- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: scripts
Knock-out: scripts
orbit
-
- 12092 messages
- 0 votes
Barton Fink is echt een belachelijke film, maar ik geloof dat een of andere filmbobo eens heeft gezegd dat het een fantastisch script heeft.. dat wordt duidelijk serieus genomen hier 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Kwartfinales
Tot de 10, 2 verschil
Casablanca - Eternal Sunshine of the Spotless Mind
Dog Day Afternoon - Fight Club
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb - Mr. Smith goes to Washington
Rear Window - MulHolland Dr.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Casablanca - Eternal Sunshine of the Spotless Mind
1-0
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
6-5 Casablanca 
Alleen Mulholland Dr. en Dog Day Afternoon hoeven er van mij nu niet meer in.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Die Eternal mag er van mij al lang uit.... Adaptation is 10 keer beter.
FC, MDr. en Strangelove horen bij de laatste 4, rest mag weg.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Zo goed is het script van Mulholland nou ook weer niet. Of je moet werkelijk onder de indruk zijn hoe een simpel verhaal zo wazig verteld kan worden. De kwaliteiten van die film liggen toch grotendeels bij de sfeer. Als Lynch dat script niet verfilms zou hebben zou het wellicht totaal niks geworden zijn.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Zo goed is het script van Mulholland nou ook weer niet. Of je moet werkelijk onder de indruk zijn hoe een simpel verhaal zo wazig verteld kan worden.
Ik vrees dat jij de dubbele bodem gemist hebt......
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
7-5 nipt voor Casablanca. Werd dacht ik verkozen tot beste script ooit!
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Ik ga er van uit dat je de dubbele bodem bedoelt die een aanklacht is tegenover de Amerikaanse droom, en de Hollywooddroom in bijzonder. Die heb ik in ieder geval niet gemist, maar naar mijn mening moet de film het helemaal niet hebben van zo'n bodem. Het is voor mij bijna niks anders dan een sfeerfilm.