• 179.435 movies
  • 12.317 shows
  • 34.174 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.705 votes
Profile

De grote Kerst 1024 scene knock out!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3711 votes

3-1!!! Carrie sucks! en die scene al helemaal.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12901 votes

Beetje vreemde vergelijking. Ik pleit namelijk nét wel voor vernieuwing, terwijl de "klassieke garde" helemaal niet meer bij is wanneer het op moderne/altenatieve filmtaal aankomt.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

toch grappig dat je alles altijd zo wil draaien dat het jou uitkomt. Ik geloof dat ik zei dat ik Dr. S gewoon beter vond maar Totoro ook goed. Daarna begon jij geloof ik alles in perspectief te plaatsen maar begint beetje zeurende discussie te worden. Laten we maar weer gaan stemmen !

Beetje vreemde vergelijking. Ik pleit namelijk nét wel voor vernieuwing, terwijl de "klassieke garde" helemaal niet meer bij is wanneer het op moderne/altenatieve filmtaal aankomt.

Jammer dat je het grapje niet begrijpt.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Wouters wrote:

(afbeelding)

omdat ik er ff aan moest denken door de opmerking over het wiel. Onderhond zit in de jury, wie nog meer mag je zelf invullen.

Prachtig!

Maar net als OH zegt erg representatief voor OH's argumenten is het niet.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12901 votes

Ik in perspectief plaatsen ? Ik kijk alles "as it comes to me". Maar zeg je nu dat je Totoro vanuit een kinderperspectief beoordeeld hebt ? Je kan er ook gewoon op antwoorden ...

Wouters wrote:

Leg het eens uit aub.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

3-2 Beide geweldig, maar Carrie net iets beter.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3711 votes

(Q van Wouters)En daar heb ik je al vele malen op betrapt. Want oudere films dien je te bekijken in het licht van toen (wat toen leefde etc)

Maar ik snap iets niet. Dus jij kijkt Dr. Strangelove, en dan vind je het niet echt grappig. Maar dan moet je dus denken aan de jaren 60tig en over wat er toen leefde en dan is die opeens briljant?

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

3-3 meesterlijke scene

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Dat was het wiel ook, terwijl het maar een saaiig rond ding is uiteindelijk.

Dat is de grootste eer dat je een film kan geven! Het vergelijken met één van de belangrijkste uitvindingen ooit zorgt er voor dat je daadwerkelijk (in onderbewustzijn?) toegeeft dat dr Strangelove één van de belangrijkste films ooit is.

Film Pegasus (moderator films)

• 31191 messages
  • 5473 votes

Is hier een gebruikers Knock-Out aan de gang?

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

Onderhond wrote:

Ik in perspectief plaatsen ? Ik kijk alles "as it comes to me". Maar zeg je nu dat je Totoro vanuit een kinderperspectief beoordeeld hebt ? Je kan er ook gewoon op antwoorden ...

zoals ik al zei moet ik em nog eens herzien in 1 keer. Maar ik zal bij beoordeling gewoon mijn eigen gevoel de hoofdrol laten spelen. Maar genre's vergelijken is wat anders dan 'filmtijdperken'.

Wouters wrote:

Leg het eens uit aub.[/quote]

mooi voorbeeld van hoe een controversieel nieuw idee (in de oertijd- parallel met oude films maakte ik) wordt afgekraakt door een gebrek aan inleving in die tijd (mannen uit de jury stelde ik me dan voor als de mensen die naar oude films kijken met de nieuwe filmtechniek, normen en waarden van de huidige samenleving etc in het achterhoofd)

Vergelijking gaat niet 100 % op maar dat gaan vergelijkingen alleen in de wiskunde.

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

3-4

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Kunnen de discussies over het wiel wellicht naar een eigen topic?

Onderhond

• 87627 messages
  • 12901 votes

Volgens mij ben ik het niet die de grap verkeerd begrijpt ...

Anyway, hop hop Europese arthouse.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

@ Macmanus lees mijn post richting italian omstreeks 22:11. Discussie gaat beetje te snel denk ik. Maar ik ga er ook maar mee op houden nu. Dit is een KO geloof ik

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

3-5

Macmanus

• 13726 messages
  • 3711 votes

Serieus nog 5 stemmen voor Carrie? Volgens mij moeten jullie die nodig eens herzien. Walgelijk slecht (Maar misschien heb ik heb niet in met de goede tijdsgeest gezien. In die tijd konden ze nou eenmaal geen fatsoenlijke splitscreens maken )

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

Verschrikkelijk mooie spannende scène juist. Het is dat ik die andere film niet gezien heb...

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

Macmanus wrote:

Serieus nog 5 stemmen voor Carrie? Volgens mij moeten jullie die nodig eens herzien. Walgelijk slecht (Maar misschien heb ik heb niet in met de goede tijdsgeest gezien. In die tijd konden ze nou eenmaal geen fatsoenlijke splitscreens maken )

De manier van filmen van De Palma ligt jou gewoon niet denk ik. Hemelse beelden krijg je van hem te zien, helaas lijdt het verhaal van de film er vaak onder.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3711 votes

Spannend. Okey iedereen zijn smaak natuurlijk. Maar je ziet eerst 100x travolta en zijn vriendinnetje in beeld die een snoertje vast houden en dan na veel geschakel tussen de emmer, carrie, en de mensen onder de trap, valt die eindelijk. Als dat al spanning opbouwen heet...

kos

• 46726 messages
  • 8881 votes

Wouters wrote:

(afbeelding)

.

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

Kan je over alle scenes zeggen die je tegenvallen niet?

J.S.

• 11754 messages
  • 3060 votes

3-6

Macmanus

• 13726 messages
  • 3711 votes

jasha wrote:

De manier van filmen van De Palma ligt jou gewoon niet denk ik. Hemelse beelden krijg je van hem te zien, helaas lijdt het verhaal van de film er vaak onder.

Uhh als je lelijke splitscreens bij jouw valt onder "manier van filmen". Dan ligt dat me inderdaad niet, maar wie wel? Mislukte jaren 70tig experimenten net als dat ge-in en uitzoom.

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

Macmanus wrote:

(quote)

Uhh als je lelijke splitscreens bij jouw valt onder "manier van filmen". Dan ligt dat me inderdaad niet, maar wie wel? Mislukte jaren 70tig experimenten net als dat ge-in en uitzoom.

Ik vond ze alvast niet lelijk, hoogstens een beetje stijf. Wat bedoel je precies met de mislukking van in- en uitzoom?

K_33_S_

• 395 messages
  • 0 votes

3-7

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

61 2001 - Uitzetten Hal - Dances With Wolves - Bizonjacht

1-0

jasha

• 1540 messages
  • 1087 votes

2-0

Dragon

• 62559 messages
  • 4509 votes

3-0

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

4-0 2001: A Space Odyssey

Neem ook de spoilertags mee, staan er niet voor niets.

Edit: Dank!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.