- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MovieMeter Contest
MovieMeter Contest
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ik kijk in principe ook altijd naar de contest, maar als ik bij voorbaat nauwelijks een fragment ken en de films mij ook niet bekend voorkomen dan haak ik direct af. Het puzzelen vind ik leuk maar een 'herkenbaar' begin trekt mij over de streep om mee te doen 
Ik heb geen flauw idee hoe ik een contest in elkaar moet zetten, anders zou ik het zeker willen proberen. Voor alle organisators een dikke

BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Ik ga a.s. zaterdag voor een kleine week weg, maar het "staartje" van de contest van Redlop haal ik nog wel als hij normaal op zondag afsluit.
Wanneer wibro 2 november online gaat en Badalamenti op 9 november dan neem ik 16 november voor mijn rekening als iedereen daarmee akkoord is.
gauke
-
- 9852 messages
- 13069 votes
Ik neem me iedere keer voor om mee te doen, vooral ook omdat de bedenker van de contest er de nodige tijd en energie in gestopt heeft. Maar het oplossen van de fragmenten blijkt veel tijd te kosten en die heb ik dan weer niet.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Ik beloof mee te doen. Was er de laatste weken wat laks in, sorry daarvoor, want ik weet uit ervaring wat een pokkewerk het is.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Ik ga ook weer een poging doen!
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Afgelopen week was ik op vakantie, maar ik doe ook mee. Ik ben ook bezig met het samenstellen van een contest, maar het gaat nogal moeizaam. Gaat dus nog wel even duren, vrees ik.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
27 okt: Redlop
2 nov: wibro
9 nov: Badalamenti
16 nov: BBarbie
We kunnen dus weer even vooruit. 
jOERI
-
- 168 messages
- 852 votes
Dit is wel een verslavend spel.
Door jullie heb ik nog nooit zoveel filmtrailers bekeken de laatste weken dan in de rest van mijn leven. (Dus ik doe weer mee
)
DeCol
-
- 7009 messages
- 3022 votes
Ik doe mee! Vorige week had ik ook al wat antwoorden klaar staan, maar ben ze vergeten door te sturen..
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ik denk dat ik ook maar weer eens mee ga doen 
Ik heb geen flauw idee hoe ik een contest in elkaar moet zetten, anders zou ik het zeker willen proberen.
korte handleiding:
1) het hebben van een montageprogramma, bv Windows Moviemaker dat standaard bij Windows 7 zit.
2) Rip stukjes film van DVD via AoA DVD Ripper (free download)
3) Download clipjes van youtube via de YTD video downloader (also free)
4) Rip stukjes film uit films op de harde schijf met AVI Splitter (trial versie free download), of snij met dat programma de clipjes uit 2) en 3) nader op maat. ([edit:] kan ook in MovieMaker)
5) Zet 15 clipjes achter elkaar m.b.v. Windows Moviemaker en sla het op als Mp4.
6) Transporteer de film naar Vimeo, of een andere externe movie server.
Zie ook de info op Help (wiki) 'Contest' (link onderaan de pagina).
Met bovenstaande gegevens kan iedere digibiel (mij is het ook gelukt) uit de voeten. Het is erg leuk om te doen; je moet er wel even de tijd voor hebben (of nemen).
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik vind het toch lastig werken met AoA DVD Ripper. De DVD'd die ik bezit wisselen nogal wat betreft PAL/NTSC en je moet bij het rippen AoA steeds goed instellen omdat het geripte er anders niet ùitziet (en ik heb nog niet ergens een mooie samenvatting gevonden van welke instelling/wanneer). Bovendien heb ik nu vaak ook clips waarbij het geluid blijft haperen (kan ook in mijn mediaplayer liggen!). Het schiet dus niet erg op zo.
Daarnaast leen ik nog wel eens dvd's uit, waarvan ik dan achteraf nèt weer een fragment wil gebruiken.....
Maar ik ben de fragmenten aan het verzamelen en zo rond 2017-2018 heb ik dan ook weer een contest 
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Soms accepteert Windows Moviemaker het formaat van het clipje niet. Of je hebt wel beeld maar geen geluid. Download daarvoor Format Factory. Die zet het fragment om in MP4 dat wel werkt.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ik vind het toch lastig werken met AoA DVD Ripper. De DVD'd die ik bezit wisselen nogal wat betreft PAL/NTSC en je moet bij het rippen AoA steeds goed instellen omdat het geripte er anders niet ùitziet (en ik heb nog niet ergens een mooie samenvatting gevonden van welke instelling/wanneer). Bovendien heb ik nu vaak ook clips waarbij het geluid blijft haperen (kan ook in mijn mediaplayer liggen!). Het schiet dus niet erg op zo.
Ik weet niet eens wat 'PAL/NTSC' is... ik slaapwandel kennelijk in zalige onwetendheid langs zulke problemen heen
. Ik vind eigenlijk dat mijn laatste contest er best redelijk uitzag... ongetwijfeld hoef je er op de filmacademie niet mee aan te komen, maar alla...
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8280 votes
Ik weet niet eens wat 'PAL/NTSC' is... ik slaapwandel kennelijk in zalige onwetendheid langs zulke problemen heen
. Ik vind eigenlijk dat mijn laatste contest er best redelijk uitzag... ongetwijfeld hoef je er op de filmacademie niet mee aan te komen, maar alla...
Haha, het zag er prima uit. Ik hoop het ook zo te doen. PAL en NTSC zijn kleurenstandaarden voor TV's. PAL is de Duitse standaard en NTSC de Amerikaanse. Als je een NTSC-dvd afspeelt op een speler die alleen PAL aankan, dan oogt alles zeer flets. Als je verkeerd ript oogt alles raar verwrongen.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Het probleem dat ik heb is dat films die alleen op VLC player kunnen worden afgespeeld door MovieMaker niet worden geaccepteerd. Hoe kan dit probleem opgelost worden?
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Download "Handbrake" (it's free !)
Converteert vrijwel elk videoformaat naar .mp4
Werkt voor bestanden en dvd's (rippen is dan niet meer nodig.
Je kunt ook gedeeltes van films converteren (van uu:mm:ss: tot uu:mm:ss)
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Als je een NTSC-dvd afspeelt op een speler die alleen PAL aankan, dan oogt alles zeer flets. Als je verkeerd ript oogt alles raar verwrongen.
Ok. Op dat probleem ben ik dus nog niet gestuit, geloof ik. De enige andere keer dat ik een contest maakte, gebeurde dat op een oude pc met XP. Toen zat ik wel te klungelen met de verschillende formaten (4:3 / 16:9), en lukte het mij niet om te voorkomen dat enkele 16:9 clipjes verwrongen werden tot 4:3. Maar de laatste keer - met Windows 8 - ging dat beter.
Verder lukt het soms niet om met de Ripper de gewenste clip op exact de juiste laatste frame te ‘snijden’, maar dat is natuurlijk goed te ondervangen met de Splitter. Zoals ook omschreven in de Help (wiki) (dit even ter info voor potentiële 'beginners').
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Ik beloof mee te doen. Was er de laatste weken wat laks in, sorry daarvoor, want ik weet uit ervaring wat een pokkewerk het is.
Ik vind het net plezant om een contest in elkaar te knutselen 
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Verder lukt het soms niet om met de Ripper de gewenste clip op exact de juiste laatste frame te ‘snijden’, maar dat is natuurlijk goed te ondervangen met de Splitter.
Dat hoeft ook niet. Je kunt beter 8 seconden voor en 8 seconden na het fragment dat je kiest rippen. In Moviemaker maak je toch de eindmontage.
Ferdydurke
-
- 1353 messages
- 854 votes
Ach, je hebt gelijk. Ik zie die knip-optie nu pas... 
Prinz
-
- 1085 messages
- 4221 votes
Ik doe zeker weer mee, heb de smaak te pakken.
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Ik denk dat ik ook maar weer eens mee ga doen 
korte handleiding:
1) het hebben van een montageprogramma, bv Windows Moviemaker dat standaard bij Windows 7 zit.
3) Download clipjes van youtube via de YTD video downloader (also free)
4) Rip stukjes film uit films op de harde schijf met AVI Splitter (trial versie free download), of snij met dat programma de clipjes uit 2) en 3) nader op maat. ([edit:] kan ook in MovieMaker)
5) Zet 15 clipjes achter elkaar m.b.v. Windows Moviemaker en sla het op als Mp4.
6) Transporteer de film naar Vimeo, of een andere externe movie server.
Zie ook de info op Help (wiki) 'Contest' (link onderaan de pagina).
Met bovenstaande gegevens kan iedere digibiel (mij is het ook gelukt) uit de voeten. Het is erg leuk om te doen; je moet er wel even de tijd voor hebben (of nemen).
Dankjewel Ferdydurke! Ik had ondertussen ook al van BBarbie het stappenplan ontvangen:)
Binnenkort, bij voldoende tijd, ga ik eens kijken of ik iets in elkaar kan zetten.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Moviemeter Contest 211
De spelregels:
1. Het is de bedoeling dat jullie zoveel mogelijk fragmenten raden. Hij/zij die de meeste goed - of als eerste alles goed - heeft binnen de sluitingstermijn (in dit geval zondag 2 november 18.00 uur) heeft gewonnen. Anderen kunnen uiteraard nog strijden voor de 2e en de 3e plaats.
2. De antwoorden moeten naar mij via een privébericht doorgestuurd worden. Dus antwoorden niét plaatsen op dit topic.
3. Er mag niet meer dan drie keer op een fragment gegokt worden.
Sluiting; Zondag 2 november 18:00 uur
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Dag 1.
Rustige start. Mjk87 gaat aan kop. In de middag melden zich Dying Rose, John Lee Hooker en MatthijsGr00t. JL Hooker raadt als eerste #3 en MatthijsGr00t raadt maar 1 fragment, maar wel een hele lastige: #5.
18.00 JL Hooker en Badalamenti sprokkelen punten erbij.
22.00 Ferdydurke raadt nog drie fragmenten en komt op zeven goede antwoorden.
Mjk87 1, 4, 7, 9, 10, 11, 12, 14 (8)
Ferdydurke 1, 4, 6, 7, 9, 11, 14 (7)
John Lee Hooker 1, 3, 7, 9, 13, 14 (6)
Badalamenti 1, 6, 7, 9, 11 (5)
Wibro 1, 7, 9, 11, 13 (5)
Dying Rose 7, 11, 14 (3)
jOERI 1, 9 (2)
Arno74 9 (1)
MatthijsGr00t 5 (1)
Later geef ik wat tips.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Dag 2.
Ferdydurke gaat nu aan kop met negen goede antwoorden. MatthijsGr00t sprokkelt ook een punt binnen.
In de avonduren dendert DeCol binnen met 10 goede antwoorden en staat nu bovenaan.
Dankzij de tips weet Wibro #3 en als eerste #15.
01 -DeCol 1, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (10)
02- Ferdydurke 1, 4, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14 (9)
03- Mjk87 1, 4, 7, 9, 10, 11, 12, 14 (8)
04- Wibro 1, 3, 7, 9, 11, 13, 15 (7)
05- John Lee Hooker 1, 3, 7, 9, 13, 14 (6)
06- Badalamenti 1, 6, 7, 9, 11 (5)
07- Dying Rose 7, 11, 14 (3)
08- jOERI 1, 9 (2)
09- MatthijsGr00t 5 (2)
10- Arno74 9 (1)
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Wat tips:
1. Bond-film.
2. Britse comedy/mockumentary. Meer dan 250 stemmen.
3. De wereld op zijn kop.
8. The Trip to Italy.
14. Shadow of a Doubt??
15. You only live Twice.
Redlop
-
- 8961 messages
- 3566 votes
Dag 3.
Dying Rose en MatthijsGr00t pakken punten en DeCol heeft de tips goed begrepen en staat op 1 punt van het GOUD.
18.00 Arno74 pakt 4 punten erbij. DeCol heeft twee keer verkeerd gegokt op #3. Nog een laatste kans dus.
22.00 Badalamenti raadt #14 en klimt naar een gedeelde vijfde plek.
01 -DeCol 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (14)
02- Ferdydurke 1, 4, 6, 7, 9, 11, 12, 13, 14 (9)
03- Mjk87 1, 4, 7, 9, 10, 11, 12, 14 (8)
04- Wibro 1, 3, 7, 9, 11, 13, 15 (7)
05- John Lee Hooker 1, 3, 7, 9, 13, 14 (6)
05- Arno74 1, 2, 4, 9, 11, 13 (6)
05- Badalamenti 1, 6, 7, 9, 11, 14 (6)
06- jOERI 1, 4, 5, 7, 9 (5)
06- MatthijsGr00t (1, 3, 5, 8, 15) (5)
07- Dying Rose 7, 9, 11, 14 (4)