• 179.435 movies
  • 12.317 shows
  • 34.174 seasons
  • 650.205 actors
  • 9.401.793 votes
Profile

De grote Kerst 1024 scene knock out!

olivier

• 1249 messages
  • 1577 votes

3-4

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Wouters wrote:

tegen deze tegenstander niet meer dan terecht.

Vond de humor maar vaak van een erg laag niveau.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

ging om de scene toch ??

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25174 votes

4-4

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Wouters wrote:

ging om de scene toch ??

Ja, daarom.

Haalt het nimmer nooit van de ontmoeting met Totoro.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

5-4

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Wat een afgang voor Vertigo

Wel een hele sterke tegenstander.

Tommeh

• 7318 messages
  • 3297 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Ja, daarom.

Haalt het nimmer nooit van de ontmoeting met Totoro.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

6-4

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

ik dacht dat je het meer over het niveau van de film over het geheel had. Dan had ik je nog ergens kunnen begrijpen. Maar juist die scene is geniaal !

De ontmoeting met Totoro is leuk (niet bijzonder) maar hoort niet verder in de KO.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Vind ik juist omgekeerd. Vind Totoro tranen-in-de-ogen schattig. Die scene van Strangelove gaat nog maar makkelijk gepasseerd door een Brits comedyreeksje.

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

tranen-in-de-ogen? Nou ik ken een hoop films die dat meer met me doen (Hotaru no Haka bijvoorbeeld). En schattig ?? Komt denk meer omdat het eigenlijk (vergeef me dit want ik vind et een leuke film) EEN KINDERFILM is.

Dr. Strangelove was zeker in de tijd waarin hij uitkwam controversieel en nieuw! Scene in de war-room is ronduit hilarisch en in mijn ogen de beste uit de film (die niet heel veel beter is dan totoro)

Jorick

• 8776 messages
  • 2342 votes

6-5

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Wouters wrote:

Dr. Strangelove was zeker in de tijd waarin hij uitkwam controversieel en nieuw!

Dat was het wiel ook, terwijl het maar een saaiig rond ding is uiteindelijk.

Die tijden zijn lang voorbij, vandaag is het braaf en conventioneel.

En Totoro is inderdaad een kinderfilm. Afgezien van de lauwe politieke satire, is er iets wat niet kinderachtig is aan Dr Strangelove ?

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

En voordat je komt met: je hebt niet gestemd dus wat moet je nou. Ik heb em liggen en heb em in 2 keer gekeken en zit nog beetje in dubio omdat ik denk dat ik em nog 1 keer achter mekaar moet zien om hem op de juiste waarde te kunnen beoordelen.

Dat was het wiel ook, terwijl het maar een saaiig rond ding is uiteindelijk.

weer een toppunt van totaal onzinnige argumentatie

En daar heb ik je al vele malen op betrapt. Want oudere films dien je te bekijken in het licht van toen (wat toen leefde etc) en je mag die films dus nooit staven aan hedendaagse technologie, normen, waarden of weet ik veel wat meer.

En Totoro is inderdaad een kinderfilm. Afgezien van de lauwe politieke satire, is er iets wat niet kinderachtig is aan Dr Strangelove ?

Het was ook geen kritiekpunt richting Totoro, vond de term schattig gewoon zo stom gekozen en relativeerde dat even. En er is inderdaad weinig kinderachtigs aan Dr. Strangelove als je met de juiste insteek zo'n film gaat kijken (iets wat jij dus kennelijk niet doet)

kos

• 46726 messages
  • 8881 votes

Onderhond wrote:

Nee hoor, erg briljant nog steeds. .

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Wouters wrote:

En daar heb ik je al vele malen op betrapt. Want oudere films dien je te bekijken in het licht van toen (wat toen leefde etc) en je mag die films dus nooit staven aan hedendaagse technologie, normen, waarden of weet ik veel wat meer.

weer een toppunt van totaal onzinnige argumentatie

Ik zou niet weten waarom ik dat zou moeten doen. Daarbij dien jij dan ook hetzelfde te doen met Totoro, de KINDERFILM. Vanuit het perspectief van kindertjes is die film helemaal geweldig.

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Wouters wrote:

Want oudere films dien je te bekijken in het licht van toen (wat toen leefde etc) en je mag die films dus nooit staven aan hedendaagse technologie, normen, waarden of weet ik veel wat meer.

Ben ik niet mee eens. Een film moet na x aantal jaren nog altijd pakkend, prikkelend, grappig, spannend... blijven.

Ik vraag me altijd af waarom dat zo vaak gezegd wordt bij klassiekers, terwijl gewone actiefilms of sf-films onmiddellijk worden aangevallen omdat de special effectes veroudert zijn of omdat de actie niet meer sprankelend is.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Ben het helemaal met onderhond eens. Totoro is vele malen beter, maargoed er zijn al wel meer scenes uit waarvan ik het niet snap.

olivier

• 1249 messages
  • 1577 votes

Volgens de compleet afgestompte en kortzichtige filosofie van Onderhond is overleven van kunst gelijk aan het proces van aftakeling. Dat betekent dus ook dat die Onderhond over tien jaar scheldtirades zal houden tegen Avalons en confraters. Want zonder enige twijfel zal hun techniek (?) dan ook voorbijgestreefd zijn... En als dat niét zo zou zijn? Tja, dan betekent dat alleen maar dat onze vriend Onderhond enkel apprecieert wat hij in zijn leven heeft zien evolueren. En dat is in feite al even stom he? Oude films verliezen niet van hun kracht en het is niet omdat een of andere fysicus aan komt draven met een nieuwe lens of nieuwe versie van blue screen dat de vorige prenten daarom ook maar iets inboeten aan kwaliteit. Bijgevolg zou enkel het àllerlaatste nieuwe snufje alleen maar te pruimen zijn en sta me toe dat ik daar mijn neus lelijk voor ophaal.

kiriyama

• 9849 messages
  • 0 votes

Ik heb het erover dat ik totoro prefereer.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

6-5 anyone?

Sander2

• 2816 messages
  • 0 votes

7-5!!

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

Laat ik het anders verwoorden Italian. We denken hetzelfde maar het komt niet helemaal over.

Onderhond verweet de film ervan dat ie braaf en conventioneel zou wezen in het licht van nu. En dat vond ik klinkklare onzin en daarom zei ik dat je films niet zo mag beoordelen als het een al wat oudere film is. Het is nog steeds een goede film maar je mag gewoon niet vergeten dat hij in zijn tijd zeker controversieel was (daar ging het ff om).

Ik kijk vaak films-noirs die ondanks wat mindere beeldkwaliteit en dergelijke me mateloos kunnen boeien.

En OH, ik ben Totoro geen moment afgevallen (dat kinderfilm was misschien beetje flauw maar dat was een reactie die werd opgewekt door jouw "tranen-in-de-ogen-schattig" woordje) maar daar schijn je telkens (on)bewust overheen te lezen.

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

Ik ben niet te beroerd om te zeggen dat er melacholische waarde aan sommige waarderingen hangt.

Maar ik hoop van harte dat Avalon binnen 10 jaar niet meer bovenaan in m'n top 10 staat, want dan is het slecht gesteld met de hedendaagse (toekomstige) cinema.

Oude films verliezen zeker wel van hun kracht, zeker wanneer techniek zo blijft evolueren dat de expressie enkel kracht bijgezet kan worden. Maar daarvoor moet je zelf wel een beetje voeling hebben met wat modernere zaken. Voor sommige mensen gaat het jammer genoeg allemaal wat te snel, en die vallen graag terug op wat er vroeger was. Allemaal wat makkelijker te volgen, wat simpeler.

En OH, ik ben Totoro geen moment afgevallen (dat kinderfilm was misschien beetje flauw maar dat was een reactie die werd opgewekt door jouw "tranen-in-de-ogen-schattig" woordje) maar daar schijn je telkens (on)bewust overheen te lezen.

Ik lees er niet overheen, maar jij bent diegene die alles in perspectief wil plaatsen ? Waarom bij een klassieker wel en bij een kinderfilm niet ?

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

60 Le Conseguenze dell'Amore - dood Titta in cement - Carrie - scène met emmer op podium

Onderhond

• 87627 messages
  • 12902 votes

1-0

Film Pegasus (moderator films)

• 31191 messages
  • 5473 votes

1-1

Wouters

• 2665 messages
  • 1837 votes

(afbeelding)

omdat ik er ff aan moest denken door de opmerking over het wiel. Onderhond zit in de jury, wie nog meer mag je zelf invullen.

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

Wederom twee uitstekende scenes...

2-1 Le Conseguenze dell'Amore

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.