• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.312 votes
Profile

Knock-out: filmpersonages 2007

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

dragje wrote:

Zonder sterke karakterrollen betreft A Clockwork Orange niets anders dan een provocatieve reeks filmbeelden zonder enig diepgang..

Dat is het dan ook.

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

6-11

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

6-12

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Ai, erg pijnlijk!

3. ‘Dirty’ Harry Callahan (Clint Eastwood, Dirty Harry-serie) - The Terminator (Arnold Schwarzenegger, The Terminator)

1-0 Weg met die karakterloze robot!

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

2-0

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

(quote)
Dat is het dan ook.

Zonder karakterrollen inderdaad. Lieden die beweren dat in A Clockwork Orange geen karakterrollen voorkomen hebben serieus geen verstand van cinema.

Of het je aanspreekt of niet is een ander verhaal natuurlijk.

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

The One Ring wrote:

Ai, erg pijnlijk!

Hij had ook al kunnen verliezen van Obi Wan Kenobi. Verliest nu tenminste van een waardig tegenstander

3-0 Dirty Harry

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

4-0

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

5-0

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

5-1

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Art wrote:

Verliest nu tenminste van een waardig tegenstander

^

Zoals het hoort!

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

5-2

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Even ter herrinnering:

"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk? "

guulbert

• 1618 messages
  • 18 votes

5-3

P8rb

• 10773 messages
  • 1820 votes

5-4, The Terminator is cool, Harry is saai

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

5-5

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2286 votes

6-5

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

6-6

Wat een zooi is er nog over.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

dragje wrote:

Zonder karakterrollen inderdaad. Lieden die beweren dat in A Clockwork Orange geen karakterrollen voorkomen hebben serieus geen verstand van cinema.

Of het je aanspreekt of niet is een ander verhaal natuurlijk.

Staan niet alle personages in het dienst van het verhaal? Kubrick laat alle bijpersonages opdraven wanneer hij ze nodig heeft, in plaats van dat ze verweven zitten door het verhaal. Verder gebruikt hij Alex als proefpersoon voor zijn test van boete doen en rehabilitatie. Lijkt me vooral dat dat allemaal in dienst staat van de boodschap van de film.

En met zo'n 'verheven boven de rest'-instelling kan ik al helemaal niks.

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

7-6 ‘Dirty’ Harry Callahan

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Knisper, te stellen dat de regisseur in deze de 'personages' laat opdraven wanneer hij dit wenst raakt kant noch wal, over "verheven" gesproken.

Het betreft hier een filmbewerking van A Clockwork Orange van de Britse schrijver Burgess en dan kom jij opdraven met dat de regisseur in deze, Stanley Kubrick, de personages laat opdraven wanneer "hij" ze nodig heeft.

Als je het boek zou lezen zou je begrijpen dat de regisseur in deze geenszins de personages laat opdraven in de context wanneer het 'hem' uitkomt.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:

1-0 Weg met die karakterloze robot!

Zie jij maar eens een betere robot te vinden dan de Terminator.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

8-6

citybird

• 4964 messages
  • 4139 votes

9-6

Spetie

• 38871 messages
  • 8149 votes

9-7

kos

• 46688 messages
  • 8846 votes

Al die kansloze commentaren hier. .

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

dragje wrote:

Knisper, te stellen dat de regisseur in deze de 'personages' laat opdraven wanneer hij dit wenst raakt kant noch wal, over "verheven" gesproken.

Het betreft hier een filmbewerking van A Clockwork Orange van de Britse schrijver Burgess en dan kom jij opdraven met dat de regisseur in deze, Stanley Kubrick, de personages laat opdraven wanneer "hij" ze nodig heeft.

Als je het boek zou lezen zou je begrijpen dat de regisseur in deze geenszins de personages laat opdraven in de context wanneer het 'hem' uitkomt.

Een regisseur mag toch met zijn film wat hij wil? Ik geloof zelfs dat Kubrick regelmatig kritiek kreeg van de schrijvers van de boeken die hij verfilmde, omdat hij daar te veel zijn eigen werk van maakte. Dan vind ik dat best redelijk om het op het bordje van Kubrick te schuiven.

Overigens is dit voor mij geen kritiekpunt op de film; vooral op het feit dat een personage uit die film zo ver in deze KO is gekomen.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

10-7

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3565 votes

Knisper wrote:

(quote)
Een regisseur mag toch met zijn film wat hij wil? Ik geloof zelfs dat Kubrick regelmatig kritiek kreeg van de schrijvers van de boeken die hij verfilmde, omdat hij daar te veel zijn eigen werk van maakte. Dan vind ik dat best redelijk om het op het bordje van Kubrick te schuiven.

Overigens is dit voor mij geen kritiekpunt op de film; vooral op het feit dat een personage uit die film zo ver in deze KO is gekomen.

Kubrick is een uitzondering. De meeste regisseurs hebben helemaal niet de vrijheid om te doen wat ze willen !

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Knisper wrote:

Een regisseur mag toch met zijn film wat hij wil?

Maar natuurlijk. Maar wat Badalamenti terecht stelt, het telt, jammer genoeg, niet voor de meeste regisseurs.

Ik geloof zelfs dat Kubrick regelmatig kritiek kreeg van de schrijvers van de boeken die hij verfilmde, omdat hij daar te veel zijn eigen werk van maakte. Dan vind ik dat best redelijk om het op het bordje van Kubrick te schuiven.

Dat zou redelijk zijn als het hout zou snijden, in dit geval is daar geen sprake van. Ik zou stellen lees het boek, een aanrader!

Tja, smaken verschillen. Ik denk dat de meeste mensen wel een andere kwart-finale zouden willen zien incluis Dragje, maar het wegvallen van 'favorieten' is inherent bij spelletjes zoals deze knock-outs.

Ik vind het in het ieder geval geen punt van kritiek waardig, daarvoor is dit spelletje te klein van opzet. Als het nou de uitslag zou zijn van een landelijke verkiezing is het wellicht opmerkelijk te noemen.

Dit spelletje is gewoon ter vermaak, fun, niets meer en niets anders.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.