• 178.326 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.104 votes
Profile

Knock Out: Acteurs & Actrices (2006)

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Bellucci er kansloos uit Doe mij toch maar een actrice die in een film als Irréversible durft mee te spelen.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

Bellucci er kansloos uit Doe mij toch maar een actrice die in een film als Irréversible durft mee te spelen.

Je kunt het Katharine Hepburn moeilijk kwalijk nemen dat ze in haar tijd nog geen films als Irréversible maakten.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Waarom niet, werden er toen nog geen mensen verkracht of zo ?

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Zo'n film kon in haar belangrijkste jaren gewoon niet gemaakt worden. Kregen ze nooit de bioscoop in. Heeft verder weinig met Hepburns acteertalent te maken. Persoonlijk kan ik Bellucci toch nauwelijks een bijzondere actrice noemen. Hepburn is ook niet mijn favoriet, maar ze speelt altijd wel leuk.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

4-2 Dianne Wiest !

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Heeft verder weinig met Hepburns acteertalent te maken.

Vind het voor een acteur eigenlijk minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker, om zich te laten zien in goeie films. Anders eindig je zoals Depp. Hopen charisma en talent dat vergooit wordt aan commerciële troep.

Bellucci is ook geen favoriet van mij, maar hoor rol in Irréversible is meer dan opmerkelijk. In Hepburn's lijstje kom ik niet eens wat interessants tegen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Aangezien jij niet van klassieke cinema houdt...(we weten dat al jaren)

Hepburns rollen in inter alia The Lion in Winter en Bringing Up Baby zijn stukken opwindender dan het decollete van mevrouw Belluci.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

4-3 trouwens

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Vind het voor een acteur eigenlijk minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker, om zich te laten zien in goeie films. Anders eindig je zoals Depp. Hopen charisma en talent dat vergooit wordt aan commerciële troep.

Weinig actrices kunnen tippen aan het lijstje met klassiekers dat Hepburn op haar naam heeft staan. Zal Bellucci zeker nooit evenaren. Dat Hepburn dus geen goede films gedaan zou hebben is onzin. Als het je interesseert: Hepburn is de actrice met de meeste Oscars (4), verspreid over ongeveer 50 jaar. Geen kleintje dus. Nou zal ik niet zeggen dat Hepburn's films iets voor jou zijn, maar ze heeft toch iets meer gepresteerd dan Bellucci. En ligt de kracht van Irréversible ook maar ergens in Bellucci's rol?

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Mijn liefde of aversie van klassieke cinema heeft er niet veel mee te maken. Ik ken de grote namen wel en die zie ik niet weerkeren in het lijstje van films waarin ze meegedraaid heeft.

Het Oscar argument is zoals steeds waardeloos en meer smet dan wat anders wat mij betreft. Daarbij is het ook normaal dat ze iets meer gepresteerd heeft, het mens is dood.

Vind het maar zwakke argumenten die de "oud is goed" mentaliteit proberen te verbergen.

En Bellucci's rol is weldegelijk enorm belangrijk in Irréversible. De scene tussen Cassel en Bellucci in de slaapkamer is zowat de meest menselijke scene die ik al in een film gezien heb. Ver verwijderd van het bordkartonnen toneelacteerwerk wat in de meeste klassieke films tentoongespreid wordt.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Onderhond wrote:

Mijn liefde of aversie van klassieke cinema heeft er niet veel mee te maken. Ik ken de grote namen wel en die zie ik niet weerkeren in het lijstje van films waarin ze meegedraaid heeft.

bladiebla. The African Queen met Humphrey Bogart van John Huston [tenzij je dat niet beschouwt als grote namen]

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen (Howard Hawks + Cary Grant + Katharine Hepburn = Bringing up Baby). Niks voor jou, maar het is natuurlijk onzin om te zeggen dat Hepburn alleen maar als goed word beschouwd omdat ze oud is. Het is juist Bellucci die nog maar eens moet bewijzen of ze 50 jaar lang meegaat.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Onderhond wrote:

Ja, maar als je dan ook in The matrix Returns meedoet.....

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

The African Queen: 149 stemmen - gemiddelde: 3,32

Klassiekers die tot de verbeelding spreken ja

Het is juist Bellucci die nog maar eens moet bewijzen of ze 50 jaar lang meegaat.

Gooi alle recente acteurs/actrices er maar uit als je zo gaat redeneren.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Ach, komt meneer OH weer aanzetten met die vervelende smiley, die een fatsoenlijke discussie te niet doet.

Je antwoord is geen antwoord op mijn antwoord trouwens. Mijn antwoord op jouw reactie: de notering op plaats 135 van de imdb top 250 zegt dan weer iets anders...

Onderhond

• 87597 messages
  • 12851 votes

Zegt dat er een serieus gat bestaat tussen die film en legio klassiekers (de Kurosawas, Bergmans, Kubricks, Casablanca, Citizen Kane etc etc)

Ik ga ook liever af op de mening van een forum waar ik de demografie en de werking een beetje van ken. Net zoals bij de Aziatische films genoeg (en zelfs meer) users hier die de score bij de klassiekers de lucht in pompen.

Ik vind dat je bij zo'n films niet serieus over klassiekers kan spreken.

Major Major

• 225 messages
  • 257 votes

4-4

Bing Crosby is een liedjeszanger

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Onderhond wrote:

The African Queen is anders gewoon een grote, bekende klassieker. Dat valt gewoon niet te ontkennen. Persoonlijk vond ik hem niet briljant, maar dat is nog geen reden om zijn status te ontkennen.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Onderhond wrote:

Ik wel. Welles-nietes discussie. Interpretatie-verschillen (jij nauw, ik breed omtrent klassiekers [ik had het over klassieke cinema, jij 'van naam' wat ik interpreteerde als regisseurs, acteurs, actrices en klassiekerstatus...jij alleen het laatste). Discussies uitmondend in gaap-smileys (en zo ver waren we al).

Oh ja, dit was een knock-out spelletje vol dode en levende acteurs en actrices.

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

4-5

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Mug wrote:

Oh ja, dit was een knock-out spelletje vol dode en levende acteurs en actrices.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4554 votes

4-6

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

Major Major wrote:

Bing Crosby is een liedjeszanger

Maar snel naar de volgende:

Major Major

• 225 messages
  • 257 votes

2-0

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

2-1

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

3-1

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

4-1

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

5-1

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

6-1

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.