- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
Knock-out: Films uit de 21ste Eeuw (2008)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Daar ga ik me niet aan wagen. Wil ik eerst The Assassination zien...
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
3-2
Beide persoonlijke favorieten, maar hier gaat mijn stem uit naar de film die nog wel wat meer goed publiek verdient.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
4-2 Zie Memento ook niet graag zo ver komen, maar is toch wel beter dan The Assassination.
Goldenskull
-
- 24398 messages
- 3085 votes
5-3
Donnie Darko er uit tegen de middelmaat ¬¬ Ook jammer van Into the Wild, maar de tegenstander niet gezien dus nog even geen oordeel over.
Wel mooi dat Requiem for a Dream een goede kans heeft er uit te vliegen 
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
En zoals te verwachten, 11/16 Amerikaans.
En nu al minimaal 3/8 niet amerikaans... zaag toch niet zo door man. Zo kleinzielig ben je toch niet?
Ik vind het heel verrassende films die doorkomen, en het "hollywood"-gehalte is minimaal. Open anders een anti-amerika topic ergens om je frustraties te uiten.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
7-4 The Coward Robert Ford!!!!
Weg met die wandelende plottwist! Memento is een film waarvoor ik de waardering niet helemaal begrijp. Is het nou echt zo bijzonder om een film een net iets andere vertelstijl te geven? Of is een verrassende twist op het einde genoeg om een film goed te maken? Mijn mening is van niet.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Of is een verrassende twist op het einde genoeg om een film goed te maken? Mijn mening is van niet.
Helemaal mee eens, hetzelfde probleem ervaar ik overigens ook met Usual Suspects..
Maar plottwists zijn nog steeds trendy onder de huidige filmkijkers, te vergelijken met emo kapsels of vormloze gympen, je hoort er anders gewoon niet bij 
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
8-8 Het gebeurt weinig, maar compleet eens met orbit en TOR. 
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Memento en The Usual Suspects vergelijken is niet terecht. Memento bevat in ieder geval nog een aantal goede karakters, is sfeervol en leunt niet volledig op de plottwist.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Memento en The Usual Suspects vergelijken is niet terecht. Memento bevat in ieder geval nog een aantal goede karakters, is sfeervol en leunt niet volledig op de plottwist.
Wat een onzin Usual Suspects is zelfs beter als je de plottwist al kent. Memento moet het enkel hebben van zijn pseudo interessante vertelstructuur. De karakters zijn bovendien de sterke kracht van US.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Van Memento is mij vooral de scene bijgebleven dat Guy Pearce een biertje zit te drinken, en hij, als hij terugkomt van het toilet, dus niet meer weet (en wij op dat moment ook nog niet) dat Carrie Anne Moss daarin heeft gespuugd.
Dat soort kleine dingen maakten de film voor mij wel momerabel, want dat zijn de dingen in je leven die zo gewoon lijken en in zo'n geval ongewoon worden. Daar lag wat mij betreft de kracht van de film. Daar was in dit geval de achter-naar-voor gimmick voor nodig, die impact. Verder was het allemaal niet heel bijzonder (plottwists doen voor mij niet terzake) en werden een tweede en een gedeeltelijke derde kijkbeurt een teleurstelling.
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Wat een onzin Usual Suspects is zelfs beter als je de plottwist al kent.
Ja, dat heb je me wel eens eerder proberen duidelijk te maken geloof ik. Zit dat dan in het feit dat je de hele film lang naar de minitieuze details kan gaan zitten zoeken die in de plot genoemd worden? Beetje filmkijken zoals je vliegtuigen spot?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Een narrow escape, zo om 16.01u voor Jesse James
Maar om 16.03u is het dan toch gedaan....
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Wat een onzin Usual Suspects is zelfs beter als je de plottwist al kent. Memento moet het enkel hebben van zijn pseudo interessante vertelstructuur. De karakters zijn bovendien de sterke kracht van US.
Dan hebben wij twee totaal verschillende meningen over beide films.
Helaas voor Jesse James. Komt over een paar jaar wel een stuk verder.