- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: filmpersonages 2007
Knock-out: filmpersonages 2007
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Meteen ook Nicholson zijn enige echt goeie rol(About Schmidt)
Lastig te stellen als je niet bekend bent met het leeuwendeel van zijn oeuvre lijkt mij.
7-2
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
3. John Laroche (Chris Cooper, Adaptation.) - Mark Renton (Ewan McGregor, Trainspotting)
0-1
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
1-1 Maar ze hoeven hier van mij beiden niet meer te staan. Maar Laroche is tenminste niet vervelend.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Lastig te stellen als je niet bekend bent met het leeuwendeel van zijn oeuvre lijkt mij.
Lastig te stellen als je niet bekend bent met het leeuwendeel van mijn filmkennis. Niet? Onbegrijpelijk van Goldfarb verder.
1-2
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Lastig te stellen als je niet bekend bent met het leeuwendeel van mijn filmkennis. Niet?
Ik zal ongetwijfeld veel films die jij hebt gezien niet gezien hebben. Maar dat is niet waar het om draait natuurlijk.
Als ik het mis heb dan bij deze mijn excuses maar ik plaats zo mijn vraagtekens met betrekking tot je filmkennis omtrent het oeuvre van Jack Nicholson omdat ik bij de volgende films:
Five Easy Pieces (1970)
Easy Rider (1969)
Carnal Knowledge (1971)
Prizzi's Honor (1985)
Terms of Endearment (1983)
geen stem van Onderhond heb kunnen achterhalen.
Nu vergeet ik ook weleens een film een stem te geven, zoals bij Carnal Knowledge, nota bene zelf in bezit, maar bij 5 films?
En dan nog eens vijf films waar Jack Nicholson meer faam mee verwierf. Is het dan zo vreemd om te stellen dat het lastig vast te stellen valt wat zijn beste rol betrof als je niet bekend bent (volgens MM) met zijn belangrijkste werk?
Dat is dus alleen maar wat ik stel, mocht je die films niet hebben gezien dan lijkt het mij lastig om te stellen dat je weet wat de beste rol voor Jack Nicholson betrof.
Wellicht heb je wel al die films gezien maar ben je vergeten ze allemaal een cijfer te geven, dat kan natuurlijk.
Verder behoeft het geen verdere vorm van discussie. Het viel me gewoon op.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Volgens mij zijn dit buiten Easy Rider nu niet bepaald de films waarmee Nicholson zijn wereldfaam mee heeft verworven.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Je kan van elke acteur wel vijf films vinden die je niet hebt gezien.
2-5
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Volgens mij zijn dit buiten Easy Rider nu niet bepaald de films waarmee Nicholson zijn wereldfaam mee heeft verworven.
Nou, gezien de "onderscheidingen" en de archetypische personages die de acteur in de verschillende films vertolkt waar de acteur zijn, inmiddels befaamde, persoonlijke handtekening aan meegaf, denken daar een hoop mensen anders over.
En dan vergeet ik nota bene nog Chinatown (1974). Toch wel één van de beroemdste films in Jach Nicholson zijn oeuvre.
Maar dat staat los van de vraag wat zijn beste rol was. Het gaat mij, nogmaals, over hoe iemand kan bepalen wat zijn beste rol betrof als iemand driekwart, bij wijze van spreken, van een acteur/actrice zijn werk niet heeft kunnen aanschouwen.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Mijn stemmen gelden vanop de dag dat ik hier op MM ben gekomen. Ik mag hier dan al 4 jaar zitten, dat laat nog steeds 22 jaar onbecijferde filmgeschiedenis over.
Verder inderdaad enkel Easy Rider lang geleden gezien. Kan je verder nog uren pc over doorbomen, gaat mijn gedacht rond Nicholson niet veranderen.
Verder geef je zelf al aan dat Nicholson ook daar zijn "persoonlijk handtekening" al vormt. Ik heb daar bij Nicholson serieus lak aan, vind het veeleer storend.
dragje
-
- 5098 messages
- 0 votes
Mijn stemmen gelden vanop de dag dat ik hier op MM ben gekomen. Ik mag hier dan al 4 jaar zitten, dat laat nog steeds 22 jaar onbecijferde filmgeschiedenis over.
Dan was je er vroeg bij 
Daar is het mij ook helemaal niet om te doen?
Maar goed, ik weet voldoende. Soit.
Cosoco
-
- 10908 messages
- 5185 votes
6-6
Nicholson is geweldig in Chinatown en About Schmidt. Torrance is er wel meer dan terecht uit.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12851 votes
Chinatown zal mij benieuwen dan, staat klaar om gezien te worden
Zijn rol in Mars Attacks! kon ik verder ook nog wel pruimen, maar dat had meer met de film te maken.