- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: filmpersonages 2007
Knock-out: filmpersonages 2007
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Zonder sterke karakterrollen betreft A Clockwork Orange niets anders dan een provocatieve reeks filmbeelden zonder enig diepgang..
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ai, erg pijnlijk!
3. ‘Dirty’ Harry Callahan (Clint Eastwood, Dirty Harry-serie) - The Terminator (Arnold Schwarzenegger, The Terminator)
1-0 Weg met die karakterloze robot!
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Zonder karakterrollen inderdaad. Lieden die beweren dat in A Clockwork Orange geen karakterrollen voorkomen hebben serieus geen verstand van cinema.
Of het je aanspreekt of niet is een ander verhaal natuurlijk.
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Ai, erg pijnlijk!
Hij had ook al kunnen verliezen van Obi Wan Kenobi. Verliest nu tenminste van een waardig tegenstander 
3-0 Dirty Harry 
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Verliest nu tenminste van een waardig tegenstander 
^
Zoals het hoort! 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Even ter herrinnering:
"I know what you're thinking. "Did he fire six shots or only five?" Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk? "

P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
5-4, The Terminator is cool, Harry is saai
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Zonder karakterrollen inderdaad. Lieden die beweren dat in A Clockwork Orange geen karakterrollen voorkomen hebben serieus geen verstand van cinema.
Of het je aanspreekt of niet is een ander verhaal natuurlijk.
En met zo'n 'verheven boven de rest'-instelling kan ik al helemaal niks.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Knisper, te stellen dat de regisseur in deze de 'personages' laat opdraven wanneer hij dit wenst raakt kant noch wal, over "verheven" gesproken.
Het betreft hier een filmbewerking van A Clockwork Orange van de Britse schrijver Burgess en dan kom jij opdraven met dat de regisseur in deze, Stanley Kubrick, de personages laat opdraven wanneer "hij" ze nodig heeft. 
Als je het boek zou lezen zou je begrijpen dat de regisseur in deze geenszins de personages laat opdraven in de context wanneer het 'hem' uitkomt.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
1-0 Weg met die karakterloze robot!
Zie jij maar eens een betere robot te vinden dan de Terminator. 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Knisper, te stellen dat de regisseur in deze de 'personages' laat opdraven wanneer hij dit wenst raakt kant noch wal, over "verheven" gesproken.
Het betreft hier een filmbewerking van A Clockwork Orange van de Britse schrijver Burgess en dan kom jij opdraven met dat de regisseur in deze, Stanley Kubrick, de personages laat opdraven wanneer "hij" ze nodig heeft. 
Als je het boek zou lezen zou je begrijpen dat de regisseur in deze geenszins de personages laat opdraven in de context wanneer het 'hem' uitkomt.
Overigens is dit voor mij geen kritiekpunt op de film; vooral op het feit dat een personage uit die film zo ver in deze KO is gekomen.
Badalamenti
-
- 23135 messages
- 3565 votes
Overigens is dit voor mij geen kritiekpunt op de film; vooral op het feit dat een personage uit die film zo ver in deze KO is gekomen.
Kubrick is een uitzondering. De meeste regisseurs hebben helemaal niet de vrijheid om te doen wat ze willen !
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Een regisseur mag toch met zijn film wat hij wil?
Maar natuurlijk. Maar wat Badalamenti terecht stelt, het telt, jammer genoeg, niet voor de meeste regisseurs.
Dat zou redelijk zijn als het hout zou snijden, in dit geval is daar geen sprake van. Ik zou stellen lees het boek, een aanrader!
Tja, smaken verschillen. Ik denk dat de meeste mensen wel een andere kwart-finale zouden willen zien incluis Dragje, maar het wegvallen van 'favorieten' is inherent bij spelletjes zoals deze knock-outs.
Ik vind het in het ieder geval geen punt van kritiek waardig, daarvoor is dit spelletje te klein van opzet. Als het nou de uitslag zou zijn van een landelijke verkiezing is het wellicht opmerkelijk te noemen.
Dit spelletje is gewoon ter vermaak, fun, niets meer en niets anders.