- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Filmquotes
Knock-Out: Filmquotes
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
40. Sudden Impact: “Go ahead, make my day.” - The Shining: “Here's Johnny!”
lekkere loting is dit.... had je die niet kunnen uitstellen tot de finale?
Niet op stemmen overigens we zijn nog bij
My precious.”
-
It's not personal, Sonny. It's strictly business.”
6-6
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
6-5
Alsof ze zichzelf aan die regel houden
. Op die manier gezien slaat die van Jaws totaal nergens op. Is het een random zinnetje zoals mensen er duizend op een dag uitspreken.
Ben ik het niet mee eens. Die zin uit Jaws is de film ruimschoots ontstegen en wordt geregeld gebruikt om aan te geven dat je een bepaald probleem niet op gaat lossen als je beperkte middelen heb. Zeker vlak nadat het probleem ge-escaleerd is. Bovendien staat iedereen die quote zo duidelijk voor ogen dat je 'm ook zonder zijn context breder ziet dan alleen de 5 worden.
Zo zijn I'll be Back, Make my day en Make him an offer he can't refuse ook zegswijzes geworden die hun bestaan welliswaar aan een film ontleden maar daarbuiten succesvol verder bestaan. Een sterke quote dus imo.
SniPes
-
- 786 messages
- 1724 votes
30.
The Maltese Falcon: “The stuff that dreams are made of.” -
Die Hard: "Yipeekayee, motherfucker!"
0-1
mister blonde
-
- 12696 messages
- 5828 votes
31. The Usual Suspects: "The greatest trick the devil ever pulled is convincing the world he didn't exist."
- Wild at Heart: “Baby, you'd better get me back to that hotel. You got me hotter than Georgia asphalt”
1-0
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12844 votes
7-0
En hulde voor Art, die trouw altijd de quote/film/whatever waarop hij stemt blijft vermelden 
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
haha
32. “They’ll never catch us. We're on a mission from God.” -
“Maar buurman, wat doet u nu?”
1-0
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
En hulde voor Art, die trouw altijd de quote/film/whatever waarop hij stemt blijft vermelden 
Dank, eindelijk waardering voor mijn nuttige werk