• 179.544 movies
  • 12.333 shows
  • 34.202 seasons
  • 650.587 actors
  • 9.405.952 votes
Profile

Het beste van ...

Chr.s

• 3671 messages
  • 1703 votes

The Truman Show (5)

The Abyss (3)

The Rock (3)

A Beautiful Mind (2)

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

The Truman Show (6)

The Abyss (3)

The Rock (3)

A Beautiful Mind (2)

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2290 votes

The Truman Show (7)******

The Abyss (3)

The Rock (3)

A Beautiful Mind (2)

mikey

• 29001 messages
  • 5148 votes

The Truman Show (7)

The Abyss (3)

The Rock (3)

A Beautiful Mind (2)

The Right Stuff (1)

Doom

• 8214 messages
  • 1541 votes

The Truman Show (8)

The Abyss (3)

The Rock (3)

A Beautiful Mind (2)

The Right Stuff (1)

aegron

• 4030 messages
  • 1277 votes

The Truman Show (9)****

The Abyss (3)

The Rock (3)

A Beautiful Mind (2)

The Right Stuff (1)

Leno

• 5922 messages
  • 4418 votes

The Truman Show (9)

The Rock (4)

The Abyss (3)

A Beautiful Mind (2)

The Right Stuff (1)

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

oops het beste van

The Truman Show (9)

The Rock (5)***

The Abyss (3)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

maxcomthrilla

• 15581 messages
  • 2862 votes

The Truman Show ( 10 )***

The Rock ( 5 )

The Abbys ( 3 )

A Beautiful Mind ( 1 )

The Right Stuff ( 1 )

waidman

• 2466 messages
  • 273 votes

The Truman Show ( 10 )***

The Rock ( 5 )

The Abbys ( 3 )

A Beautiful Mind ( 1 )

The Right Stuff ( 1 )

Apollo 13 (1)

Onderhond

• 87631 messages
  • 12911 votes

The Truman Show (10)

The Rock (5)

**** The Abbys (4)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

V

• 8369 messages
  • 3372 votes

The Truman Show (10)

The Rock (5)

The Abbys (4)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Geweldig acteur!

E V

• 1105 messages
  • 3048 votes

The Truman Show (11)

The Rock (5)

The Abbys (4)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Van Nunen wrote:

(quote)

Late reactie..ben ik een filmanalfabeet als ik een godvergeten acteur als Charles Chaplin, die idd toen goeie films afgeleverd zal hebben, niet heb gezien in een film?

Respect voor de oude tijd waar jij uit komt, of de old-school smaak die je hebt, maar ik prefereer toch de ietwat nieuwere werken.

Ben daardoor dus weinig op de hoogte van acteurs als Charles Chaplin en zijn filmografie, helaas...

Filmanalfabeet lijkt me niet beledigender dan ouwelullen. Ik denk dus dat Speedy zich gewoon aan je taalgebruik aanpaste

Je motivatie lijkt trouwens nergens op. Van de MMers die op Chaplin stemden, was er volgens mij niemand voor 1940, het jaar van "The Great Dictator", geboren. "de oude tijd waaruit je komt" is dus gewoon naast de kwestie.

Je zegt dat je nieuwere werken prefereert, maar je hebt niets van Chaplin gezien. Hoe kan je dan weten wat je prefereert ? Iets dat je niet kent, kan je toch onmogelijk be(ver)oordelen.

Onderhond

• 87631 messages
  • 12911 votes

KrisV wrote:

Hoe kan je dan weten wat je prefereert ? Iets dat je niet kent, kan je toch onmogelijk be(ver)oordelen.

Klinkt altijd mooi etc etc, maar is er nu eigenlijk iemand die dat zelf gelooft ?

Als iemand bij jou met de nieuwste Pokémon film aankomt, hoe reageer jij dan ?

wavanbuuren

• 4228 messages
  • 1334 votes

Ongelofelijk dat hier nog niet op is gestemd.......

The Truman Show (11)

The Rock (5)

The Abbys (4)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Glengarry Glen Ross (1) ****

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Onderhond wrote:

(quote)

Klinkt altijd mooi etc etc, maar is er nu eigenlijk iemand die dat zelf gelooft ?

Als iemand bij jou met de nieuwste Pokémon film aankomt, hoe reageer jij dan ?

Laat het duidelijk zijn dat de persoon waarop ik reageer zegt geen enkele Chaplin-film gezien te hebben, niet één, en op basis daarvan zegt dat Chaplin-films hem niet liggen.

Pokémon is natuurlijk een extreem voorbeeld. Zoals gezegd, ik heb een redelijk aantal kinderen, die Pokémonfans zijn, waardoor ik nogal wat van de tv-serie gezien heb. Volgens mij toch echt voor kinderen bedoeld.

Op basis van posts op Moviemeter heb ik wel een aantal zaken geprobeerd waarvan ik dacht dat ze me niet lagen. Aziatische films als OldBoy en Infernal affairs vielen me mee, maar deze zullen dan weer jouw cup of tea niet zijn

In de Mood for Love was absoluut mijn ding niet (wel dat van mijn vrouw) : te traag, te platonisch, er gebeurde te weinig. Ik wil gerust accepteren dat dat aan mij ligt, en ik heb die film dan ook niet gekwoteerd. Ik vind wel dat het mogelijk is dat een genre gewoon iemand niet ligt, en voor mij zijn dat bvb. dergelijke films. Uit respect voor de mensen die dat soort films wel appreciëren, geef ik dan geen beoordeling.

Laat ik dus Pokémon niet als een typevoorbeeld van animé beschouwen, maar ik heb wel Spirited away gekocht. Volledig uitgekeken, maar opnieuw mijn ding niet, en opnieuw niet beoordeeld.

Wanneer ik dus zeg dat dergelijke films me niet liggen, het ik er toch meestal iets van gezien dat als representatief beschouwd zou mogen worden.

Oud is voor mij niet noodzakelijk een criterium. Chaplin-films doorstaan voor mij de tijd, met bvb. Hitchcock heb ik dat minder. Marnie bvb. was voor mij een vreselijk gedateerde film, waarbij ik me continu ergerde aan de slechte decors.

Onderhond

• 87631 messages
  • 12911 votes

Oud is voor mij niet noodzakelijk een criterium.

Nee, maar daar zit ook het probleem. Het gaat niet over jouw criteria, maar over zijn criteria. Oud is voor mij namelijk ook een criterium. Ik heb ook nog geen enkele Chaplin gezien, en kan toch al voorspellen dat ik er geen fuck aanvind (trouwens, de meesten hebben vast al stukjes uit Chaplin films gezien neem ik aan).

Sinds ik op MovieMeter ben heb ik mij al aan Bergman en Kurosawa gewaagd. Citizen Kane, One Two Three, 12 Angry Men en talloze andere klassiekers gekeken, en ik blijf mij storen aan steeds dezelfde zaken. Diezelfde zaken waaraan ik mij stoorde bij die oude films die ze op TV1 wel eens geven.

Spirited Away is trouwens allesbehalve een typevoorbeeld van anime, maar soit.

pink_roosje

• 1792 messages
  • 807 votes

Je hoeft niet alles gezien te hebben. Maar als je iets nog nooit hebt gezien weet je niet of je iets prefereert boven het andere. Ik heb van alle acteurs en actrices hierzo niet alles gezien. Dus kan ik dan wel beoordelen wat naar mijn mening de beste acteer prestatie is. ik vind dat dat alleen kan als je meerdere films hebt gezien omdat je anders niet van het beste kan spreken.

Maar mensen afkraken omdat ze meerdere films van een acteur van ver hun geboorte hebben gezien... hou dan gewoon je mond en kijk morgen welke acteur aan de beurt is.

The Truman Show (11)

The Rock (6)

The Abbys (4)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Glengarry Glen Ross (1)

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

[/quote]

Filmanalfabeet lijkt me niet beledigender dan ouwelullen. Ik denk dus dat Speedy zich gewoon aan je taalgebruik aanpaste

Je motivatie lijkt trouwens nergens op. Van de MMers die op Chaplin stemden, was er volgens mij niemand voor 1940, het jaar van "The Great Dictator", geboren. "de oude tijd waaruit je komt" is dus gewoon naast de kwestie.

Je zegt dat je nieuwere werken prefereert, maar je hebt niets van Chaplin gezien. Hoe kan je dan weten wat je prefereert ? Iets dat je niet kent, kan je toch onmogelijk be(ver)oordelen.[/quote]

Ten eerste: Laat Speedy hier zelf een reactie op geven. Aan jouw gissingen heb ik niet zo veel.

Ten tweede: 'ouwelullen' was met een knipoog bedoeld. Die knipoog stond er ook achter voor de duidelijkheid.

Ten derde: Lees even verder dan, er stond nog iets achter het woordje 'of'. Dan gaat ie dus voor de 'old-school' naar mijn idee.

Ten vierde: Wat heeft prefereren met be(ver)oordelen te maken? Als ik een appel lekkerder vind dan een banaan, zeg ik toch ook niet meteen dat een banaan smerig is.

In dit geval ga ik dus liever voor de nieuwere films (liefst in kleur).

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

The Truman Show (11)

The Rock (6)

The Abbys (5)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Glengarry Glen Ross (1)

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

The Truman Show (12) *

The Rock (6)

The Abbys (5)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Glengarry Glen Ross (1)

KrisV

• 8061 messages
  • 1173 votes

Van Nunen wrote:

Ten eerste: Laat Speedy hier zelf een reactie op geven. Aan jouw gissingen heb ik niet zo veel.

Dan moet je hem PM-en. Op een publiek forum kan iedereen reageren.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

KrisV wrote:

(quote)

Dan moet je hem PM-en. Op een publiek forum kan iedereen reageren.

Hij verkondigt toch ook publiek dat ik een filmanalfabeet ben. Of in ieder geval suggereert ie het.

Dus kan ik niet anders dan me publiek te verdedigen.

otherfool

• 18537 messages
  • 3404 votes

The Truman Show (11)

The Rock (6)

The Abyss (6) ***

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Glengarry Glen Ross (1)

Herisson

• 3413 messages
  • 607 votes

The Truman Show (12)***

The Rock (6)

The Abyss (6)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Glengarry Glen Ross (1)

Werwolf

• 4604 messages
  • 1197 votes

The Truman Show (13)***

The Rock (6)

The Abyss (6)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Glengarry Glen Ross (1)

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Oud is voor mij namelijk ook een criterium.

En ik blijf erbij dat een echte filmliefhebber zich niet stoort aan tijd, land van herkomst en genre. Ik zal dat nooit kunnen snappen.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Het mag niet verhinderen dat je iets probeert, maar die zaken kunnen best een rol spelen. Ik kan me perfect voorstellen dat er wel wat mensen zijn die de humor uit Chaplins niet meer weten te waarderen. Dat is niet meer van deze tijd, nu vinden vele mensen dat gewoon niet meer grappig en lachen ze met "hedendaagsere" humor. Niet zo bizar dan dat ze aan een Chaplin simpelweg niet veel gaan hebben. Dat wil toch niet zeggen dat ze daarom geen "echte filmliefhebber" zijn?

Badalamenti

• 23135 messages
  • 3579 votes

The Truman Show (13)***

The Rock (6)

The Abyss (6)

A Beautiful Mind (1)

The Right Stuff (1)

Apollo 13 (1)

Buffalo Soldiers (1)

Glengarry Glen Ross (1)

Nixon (1)

Ook The Right Stuff, Paris Trout en State of Grace ziijn goed !

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.