pakken.
Ik deed vorige ronde ook voor het eerst mee en kon dus ook niet de favoriete genres van iedereen, wat mede resulteerde in mijn laatste plaats. Ik heb ook door top 10's en stemmenlijsten gespeurd om tot tips te kunnen komen.
Ik doe niet mee voor de winst, maar juist om andere films te kunnen ontdekken. Zo gaf TornadoEF5 mij als tip voces inocentes, een film die ik verrassend sterk vond. En dat, ondanks, dat hij van heel andere films houd dan ik. Dat is dus de kracht van dit spel, ontdekken of films kijken die je soms al hebt, maar waar je nooit tijd voor hebt gemaakt of zin in hebt gehad.
Winst is voor mij niet interessant genoeg om hieraan mee te doen, het is slechts een bijzaak.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
alexspyforever ik leg nog uit hoe het met de ranking gaat, maar dat ziet er complexer uit dan het is
wat Gang_Star zegt klopt wel, je schat in wat anderen zullen kunnen waarderen. Die voorspellingen kunnen spot-on zijn of niet, soms denk je dat iemand iets goed gaat vinden en dan valt het diegene alsnog tegen. Waar het om gaat is dat de intentie is om andere users zoveel mogelijk goede films te laten ontdekken. Dat het slagen van die intentie gepaard kan gaan met winst, is enkel maar mooi meegenomen 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ik ga mijn tips al oplijsten.
tbouwh; Voor jou ben ik voor The Broken Circle Breakdown (2012) gegaan. Een kritisch en hartverscheurend Oscardrama van de Belgen.
jeroentjuhhhhh; Deze had je nog te goed. Ich Seh, Ich Seh (2014)
arno74; Ook bij jou wou ik eerst voor een Belgische film gaan, maar uiteindelijk had ik hier een goed gevoel bij. En Kongelig Affære (2012)
dualcia Ik denk dat dit wel iets voor jou is. The Town (2010)
Rvdz; Een prachtige film die je moet gezien hebben Whiplash (2014)
DeCol Hier had ik het wat moeilijker om je te tippen, maar uiteindelijk voor dit gegaan. Loft (2008)
joolstein Zeer moeilijk om je te tippen, maar misschien is dit wel wat voor jou! Calvaire (2004)
Woland Het verbaast me dat je deze nog niet gezien had. Elephant (2003)
alexspyforever; Ook voor jou wat moeilijker om je te tippen, maar dit moet je gezien hebben. Un Condamné à Mort S'est Échappé ou Le Vent Souffle Où Il Veut (1956)
Number23; Mean Creek (2004) Zeer mooie film die eventueel binnen je straatje kan vallen.
Gang_Star Door de contrasten in onze filmsmaak is het niet makkelijk je te tippen, maar dit zou je wel kunnen bevallen. Black (2015)
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
TornadoEF5 kijk, dat is toch fijn. Zo'n film die ik zelf telkens wat naar achter schoof op m'n kijklijst, maar de waarderingen liegen er niet om 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Kan ik nu al om een andere tip vragen
? Van alle mogelijke genres kies je toch wel een oorlogsfilm zowat het genre dat me het minste ligt TornadoEF5 
Je tipt mij als enige een oude film, de anderen allemaal films na 2000.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Kan ik nu al om een andere tip vragen
? Van alle mogelijke genres kies je toch wel een oorlogsfilm zowat het genre dat me het minste ligt TornadoEF5 
Je tipt mij als enige een oude film, de anderen allemaal films na 2000.
Bijna je gehele top 10 staat vol met oude films. Vooruit dan maar. Zootopia (2016)
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Bij deze groen licht (voor zover nodig) voor het geven van tips. In principe stel ik voor hier een (ruime) week voor te nemen. Dat betekent uiterlijk volgende week zaterdag eind van de dag. Ik kan zondag de ranking gereed maken, tips kun je wat mij betreft vanaf nu al kijken, maar wacht dan even met registeren
Wie nog niet exact weet wat de bedoeling is, kan het voorbeeld volgen van TornadoEF5. Voor iedere user een filmtip waarvan je denkt dat hij/zij de film gaat waarderen. Toelichting wordt gewaardeerd maar is niet verplicht.
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
Blijk hier tot mijn verbazing nooit op gestemd te hebben, maar heb 'm wel gezien. Uitstekende film inderdaad (meteen ook maar even mijn stem geplaatst), maar ik zou dus ook om een andere tip willen vragen.
Mijn tips komen er zo ook aan.
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
Hier mijn tips:
alexspyforever Zie dat de hogere regionen van je stemlijst veelal bevolkt zijn met horror, dus ik denk dat je je wel kan vermaken met dit werkje: Bone Tomahawk (2015)
Woland Jij bent volgens mij niet vies van een goede western en wat mij betreft is dit een van de betere van de laatste jaren: Slow West (2015)
TornadoEF5 Vond het lastig om voor jou iets te vinden, maar vanwege het vrij grote aantal drama's dat je hoog waardeert maar deze: Nebraska (2013)
tbouwh Misschien riskant om je een tip te geven op basis van de nummer #1 in je top 10, maar ik ga het toch doen. Deze film over de magie van films ligt denk ik ook wel in jouw straatje: Hugo (2011)
joolstein Dit vond ik ook een lastige, maar toen ik zag dat je Adaptation met een 4,5* beoordeelde moest ik direct denken aan een ander lekker meta-filmpje over een screenwriter: Seven Psychopaths (2012)
arno74 Ik zie dat je Kick-Ass met 5* waardeert, maar deze, ook erg sterke, variant op hetzelfde thema miste ik in je stemlijst: Super (2010)
dualcia Onze filmsmaak komt op een aantal plaatsen redelijk overheen, dus ik tip je een van mijn persoonlijke favorieten die ik in je stemlijst nog miste: In Bruges (2008)
DeCol Ik zag bij jou redelijk wat actie/misdaadfilms met een hoge waardering, in dat genre ben ik zelf best fan van deze: San Ren Xing (2016)
jeroentjuhhhhh Alles waar ik aan dacht heb je al gezien, dus ik ga maar voor een film die ik zelf ook nog op mijn kijklijst heb staan, maar die wellicht ook wel in jouw straatje valt: Blue Ruin (2013)
Gang_Star Moest even zoeken, maar ik denk dat je hier wel wat mee kan: Burn after Reading (2008)
Number23 Ook dit was een hele zoektocht, maar ik zag dat je All the President's Men en Spotlight allebei op 4* hebt staan, deze film past daar wel bij: Kill the Messenger (2014)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
arno74; Ook bij jou wou ik eerst voor een Belgische film gaan, maar uiteindelijk had ik hier een goed gevoel bij. En Kongelig Affære (2012)
arno74 Ik zie dat je Kick-Ass met 5* waardeert, maar deze, ook erg sterke, variant op hetzelfde thema miste ik in je stemlijst: Super (2010)
Twee mooie tips. Super is totaal onbekend voor mij, maar ik ben erg benieuwd. Verhaal klinkt goed en Ellen Page zie ik graag acteren. En Alicia Vikander (En Kongelig Affære) is ook geen straf, naar die film was ik al benieuwd. Mooie start qua tips! 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Blijk hier tot mijn verbazing nooit op gestemd te hebben, maar heb 'm wel gezien. Uitstekende film inderdaad (meteen ook maar even mijn stem geplaatst), maar ik zou dus ook om een andere tip willen vragen.
Mijn tips komen er zo ook aan.
Eerste gedacht was Black Swan (2010), maar ik veranderde nog.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Mijn tips:
tbouwh: Volgens mij hou je wel van een beetje mysterie. Ik kwam zonder succes uit bij achtereenvolgens Lost Highway, Blue Velvet en Memento, daardoor werd het Insomnia (2002).
Rvdz: Een naam die ik helemaal niet ken, en dus schoot niet meteen een genre door mijn hoofd. Met Snatch , The World's End, Hot Fuzz en In Bruges in je top 10 ben je duidelijk niet vies van wat Britse humor. Lock, Stock and Two Smoking Barrels kwam als eerste in mij op, maar doordat je die film al had gezien wordt het The Big Lebowski (1998). Heel toevallig ook een film van Joel Coen, nadat jij mij Burn after Reading tipte. Overigens staat mijn tip daar weer volledig los van, maar het is wel toevallig.
jeroentjuhhhhh: Ik hoef jou geen horrorfilms te tippen, dus dat doe ik dan ook niet. Net zoals in de vorige ronde heb ik voor jou weer een actiefilm. Dit keer waarschijnlijk wel een stuk sterker dan de vorige B.K.O. die ik je getipt heb. Voor jou wordt mijn tip Headshot (2016). Uitleg hierbij is denk ik overbodig.
DeCol: Voor jou weer een misdaadfilm. Ik dacht allereerst aan The Departed, maar kwam via een omweg alsnog terecht bij State of Grace (1990).
dualcia: Actie, thriller, het kan bij jou volgens mij allemaal. Misschien zelfs helemaal als er een goed verhaal in zit. Daardoor kom ik voor jou uit bij de zeer sterke spannende en mysterieuze thriller The Game (1997).
arno74: Best moeilijk, maar vond raakvlakken met hoge waarderingen voor fantasy films zoals Pan's Labyrinth, Bridge to Terabithia, A Little Princess, Narnia, Coraline en Spirited Away. Dus een film die fantasy bevat. De keuze viel op een vrij lange miniserie, waarvan ik het vermoeden heb dat die ondanks de lange speelduur prima zal vermaken. Going Postal (2010).
joolstein: Regisseur Park staat in je top 10, maar zijn waarschijnlijk beste film heb je niet gezien. Reden genoeg om die dan ook maar meteen te tippen. Oldeuboi (2003).
TornadoEF5: Ik had eerst het idee om voor The Flowers of War te gaan. Maar omdat je aangaf dat je geen lange films wilt heb ik verder gezocht naar een film die niet meer dan 110 minuten duurt. Daarbij wilde ik nog altijd drama aanhouden, en ben ik uitgekomen bij een film die verschillende genres mixt. Balada Triste de Trompeta (2010).
Woland: Voor mij de moeilijkste deelnemer deze ronde om te tippen. Na het speuren door je stemmen kwam ik uit op een soort van Aziatisch antwoord op The Good, the Bad and the Ugly. Joheunnom Nabbeunnom Isanghannom (2008).
alexspyforever: Een horrorfilm uiteraard. Is niet bepaald liefhebber van de moderne huidige horror met de nodige jumpscares. En ik ben dan niet bepaald een liefhebber van de oude spookhuisfilms die jij zo waardeert. Toch wil ik je geen moderne horrorfilm voorschotelen en was ik van plan om jou Don't Look Now te tippen. Aangezien dat niet mogelijk was ben ik uitgekomen bij de volgende klassieker, waarvan het mij verbaast dat je die nog niet hebt gezien (in ieder geval niet op hebt gestemd) The Omen (1976)
Number23: Ik kwam bij jouw recente stemmen Ajeossi tegen. Maar buiten dat kwam ik meerdere Aziatische actie/thriller/misdaad films tegen. De keuze is gevallen op Nae-Ga Sal-In-Beom-I-Da (2012).
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
tbouwh - Valhalla Rising (2009) Je waardeert de recentere NWR films, dus ben benieuwd hoe Valhalla Rising in de smaak valt. Móet je gewoon gezien hebben! Enorm rauw, duister surreëel en nog altijd één van z'n zwaarste films.
TornadoEF5 - Stoker (2013) Bijzonder mysterieuze thriller van Chan-wook Park, wiens werk ik niet in je lijstje zag terugkomen. De gok om één van z'n Koreaanse films te tippen is me dus wat te groot, maar zijn (tijdelijke) overstap naar Amerika pakte ook érg goed uit!
arno74 - 22 Mei (2010) Somber maar zéér stijlvol Belgisch drama.
dualcia - Drinking Buddies (2013) Een tip die ik graag geef, maar ook wel een risico met zich mee brengt. Een soort Mumblecore-light (focus op natuurlijk acteerwerk en dialogen, deels geïmproviseerd) met een enorm sympathieke cast.
Rvdz - Prisoners (2013) Heb je deze nog niet gezien?
DeCol - Ookami Kodomo no Ame to Yuki (2012) Deze van Hosoda is een absolute must! Prachtige film.
joolstein - Pop Skull (2007) Als ik één iemand in dit spel m'n #1 durf te tippen...
Hoop dat het niet tegenvalt.
Woland - Kikujirô no Natsu (1999) Warme roadmovie van Kitano. Echt een film om verliefd op te worden. Heerlijke soundtrack, mooi geacteerd..
alexspyforever - Tesis (1996) Ijzersterke, sfeervolle film van Amenábar (The Others).
Number23 - Super (2010) tip die ik vaker geef. Film van James Gunn die nogal over het hoofd wordt gezien.
Gang_Star - 25th Hour (2002) Must see van Spike Lee. Was blij verrast dat deze nog niet tussen je stemmen staat 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Neen, ik heb geen tips voor jullie. Ik heb het besproken met tbouwh en besloten om toch niet mee te doen. Ik zie het eigenlijk niet zitten om opgelegde films te kijken. Ik heb bovendien nog zoveel andere films die ik wil zien (al of niet via challenges) en dingen die ik wil doen. En ik geef eerlijk toe dat ik weinig zin had om te grasduinen in de lijstjes/stemmen van anderen om te achterhalen wat wel iets kan zijn voor iemand die ik niet ken laat staan de filmsmaak. Ik ben ook teveel liefhebber van specifieke genres zoals horror en te weinig all rounder zoals bijvoorbeeld joolstein om te weten wat ik uit genres moet halen die mij niet liggen. Sorry voor diegene die me al getipt hadden. Anderen die dat nog niet hebben gedaan, je mag mijn naam dus van het lijstje halen. Beetje ondoordacht van mij om alsnog te willen meedoen maar beter nu afhaken dan als het spel al van start was gegaan. Nogmaals sorry.
Aan iedereen die dus meedoet succes en vooral veel plezier 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Jammer alexspyforever, je hebt wel vier mooie tips gekregen! Heb toevallig alle vier gezien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Jammer alexspyforever, je hebt wel vier mooie tips gekregen! Heb toevallig alle vier gezien.
Je weet uit ervaring dat ik ook een lastige ben om tips voor te schotelen. Dat ligt ook geheel aan mij 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
TornadoEF5 - Stoker (2013) Bijzonder mysterieuze thriller van Chan-wook Park, wiens werk ik niet in je lijstje zag terugkomen. De gok om één van z'n Koreaanse films te tippen is me dus wat te groot, maar zijn (tijdelijke) overstap naar Amerika pakte ook érg goed uit!
Ik was met twee van zijn ZK-films begonnen maar vroegtijdig afgezet omdat ik het gewoon niet kon volgen, dus als je me kan garanderen dat Stoker anders is, oké, maar de regisseur is tot nu toe geen succes.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Ik was met twee van zijn ZK-films begonnen maar vroegtijdig afgezet omdat ik het gewoon niet kon volgen, dus als je me kan garanderen dat Stoker anders is, oké, maar de regisseur is tot nu toe geen succes.
Stoker gaat je bevallen, vrij zeker van 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dat moet met Stoker geen (serieus) probleem zijn.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Dit zijn mijn tips, ik hou het kort:
tbouwh: deze ontbreekt tussen je stemmen:Mystic River (2003)
TornadoEF5: vorige keer had ik je smaak verkeerd ingeschat, ditmaal iets heel anders: Tropa de Elite (2007)
dualcia: past wel binnen je smaak vermoed ik: Me and Earl and the Dying Girl (2015)
Rvdz: ik wou je ook Prisoners tippen maar het wordt: Sin City (2005)
DeCol: Después de Lucía (2012) Niets erover lezen van tevoren, dat komt de filmervaring ten goede 
joolstein: deze moet je welbevallen denk ik, verrassende film waar plotomschrijving en titel weinig over zeggen: Magical Girl (2014)
Woland: Theeb (2014) Oosterse wat atypische western met een rustig tempo om een nieuw filmland erbij te sprokkelen 
Number23: veelzijdig filmpje: Relatos Salvajes (2014)
Gang_Star: deze zou ook prima tussen de films pasasen die je hebt gezien: Guardians of the Galaxy (2014)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Dit zijn mijn tips, ik hou het kort:
Maar... maar... en ik dan? 
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
Dit vind ik een fijne tip! Heb het vervolg destijds wel in de bios gezien zonder deel een gezien te hebben, daar vervolgens wel de blu-ray van aangeschaft maar nooit aan toegekomen hem ook echt te kijken. Goede reden om die eens uit de kast te trekken dus! 
dualcia
-
- 953 messages
- 2311 votes
dualcia - Drinking Buddies (2013) Een tip die ik graag geef, maar ook wel een risico met zich mee brengt. Een soort Mumblecore-light (focus op natuurlijk acteerwerk en dialogen, deels geïmproviseerd) met een enorm sympathieke cast.
Waarschijnlijk heb je er langs gekeken in mijn stemlijst, maar ik heb deze al gezien (en op gestemd) 
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Waarschijnlijk heb je er langs gekeken in mijn stemlijst, maar ik heb deze al gezien (en op gestemd)
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
. Ik had 'm al uitgekozen maar ben je dus vergeten in het bericht te melden. Het is Secuestrados (2010) geworden. Hoop wel dat je tegen een hysterisch gillende meid kunt
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
ook jeroentjuhhhhh en Gang_Star trekken twee films van stal die hoog op de kijklijst stonden. Het is eigenlijk een schande dat ik Valhalla Rising nog niet had gezien, maar tegelijk is het ook puur toeval dat ik daar nog niet eerder aan toe was gekomen.
Insomnia is zo'n minder besproken Nolan die mede daardoor wat gezakt was op de lijst. Following moet ik ook nog zien.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8916 votes
Even snel tussen mijn nachtendiensten door jullie de tip-topper doorgeven:
Rvdz - The Fifth Element (1997) In je top 10 staan redelijk wat spectaculaire films daarom moest ik gelijk aan deze denken
tbouwh - Tideland (2005) Volgens mij kan je regisseur Terry Gilliam wel waarderen vandaar dit bijzondere werkje.
jeroentjuhhhhh - Cat Sick Blues (2015) Ik kom Jeroens recensies vaak tegen bij films die ik ook kijk en denk dat hij met deze maffe horror wel iets kan.
DeCol - Un Prophète (2009) zag in je lijstje een Franse film, een prachtige gevangenisfilm en een misdaadfilm deze drie bij elkaar was de reden dat ik deze film koos.
dualcia - Moonrise Kingdom (2012) Vond ik toch wel moeilijk en ik hoop dan ook dat het een leuke keus is?
arno74 - III (2015) Horror was niet je favoriet maar deze heeft een erg mooie droomwereld.
TornadoEF5- To Catch a Thief (1955) Ook wel lastig kijk veel verschillende genres, daarom probeer ik het met mooie maar oudje.
Woland - Spoorloos (1988) Had recentelijk veel Nederlandse films gekeken dit is persoonlijk één van de beste!
Number23 - Captain America: Civil War (2016) Hopelijk hou je ook van Marvel actiehelden, de film heeft zeer goede special effects.
Gang_Star - Gone Girl (2014) Tja, je heb de laatste David Fincher nog niet gekeken. Terwijl hij zeker de moeite waard is zeker als de regisseur in je top 10 staat.
Moet eerlijk toegeven dat films voor iemand anders uitkiezen toch een vrij lastige bezigheid is. Je weet nooit precies wat hij of zij leuk vind. Ik hoop dan ook dat jullie een beetje kunnen vinden in de keuzes.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
arno74 - III (2015) Horror was niet je favoriet maar deze heeft een erg mooie droomwereld.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
jeroentjuhhhhh - Cat Sick Blues (2015) Ik kom Jeroens recensies vaak tegen bij films die ik ook kijk en denk dat hij met deze maffe horror wel iets kan.
Sorry!