- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Wellicht komt het omdat de films daar minder, hoe zeg ik dit, gelikt zijn.
Goed gekarakteriseerd. Ik vind dat gelikte juist saai.
Met 2001, EWS, Jarhead, Raging Bull, Apocalypse Now, American History X, Sin City, Fight Club, Thin Red Line, a Clockwork Orange nog is de race moet ik jou niet horen klagen.... 
Is dit nu serieus?
Dit gezwam blijft toch het mooiste van zo'n knock-out btw. 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja dat zijn allemaal films die voor een hele eigen cinematografische look hebben gekozen als doel op zich. Om zo een visueel vernieuwend kunstwerk te scheppen.
Dat in tegenstelling tot het opdelen van het verhaaltje in hapklare brokken volgens de wetten van Eisenstein.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ja dat zijn allemaal films die voor een hele eigen cinematografische look hebben gekozen als doel op zich. Om zo een visueel vernieuwend kunstwerk te scheppen.
Ga toch heen. AHX, Fight Club, wat je noemt vernieuwende kunstwerken. 

Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Bij AHX hebben Edward Norton en de regisserend cameraman elkaar de set afgevochten omdat de Tony Kaye te veel geinteresserd zou zijn in de visuele kant van het verhaal. "t zag er toch beduidend anders uit dan al die ander Boys' n the hood verhaaltjes.....
Noem mij een film van voor de FC die daar kwa look en feel op lijkt. De Ikea gids die in de huiskamer verschijnt was wel wat eerder dan Amelie. Fincher is sowieso erg sterk op het visuele vlak.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Noem mij een film van voor de FC die daar kwa look en feel op lijkt. De Ikea gids die in de huiskamer verschijnt was wel wat eerder dan Amelie. Fincher is sowieso erg sterk op het visuele vlak.
Feel en look zeggen mij niets (art-direction!). Het gaat om de cinematografie. De Ikea-gids is op dat gebied het enige wat mij is opgevallen aan de film. Verder staat alles in dienst van het plot.
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Wat heeft Amelie te maken met het feit dat ik AHX visueel niet zo speciaal vind?
Edit: Ik zal deze maar zelf beantwoorden: "Niets!".
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Feel en look zeggen mij niets (art-direction!). Het gaat om de cinematografie. De Ikea-gids is op dat gebied het enige wat mij is opgevallen aan de film. Verder staat alles in dienst van het plot.
Camera's die prullebakken induiken, via de neus uit iemands hersenen komen, Een camera die 20 verdiepingen naar beneden vliegt, door muren heen gaat,, etc. lijkt me dat er genoeg visuele uitstapjes werden gemaakt. En bedoel een lange vertikale take die stopt en verder gaat is nu ook niet bepaald een unicum..... En laten we het dan maar over Citizen Kane hebben, want daar is het allemaal zo'n beetje mee begonnen......
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
3 Once Upon a Time in the West - Tokyo. Sora
1-0 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
6-0 Lijkt iedereen het gelukkig wel over eens te zijn dat ie bijzonder is 
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
8-0, vreemd dat the good the bad and the ugly er al uit is.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Dat waren twee overtuigende KO's 
Nu deze....
5 Conseguenze dell'Amore - Survive Style 5+
Lastig
0-1
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Deze hebben duidelijk minder mensen gezien, misschien wel goed dat ze tegen elkaar uitkomen. Het zou niet de eerste keer zijn dat een film wint omdat hij bekender is.