- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
dualcia
-
- 953 messages
- 2311 votes
Deelnemers:
-tbouwh
-Rvdz
-Jeroentjuhhhhh
-DeCol
-dualcia
Ik heb nog 1 tip te kijken van deze challenge. Ik denk dat ik daar deze week waarschijnlijk niet meer aan toe kom, dus wat mij betreft mag die tip (van tbouwh) blijven staan bij de volgende challenge als ik het niet meer haal om hem te kijken.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Aan wat voor termijnen moet je denken bij deze wedstrijd? Hoe lang heb je om een tip te bekijken en hoe lang duurt het voordat er een winnaar bekend wordt gemaakt?
Ik denk dat sowieso even pas voor deze ronde, maar na mijn examens lijkt het me wel leuk om een keertje mee te doen 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Aan wat voor termijnen moet je denken bij deze wedstrijd? Hoe lang heb je om een tip te bekijken en hoe lang duurt het voordat er een winnaar bekend wordt gemaakt?
Je denkt teveel aan die genre challenge, in tegenstelling daarvan waarbij ik openlijk meermaals kritiek heb gehad omdat het een aantal mensen teveel om punten scoren ging, gaat het bij wie is de super tip topper niet om wie er wint, maar is het meedoen belangrijker. De vorige ronde ging om 10 films te kijken in 3 maanden, maar een aantal deelnemers haalden dat toen niet, waarop de ronde met een maand is verlengd. Niet iedereen heeft dat gehaald, maar dat terzijde. Het is dus in vergelijking met die genre challenge zelfs bijna kinderspel (voor jou) om de deadline te behalen.
tbouwh ik neem nog even de tijd om na te denken of ik deze ronde ook weer meedoe. Het viel me persoonlijk wat tegen dat de eerste deadline niet werd gehaald door de meeste deelnemers, maar ook een maand later nog steeds niet door iedereen is afgerond. Zelf was ik als eerste met de ronde klaar in ik dacht de eerste week van januari. Om die reden vond ik deze ronde te lang duren, waardoor ik nu nog teveel twijfel aan mijn nieuwe deelname.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Ik sla deze ronde over. Ben op dit moment met hele andere dingen dan film bezig. Ik zie daarom op dit moment gewoon heel weinig. En daar gaat de komende maanden ook geen verandering in komen ben ik bang.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik sla deze ronde over. Ben op dit moment met hele andere dingen dan film bezig. Ik zie daarom op dit moment gewoon heel weinig. En daar gaat de komende maanden ook geen verandering in komen ben ik bang.
There are more things in life
we zien je vanzelf terug als het plezier/de zin weer begint te komen.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik denk dat sowieso even pas voor deze ronde, maar na mijn examens lijkt het me wel leuk om een keertje mee te doen
Gang_Star ging er al deels op in, maar het klopt dat dit spel in principe minder intensief is dan de genre-challenge (die je in theorie ook maar zo intensief kon maken als je zelf wilde). Hoe lang het duurt is afhankelijk van het aantal deelnemers. Vorige ronde waren dat er elf. Drie maanden was toen de eerste termijn (=dus nog geen vier films per maand gem.). Het is altijd zoeken naar een balans, doe je het tekort dan halen mensen het niet, doe je het te lang dan versloft het tempo en gaat het topic wat dood liggen.
Ik zou jezelf, jou een klein beetje kennende, geenszins om de termijn druk maken. Misschien bij een volgende ronde na je examens? (alhoewel je er misschien bij de huidige vijf deelnemers nog wel brood in ziet nu mee te doen, hoeveelheid films valt dan reuze mee
)
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
2.4* voor Beterang (2015) van Number23. Ben niet echt gecharmeerd van Zuid-Koreaanse cinema en laat The Veteran nou een typisch Koreaanse actie-komedie zijn
Bekende kwaaltjes zijn de te lange speelduur en de flauwe humor. Actie is wel redelijk op niveau, dus dat redt het nog enigszins.
De Tipper-beoordeling
3,51* - 31,60 / 09 / 01 - leatherhead
3,49* - 24,40 / 07 / 03 - TornadoEF5
3,39* - 30,50 / 09 / 01 - DVD-T
3,22* - 22,55 / 07 / 03 - Dualcia
3,21* - 22,45 / 07 / 03 - DeCol
3,17* - 22,20 / 07 / 03 - tbouwh
3,14* - 25,10 / 08 / 02 - Number23
3,07* - 18,40 / 06 / 05 - jeroentjuhhhhh
3,06* - 27,55 / 09 / 01 - rensie32
2,65* - 21,20 / 08 / 02 - Gh8st
2,38* - 21,40 / 09 / 01 - Gang_Star
De user-beoordeling
3,49* - 27,90 / 08 / 02 - Gh8st
3,37* - 10,10 / 03 / 07 - DVD-T
3,30* - 29,70 / 09 / 01 - Dualcia
3,20* - 32,00 / 10 / 00 - DeCol
3,17* - 28,50 / 09 / 01 - Number23
3,09* - 24,70 / 08 / 02 - jeroentjuhhhhh
3,06* - 30,60 / 10 / 00 - Gang_Star
3,05* - 30,45 / 10 / 00 - TornadoEF5
3,00* - 15,00 / 05 / 05 - rensie32
2,89* - 28,90 / 10 / 00 - tbouwh
2,38* - 09,50 / 04 / 06 - leatherhead
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Ik zou jezelf, jou een klein beetje kennende, geenszins om de termijn druk maken. Misschien bij een volgende ronde na je examens? (alhoewel je er misschien bij de huidige vijf deelnemers nog wel brood in ziet nu mee te doen, hoeveelheid films valt dan reuze mee
)
Ik zal erover nadenken. Na mijn examens (dat zal dus het volgende termijn al zijn) wil ik in iedergeval een ronde uitproberen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gang_Star uiteindelijk gaan al die spellen waarbij er films worden gekeken toch een zeker puntensysteem hanteren, ook hier heb je dit lijstjessysseem dat ik dan persoonlijk weer teveel gedoe vind. Ik vind vooral de opgelegde filmlijst vervelend, uiteindelijk wil ik zelf tips opdoen of beslissen wat ik ermee doe als iemand mij tipt. Keuzevrijheid in film vind ik belangrijker nog meer dan winnen, punten scoren of een deadline halen.
tbouwh al doe ik om de gekende reden niet mee toch mooi dat je dit wil doen. Ik hoop dat we in de toekomst wel nog eens wat samen op poten kunnen zetten. Ik zal jou en anderen in elk geval op de hoogte houden van mijn challenge activiteiten buiten MovieMeter (die dus nog wel blijven duren tot eind april). En als ik zelf nog wel een idee krijg laat ik dat uiteraard ook weten 
baspls veel geluk met je examens, zijn dit je laatste?
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
baspls veel geluk met je examens, zijn dit je laatste?
Dank je wel
. In Mei heb ik schriftelijke examens en in Juni/Juli de mondelingen, dat zijn de laatste, maar de voorbereidingen zijn nogal intensief
.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Gang_Star uiteindelijk gaan al die spellen waarbij er films worden gekeken toch een zeker puntensysteem hanteren, ook hier heb je dit lijstjessysseem dat ik dan persoonlijk weer teveel gedoe vind. Ik vind vooral de opgelegde filmlijst vervelend, uiteindelijk wil ik zelf tips opdoen of beslissen wat ik ermee doe als iemand mij tipt. Keuzevrijheid in film vind ik belangrijker nog meer dan winnen, punten scoren of een deadline halen.
Je weet mijn gedachtegang over die challenge van je, En ik kan je met zekerheid zeggen dat dat hele punten scoren gedoe hier veel minder belangrijk is. Bij jouw challenge vond ik het één en ander storend (dat wat via pm is besproken) maar bij wie is de super tip topper juist niet. Ook al ben ik laatste geëindigd de afgelopen ronde, Ik ervaar dit volledig anders dan bij jouw eigen challenge. Dit zeg ik niet als uitbrander naar jou toe of om je challenge af te kraken, maar de beleving bij wie is de super tip topper is voor mij totaal anders.
Als je een tip krijgt ben je niet meteen verplicht om desbetreffende film te kijken. Bijvoorbeeld als je weet dat een film niks voor jou is, dan mag je gewoon om een andere tip vragen. En buiten dat heb je genoeg tijd om je tips te bekijken. Vorige ronde betrof 10 films in 3 maanden tijd.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
Ik pas, ik zie het niet zo zitten om films uit een verplichte lijst te kiezen. Dat werkt voor mij niet. Daarnaast vraag ik me ook af hoe jullie dat doen met het bemachtigen van die tip films?
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
joolstein Dat kan op allerlei manieren, maar als t niet mogelijk is een film te bemachtigen kun je gewoon om een nieuwe tip vragen. Je opmerking daarvoor (kiezen uit een verplichte lijst) begrijp ik niet helemaal. Je hoeft niets te kiezen, je krijgt van iedere deelnemer een filmtip op basis van je stemoverzicht. Als tipper kun je dus kijken naar genres, hoog gewaardeerde regisseurs etc. We zijn nu nog maar met vijf, wat zou betekenen dat je, als je mee zou doen, maar vijf getipte films hoeft te bekijken 
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Vooruit dan maar
Deelnemers:
-tbouwh
-Rvdz
-Jeroentjuhhhhh
-DeCol
-dualcia
-arno74
Ik deed mee met de op een na laatste ronde. ik vond het toen jammer dat er deelnemers waren die nauwelijks getipte films hadden gezien. Hopelijk is dit nu wel anders.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
joolstein Dat kan op allerlei manieren, maar als t niet mogelijk is een film te bemachtigen kun je gewoon om een nieuwe tip vragen. Je opmerking daarvoor (kiezen uit een verplichte lijst) begrijp ik niet helemaal. Je hoeft niets te kiezen, je krijgt van iedere deelnemer een filmtip op basis van je stemoverzicht. Als tipper kun je dus kijken naar genres, hoog gewaardeerde regisseurs etc. We zijn nu nog maar met vijf, wat zou betekenen dat je, als je mee zou doen, maar vijf getipte films hoeft te bekijken
Als ik het dus goed begrijp kijken de deelnemers naar welke films ik heb gekeken en aan de hand daarvan krijg ik dan een tip. En dat doe ik dan ook bij de andere deelnemers?
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
Ach weet je wat, ik geef het een kans! Ik kijk toch voldoende films dus een paar die getipt zijn kan geen kwaad!
Deelnemers:
-tbouwh
-Rvdz
-Jeroentjuhhhhh
-DeCol
-dualcia
-arno74
-joolstein
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Als ik het dus goed begrijp kijken de deelnemers naar welke films ik heb gekeken en aan de hand daarvan krijg ik dan een tip. En dat doe ik dan ook bij de andere deelnemers?
Yes. Als de deelnemerslijst compleet is (lees: aankomend weekend, als er geen mensen meer bijkomen) gaat een periode in waarin mensen met hun tiplijstjes zullen kunnen gaan komen. Voor iedereen zoek je dan een tip uit, motivatie is niet verplicht maar wordt gewaardeerd. Zie dat in de trend van de recensies in de challenge, al werd dat daar wel verwacht en is het hier enkel om het spelplezier te bevorderen.
Hoe veel tijd en aandacht je geeft aan het uitzoeken van tips is geheel aan jezelf. Er zijn users (
) die stemoverzichten doorspitten om tot een geslaagde tip te komen op basis van schijnbare voorkeuren van de betreffende user. Ook dat is echter niet verplicht (natuurlijk). Enige wat van belang is, is dat de users de films die ze getipt krijgen nog niet hebben gezien. Verder geldt hoe origineler de tip, hoe beter. Een mooie insteek is je ertoe in te spannen andere users mooie films te laten ontdekken.
Dit spel valt of staat ermee dat alle deelnemers zich ertoe inspannen de tips optijd te geven en dan ook echt te kijken. Ik zal dat nog even herhalen als we van start gaan 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Deelnemers:
-tbouwh
-Rvdz
-Jeroentjuhhhhh
-DeCol
-dualcia
-arno74
-joolstein
-TornadoEF5
Hopend op goede tips (en graag geen 8 films met een speelduur van 150-180+- minuten). John Milton, doe jij eens mee met dit tippersspelletje, mits er toch geen genrechallenge is.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
TornadoEF5 Tenzij 'ie zo goed als Eyes Wide Shut (159 m) is? 
Nee hoor, ik zal ditmaal iets korters uitzoeken.
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Ach ja, waarom ook niet. Ik zal sommige weken heel weinig tijd hebben, en anderen meer dan genoeg, maar aangezien dit schijnbaar toch over een termijn van maanden gaat middelt dat wel uit.
Deelnemers:
-tbouwh
-Rvdz
-Jeroentjuhhhhh
-DeCol
-dualcia
-arno74
-joolstein
-TornadoEF5
-Woland
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
TornadoEF5 Tenzij 'ie zo goed als Eyes Wide Shut (159 m) is? 
Nee hoor, ik zal ditmaal iets korters uitzoeken.
Het probleem is dat iedereen dan met films als Australia, Magnolia, Mr Nobody, Dogville en Eyes Wide Shut komt, en honestly dat is too much. Zeker omdat het moeite kost om eraan te beginnen en de aandacht daar bij te houden (vaak moet ik pauzes pakken).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Nu goed als het dan toch over enkele maanden is, kan ik deze er wel bijnemen. Het aansluiten van arno74, joolstein en Woland stemt me hoopvol op goede tips.
Deelnemers:
-tbouwh
-Rvdz
-Jeroentjuhhhhh
-DeCol
-dualcia
-arno74
-joolstein
-TornadoEF5
-Woland
-alexspyforever
TornadoEF5 ik tip je wel een horrorfilm vol jump scares, tenzij je daar niet van moet weten. 
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Dat lijkt mij een goed idee, lang geleden ook dat ik nog horror heb gezien. alexspyforever 
John Milton
-
- 24221 messages
- 13386 votes
Voorlopig nog even niet, wie weet eens in de toekomst 
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Ik doe weer mee ofkors...
Deelnemers:
-tbouwh
-Rvdz
-Jeroentjuhhhhh
-DeCol
-dualcia
-arno74
-joolstein
-TornadoEF5
-Woland
-alexspyforever
- Number23
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Woland er moet wel consensus over zijn, maar in principe lijkt drie maanden me een goede termijn met het huidige deelnemersaantal
en alexspyforever, zeg niet dat ik je gedwongen heb 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Het probleem is dat iedereen dan met films als Australia, Magnolia, Mr Nobody, Dogville en Eyes Wide Shut komt, en honestly dat is too much. Zeker omdat het moeite kost om eraan te beginnen en de aandacht daar bij te houden (vaak moet ik pauzes pakken).
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Morgen zal ik een termijn stellen voor het geven van de tips (wordt een weekje ongeveer), maar wie alvast op zoek wil kan dat natuurlijk al doen
de eerste paar dagen vanaf nu kan een laatste deelnemer (of een twee, drietal) zich nog wel aansluiten, maar daar geldt dan hoe sneller, hoe beter 
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Vooruit dan maar, ik doe weer opnieuw mee.
Deelnemers:
-tbouwh
-Rvdz
-Jeroentjuhhhhh
-DeCol
-dualcia
-arno74
-joolstein
-TornadoEF5
-Woland
-alexspyforever
- Number23