• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.092 actors
  • 9.372.312 votes
Profile

Knock-Out: Beste einde

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat moet nog blijken lijkt me.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

De film staat op nummer 8 in de Top 250, en het zal niet met het spetterende begin te maken hebben vermoed ik.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Nee, maar de waardering ligt ook niet uitsluitend bij het eind lijkt me. We zullen zien waar hij strandt. Kwartfinale lijkt mij.... (hangt natuurlijk ook van de loting af)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

En dan zijn we weer bij wat ik zei ... "enorm overschat" dus

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Dat moet dus nog blijken.

Bovendien laatste 16 lijkt me niet erg overschat, zeker als je bedenkt wat er al uit ligt....

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

4-2

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Reinbo wrote:

Dat moet dus nog blijken.

Bovendien laatste 16 lijkt me niet erg overschat, zeker als je bedenkt wat er al uit ligt....

Doorzag de eerste keer het einde al voor de clue, dus wat mij betreft is het hele einde compleet overroepen. Zelfs deelname aan deze KO zou voor mij niet eens gegarandeerd zijn.

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

5-2 Tillsammans

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

6-2 tegenstem

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Hana-Bi - Some Like It Hot

1-0

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

2-0 !!!

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

2-1 Some Like It Hot

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

3-1 Duh!

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Hoeft ie niet meer te winnen Reinbo?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Ja hoor, maar wilde geen tegen reactie uitlokken.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Reinbo wrote:
(quote)

Die slee verklapt helemaal niets, heeft niets met de rest van de film te maken en geen hond die de film niet kent of kijkt snapt wat er staat. Sullig eind aan een mooie film. Einde van Escape from New York (waarom zeurd niemand over die spoiler???) Is honderd keer beter, sterker nog 't is een goed eind ipv een een telleurstellend non-eind als dat van CK. Hitchcock begreep tenminste de essentie van een Mcguffin.:P

Late reactie, maar ik moet toch zeggen dat de slee uit Citizen Kane iets meer betekenis heeft dan een McGuffin. Waarom denk je dat dit einde zo bekend is? En zeggen dat Rosebud een slee is, is natuurlijk gewoon een spoiler. Het is toch niet leuk om bij een film over een zoektocht naar de betekenis van een woord, al van te voren te weten wat dit is?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

3-2

Vervelende loting maar Some Like It Hot wint het zonder twijfel

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:
Late reactie, maar ik moet toch zeggen dat de slee uit Citizen Kane iets meer betekenis heeft dan een McGuffin. Waarom denk je dat dit einde zo bekend is? En zeggen dat Rosebud een slee is, is natuurlijk gewoon een spoiler. Het is toch niet leuk om bij een film over een zoektocht naar de betekenis van een woord, al van te voren te weten wat dit is?

Zoals ik al aangaf gaat de film niet over de zoektocht naar de betekenis van een woord, maar over de zoektocht zelf. Door die zoektocht leren we Kane kennen. Als het anders was had de film wel Rosebud geheten.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

3-2

Vervelende loting maar Some Like It Hot wint het zonder twijfel

Dat kan je niet menen.... Flauw woordgrapje vs misschien wel het meest ontroerende eind ooit

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Reinbo wrote:
(quote)

Zoals ik al aangaf gaat de film niet over de zoektocht naar de betekenis van een woord, maar over de zoektocht zelf. Door die zoektocht leren we Kane kennen. Als het anders was had de film wel Rosebud geheten.

Natuurlijk gaat de film over zoektocht zelf. Maar Rosebud is een heel beknopte, misschien ietwat simpele, samenvatting van al het voorgaande in de film. Een soort verklaring van het personage Kane in een woord. Ik vind het in ieder geval leuk bedacht.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

The One Ring wrote:
Natuurlijk gaat de film over zoektocht zelf. Maar Rosebud is een heel beknopte, misschien ietwat simpele, samenvatting van al het voorgaande in de film. Een soort verklaring van het personage Kane in een woord. Ik vind het in ieder geval leuk bedacht.

Nee, het is niets meer dan een McGuffin. Dat waar iedereen achter aan zit met geen ander doel dan spanning/het verhaal te creeren. Ze hadden net zo goed naar z'n dagboek, testament of horloge kunnen zoeken, was het exact dezelfde film geweest. en om Kane nu samen te vatten in een .... lijkt me niet simpel maar rond uit stupide. staat hoguit voor zijn (verloren) onschuld. (Kaholiek thema van vergeving/inkeer.) Het eind wordt steeds slechter naarmate ik er verder over nadenk.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Reinbo wrote:

Nee, het is niets meer dan een McGuffin. Dat waar iedereen achter aan zit met geen ander doel dan spanning/het verhaal te creeren. Ze hadden net zo goed naar z'n dagboek, testament of horloge kunnen zoeken, was het exact dezelfde film geweest

Tot op zekere hoogte, maar ik vind het wel degelijk van belang voor het verhaal dat Rosebud een voorwerp uit Kane's jeugd is. Kane maakt ergens in de film de opmerking dat hij gelukkiger was geweest als hij niet rijk was geworden. In zijn jeugd is hij met tegenzin weggehaald bij zijn ouders om rijk te worden, maar hij was wellicht gelukkiger als hij bij zijn ouders gebleven was. Deze slee, waarmee hij nota bene de man slaat die hem bij zijn ouders weghaald, is dus een symbool voor de min of meer gelukkige jeugd die Kane had en die van hem gestolen werd. Toch net dat beetje meer dan een McGuffin. Nogmaals, het einde van Kane wordt niet voor niets bewondert. Ik geef toe dat het niet het meest briljante ooit is, maar zeker interessant. Interessanter dan het einde van The Usual Suspects in ieder geval, want die film wil eigenlijk alleen maar het einde laten zien.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Waar staat dat dat het eind bewonderd wordt? Door jou misschien. Volgens mij is de algemene bewondering oor de film vooral gebaseerd op de scenario structuur en de indertijd technische en stylistische vernieuwingen.

Ben het ook volledig met je oneens dat US niets te beiden heeft buiten het eind om. Eind is alleen de eerste keer en verrassing. Vond de film de 2e en 3e keer een stuk beter, had toen dus niets meer met het eind te maken. Integendeel. Het is juist de rest van de film dat je zo weergaloos op je verkeerde been zet.

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Reinbo wrote:

Het is juist de rest van de film dat je zo weergaloos op je verkeerde been zet.

Allemaal in functie van het einde dus. Daarbij is de film redelijk makkelijk te ontsluiten via het "least likely suspect" principe, en enkele scenes in het begin die teveel weggeven.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Reinbo wrote:
Waar staat dat dat het eind bewonderd wordt? Door jou misschien. Volgens mij is de algemene bewondering oor de film vooral gebaseerd op de scenario structuur en de indertijd technische en stylistische vernieuwingen.

Het einde van CK is gewoon bekend en bewondert. Kane wordt om veel redenen zo geroemd. De critici kiezen niet voor niets de film altijd weer tot beste film. Of je het daar mee eens bent doet er verder niet toe.

Ben het ook volledig met je oneens dat US niets te beiden heeft buiten het eind om. Eind is alleen de eerste keer en verrassing. Vond de film de 2e en 3e keer een stuk beter, had toen dus niets meer met het eind te maken. Integendeel. Het is juist de rest van de film dat je zo weergaloos op je verkeerde been zet.

De film zet je wel telkens op het verkeerde been, maar doet dit niet met echt sterke scènes. Ik herrinner me nu, een jaar na zien, niets anders meer dan de laatste scène, en dat is een slecht teken. Gewoon een film die te geforceert op het einde richt. Ik zag het einde zelf niet helemaal aankomen, maar zoals Onderhond het al zegt, het is achteraf niet meer of minder dan de meest onwaarschijnlijke crimineel die uiteindelijk de grote schurk blijkt te zijn. Leuk, maar niet briljant, zoals de hele film dus.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

4-2

Het einde van The Usual Aspects is inderdaad erg overroepen. Gelukkig ook weer niet zo middelmatig als de rest van de film.

Cosoco

• 10908 messages
  • 5185 votes

5-2

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Einde van Some Like It Hot is leuk, maar die van Hana-Bi is briljant!

6-2

kArIzMa_TuRk

• 3642 messages
  • 0 votes

Silence of the Lambs, The - Close Encounters of the Third Kind

Art

• 13507 messages
  • 3660 votes

1-0 The Silence of the Lambs

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.