• 178.104 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.095 votes
Profile

Knock-out: mooiste avatar #2

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Mja, op Gamesmeter wordt er natuurlijk ook weer heel anders aangekeken tegen het fenomeen 'avatars'; zo heet hetzelfde topic er bijvoorbeeld geen 'Knock out: mooiste avatar', maar gewoonweg 'Avatar Knock-Out'.

stijf

• 342 messages
  • 232 votes

Mag ik de volgende keer ook meedoen?

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Animosh wrote:

Mja, op Gamesmeter wordt er natuurlijk ook weer heel anders aangekeken tegen het fenomeen 'avatars'; zo heet hetzelfde topic er bijvoorbeeld geen 'Knock out: mooiste avatar', maar gewoonweg 'Avatar Knock-Out'.

Anders gekeken ernaar, dat snap ik niet echt.

En wat heeft de naam er nu mee te maken.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

stijf wrote:

Mag ik de volgende keer ook meedoen?

Ja hoor, iedereen moet maar €5 aan mij betalen voor mee te mogen doen, PM me maar voor m'n rekeningnummer.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

JohnWilliams wrote:

Anders gekeken ernaar, dat snap ik niet echt.

Filmliefhebbers benaderen het fenomeen 'avatar' nu eenmaal anders dan (pure) liefhebbers van games. Da's toch niet zo moeilijk?

En wat heeft de naam er nu mee te maken.

'Knock out: mooiste avatar' is in principe veel beperkter dan 'Avatar Knock-Out', waarbij vele andere aspecten dan slechts schoonheid tevens een erg grote, zo niet grotere, rol spelen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Lijkt me nogal duidelijk dat het op GM ook gaat om de mooiste avatar.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Onderhond wrote:

Deed mij eigenlijk altijd denken aan die goedkope Russisch Itchy & Scratchy rip-off die ze ooit in The Simpsons hebben opgevoerd. Was wel een hilarisch stukje animatie.

Clipje

Dat is ook mooi design inderdaad Maar dit is het originele bronmateriaal.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Gamesmeter wrote:

we gaan een KO van de mooiste avater (of anders kan dat ook natuurlijk) maken

Als ik het eerste bericht zo lees is het concept toch echt om een 'Avatar Knock-Out' te houden, en niet om een KO te organiseren die slechts is gericht op de schoonheid van de avatars. Het staat allemaal erg open voor eigen interpretatie en andere aspecten dan alleen schoonheid spelen een relatief grotere rol dan op MM - tenminste, zo komt het op mij over (mede doordat de avatars op Gamesmeter over het algemeen minder op schoonheid lijken te zijn gericht dan die op Moviemeter).

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Mooiste avatar. Het staat er gewoon.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Gamesmeter wrote:

(of anders kan dat ook natuurlijk)

Het lijkt niet zoveel uit te maken/open te staan voor eigen interpretatie.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik heb hier ook het begrip mooiste niet tot lauter esthetische kenmerken gereduceerd....

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Animosh wrote:

andere aspecten dan alleen schoonheid spelen een relatief grotere rol dan op MM

Ik zei niet dat ze op Moviemeter helemaal van het toneel zijn verdwenen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Animosh wrote:

(quote)

Het lijkt niet zoveel uit te maken/open te staan voor eigen interpretatie.

Er kan zoveel staan in dat eerste bericht, de meeste mensen beoordelen, net zoals hier, op hoe mooi de avatar is.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Zegt toch wel wat over de GM users

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik vraag me af of een onbekende user die maar drie berichtjes op MM had achter gelaten en jouw avatar gebruikte wel door de eerste ronde was gekomen. Niet dat je avatar niet mooi is, hij past je zelfs zeer goed, maar 'naamsbekendheid' cq 'avatarbekendheid' speelt ook zeker een rol....onbekend maakt immers onbemind.

Persoonljk stem ik in de eerste plaats op avatars die ik ook wel zou willen/kunnen gebruiken (vaak door aansprekende personages), pas daarna speelt mooi bij mij een rol.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Reinbo wrote:

Ik vraag me af of een onbekende user die maar drie berichtjes op MM had achter gelaten en jouw avatar gebruikte wel door de eerste ronde was gekomen. Niet dat je avatar niet mooi is, hij past je zelfs zeer goed, maar 'naamsbekendheid' cq 'avatarbekendheid' speelt ook zeker een rol....onbekend maakt immers onbemind.

Wat ik enkele berichten geleden dus al aangaf geloof zo dat mijn avatar er dan ook meteen was uitgestemd.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

We zijn het ook eens, ik probeerde enkel de onderliggende dynamiek wat te verduidelijken.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd Apollinisch!

Terechte winnaar? Er zijn heel wat avatars die mochten winnen. Er stak er niet echt 1 bovenuit. Ik had ook enkele favorieten die het helaas niet gehaald hebben.

Maar van de 2 finalisten ben ik tevreden dat de avatar van Apollinisch het heeft gehaald.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

Ik kreeg ook de indruk dat men regelmatig toch op de user stemde in plaats van op de avatar. Jammer, maar blijkbaar is dit onvermijdelijk.

Wat me ook is opgevallen is dat er bepaalde mensen steeds tegen een bepaalde avatar stemden. Elke ronde opnieuw tegen dezelfde avatar.

Is dat dan omdat ze het werkelijk zo een afzichtelijke avatar vinden? Of willen ze die user verhinderen om naar de volgende ronde te gaan?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik doelde niet zozeer op de user (enkel op Clueless zou ik altijd gestemd hebben. ) Ik bedoelde dat je avatars die je vaak ziet al sneller meer gaat waarderen dan een plaatje dat je voor het eerst voorbij ziet komen.

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

Ik bedoelde dat je avatars die je vaak ziet al sneller meer gaat waarderen dan een plaatje dat je voor het eerst voorbij ziet komen.

Dat heb ik totaal niet. Door een plaatje dat ik vaak zie kan ik niet echt verrast worden, daardoor maakt het minder indruk op me. Maar voor iedereen ligt dat natuurlijk anders, al heb ik wel het idee dat ook vriendjespolitiek een rol kan spelen bij dit soort KO's.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Het is een algemeen psychologisch verschijnsel dat mensen zaken die ze vaker zien eerder willen hebben cq meer waarderen. de hele reclame is daarop gebaseerd. Je pakt in de supermarkt toch ook eerder Coca Cola mee dan cola van een merk dat je nog nooit eerder gezien hebt...

Bovendien het doel van een avatar is toch ook niet om te verrassen...

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Nomak wrote:

Is dat dan omdat ze het werkelijk zo een afzichtelijke avatar vinden?

Uiteraard, vanzelfsprekend slechts en alleen voor mijzelf sprekende.

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

Het is een algemeen psychologisch verschijnsel dat mensen zaken die ze vaker zien eerder willen hebben cq meer waarderen. de hele reclame is daarop gebaseerd. Je pakt in de supermarkt toch ook eerder Coca Cola mee dan cola van een merk dat je nog nooit eerder gezien hebt...

Avatars zijn niet helemaal hetzelfde als handelswaar, maar het is inderdaad zo dat reclame invloed heeft op degene die de cola koopt. Als ik iets vaak zie dan gaat het me eerder vervelen dan als ik iets nieuws ervaar. Bij jou ligt dat misschien anders, maar ik waardeer iets meer als het nieuw voor me is. Ik vind het bijvoorbeeld leuker om een nieuwe film te zien dan om een film te bekijken die ik al tien keer gezien heb.

Bovendien het doel van een avatar is toch ook niet om te verrassen...

Verrassing kan ervoor zorgen dat ik een avatar meer waardeer, een avatar die ik al zo vaak zie verveelt op een gegeven moment en dan komt mijn waardering voor die avatar lager te liggen naarmate ik dat plaatje vaker heb bekeken. In dit geval spreek ik voor mezelf. Ik geloof best dat anderen een avatar meer waarderen als ze deze vaker gezien hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook voor mij van toepassing is.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

garlic senior wrote:

(quote)

Avatars zijn niet helemaal hetzelfde als handelswaar, maar het is inderdaad zo dat reclame invloed heeft op degene die de cola koopt. Als ik iets vaak zie dan gaat het me eerder vervelen dan als ik iets nieuws ervaar. Bij jou ligt dat misschien anders, maar ik waardeer iets meer als het nieuw voor me is. Ik vind het bijvoorbeeld leuker om een nieuwe film te zien dan om een film te bekijken die ik al tien keer gezien heb.

Mits het een goede film is, anders kijk ik liever nog een keer naar Rambo.

garlic senior wrote:

Verrassing kan ervoor zorgen dat ik een avatar meer waardeer, een avatar die ik al zo vaak zie verveelt op een gegeven moment en dan komt mijn waardering voor die avatar lager te liggen naarmate ik dat plaatje vaker heb bekeken. In dit geval spreek ik voor mezelf. Ik geloof best dat anderen een avatar meer waarderen als ze deze vaker gezien hebben, maar dat wil nog niet zeggen dat het ook voor mij van toepassing is.

Ik denk dat beide theorieën spelen. Er gaat natuurlijk niets boven een 'nieuwe ontdekking' of het nou een film is of een avatar. Maar omdat dat helaas zelden voorkomt denk ik dat de door mij aangedragen theorie van grotere invloed is.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Animosh wrote:

Uiteraard, vanzelfsprekend slechts en alleen voor mijzelf sprekende.

Ik geloof je best, maar bij sommigen heb ik het gevoel dat er meer achter zit.

Maakt niet uit welke avatar de tegenstander is. Bij bepaalde mensen kon je op voorhand al zeggen dat ze tegen een bepaalde avatar gingen stemmen.

Jammer dat sommigen moeite hebben om objectief te stemmen.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Bottom line van een avatar is echter wel nog steeds herkenning. Verrassig is wel aardig enzo, maar iemand die elke week verrast met een nieuwe avatar verneukt het idee een beetje.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Daar ben ik het ook mee eens. Herkenbaarheid is erg belangrijk.

In het begin kan het wel even aftasten zijn als je niet weet welke avatar het best bij je past. Maar als je éénmaal de juiste avatar hebt, dan kan je die best houden.

Ik zie mezelf dan ook niet snel meer van avatar veranderen. Deze past perfect bij mijn filmsmaak en karakter.

garlic senior

• 4690 messages
  • 0 votes

Jammer dat sommigen moeite hebben om objectief te stemmen.

Volgens mij is het geven van een stem altijd subjectief, want als je objectief bent dan heb je geen voorkeur. En als je geen voorkeur hebt kun je ook geen stem uitbrengen.

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ik denk dat je wel weet wat ik bedoel.

Je kan een voorkeur hebben voor de avatar, dat is normaal.

Maar de vaste leden weten welke avatar bij welke user hoort. En blijkbaar was het voor sommigen hier moeilijk om objectief te zijn naar de users toe. Met de bij de avatar horende gebruiker in het achterhoofd stemmen ze eigenlijk tegen de gebruiker in plaats van op een avatar.

Begrijp je?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.