- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Komedie 2006
Knock-Out: Beste Komedie 2006
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
En om even kort op Reinbo te antwoorden: in dat lijstje van jou vind ik Kikujiro, Amelie, Trainspotting, Punch-Drunk Love en Being John Malkovich geen echte komedies. Misschien heb ik dan bij een echte komedie het beeld voor me van lachen-gieren-brullen. Bij geen van deze heb ik dat gedaan, vond het meer tragedies dan pure komedie films.
Of het is misschien beter te zeggen dat deze films (voor mij..) zo veel verder gaan dan alleen komedie..
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Of het is misschien beter te zeggen dat deze films (voor mij..) zo veel verder gaan dan alleen komedie..
Da's volgens mij het imago probleem van de komedie. Zodra het verder gaat dan......, wordt het geen komedie meer gevonden. Wat bijna inhoud dat een komedie beperkt moet zijn tot 'een lach of ik schiet, gieren brullen' film.
Iets wat in deze k.o., waar de beste komedies vooral de films blijken te zijn die meer te bieden hebben dan alleen de flauwe grap, de MM users sterk verdeeld.
Dat neemt echter niet weg dat een komedie best meer te beiden mag hebben. En iedereen maar gewoon moet stemmen om de film waar hij het meest om heeft moeten lachen. Nu heb ik bij BJM niet constant dubbel gelegen (Bij Trainspotting overigens wel), maar ik heb er wel veel meer om moeten lachen dat The Mask of Monty Phyton..... Ik vind dat dus de betere komedie....
Maar Orbit ik wacht nog steeds vol spanning op jouw vreemde reactie.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Reinbo, mogen we uit jouw betoog opmaken dat jij nooit lacht om "flauwe komedies" ? Het lijkt mij namelijk zeer onwaarschijnlijk dat je meer kunt lachen om Pulp Fiction en Being John Malkovic dan dat je kunt lachen om flauwe komische films zoals The Holy Grail.
Dat je PF en BJM betere films vind kan ik begrijpen, ik kan zelfs begrijpen dat je het betere komedies vind omdat ze meer zijn dan een beetje poep- en plasgrappen maar dat je er meer om moet lachen gaat me toch wat te ver.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ja, ik moet totaal niet lachen om Holy Grail, vind het zelfs pijnlijk om naar te kijken. Volwassen mannen die een houterig toneelstukje opvoeren voor 6-, 7- jarigen en andere volwassen mensen die er om moeten lachen.... Get a life! Heb ik met zeer veel van dat soort films. (Jim Carrey, Naked Gun, Joep Meloen, etc.) Leuk voor als je een jaar of 6, 7 bent, maar daarna wil de geest wat meer.)
O.K. er zijn een paar van dat soort stomme films die ik wel leuk vind. (Up the Creek, Ferris Bueller, Blues brothers), waarom die de uitzondering vormen moet ik nog eens uitzoeken. Maar de 'echte' komedie vind ik dan ook een erg zwak genre)
Ik moet idd veel meer lachen om die andere films die je noemt.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Auw! Mijn favoriet er uit! Extra pijnlijk omdat maar 1 Apartment stemmer SS5+ gezien/op gestemd heeft.
Ik weet het, ik ken de Apartment niet (wle ander werk van de regisseur en acteurs), maar SS5+ staat in m'n top 10 dus dat voordeel van de twijfel durf ik 'm wel t geven.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
1-1! Mijn volgende favoriet. Ik ben vandaag jarig, dus als iemand mij een plezier wil doen.... 
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5828 votes
Gefeliciteerd, maar mijn stem blijft staan
(hoewel Bad Taste ook geweldig is).
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Maar Orbit ik wacht nog steeds vol spanning op jouw vreemde reactie.
Als films als BJM (wat ik juist een uiterst pijnlijke vertoning van gekunstelde vondstjes vond die niet in de schaduw mag staan van het briljante komische vernuft van Monty Python) er nog inzitten, terwijl een briljante hardrock-parodie als Spinal Tap (wat een échte komedie is, met een enorme groep trouwe fans) eruit wordt geslingerd door de goofy en flauwe infantiele kleuter Austin Powers (dat is dat toneelstukje voor 4-jarigen waar je het over hebt reinbo
)... need i say more? De vraag is alleen waarom Deuce Bigalow of Porky er nog niet inzitten 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Ik zeg nergens dat Monty Phyton geen komedie is.... Ik noemde hem ook niet eens bij de echt flauwe en waardeloze films die er al niet meer in behoren te zitten. Ik gaf verder alleen maar aan dat ik echt meer moet lachen om Pulp Fiction en BJM dat MP. Die grappen zie ik gewoon ver van te voren aankomen en dan werkt het voor MIJ niet.
Ik snap je verhaal dan ook totaal niet. Dat jij niet om BJM kan lachen maakt nog niet dat het geen komedie is...... En er zitten nog dik 20 andere films in die imo allemaal kwalificeren als komedie alleen volgens jou het gros niet........
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Het lijkt me trouwens eerder dat er door 12-jarige jongetjes is gestemd dan op de zogenaamd "diepere" komedies met meerwaarde waar jij zo verzot op bent. Who Framed Roger Rabbit er nog in...? The Mask..Flodder..
Give me a break!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wat zijn dan de 'echte' komdies volgens jou die er in zitten en welke films zijn (behalve BJM) geen komedies?
Ik ben het met je eens dat de drie films die je noemt er niet meer inhoren.... Ik mis ook een hoop van mijn favoriten, maar het gros wat over is zijn best goede/leuke komedies...
maxcomthrilla
-
- 15578 messages
- 2843 votes
mijn favoriet Survive Style 5+ eruit!