- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
Sorry!
Geen probleem, ben wel benieuwd wat jij ervan vond!
Deze heb je dan nog niet gezien:
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Woland - Spoorloos (1988) Had recentelijk veel Nederlandse films gekeken dit is persoonlijk één van de beste!
Goeie film, maar al gezien. Heb je ook een andere? 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
Ja ik bemerk dat ik bij de laatste verkeerd heb gezocht! Sorry Ik kom er morgenavond op terug. Op mobiel zoekt moeilijker
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
Geen probleem!
En ook bedankt alvast voor de andere suggesties. Slow West en Elephant staan al een tijd op mijn to-see-lijst, de andere drie ken ik niet. Ik kijk er naar uit!
En mijn tips komen later van de week... Ik denk woensdag of zo.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Tot nu toe zijn alle tips voor mij toch wel gewaagd. Ik snap de redenering er vaak niet achter, en weet van veel films ook niet wat te verwachten. Ik ben benieuwd. 
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Number23 - Captain America: Civil War (2016) Hopelijk hou je ook van Marvel actiehelden, de film heeft zeer goede special effects.
Tjah hoe zeg ik dit subtiel? Ik ben groot fan van Marvel en heb daarom ook alles gezien, zo ook deze film. Ook op gestemd enzo
Number23
-
- 8638 messages
- 5678 votes
Number23: veelzijdig filmpje: Relatos Salvajes (2014)
Hier moet effe over gedebatteerd worden, want Gh8st had deze getipt afgelopen ronde en moet nog 20 minuutjes ervan zien. Maar nu tipt iemand anders hem en vraag ik mezelf af wat ik nou moet doen haha
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Number23 aangezien arno dat niet geweten heeft en je stem, neem ik aan, ook nu nog niet online staat, stel ik voor dat je deze straks als we begonnen zijn gewoon voor de nieuwe ronde registreert. Dat scheelt jou weer een film in de komende periode, en de vorige ronde is nu echt wel voorbij, dus registeren daarvoor heeft weinig zin meer 
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
Tjah hoe zeg ik dit subtiel? Ik ben groot fan van Marvel en heb daarom ook alles gezien, zo ook deze film. Ook op gestemd enzo
Is mijn fout! Ik heb niet bij stemmen gezocht maar reacties! Ik stuur zo meteen een andere tip.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
Number23 - Gattaca (1997) Als vervangingen heb ik dan een Sf- Thriller gevonden die je denk ik wel interessant vind.
Woland - Eastern Promises (2007) Na lang wikken en wegen uitgekomen op deze misdaad-thriller van David Cronenberg. Het werd lastig omdat ik opeens wel vier of vijf films als tip-topper had.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8916 votes
joolstein: Het spiet me donders, ook die heb ik al gezien al heb ik er nog geen beoordeling aan gegeven. Drie maal scheepsrecht?
Woland
Durf bijna geen film meer aan je te geven. Tja, dan word het een wat vreemdere film van Yorgos Lanthimos
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Rvdz- Nicholas Winding Refn is jou nog vreemd, daar mag dus snel verandering in komen
Idealiter tipte ik je Only God Forgives, maar dat is nu niet de meest toegankelijke film om mee te beginnen. Het wordt dus magnum opus Drive (2011)
dualcia- Mijn tip aan jou is je al bekend; het wordt de keiharde actiethriller Serbuan Maut (2011). Helaas komt er een Amerikaanse remake…
jeroentjuhhhhh- Ik meende dat je pas zei niet zo van Koreaanse cinema te zijn, maar dit wil ik je toch niet onthouden. Ah-ga-ssi (2016) is misschien wel het beste dat Aziatische cinema vorig jaar te bieden had. Expliciete erotische thriller, wervelend geregisseerd en met ijzersterk camerawerk. Misschien niet direct in je straatje, maar ik moest hier direct aan denken en kwam er daarna ook niet echt meer vanaf.
Number23- Dat duurde even, veel ingevingen bleek je al gezien te hebben. Ik ga voor een ingrijpende psychologische thriller die me eind vorig jaar verbijsterd achterliet: Funny Games (1997)
joolstein- Ik heb nog wel wat discussies met o.a. Johan gevoerd toen ik deze zag tijdens de genre-challenge. Nu ben ik erg benieuwd wat jij vindt van het macabere horrordrama Eden Lake (2008)
arno74- Ben je al in staat om 20th Century Women (2016) te kijken (of binnen drie maanden)? Ik realiseer me dat dit een recente release is, en ik weet ook niet of ‘ie in Spanje al uit is. Ik heb een alternatief.
DeCol- Ik heb Irréversible net als jij op 2,5* staan, maar toen ik pas Enter the Void (2009) van diezelfde Noe opzette kwam ik zonder enige twijfel op 5* uit. Aanbevolen ’s avonds laat te kijken met goed beeld en (surround-)geluid.
Gang_Star: ik was eigenlijk best verbaasd dat Blood Diamond (2006) niet tussen je stemmen stond.
Woland: Deze tip geef ik graag, en aangezien je wel een beetje van de oorlogsfilms en de onbehaaglijke drama’s bent is dit een wat onconventionele WO II-film: Under Sandet (2015)
TornadoEF5: Al in de gelegenheid Grave (2016) te kijken? Deed van de week erg terugdenken aan the Neon Demon, al vond ik die zelf veel beter. Ligt echter wel in jouw straatje voor mijn gevoel, en is ook lekker kort. Ik heb een alternatief als dat lastig wordt met de close-release.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Een mededeling: ik ben van de week vrijwel pertinent van huis; pas zaterdag of zondag heb ik dus tijd om de score-schema's klaar te maken en de uitleg daarbij te plaatsen. Aangezien er al aardig wat tips zijn gegeven, staat het jullie uiteraard vrij al te starten met kijken. Wacht dan echter even met registeren tot na volgend weekend. Je kunt je stem en recensie natuurlijk al plaatsen op de filmpagina's, dan is het later slechts een kwestie van copy-pasten.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Sorry
Driemaal zal dan toch scheepsrecht zijn, ik ga nog even zoeken. Dit was de back-up die ik had staan.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Ik ben benieuwd
overigens is defiance niet van 2012 maar van 2008 
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Ik ben benieuwd
overigens is defiance niet van 2012 maar van 2008
Kun je nagaan hoe verward ik ben na twee afwijzingen 
Ik verwacht dat je Fargo (1996) ook gezien zult hebben, daarom een back-up bij een back-up: Deadfall (2012). Die tweede film deed me qua setting erg aan Fargo denken.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
TornadoEF5: Al in de gelegenheid Grave (2016) te kijken? Deed van de week erg terugdenken aan the Neon Demon, al vond ik die zelf veel beter. Ligt echter wel in jouw straatje voor mijn gevoel, en is ook lekker kort. Ik heb een alternatief als dat lastig wordt met de close-release.
Ja, die wil ik zeker kijken. De DOP (director of photography) is dezelfde van de die die de films van Van Groeningen deed, namelijk Ruben Impens (5 films die hij cinematografeerde (eum, wat een woord?)) waardeer ik enorm. Ik verwacht er zeker zeer veel van.
Ik zie wel dat hij in het filmhuis komt volgende week, maar avondreleases liggen wel wat lastig.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
TornadoEF5 dat dacht ik wel
Kijk maar of je eraan toekomt, zo niet laat het me tijdig weten:) Hier is de release pas 27-4, en ook dan maar in selecte theaters. Vandaar dat ik het vroeg.
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Ja, vijf zaterdagavonden in april. Ik ga zien, haal ik het niet, laat ik het nog weten. Ik wil het zeker nog zien, maar er zijn nog een heleboel films die ik wil zien. La La Land en Moonlight voor volgende week bijvoorbeeld. Wel grappig, een heel jaar draaien ze niets wat ik wil zien, en dan op twee maand tijd 7-8 films. Het ligt gewoon wat lastig dat het zo laat is in de avond (treinen rijden er niet meer als de film gedaan is, en ik wil ook op mijn gemak zijn), dus zou ik dan "ergens anders" slapen als ik het doe.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Apart dat de tijden zo select zijn. Je zou toch denken dat er dan wel meer opties zijn dan laat op de zaterdagavond
nu goed, we zijn minimaal wel tot medio juni bezig, dus tijd zat voor een nieuwe tip, mocht het nodig zijn.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
arno74- Ben je al in staat om 20th Century Women (2016) te kijken (of binnen drie maanden)? Ik realiseer me dat dit een recente release is, en ik weet ook niet of ‘ie in Spanje al uit is. Ik heb een alternatief.
.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Woland
-
- 4796 messages
- 3817 votes
tbouwh. Tussen jouw film-beoordelingen zie ik dat mysterie-elementen in je drama's vaak goed uitvallen. Ik wou je Mystic River aanraden, maar arno74 was me voor. Maar ook deze ligt je hopelijk: The Machinist (2004).
TornadoEF5. We hebben zeker overeenkomsten qua top 10 films, en ook veel van je regisseurs kijk ik met een goedkeurend oog naar. Wel zie ik dat je weinig Coens hebt afgestreept, en binnenin rinkelen mijn alarmbellen een beetje - misschien is dit simpelweg omdat je het geprobeerd hebt, maar niks met hun films kunt. Soit, ik ga er toch voor: Barton Fink (1991).
arno74. Het was nog knap lastig om iets geschikts te vinden; langzaam mag zeker, niks mis met wat sentiment of familiefilms, maar de meeste van mijn suggesties bleek je al gezien te hebben. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op mijn favoriete Disney: The Great Mouse Detective (1986).
dualcia. Tussen jouw stemmen zie ik in de hogere regionen veel klassiekers uit de jaren ‘90 en ‘00 voorbijkomen, maar ik miste deze: The Usual Suspects (1995).
Rvdz - ook ik kwam bij Britse humor uit als iets wat je wel lijkt te liggen. De meeste wat recentere films waarmee ik op de proppen kwam had je al gezien, dus ik ga voor iets zeer Brits van iets verder terug: Withnail & I (1987).
DeCol. Niet vies van wat Hollywood-spektakel van wat ik zo in kan schatten, dus ik vermoed dat ook District 9 (2009) wel bevalt.
joolstein - een goede horror kan je wel waarderen, en aangezien je ook Witchfinder General in de Top 10 hebt staan: The Blood on Satan's Claw (1971).
Number23. Een lastig figuur om tips voor te geven, blijkt.
In de categorie jaren ‘90 thrillers en recente blockbusters was weinig eer te behalen, maar al extrapolerend kwam ik uit op The Long Good Friday (1980).
Gang_Star. Ook hier is het enigszins een stab in the dark, ik vrees dat ik vanuit je Top 10 en hoge stemmen geen echt passende suggestie heb weten te destilleren. Toch vermoed ik dat je het ongemakkelijke Nightcrawler (2014) wel kunt waarderen.
jeroentjuhhhhh . Groot horrorliefhebber uiteraard, dus ik dacht in eerste instantie dat het erg moeilijk zou worden om iets in dat genre aan te raden. Maar het is toch gelukt, vermoed ik: ik denk dat Humanoids from the Deep (1980) er als koek ingaat.