- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wie is de Super Tip-Topper?
Wie is de Super Tip-Topper?
the pope
-
- 5380 messages
- 2398 votes
Ik heb Henry: Portrait of a Serial Killer binnen.Ga hem morgen avond kijken.
the pope
-
- 5380 messages
- 2398 votes
Heb het pareltje Henry: Portrait of a Serial Killer gister bekeken en geef hem 4.5*.Bedankt voor de tip Reinbo.
01. 4.5* Reinbo
02. 3.7* Apollinisch
03. 3.7* Spetie (D) {2x}
04. 3.7* Rogier (D)
05. 3.6* Film Pegasus (K)
06. 3.5* Kraay (K)
07. 3.2* Legan (D)
08. 3.1* DVD-T (D/K)
09. 3.0* Niveath (D)
10. 2.7* Observator (D)
11. 2.6* DeCol (K)
12. 2.0* Erwinner (K)
Nieuw/spelende:
**01. Animosh (D) - The King [L_T_B]
**02. L_T_B (D/K) - Don't Look Back [Animosh]
**03. Reinbo (K) - Intruder [The Pope]
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik hoop vandaag jouw tip in de post te hebben.
En wanneer mag ik dan een nieuwe tip geven/verwachten? (Ik snap dit spel nog steeds niet...
)
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
De film viel me eigenlijk helemaal mee: het visuele aspect vond ik nergens interessant, maar verder weinig storend en de soundtrack matig tot vervelend, maar de cynische uitwerking van het tamelijk bedompte concept gedurende het tweede gedeelte van het verhaal maakte, evenals het ongrijpbare karakter van Elvis, erg, érg veel goed. Ik kan in ieder geval makkelijk een ster meer aan de film kwijt dan ik aanvankelijk had verwacht.
01. 4.5* Reinbo (K) - Intruder [the pope]
02. 3.7* Apollinisch
03. 3.7* Spetie (D) {2x}
04. 3.7* Rogier (D)
06. 3.5* Kraay (K)
07. 3.2* Legan (D)
08. 3.1* DVD-T (D/K)
09. 3.0* Niveath (D)
10. 2.7* Observator (D)
11. 2.6* DeCol (K)
12. 2.2* L_T_B (D/K) - Don't Look Back [Animosh]
12. 2.0* Erwinner (K)
Nieuw/spelende:
**02. the pope (K) - Henry: Portrait of a Serial Killer [Reinbo]
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Nu blijft mijn vraag onbeantwoord....
(Intruder zat ook nog niet bij de post.)
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Nadat beide participanten een actief koppeltje hun tip hebben aanschouwd en beoordeeld, waarmee aldus een nieuwe balans is opgemaakt, vormen de bovenste twee users van het lijstje het nieuwe tweetal dat elkander van advies behoort te dienen.
Stel, L_T_B zou mijn aanrader beschouwen vooraleer jij the pope's tip hebt bekeken en er 3.5* aan schenken, dan zouden (edit) Apollinisch en Spetie het nieuwe paartje zijn.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dus het hangt nog af van de score die ik aan Intruder geef. Wordt dat een 4 of hoger zij de Pope en ik aan de beurt, anders ik en Apollonisch.... Toch.
Hopelijk vat die spoedig in de bus. Edit: Hij is nog niet eens verzonden.... 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Juist - nu ja, 3.8* of hoger (tenzij L_T_B zijn waardering eerder dan jij uitbrengt, al zou dat uiteraard niet per se verschil uit hoeven maken).
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Lijkt me dat deze al lang aan de beurt zijn, alleen Reinbo wacht toch nog steeds met kijken?
02. 3.7* Apollinisch
03. 3.7* Spetie (D) {2x}
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Hhm eens kijken of ik wat kan vinden voor Apollinisch, eens even goed over nadenken, want ik vind zijn smaak moeilijk in te schatten.
edit: LTB moet toch ook nog eerst een film kijken?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Lijkt me dat deze al lang aan de beurt zijn, alleen Reinbo wacht toch nog steeds met kijken?
Ik wacht nog op de dvd vooral.... 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
LTB moet toch ook nog eerst een film kijken?
Inderdaad. (Of moeten er simpelweg twee mensen hun waardering hebben uitgebracht, los van het paartje waaraan ze deelnemen?)
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
In een vorige ronde gingen de volgende twee paren nadat er nog twee halve paartjes bezig waren 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Hm, vreemd. Dat maakt het spel er zeker niet overzichtelijker op imo. Moest er in zo'n dergelijke situatie één paartje aanvangen, alaaf, maar twéé? Je reinste chaos! 
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Het houdt de vaart erin zo. Een nadeel kan ik niet echt bedenken.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Was het oorspronkelijk niet de bedoeling dat er slechts vier spelers actief zouden zijn? Met deze wijziging zijn er namelijk in totaal acht deelnemers (semi-)actief, waardoor er van het super-tip-topper-gehalte mijns inziens nog maar erg weinig overblijft.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Ja, maximaal 4 spelers actief. Ik dacht dat er nu nog maar 2 actief waren, LTB en Reinbo zijn nu bezig toch? Vandaar dat ik denk dat de volgende 2 mogen beginnen.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
...maar the pope en ik zijn nu allicht evenzo uitgesloten van (ware) activiteit, waardoor er (passief dan wel actief) uiteindelijk alsnog vier mensen bezig zijn met het spel.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Pffff schrijf nu eens een keertje in duidelijke taal wat je wilt zeggen. Je zou politicus moeten worden.....
Ik heb het nu 6 keer gelezen en snap het nog steeds niet....
LTB en ik zijn nu bezig, maar welke andere twee spelers zijn er nu ook actief?
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
The pope en ik, op een passieve wijze: onze tips moeten nog worden beoordeeld.
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
...maar the pope en ik zijn nu allicht evenzo uitgesloten van (ware) activiteit, waardoor er (passief dan wel actief) uiteindelijk alsnog vier mensen bezig zijn met het spel.
Ah, ik zie het nadeel eindelijk
, want misschien komen jullie wellicht nog een keer hoog te staan waardoor jullie alweer een keer verdient mogen spelen. Ik neem aan dat je dat bedoeld.
Dan is bij deze het volgende paar nog niet bekend en hoop ik tevens dat alle bugs er nu uit zijn.
PS: As. Maandag mogen de 2e onderste gaan knuffelen 
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Daar doelde ik inderdaad (onder andere / voornamelijk) op. 
Hoe moet de teller (zie: Spetie) daarbij eigenlijk worden gedacht: blijft het totale aantal activiteiten dat een bepaalde user huldigt gelijk, daalt het of neemt het toe?
En een kleine wijziging om L_T_B alsnog zijn welverdiende eer te gunnen:
02. 3.7* Apollinisch
03. 3.7* Spetie (D) {2x}
04. 3.7* Rogier (D)
06. 3.5* Kraay (K)
07. 3.2* Legan (D)
08. 3.1* DVD-T (D/K)
09. 3.0* Niveath (D)
10. 2.7* Observator (D)
11. 2.6* DeCol (K)
12. 2.2* L_T_B (D/K) - Don't Look Back [Animosh] {2x}
13. 2.0* Erwinner (K)
Nieuw/spelende:
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Wat bedoel je precies?
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Indien je tweemaal actief bent geweest komt er (bij wijze van het aantonen van de hetzij voortdurende, hetzij vervliegende kwaliteit van de adviezen van een persoon) '{2x}' achter jouw naam te staan, indien driemaal '{3x}' et cetera, maar omdat de activiteit die je toegereikt krijgt als 'minste tipgever' moeilijk als een pro kan worden beschouwd vraag ik me af hoe een dergelijke bezigheid in de teller moet worden gedacht / verwerkt.
Ietwat concreter gesteld: dient de teller achter jouw naam na afloop van je aanstaande (tweede-kans-)activiteit te stijgen, te dalen of gelijk te blijven?
rogierb007
-
- 230 messages
- 1168 votes
Als je nu gewoon die bovenste regels weg laat 
Het lijkt mij dat die teller gewoon het aantal beurten weer geeft. Als je een slechte tip geeft gaat die teller ook voorlopig niet omhoog, een goede meter dus.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
Hé leuk spelletje, als ik mee wil doen, waar moet ik dan aansluiten?
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Als je nu gewoon die bovenste regels weg laat 
Het lijkt mij dat die teller gewoon het aantal beurten weer geeft. Als je een slechte tip geeft gaat die teller ook voorlopig niet omhoog, een goede meter dus.
Daar is het idd. voor. Hoe hoger de teller, hoe beter je bent.
Als iemand zoals Goldenskull wilt meedoen terwijl iedereen al gespeeld heeft, zal diegene precies, of nét onder de 3.5* moeten beginnen (afhankelijk of er al iemand op die plek staat).
Ik zal de lijst bij deze even updaten.
02. 3.7* Apollinisch
03. 3.7* Spetie (D) {2x}
04. 3.7* Rogier (D)
06. 3.5* Kraay (K)
07. 3.4* Goldenskull (D/K)
08. 3.2* Legan (D)
09. 3.1* DVD-T (D/K)
10. 3.0* Niveath (D)
11. 2.7* Observator (D)
12. 2.6* DeCol (K)
13. 2.2* L_T_B (D/K) - Don't Look Back [Animosh] {2x}
14. 2.0* Erwinner (K)
Nieuw/spelende:
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Maar nu ontbreekt nog steeds een antwoord op mijn vraag:
Verder loop ik nog met de vraagstelling rond waarom slechts de onderste twee users een dergelijke additionele activiteit krijgen aangeboden; users op de posities, zeg, negen tot en met twaalf komen namelijk evenzoveel niet aan de beurt, waardoor de 'slechtste' tipgevers eerder de activiteit krijgen toegereikt dan de minder slechte. Is een algemeen geldend tijdsultimatum van rondweg twee maanden hiervoor geen solutie?
(Ik maak het er zo niet makkelijker op. Sorry!
)
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
1.Het dient natuurlijk te stijgen.
2.Oh, jouw=Erwinner
Die krijgen geen teller toebedeeld in die ronde. Dan hoeft het niet naar 3 maanden verzet te worden m.i.