- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Komische Scènes
Knock-Out: Komische Scènes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat is er eigenlijk gebeurt met de joke-name scène uit Life of Brian? Ik dacht dat die gewoon mee deed, maar nu zie ik hem ineens niet meer.
De Bwian scene vlog er uit tegen Kikujiro (Paardenraces)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
De Bwian scene vlog er uit tegen Kikujiro (Paardenraces)
Ik denk dat ondanks mijn uitleg bij het discussietopic er toch verwarring is ontstaan over het verschil tussen de Bwian-scène en de joke-name. Brian wordt in de joke-name scène niet een maal Bwian genoemd, dat komt in een andere scène voor. Ik dacht dat dit probleem opgelost was en dat beide scènes gescheiden in het spel zaten, maar blijkbaar niet. Jammer, want nu is de grappigste Python-scène en daarmee de grappigste scène ooit eruit.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
"t gaat hier toch om de scene waarin de Romeinse leider om namen gevraagd wordt maar de r niet kan uitspreken. Met die wacht die bijna in z'n broek plast van het lachen... (De enige echt leuke scene uit de hele film.)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
"t gaat hier toch om de scene waarin de Romeinse leider om namen genoemd wordt maar de r niet kan uitspreken. met die wacht die bijna in z'n broek plast van het lachen... (De enige echt leuke scene uit de hele film.)
De wachters lachen niet om het feit dat Pilatius de r niet uit kan spreken, maar om de naam Biggus Dickus. Pilatus ziet geen grap in de naam en wordt boos dat de Romeinen erom lachen, omdat hij een vriend heet die Biggus Dickus heet.
Later is er nog een scène waarin Pilatius het volk toespreekt en ze toestemming geeft een persoon vrij te laten. Het volk kiest dan expres namen met een r (waaronder uiteindelijk Brian/ Bwian), omdat ze Pilatus' spraakgebrek zo grappig vinden. Om het extra verwarrend te maken komt in deze scène het personage Biggus Dickus voor.
Twee verschillende scènes dus, waarvan ik al eerder het vermoeden had dat ze door elkaar gehaald werden. Ik hoopte dit te verbeteren in het discussietopic, maar dat is blijkbaar dus ook daar verkeerd begrepen. Helaas.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ach die uit Kikujiro is leuker dan beide scenes uit LoB, dus veel maakt het niet uit. 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ach die uit Kikujiro is leuker dan beide scenes uit LoB, dus veel maakt het niet uit. 
Ik heb Kitano nog niet op een grappige scène weten te betrappen. Alleen op mislukte pogingen tot humor 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Hoe doet wel pogingen, de Python's zijn gewoon een beetje "vervelende oom die denkt dat hij grappig is, maar eigenlijk gewoon irritant dronken" dom.
Maar ik zie dat mijn dwergjes er nog inzitten, dus m'n favoriet dat in elk geval nog mee.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
62.
Dr. Srangelove - Presidentelijk telefoongesprek
-
His Girl Friday: Grant die Russell en Bellamy uit eten neemt
Pieter Montana
-
- 6678 messages
- 2287 votes
1-0
De beste scene uit Strangelove.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
4-2 Strangelove
Ik eet mijn dvd's van Howard Hawks op als jij His Girl Friday leuker vind dan Strangelove, Onderhond 
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Is in ieder geval niet zo belachelijk overgewaardeerd.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik meen me te herrinneren dat jij het telefoongesprek ook grappig vond. Dat zei je tenminste geloof ik in je recensie toendertijd. Of ben ik in de war?
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Het feit dat ik het enorm overgewaardeerd vind heeft weinig te maken met het feit dat ik het telefoongesprek nog best grappig vond.
Heb gewoon geen zin dat een gewone scene als deze al mijn favorieten naar huis stuurt wegens kwijlerij en onwetendheid.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Het feit dat ik het enorm overgewaardeerd vind heeft weinig te maken met het feit dat ik het telefoongesprek nog best grappig vond.
Heb gewoon geen zin dat een gewone scene als deze al mijn favorieten naar huis stuurt wegens kwijlerij en onwetendheid.
Een beetje onzinnig als je tegen een toch leuke scène gaat stemmen, en voor een scène waarvan je bij voorbaat weet dat je hem niet leuk gaat vinden. Als je His Girl Friday gezien had, had je zeker niet op die film gestemd. Je moet het verder maar zelf weten.
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Inderdaad, ik moet het verder zelf weten, en aangezien het in mijn beste belang is dat er een scene wint waar ik een beetje vrede mee kan nemen vliegt wat mij betreft Strangelove er zo snel mogelijk uit. Want het zou een belabberde winnaar zijn, en HGF vliegt er verder toch vroeg of laat uit.
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
63.
American Beauty : ontmoeting bij Fast Food Restaurant
-
Back to the Future - Marty goes Chuck Berry
Doom
-
- 8214 messages
- 1540 votes
5-2
Soms vraag ik mij toch echt af wat men onder komisch verstaat.