• 178.170 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.134 votes
Profile

Knock-out: Beste Film (2008)

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

2-0

P8rb

• 10773 messages
  • 1821 votes

2-1

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

Beter dan die sentimentele tekenfilmmeuk.

Haruwa, anittiko, atari picachu mitshubishi! hai hai!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

3-1

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Reinbo wrote:

Beter dan die sentimentele tekenfilmmeuk.

Misschien als je oud en versleten bent.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

4-3!

Wat een slagveld. Fargo, True Romance, Mysterious Skin, Hotaru no Haka, The Cook...

Meest lachwekkend toch wel de overwinning van die amateur van een Hitchcock op Xich Lo en babyfilm Harry Potter op True Romance. Smakeloos

En dat saaie Glengarry gewonnen tegen Ghost in the Shell II. Hilarisch...

Hitchcock amateur noemen. Sterke motivatie.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

orbit wrote:

Laat die "amateur" nou een volle 10 halen op theyshootpictures (die jij onlangs nog gebruikte om een punt te maken)

Kan wel zo zijn, maar dan vind ik hem na Bergman onderhand toch de meest overschatte regisseur worden.

De man had de ballen niet om eens buiten zijn studio `tjes te treden, kreeg hierdoor wel erg voorspelbare ideetjes omdat het hem aan frisse lucht ontbrak en dat noemt men de master of suspense.

Zijn films zijn hoogstens af en toe vermakelijk qua verhaal. Maar verder stelt het natuurlijk geen ene bal voor. Daarbij is een vermakelijk verhaal schrijven niet zo `n moeilijk criteria om te bereiken. Weg met die angsthaas en zijn conservatieve bloemetjesgordijncinema.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3566 votes

4-1

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

Kan wel zo zijn, maar dan vind ik hem na Bergman onderhand toch de meest overschatte regisseur worden.

De man had de ballen niet om eens buiten zijn studio `tjes te treden, kreeg hierdoor wel erg voorspelbare ideetjes omdat het hem aan frisse lucht ontbrak en dat noemt men de master of suspense.

Zijn films zijn hoogstens af en toe vermakelijk qua verhaal. Maar verder stelt het natuurlijk geen ene bal voor. Daarbij is een vermakelijk verhaal schrijven niet zo `n moeilijk criteria om te bereiken. Weg met die angsthaas en zijn conservatieve bloemetjesgordijncinema.

Je hebt er verstand van..

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Si!

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

4-2

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2596 votes

Onderhond wrote:

Die Hollywoodadoratie is hier al langer aan het broeien. Als het maar simpel en lawaaierig is.

Hotaro is nou niet direct een goed voorbeeld van een moeilijke film.

109. Da Hong Deng Long Gao Gao Gua - The Life of David Gale

4-2

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

de man heeft zo'n beetje het hele suspense genre uitgevonden en vormgegeven en jij beticht 'm een gebrek aan durf en frisse ideeen. De man heeft bovendien in zijn tijd meer heilige huisjes omvergeschopt dan vrijwel elk ander regisseur. Zelden zoveel onwetendheid in één post gesignaleerd.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Goodfella_90 wrote:

(quote)

De meeste aziatische pulp is niet direct een voorbeeld van een moeilijke film, maar het staat zo interessant he.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Reinbo wrote:

(quote)

de man heeft zo'n beetje het hele suspense genre uitgevonden en vormgegeven en jij beticht 'm een gebrek aan durf en frisse ideeen. De man heeft bovendien in zijn tijd meer heilige huisjes omvergeschopt dan vrijwel elk ander regisseur. Zelden zoveel onwetendheid in één post gesignaleerd.

En ik maar denken dat hij er verstand van had..

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

orbit wrote:

(quote)

De meeste aziatische pulp is niet direct een voorbeeld van een moeilijke film, maar het staat zo interessant he.

Precies, we hebben het hier nota bene over het land van Godzilla

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Azië is een land?

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Reinbo wrote:

De man heeft zo'n beetje het hele suspense genre uitgevonden en vormgegeven en jij beticht 'm een gebrek aan durf en frisse ideeen. De man heeft bovendien in zijn tijd meer heilige huisjes omvergeschopt dan vrijwel elk ander regisseur. Zelden zoveel onwetendheid in één post gesignaleerd.

Zelden zo `n kritiekloze Hitchcock - fanboy gezien.

De man heeft bovendien in zijn tijd meer heilige huisjes omvergeschopt dan vrijwel elk ander regisseur.

Volkomen oneens ook. Maar verders, ja hij heeft...in zijn tijd. Nu, leven we in de 21ste eeuw en blijkt maar weer dat hij er weinig van gebakken heeft.

Rear Window heeft trouwens wel een leuk concept, maar de uitwerking heeft eerder weg van een gezapig apartementje dan van een adembenemend spannende omgeving. Strangers on a Train is nog zijn meest geslaagde.

Daarbij durfde hij de deur waarschijnlijk niet uit omdat hij straatvrees had. Er zou eens een zonneschijntje op zijn lensje komen en geen kunstmatig licht.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

orbit wrote:

En ik maar denken dat hij er verstand van had..

Voor Amerikaanse begrippen in die tijd zal het vast heel schokkend geweest zijn.

Onderhond

• 87595 messages
  • 12844 votes

Goodfella_90 wrote:

Wel een goed voorbeeld van een integere en introverte film. En nogal wat beter dan een filmpje dat ons verder een dino-hype onder kindjes gebracht heeft. Het beste aan JP zijn die chocoladekoekjes die later in de winkel lagen. Waren best lekker.

Simpel is trouwens wat anders dan "niet ingewikkeld qua plot".

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Ik denk bij Hitchcock vooral aan zijn rommelige scripts. Best vermakelijk hoor, maar om nou te zeggen dat ik bij hem een meester aan het werk zie, nou nee.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

(quote)

Volkomen oneens ook. Maar verders, ja hij heeft...in zijn tijd. Nu, leven we in de 21ste eeuw en blijkt maar weer dat hij er weinig van gebakken heeft.

Rear Window heeft trouwens wel een leuk concept, maar de uitwerking heeft eerder weg van een gezapig apartementje dan van een adembenemend spannende omgeving. Strangers on a Train is nog zijn meest geslaagde.

Daarbij durfde hij de deur waarschijnlijk niet uit omdat hij straatvrees had. Er zou eens een zonneschijntje op zijn lensje komen.

Er zullen destijds wel enorm veel aziaten geweest zijn die meer stof deden opwaaien wat betreft thrillers met enorm originele vormgeving en scripts.. ik kom er even niet zo snel op, maar dat is mijn hollywood-indoctrinatie neem ik aan

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

3-2

Alle Kubricks krijgen zomaar een vrijgeleide ?

Nee dus.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

The Third Man, Les Diaboliques, The Night of the Hunter, Onibaba...

Daar worden ook nog eens mooie plaatjes geschoten! Veel spannender ook.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

(quote)

Ik benoem slechts feiten

maxcomthrilla wrote:

(quote)

Volkomen oneens ook.

Dat jij het ermee oneens bent komt door je onwetendheid.

Ik raad je het boek Hitchcock -Truffaut aan om je je een beetje in te lezen

maxcomthrilla wrote:

Maar verders, ja hij heeft...in zijn tijd. Nu, leven we in de 21ste eeuw en blijkt maar weer dat hij er weinig van gebakken heeft.

Daarbij durfde hij de deur waarschijnlijk niet uit omdat hij straatvrees had. Er zou eens een zonneschijntje op zijn lensje komen en geen kunstmatig licht.

Tja op die manier kan je ook Lindbergh verwijten dat hij er wel erg lang overdeed. En van Leeuwenhoek verwijten dat hij oudbakken instrumenten gebruikte. (Als je al enig idee heb wie dat zijn) Hitchcock's straatvrees heeft verder niet zoveel met de zaak te maken.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

maxcomthrilla wrote:

The Third Man, Les Diaboliques, The Night of the Hunter, Onibaba...

Daar worden ook nog eens mooie plaatjes geschoten! Veel spannender ook.

Zo'n dikke 20 jaar later ook..... (Doel op de periode dat Hitchcock het genre vorm gaf)

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

30 jaar later?! The Third Man is uit 1949.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The Lodger is uit 1927

The 39 steps uit 1935

Kijk Rebecca (1940) eens visueel minstens zo mooi.

orbit

• 12092 messages
  • 0 votes

Spellbound, Rebecca, I Confess zijn ook films met mooie plaatjes hoor, niet zo heel erg doorsnee ook.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Reinbo wrote:

Ik benoem slechts feiten.

Dat is puur subjectief. Zoiets is voor iedereen anders. Dat Hitchcock een poging deed tot het scheppen van suspense ala. Maar vooral in Vertigo, Notorious en Rear Window faalde hij daar keihard in.

Dat jij het ermee oneens bent komt door je onwetendheid.

Dat komt omdat ik niet constant iedereen na ga lopen blaten en zelf mijn eigen oordeel vorm aan de hand van kijkbeurten en als ik iets niet ervaar dan is het er gewoon ook niet.

Ik raad je het boek Hitchcock -Truffaut aan om je je een beetje in te lezen

Hoeveel krijg ik daarvoor dan betaald?

Tja op die manier kan je ook Lindbergh verwijten dat hij er wel erg lang overdeed. Hitchcock's straatvrees heeft verder niet zoveel met de zaak te maken.

Maar dat hij zijn locaties niet ten volle benut heeft alles met de zaak te maken.

En wat betreft die tips, ik moet het nog zien gebeuren dat een Hitchcock - film visueel aantrekkelijk kan zijn. Lijkt teveel op een oude mottenkast die overhoop gehaald wordt. Maar Rebecca komt zeker nog een keer aan de beurt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.