- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: filmpersonages 2007
Knock-out: filmpersonages 2007
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
7-4 Doe mij maar Alex vs Terminator in de finale. 
Alex oké, maar The Terminator is al te slecht voor de kwartfinale, laat staan de finale. Duidelijk het minste personage dat erin zit.
Travis en Alex zijn de enige waardige winnaars wat mij betrefd. Travis heeft mijn voorkeur.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
9-6 Zolang Travis maar niet wint, wat een armoede...
J.S.
-
- 11754 messages
- 3060 votes
2. Alex DeLarge (Malcom McDowell, A Clockwork Orange) - Hannibal ‘The Cannibal’ Lecter (Anthony Hopkins, The Silence of the Lambs)
1-0
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
4-5 Snap echt niet wat er zo aansprekend zou zijn aan Alex DeLarge. Triest figuur.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
4-6 met voorsprong !
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
4-5 Snap echt niet wat er zo aansprekend zou zijn aan Alex DeLarge. Triest figuur.
Nee, Hannibal is een fijne gozer.... 
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes

Hannibal heeft tenminste nog persoonlijkheid. A Clockwork Orange draait mijns inziens vooral om de verhaalstructuur en cinematografie, terwijl The Silence of the Lambs helemaal om de karakters draait.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes

Hannibal heeft tenminste nog persoonlijkheid. A Clockwork Orange draait mijns inziens vooral om de verhaalstructuur en cinematografie, terwijl The Silence of the Lambs helemaal om de karakters draait.
Alex maakt a Clockwork Orange.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes

Dat heb ik juist bij A Clockwork Orange, de hele film draait om Alex en zijn belevingswereld. En Alex' hele stijl is totaal uniek. Het is een uiterst smerig personage, zeer onsympathiek, maar met een duivelse charme die leuk is om te volgen. Lecter is voor mij maar net iets meer dan een doorsnee-psychopaat.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ach, de ene is een wat stijlvolle psychopaat, de ander een klein kind dat vraagt om aandacht.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes

Wat een baarlijke nonsens.
De film A Clockwork Orange fundeert met name op karakters.
Zonder sterke karakterrollen betreft A Clockwork Orange niets anders dan een provocatieve reeks filmbeelden zonder enig diepgang.
Het feit dat de film, tijdelijk, uit de bioscopen werd gehaald, op laste van de grootmeester Kubrick zelf, was het netto resultaat van jongeren die de personages in A Clockwork Orange begonnen te imiteren. Aldus de media rond de release van de film.