• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

MovieMeter Contest

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Owkee, dacht te hebben gelezen bij de eerste post, dat je niet mocht zoeken

Maar je kunt toch niets 'opzoeken' als je geen enkele clue hebt? Ik heb 13/14 films ook daadwerkelijk gezien. Dat zal natuurlijk ook schelen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

(quote)
Aha, toch nog een clue! De film is dus ouder dan 15 jaar. Ik heb drie gokjes gewaagd, alledrie nieuwer… Maar een acteur in fragment 7??? Er valt een eikel uit een boom, maar ik kan daar geen bestaande acteur uithalen.

Je bent in de war met 3?

Sorry. Fragment 3 bedoel ik! Die tot op dan nog niet geraden was.

Zijn gezicht was erg onduidelijk te zien en ik herkende de acteur om zijn rough-features. (of is dat weer een hint?)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Sorry. Fragment 3 bedoel ik! Die tot op dan nog niet geraden was.

Zijn gezicht was erg onduidelijk te zien en ik herkende de acteur om zijn rough-features. (of is dat weer een hint?)

Ik had al bijna een nieuw beeldscherm gekocht... Nee nummer 3 is ouder dan 15 jaar en iemand met rough features dat zijn geen hints nee Van de 3 die ik niet weet (3 5 en 7) zijn ook de minst geraden fragmenten. Nog enige verzachting van de pijn. Ben toch wel benieuwd of ik de films heb gezien. Die met dat vliegtuigje haast wel niet, want dat had ik me toch moeten herinneren.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Uit fragment 7 haal ik ook geen enkele clue. Misschien heb ik de film zelfs gezien, dan is het met zo'n fragment nog heel moeilijk. Het is het soort scene waarbij je even een slokje thee neemt.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ben toch wel benieuwd of ik de films heb gezien. Die met dat vliegtuigje haast wel niet, want dat had ik me toch moeten herinneren.

Je hebt ze alledrie gezien.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Maar je kunt toch niets 'opzoeken' als je geen enkele clue hebt? Ik heb 13/14 films ook daadwerkelijk gezien. Dat zal natuurlijk ook schelen.

Zeker ik weet ook wel zeker dat ik met zoeken nog maar 5 goed heb. Maar als je kennelijk een acteur herkent dan vind ik dat persoonlijk iets minder knap dan wanneer je ze echt meteen herkent.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Je hebt ze alledrie gezien.

Fijn ! 3 en 7 zeggen me echt niks. En dat vliegtuigje was al een frustratie. Maar goed, ik had me er bij neergelegd. Het is nu geduldig afwachten.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Macmanus wrote:

Zeker ik weet ook wel zeker dat ik met zoeken nog maar 5 goed heb. Maar als je kennelijk een acteur herkent dan vind ik dat persoonlijk iets minder knap dan wanneer je ze echt meteen herkent.

Waarom? Herkennen is vaak gewoon een kwestie van de film gezien hebben. Ik vind het wel knap van mezelf dat ik er toch 13 heb terwijl ik nog niet eens half zo veel films heb gezien als Ramon, RK, kos en anderen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Tuurlijk. Bij verschillende fragmenten had ik absoluut geen patsboem herkenning nee Macmanus. Kan ook bijna niet. Zeker niet als niet alle films veel indruk op je hebben gemaakt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Zavo wrote:

(quote)

Waarom? Herkennen is vaak gewoon een kwestie van de film gezien hebben of niet. Ik vind het wel knap van mezelf dat ik er toch 13 heb terwijl ik nog niet eens half zo veel films heb gezien als Ramon, RK, kos en anderen.

Maar dan zeg je er niet bij dat ik je er 4 kado heb gedaan

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Sssht!

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Omdat hier toch best wat hints over de toonbank vliegen, pleit ik nogmaals voor de volgende regel:

Zavo wrote:

Misschien zou het een goede regel zijn om bij gelijke score degene die het eerste die score bereikt heeft bovenaan te zetten? Dan is er altijd een winnaar.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Begrijp me niet verkeerd ik vind het ontzettend knap van jullie. Maar ik heb qua quizen nogal vastgeroeste ideeen. Waarbij je eerste antwoord de enige is enzo. Maar alle lof aan de toppers hier hoor!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Niemand zin om al die hints even op een rijtje te zetten?

Misschien dat ik van mijn hatelijke middenmootpositie afstand kan doen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Waarbij je eerste antwoord de enige is enzo

Dan ben ik nog retecool want ik had er 11.

Ik vind dat vooral de muziek in bepaalde fragmenten het 1 en ander opheldert. Bijvoorbeeld in fragment 7.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Macmanus wrote:

Begrijp me niet verkeerd ik vind het ontzettend knap van jullie. Maar ik heb qua quizen nogal vastgeroeste ideeen. Waarbij je eerste antwoord de enige is enzo.

Ik heb maar 1 keer een correctie doorgevoerd van een foute gok (en dat was ook echt een gok) hoor.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Omdat hier toch best wat hints over de toonbank vliegen, pleit ik nogmaals voor de volgende regel:

Daar ging ik eigenlijk vanuit....

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ramon K wrote:

Ik vind dat vooral de muziek in bepaalde fragmenten het 1 en ander opheldert. Bijvoorbeeld in fragment 7.

Ik heb naar de muziek geluisterd, maar vond het behoorlijk standaard klinken, maar ik ben verder ook erg slecht in het herkennen van muziek.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ramon K wrote:

(quote)

Dan ben ik nog retecool want ik had er 11.

Nee in 9! Maar dat had Onderhond ook al getipt.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Nee in 9! Maar dat had Onderhond ook al getipt.

Daar stuurde de muziek me juist in de verkeerde richting eerst, terwijl ik de film nota bene gezien heb.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Kan iemand me zeggen welke film (9) dat nou is, ik kan niet meer wachten tot dinsdag!

Legan

• 18121 messages
  • 4947 votes

Macmanus wrote:

Begrijp me niet verkeerd ik vind het ontzettend knap van jullie. Maar ik heb qua quizen nogal vastgeroeste ideeen. Waarbij je eerste antwoord de enige is enzo. Maar alle lof aan de toppers hier hoor!

Ik vind alles prima . Mijn 6 antwoorden had ik in 1 keer goed en naar de rest had ik geen zin om te zoeken. Te tijdrovend.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Goed, ik heb de video van de tweede Moviemeter Contest een klein beetje aangepast hier en daar; bepaalde scènes zijn net ietsjes langer gemaakt en twee films zijn vervangen (nummer 5 en 9). De mensen die nummer 5 goed hadden voor hij werd gewijzigd, krijgen overigens gewoon de punten.

Succes ermee, in ieder geval.

Dit is tot nu toe de stand:

Dutchtuga (4 pt, 8, 13, 14, 15)

Danuz (3 pt, 2, 5 en 13)

Apollinisch (2 pt, 2 en 11)

Film Pegasus (2 pt, 8, 13)

Paalhaas (2 pt, 5 en 11)

Kappeuter (2pt, 11, 12)

Knisper (1 pt, 14)

Matchostomos (1pt, 11)

Reinbo (1pt, 14)

Stephan73 (1pt, 12)

4x geraden: 11

3x geraden: 13, 14

2x geraden: 02, 05, 08, 12

1x geraden: 15

Arkadi.

• 797 messages
  • 870 votes

Ok nieuwe ronde nieuwe kansen.

Nog maar een poging dan.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

al 2 op 15, geen slechte start

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Welke fragmenten waren 5 en 9 dan ook weer? Eentje met die dia show met die pop was 9 toch, maar wat was 5 dan, want die viel blijkbaar te raden. Was al twee keer gelukt.

Een aantal zijn inderdaad wat helderder, maar als ik de vier haal ben ik al blij geloof ik.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Deze is wel érg moeilijk. Fragment 11 herkende ik meteen. Fragment 9 kan uit iedere film met een groot meer komen, maar door een inval wist ik hem toch te raden. Maar bij de rest heb ik zelfs niet het kleinste vermoeden. Dit wordt me toch iets te lastig. Bij die laatste wil ik graag neerzetten: 'de helft van alle Hollywoodfilms'. Zul je zien dat het geen Hollywoodfilm is

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ik blijf op 1 vrees ik......

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik denk niet dat ik van de 1 ga afkomen.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Ramon K (4pt, 2, 4, 5, 11)

Dutchtuga (4 pt, 8, 13, 14, 15)

Danuz (3 pt, 2, 5 en 13)

Apollinisch (3 pt, 2, 5 en 11)

Koenr (2pt, 5, 13)

The One Ring (2 pt, 9, 11)

Film Pegasus (2 pt, 8, 13)

Matchostomos (2pt, 5, 11)

Paalhaas (2 pt, 5 en 11)

Kappeuter (2pt, 11, 12)

Lord Flashheart (1pt, 15)

Knisper (1 pt, 14)

Reinbo (1pt, 14)

Stephan73 (1pt, 12)

6x geraden: 5, 11

4x geraden: 13

3x geraden: 2, 14

2x geraden: 8, 12, 15

1x geraden: 4, 9

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.