• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.086 votes
Profile

Knock-Outs algemeen discussietopic

LuukRamaker

• 2020 messages
  • 925 votes

Wanneer de Knock-out videoclips doorgang vindt, wil ik de volgende vijf videoclips graag genomineerd hebben (helemaal als variëteit hoog in het vaandel staat ):

Eric Church - Lightning

Lady Antebellum - Hello World

Lee Brice - I Drive Your Truck

Johnny Cash - Hurt

Miranda Lambert - Over You

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Animosh wrote:

Ik wil trouwens wel een "Knock-Out Videoclips" organiseren. Het aantal deelnemers wil ik beperken tot 64 (want ik wil het echt beperken tot de beste videoclips), en de volgende 25 nomineer ik alvast al:

Voorlopig zou ik verder het aantal bijdragen per persoon tot vijf willen beperken (om variatie te bevorderen), maar als er binnen een paar dagen nog niet genoeg videoclips zijn vervalt die beperking.

Leuk idee:

Queen - Innuendo

Radiohead - Street Spirit (Fade Out)

The Smashing Pumpkins - 1979

Arcade Fire - The Suburbs

OutKast - B.O.B.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Roel- wrote:

alleen je spreekt zelf al over variatie maar nomineert wel al vast de helft, waarvan vijf van dezelfde band/artiest

Dat ik me als een soort van "verlichte tiran" opstel is inderdaad wat hypocriet. Maar ik denk wel dat er een brede interesse bestaat voor de clips van Aphex Twin (en de andere clips die ik geselecteerd heb). Als ik ze niet genomineerd zou hebben zou iemand anders het wel hebben gedaan.

Als het aantal bijdragen hoog uitvalt verhoog ik de limiet trouwens wel naar 128. Al hou ik het liever klein.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Valt me wel op dat je dan de clip van het nummer 'Windowclicker' niet nomineert . Onder variatie versta ik overigens ook het audio aspect en dat valt een beetje in het niet als één iemand zo'n groot deel nomineert. Gezien het feit dat het om muziekclips gaat speelt het type muziek (voor mij in ieder geval) ook een grote rol. En dus het onvermijdelijke 'probleem' dat je zeer sterk de neiging hebt om clips te selecteren van een van jou favoriete muziekstijlen (helaas bestaan er geen clips voor klassieke muziek ).

Hoop dat iemand nog "The Prodigy - Smack my bitch up" nomineert, zelf al aan de max van vijf.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Roel- wrote:

(quote)

Ik denk dat je niet je eigen naam mag nomineren

Zeker wel. Iedereen mag meedoen. Is bij de knock-outs avatars en persoonlijke top 10 ook altijd zo geweest.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Excuses, ik baseerde het hierop

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Roel- wrote:

Valt me wel op dat je dan de clip van het nummer 'Windowclicker' niet nomineert .

Da's voor mij één van de minste Cunningham-clips. Matig nummer, matig gebruikt. Een slechte clip is het zeker niet, maar het valt wat mij betreft in het niet bij zijn beste clips.

Onder variatie versta ik overigens ook het audio aspect en dat valt een beetje in het niet als één iemand zo'n groot deel nomineert.

Dat is zo, maar om wat voor reden dan ook zijn de in visueel opzicht meest indrukwekkende videoclips doorgaans clips van elektronische muziek. Clips van andere stijlen zijn over het algemeen, zelfs als ze anderszins wel zeer creatief zijn, in visueel opzicht weinig indrukwekkend.

Maar opnieuw: als het aanbod heel groot is gaat de limiet gewoon naar 128.

(helaas bestaan er geen clips voor klassieke muziek )

Da's jammer inderdaad. Dat zou zeer mooie clips kunnen opleveren.

Edit: je wens wat betreft Smack My Bitch Up is in ieder geval snel vervuld.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Een van de allermooiste.

Metallica - One

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ik heb voor de variatie toch maar één Aphex Twin-clip (Aparatus) vervangen door een "klassieker" (Da Funk van Daft Punk). Maar liefhebbers van Aparatus zijn uiteraard vrij om die alsnog te nomineren.

Het blijft vreemd dat zulke maffe muziek zulke fantastisch vormgegeven clips heeft.

(We zitten nu op 50 trouwens.)

Onderhond

• 87594 messages
  • 12837 votes

Zou je niet gewoon voor 128 entries gaan ofzo? Balans is nu toch wel een beetje héél erg zoek

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Ik vind het best, hoor. Of 96 eventueel (waar in de eerste ronde de beste twee van drie doorgaan).

Ik vraag bij de 64 wel of er animo is voor meer. Zo ja, dan komt er meer!

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Vinden jullie het trouwens een goed idee als ik de "favoriete videoclip"-topics op MovieMeter en MusicMeter afstruin en alle videoclips die vaak genoemd worden automatisch nomineer?

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Als je daar tijd voor hebt/zin in hebt: be my guest. Lijkt me wel een mooie afspiegeling opleveren van wat over het algemeen goed gevonden wordt. Al loop je wel het risico op een herhaling van zetten met een voorspelbare uitslag.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Dat zal ik wel "even" doen dan. Dat risico heb je verder natuurlijk altijd.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Al genoemd, dus je hebt er nog 5

En Animosh, volgens mij had iemand 1979 van de pumpkins al. Je zet er wel een lekker vaartje in op deze manier.

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Er zaten volgens mij vijf dubbele tussen. Dus als jullie er nog een paar weten...

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Ik denk dat dit de juiste videoclip is: Coldplay - The Scientist

(die ander klinkt ook niet als Chris Martin die zingt, al is de clip wel mooi)

En 1979 had ik inderdaad al genoemd zoals Roel- terecht aangeeft.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Animosh wrote:

Er zaten volgens mij vijf dubbele tussen. Dus als jullie er nog een paar weten...

Killer Mike - Reagan

Animosh

• 4665 messages
  • 538 votes

Fever Ray - If I Had a Heart

Nog drie dus.

mjk87 wrote:

Ik denk dat dit de juiste videoclip is

Je hebt gelijk.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

Ik had er geen ruimte meer voor.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

De laatste maar onder het motto beter goed gejat dan slecht bedacht.

Kanye West feat. Rihanna & Kid Cudi - All of the Lights

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Animosh wrote:

Vinden jullie het trouwens een goed idee als ik de "favoriete videoclip"-topics op MovieMeter en MusicMeter afstruin en alle videoclips die vaak genoemd worden automatisch nomineer?

Muziekvideo KO - MusicMeter.nl

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.