- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Komedie 2006
Knock-Out: Beste Komedie 2006
KrisV
-
- 8061 messages
- 1173 votes
A Fish Called Wanda – Team America: World Police
1-0
Art
-
- 13507 messages
- 3660 votes
Hot Shots: Part Deux - Les Triplettes de Belleville
0-1 Les Triplettes de Belleville
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat een teleurstellende verjaardag! Op rij mijn favotieten SS5+ & Bad Taste er uit en dan wint die slappe goudvissen film ook nog van Team America. (Hou gelukkig nog Adaptation en American Beauty over, dus er is nog hoop.
)
0-5 maar Triplettes had ook in ronde 1 mogen sneuvelen...
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ja, ik moet totaal niet lachen om Holy Grail, vind het zelfs pijnlijk om naar te kijken. Volwassen mannen die een houterig toneelstukje opvoeren voor 6-, 7- jarigen en andere volwassen mensen die er om moeten lachen.... Get a life! Heb ik met zeer veel van dat soort films. (Jim Carrey, Naked Gun, Joep Meloen, etc.) Leuk voor als je een jaar of 6, 7 bent, maar daarna wil de geest wat meer.)
Het gaat mij wat ver om The Holy Grail een kinderfilm te noemen. Kinderen zullen de scherpere grappen niet begrijpen. En hoewel Monty Python natuurlijk op de eerste plaats onzin is, zijn de grappen vaak veel doordachter dan ze op het eerste moment lijken. Zeker in vergelijking met bijv. The Mask. Ik ken ook geen kinderen die Monty Python werkelijk leuk vinden, maar wel veel volwassen. Maar wellicht hou jij niet van absurde humor.
Leuk dat A Fish Called Wanda het zo goed doet tot nu toe. Heb ik altijd een ondergewaardeerde film hier gevonden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Misschien is absuurdisme niet mijn ding en om de een of ander reden werkt MP niet bij mij. Fawltey Towers daarentegen vind ik echt briljant! Veel anarchistischer en waarschijnlijk daarom meer mijn ding.
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
Misschien is absuurdisme niet mijn ding en om de een of ander reden werkt MP niet bij mij. Fawltey Towers daarentegen vind ik echt briljant! Veel anarchistischer en waarschijnlijk daarom meer mijn ding.
Vergeet Survive Style 5+ niet! Ook absurd, maar visueel wat aantrekkelijker.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik weet niet wat er zo anarchistisch is aan Fawlty Towers, maar naast een hoop onzin en een parodie op de legende van Arthur is The Holy Grail ook een bespotting van vele Britse normen en waarden en ook sneren naar religies, culturen en zelfs een aantal politieke situaties. Alleen wordt het zo absurd gebracht dat het wellicht wat onzinniger lijkt. Maar zonder de onzin zou ik het persoonlijk ook minder grappig vinden.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Fawlty Towers is bij vlagen minder voorspelbaar dan MP: HG. SS5+ gaat ook veel verder dan absurdisme en is voor mij veel onvoorspelbaarder en veel minder flauw. En dan heb ik het nog niet eens over de visuele pracht (Bij MP weten de personages me vrijwel nooit te boeien, dat helpt ook niet.)
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Fawlty Towers is bij vlagen minder voorspelbaar dan HG. SS5+ gaat ook veel verder dan absurdisme en beschikt ook over die combinatie van onvoorspelbaarheid en zaken die volledig mis gaan. Iets wat ik de kwalificatie anarchisme geef.... Bij MP gaat het ondanks de knulligheid goed in plaats van mis...
Ik snap niet precies wat je bedoelt met 'goed gaan' in The Holy Grail, want de hoofdrolspelers bereiken uiteindelijk niet veel in de film. Ik vind Fawlty Towers trouwens véél voorspelbaarder dan The Holy Grail. Op zich niks mis mee, want FT is ook leuk, maar daar zie ik alles veel sneller aankomen.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Was idd niet de goede analyse. Ik heb/had mijn post daarom ook al aangepast....