- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out : Cinematografie
Knock-Out : Cinematografie
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Noem mij een film van voor de FC die daar kwa look en feel op lijkt. De Ikea gids die in de huiskamer verschijnt was wel wat eerder dan Amelie. Fincher is sowieso erg sterk op het visuele vlak.
Se7en, waarin ie exact dezelfde truukjes gebruikt met belichting, interieurs en regenachtig weer 
Daarvoor had je natuurlijk nog kalifornia of silence of the lambs die se7en weer heeft beïnvloed in zijn realistische stijl en afgebladderde interieurs.. wat een stijlkenmerk is van vele 70s films op hun beurt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Allemaal Art Direction waar je het over hebt.... Bovendien is het ook erg makkeliijk om naar overeenkomsten uit het werk van dezelfde regisseur te wijzen, maar visueel (met name cameravoering en montage) zijn zijn eerdere films veel braver dan FC. Waar op visueel gebied nog wel heel veel nieuws wordt toegevoegd..... (Zie mijn eerdere opsomming.)
Kalifornia en Silence of the lambs (Een meesterwerk dat perfect volgens de montage wetten van Eisenstein is gemaakt.) lijken op het gebied van cinemotografie totaal niet op FC. en vallen veel eerder onder die Hollywood films die de cinematografie volledig ondergeschikt maken aan het te vertellen verhaal. Waar deze hele discussie over begon.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5825 votes
Allemaal Art Direction waar je het over hebt....
Bert1
-
- 2196 messages
- 0 votes
Opmerkelijk hoe Iemand en Anyone evenveel letters hebben. 
Maikeru
-
- 1934 messages
- 2388 votes
7-8
Ik hoop dat Survive style de Knock-Out zal winnen, het zou verdiend zijn...