- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- OOYCZV Challenge
OOYCZV Challenge
joolstein
-
- 10825 messages
- 8910 votes
Thema: Turkey
Algemeen klassement: FTV + registratie = 208 + 2 = 210
Duurklassement: 83 minuten 9328 + 83 = 9411 punten
Eigen waardering 1*
https://i.pinimg.com/originals/3c/ae/b9/3caeb9c7f1ccc06b0b5815dc4e1f10e1.jpg
Ene Claire Brennan speelt Jade Cochran, een serveerster in een restaurant die een hekel heeft aan haar baan en gaat werken bij het circus/kermis als...serveerster Oink! Oké...dat moet het horrorgedeelte van de film zijn geweest want verder zijn er veelvuldig beelden waarin je kermisattracties uit de jaren 60 ziet draaien of opgebouwd ziet worden Ook keuvelt het hoofdpersonage wat met de dame van de striptease-act, en is er een zeer lange reeks van beelden dat ze date met de freakshow-eigenaar. Maar goed het is de bedoeling dat ze liegt en bedriegt zodat degene die Freaks (1932) hebben gezien, weten hoe dit allemaal eindigt Zucht op de een of andere manier moet dit een regelrechte remake van Tod Browning zijn maar dan zonder talent of iets van een budget. Aan effecten is er een tekort maar de makers wilde met filmtitel als She-Freak toch iets van schokwaarde aan het einde! Geen she-freak kan natuurlijk niet! De film is geregisseerd door Byron Mabe maar er is ook een versie met tussenfilmpjes die zijn gemaakt door Donn Davison (getiteld Asylum of the Insane) welke ik heb gezien...geen idee. Veel beter kan het in ieder geval niet zijn geweest!
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
69 Columbo : Étude in Black (TV Episode 1972)
Thema : Columbo
FTV - 97 min.
alg klassement : 135 + 2 = 137 punten
duurklassement : 6906 + 97 = 7003 punten
https://onceuponascreen.files.wordpress.com/2017/08/alex-murders.jpg?w=798
De carrière van een gevierd dirigent van het Southland Philharmonics orkest staat op het spel, wanneer zijn geheime geliefde, de pianiste Jenifer eist dat hij gaat scheiden van zijn vrouw. Omdat zijn schoonmoeder het orkest financieel steunt, kan hij geen gehoor geven aan haar eis, en vermoordt haar. Als hij `s avonds op de planken staat, merkt hij dat hij zijn corsage heeft verloren.
recensie : deze eerste aflevering van seizoen 2 is al onmiddellijk geslaagd. Columbo weet van in begin al wie de moordenaar kan zijn door het feit dat de dirigent zijn verloren corsage terug gaat halen bij zijn vermoorde vriendin. Columbo ziet dat hij dit opraapt, maar op dat moment zegt de dirigent dat dit gevallen is. Vermoedens dus al van in het begin. Bewijzen is iets anders, maar Columbo weet hem telkens te confronteren met details over de moord die meer en meer naar hem gaan wijzen. Uiteindelijk is het dan toch nog de corsage die hem de das omdoet.
joolstein
-
- 10825 messages
- 8910 votes
Betreffende "Hotspur" (1968: Daar heb ik eerder nooit van gehoord.
Ook zou ik niet weten waar die te bekijken is.
Na een review van Theunissen zou het best eens een optie kunnen zijn 
Overigens staat Brand of Shame (Film, 1968) wel op MM, en dat lijkt van hetzelfde laken (g)een pak.
Toevallig zag ik dus net een tweede film van Byron Mabe de regisseur van ook dat Brand of Shame
Die man grossiert volgens mij in onkunde

Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Thema : The Love Life of a Cop 
FTV - 89 min.
alg klassement : 137 + 2 = 139 punten
duurklassement : 7003 + 89 = 7092 punten
Best een vermakelijke luchtige film waarin politieagent Jimmy "Dirty" O'Neil heel wat vrouwelijk schoon op zijn pad tegenkomt die graag met onze hoofdrolspeler in bed duiken. De aantrekkelijke welgevormde Liv Lindeland weet de agent ook in te huren voor haar speeltje, eerst is ze naakt te zien bij het zwembad en daarna duikt ze in de auto met hem. Katie Saylor waar zijn collega een oogje op heeft, mag er ook wezen. Jeane Manson, Pat Anderson, Kitty Carl, Tara Strohmeier, Anitra Ford...heel wat naakt maar het blijft wel allemaal heel braafjes. Qua verhaal stelt het natuurlijk niet veel voor, maar dat weet je al bij de plotomschrijving. 6/10
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Toevallig zag ik dus net een tweede film van Byron Mabe de regisseur van ook dat Brand of Shame
Die man grossiert volgens mij in onkunde
Zijn films hebben wel mooie filmposters 
https://www.moviemeter.nl/images/cover/34000/34625.jpg?cb=1371668547
https://www.moviemeter.nl/images/cover/95000/95413.jpg?cb=1376922672
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11971.jpg?cb=1521490184
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Theunissen die derde poster heb ik altijd al iets gevonden
, de film wel nog nooit gezien.
joolstein
-
- 10825 messages
- 8910 votes
Dat was de eerste film die zag van de regisseur, die had een speelgoed ruimtevaartuig als speciale effect
Die posters zijn idd mooi en een geniale marketingtruc, die werken zelfs zo goed dat nu nog low-budget films een betere poster hebben dan Gore, acteerwerk en al het andere...
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
109. The Screaming Skull (1958)
Thema: Zwart/wit film - Turkey
FTV - 68 minuten
Algemeen klassement: 218 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 8699 punten
Eigen Rating : 1.5*
https://forgottenfilmcast.files.wordpress.com/2012/09/the-screaming-skull-8.png
Wat een saaie bedoening was dit wel. Wel even lachen aan het begin van de film. Daar waarschuwt men dat deze film enger is dan enig andere horror en dat dit nare gevolgen kan hebben. Men zou er aan kunnen sterven van de schrik. Daarom dat de filmmaatschappij bij eventuele overlijdens de begrafeniskosten op zich nemen 
Ik vrees dat er alleen mensen zijn gestorven puur uit verveling 
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
14. Renfield (2023)
Thema: Blood & gore
Algemeen: 26 + 2 = 28
Duur: 1193 + 93 = 1286
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2023/Renfield/001.jpg
De manier waarop Nicolas Cage de vampier Dracula speelt, is heerlijk over de top. Zijn Dracula is een indrukwekkende en aangenaam klassieke Dracula maar dan met een onvermijdelijke Cage-touch. Hij is sinister, verheven, grimmig en komisch. Ik vond zijn deelname aan de film te bescheiden. De film is leuk vermaak met veel ruimte voor actie, bloed en gore. En dat alles met overdrijving en luchtigheid gebracht.
3*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Zwart/wit film
FTV - 74 minuten
Algemeen klassement: 220 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 8773 punten
Eigen Rating : 3*
https://i.ytimg.com/vi/u0S7VKpYvY8/maxresdefault.jpg
Meer een folkloristisch verhaal. Weinig horror eigenlijk. Maar wel heel veel sneeuw. Heel veel rendieren. Heel veel skiënde en met sleeën rondzoevende Finnen. En heel veel weidse sneeuwlandschappen. Alleen al voor de beelden is het wel de moeite om eens te zien.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
15. The Party (2017)
Thema: Zwart-Wit
Algemeen: 28 + 2 = 30
Duur: 1286 + 71= 1357
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2017/Party/008.jpg
Over een Brits feestje van de elite waar de feestelijkheden omslaan in vijandigheden. Een film met een imposante cast en gebaseerd op een toneelstuk, dus met veel dialoog en weinig actie. Leuk en kort.
3.5*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Thema: Ik ben helemaal klaar met het Marvel Cinematic Universe
Algemeen: 30 + 2 = 32
Duur: 1357 + 94 = 1451
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2020/NewMutants/002.jpg
Een poging om nieuw bloed het Marvel Cinematic Universe binnen te loodsen. Een bijzonder zouteloze film over getraumatiseerde tieners met bovennatuurlijke krachten. Geflopt. Gelukkig.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
50. The Scavengers (Film, 1969)
Thema: Lee Frost, turkey, Uschi Digard
Duur: 97 minuten
https://pictures.abebooks.com/inventory/22889500509.jpg
Nog maar eens een Lee Frost film met een historische setting. Na het wilde westen nu de Amerikaanse burgeroorlog. Een groep zuiderlingen ziet af maar eigenlijk heeft hun kapitein hen wijsgemaakt dat de oorlog nog niet voorbij is. Op een moment komen ze in een far west dorp waar enkel de saloon nog draait. Daar amuseren ze zich wat met de plaatselijke prostituées waartoe ook Uschi Digard behoort. Later kunnen ze een konvooi aanvallen van noorderlingen met soldij maar de buit blijkt maar karig te zijn. De noordelijke aanvoerder, zijn verloofde en zwarte dienstmeisje moeten allerlei vernederingen ondergaan. Vrij gewelddadig bij momenten en een aantal (vuur)gevechten. Vrij vermakelijk wel al mochten er voor mij wat meer naaktscènes zijn, beetje ongelijkmatig verdeeld eigenlijk. En kijk eens aan Theunissen deze staat eens wel op MovieMeter 
Algemeen klassement: 2 + 97 = 99 punten
Duurklassement: 97 + 3399 = 3496 punten
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Betreffende "Hotspur" (1968: Daar heb ik eerder nooit van gehoord.
Ook zou ik niet weten waar die te bekijken is.
Na een review van Theunissen zou het best eens een optie kunnen zijn 
Overigens staat Brand of Shame (Film, 1968) wel op MM, en dat lijkt van hetzelfde laken (g)een pak.
Ik moest bij de flashbacks van de Mexicaan eigenlijk denken aan een aantal scènes van Brand of Shame. Voor wat het waard is , Hot Spur is toch een veel betere film, toch iets meer op actie gericht. Ik zal morgen alvast een poging doen om de film toe te voegen hier dan doet Theunissen misschien wat meer moeite. Met een afgelaste F1 race dit weekend en volgend weekend de gebruikelijke processie in Monaco is er toch niet veel anders te doen/beleven denk ik zo 
En ik moet zien dat ik dan alsnog werk maak van die toplijst pffff.
PS the Scavengers is zelfs nog beter dan Hot Spur naar mijn mening.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Hoewel ik geen fan ben van jaren 60 erotiek films, heb ik de "The Scavengers" maar eens gepindakaasd (was binnen een paar minuten gepiept) en lijkt me beter dan het flauwe en kinderachtige "Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)" (aan dat soort onzin moet ik gewoon niet meer beginnen) welke ik afgelopen donderdag in de bioscoop heb gezien.
De beeldkwaliteit van "The Scavengers" is wel vreselijk en is volgens mij van een oude VHS-videoband welke men digitaal heeft omgezet (misschien vind ik ergens nog een betere versie).
Dat de F1 race in Italië is afgelast vind ik wel jammer, maar is natuurlijk wel zeer begrijpelijk. Helaas is het nu inderdaad wachten tot de vreselijke race in Monaco. Ik had liever gezien dat die race was afgelast i.p.v. deze.
P.S. ik ben benieuwd of de foto die je geplaatst hebt bij de "The Scavengers" stand houdt 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Zwart/wit film - Roger Corman
FTV - 67 minuten
Algemeen klassement: 222 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 8840 punten
Eigen Rating : 2*
Flauw en soms extreem donkere (letterlijk bedoeld) film. Niet alleen de buitenaardsen hadden problemen met hun bloed. De film zelf leed aan bloedarmoede.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Hoewel ik geen fan ben van jaren 60 erotiek films, heb ik de "The Scavengers" maar eens gepindakaasd (was binnen een paar minuten gepiept) en lijkt me beter dan het flauwe en kinderachtige "Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)" (aan dat soort onzin moet ik gewoon niet meer beginnen) welke ik afgelopen donderdag in de bioscoop heb gezien.
De beeldkwaliteit van "The Scavengers" is wel vreselijk en is volgens mij van een oude VHS-videoband welke men digitaal heeft omgezet (misschien vind ik ergens nog een betere versie).
Dat de F1 race in Italië is afgelast vind ik wel jammer, maar is natuurlijk wel zeer begrijpelijk. Helaas is het nu inderdaad wachten tot de vreselijke race in Monaco. Ik had liever gezien dat die race was afgelast i.p.v. deze.
P.S. ik ben benieuwd of de foto die je geplaatst hebt bij de "The Scavengers" stand houdt
Ik heb even gekeken op de pagina van Guardians of the Galaxy Vol. 3, ik zou denk ik het ticket aan iemand anders doorgeven. Noodless was er vast heel blij mee geweest gezien de 4* die hij er voor over had 
Tja de superhelden die fase heb ik al een tijdje achter mij, denk niet dat ik ooit echt grote fan ben geweest van die films. Ik denk dat het idee om zelf superkrachten te hebben altijd interessanter was dan er verhalen over te lezen of films erover te bekijken.
Denk dat kunnen vliegen altijd mijn favoriete superkracht was om zelf te hebben. Al lijkt onzichtbaarheid, teleportatie of als een geest door objecten te kunnen lopen ook wel tof.
En serieus f* de Monaco GP, een slaapverwekkende bedoening voor zolang ik het mij kan herinneren, alleen regen kan het nog enigszins interessant maken en dan zijn al snel daar met de rode vlag of safety cars. Veiligheid voorop uiteraard zoiets als Imola 1994 wil ik nooit meer meemaken maar het is extreem naar de andere kant opgeschoven. Safety cars horen een uitzondering te zijn, nu zijn ze zowat de regel geworden. Ik zal de race wel opzetten op de achtergrond terwijl ik wat songs beluister van oude ESC edities beluister, daar wil ik weer terug wat werk van maken
Ik heb ook weinig hoop dat de F1 dit jaar een spannend seizoen gaat opleveren wat betreft de titel. Ik hoop wel op een aantal spannende races en dat Red Bull niet alles gaat winnen (dat zou een unicum zijn al had McLaren het bijna geflikt in 1988 met 15/16 en Alfa Romeo won 6/7 races in het allereerste kampioenschap in 1950 maar de ene race die ze niet wonnen de Indy 500 daar deden ze ook niet aan mee). Records zijn er om gebroken te worden en dat gaat nu we gemiddeld 21-22 races per seizoen hebben (persoonlijk vind ik 16 races het ideale aantal) en met een veel grotere betrouwbaarheid van de wagens ten aanzien van vorige eeuw net iets makkelijker. Ook zijn er langere periodes van 1 team dat dominant is. Ik ben duidelijk slecht in het reclame maken voor F1 
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
alexspyforever tja, ieder zijn ding zeker. Maar niet alle superheldenfilms zijn natuurlijk ok. Net zoals bij andere genres heb je hier ook hoogtes en laagtes en afhankelijk van je smaak qua helden. Wij hebben ons geamuseerd met deze film en dat is wat telt. Nu is Guardians of the Galaxy wel één van mijn favorieten in de wereld van Marvel, maar ja ik zie ook graag Star Wars en Avatar....dus dit soort films zitten wel in mijn filmhart.
Natuurlijk wordt het uitgemolken tegenwoordig en vliegen de superheldenfilms om je oren waar sommige een degout van krijgen. En sommige users straffen dit ook heel streng af...al blijven punten nog steeds heel relatief want bij de ene is een 6/10 goed en bij de andere is dat degelijk, meer niet. Je kunt ook een punt stellen om een zeer zware onvoldoende te geven, maar misschien is die fantasiewereld en alles daaromtrent qua speelsheid, grappen en overdonderde actiescènes niks voor een bepaalde user of heeft die het helemaal gehad met dit soort films. Och ja, je kunt er eindeloos over discussiëren qua smaak, maar wij zijn blij dat we Guardians of the Galaxy 3 in de bioscoop gezien hebben waar de film helemaal tot zijn recht komt.
Go Rocket ! 
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Thema: Skin en WIP
FTV: 83 minuten
Algemeen klassement (Totaal + FTV + Registratie): 15 + 1 + 1 = 17 punten
Duurklassement (bekeken minuten): 738 punten
https://cdn1.aznude.com/ericagavin/cagedheat/Gavin-Caged-n-04.jpg
https://cdn1.aznude.com/juanitabrown/cagedheat/Brown-Caged-n-01.jpg
https://cdn1.aznude.com/ellareid/cagedheat/Reid-Caged-n-04.jpg
https://cdn1.aznude.com/crystinsinclaire/cagedheat/Sinclaire-Caged-n-08.jpg
Alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een erotisch getinte film gezien heb voor de OOYCZV Challenge en dit keer gaat het om een WIP-film (waar ik fan van ben) uit de jaren 70.
"Caged Heat" is zo'n beetje een standaard vrouwengevangenisfilm, omdat alle ingrediënten aanwezig zijn zoals, diverse douchescènes waarin veel naaktheid (vooral borsten) te zien is, gevechten (bitch-fight) tussen gevangenen, een kwaadaardige directeur (in dit geval een vrouw in een rolstoel), een pervers en gestoord iemand (in dit geval een dokter die o.a. naaktfoto's maakt, shocktherapie toepast en aan hersenchirurgie doet, zodat hij de hersenloze en hulpeloze vrouwen kan verkrachten) en gewelddadige ontsnappingen met veel geschiet.
Omdat de film slechts 80 minuten duurt, sfeervol is en er regelmatig wat naaktheid te zien valt (zo wordt o.a. de donkere Pandora gespeeld door Ella Reid naakt in een isoleercel opgesloten), heb ik me er best aardig mee vermaakt. Hier en daar is de film ook best hard en bloederig qua actie (er zit best veel actie in) en bij de shout-out tijdens de ontsnapping op het einde is zelfs wat goor te zien als van een bewaker een oor wordt afgeschoten.
De mooiste vrouw in de film vond ik Crystin Sinclaire (te zien op de laatste foto, oftewel de vrouw die in bad zit), waarvan ook wat naaktheid te zien valt en dat geldt verder ook voor veel andere vrouwen zoals hoofdrolspeelster Erica Gavin (de middelste vrouw op de eerste foto), de latina Juanita Brown (te zien op de tweede foto samen met Erica Gavin) en de donkere Ella Reid (te zien op de derde foto).
Al met al is "Caged Heat" leuk om eens gezin te hebben, maar het is natuurlijk wel niet één van de betere vrouwengevangenisfilms en waarschijnlijk ben ik deze ook weer snel vergeten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
51. Fly Now, Pay Later (1969) - IMDb
FTV
Thema: sexploitation, zwart-wit, something weird video
Duur: 67 minuten
Een roughie die iets verder gaat dan gebruikelijk ware het niet dat er 5 jaar eerder al de Olga's Girls films waren (en daarmee bedoel ik dus niet de Olga's Dance Girls film ikkegoemikke die jij hebt gezien in deze challenge want dat is een flauwe film maar de 3 films waarin Olga haar slavinnen/prostituées onderwerpt aan folterpraktijken). De film is 50/50 seksscènes en foltering en tussendoor nog wat dialogen en gebeurtenissen die voor verhaal moeten doorgaan. Hoewel iets grafischer dan voorgangers is het allemaal een beetje op automatische piloot. Nog een snelle cash grab proberen bij een genre dat eigenlijk over haar hoogtepunt was op dat moment.
Algemeen klassement: 2 + 99 = 101 punten
Duurklassement: 67 + 3496 = 3563 punten
Ondertussen de toevoeging van Hot Spur ingediend we zien wel wat er van komt...
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
FTV - 70 minuten
Algemeen klassement: 224 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 8910 punten
Eigen Rating : 3.5*
https://assets.mubicdn.net/images/film/31705/image-w1280.jpg?1638209951
Uitstekende thriller over een tweelingbroers en een vloek die op de familie rust. Boris Karloff speelt de dubbel rol van de broers Anton en Gregor. Voor mij één van zijn betere acteerprestaties.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
Thema : solo kannibalisme 
FTV - 92 min.
alg klassement : 139 + 2 = 141 punten
duurklassement : 7092 + 92 = 7184 punten
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTYwODMwMjk3MV5BMl5BanBnXkFtZTgwMTE3MTI0MzE@._V1_.jpg
Een opmerkelijke low-budgethorror waarin een aantrekkelijke dame totaal geen vertrouwen heeft en het gevoel heeft dat ze niet aanvaard wordt in de maatschappij om welke reden dan ook. Gevolg ze leidt aan zelfvernietiging door aan haar eigen lichaam te eten. Solo kannibalisme, een originele insteek. Voor een low-budgetfilm is de gore wel best aardig en sommige scènes zijn redelijk bloederig. De hoofdrolspeelster Meggie Maddock speelt haar rol degelijk, de rest van de cast is zwak. Wel veel geleuter en de meeste personages zijn niet interessant. Haar vriendin heeft ze ook niet allemaal op een rijtje 5/10
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
113. Mad Love (1935)
FTV - 68 minuten
Algemeen klassement: 226 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 8978 punten
Eigen Rating : 3*
https://prod-images.tcm.com/Master-Profile-Images/madlove1935.293.2.jpg
Uitstekende film met een fabuleus acterende Peter Lorre.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
52. Lady Godiva Rides (1968) - IMDb
FTV
Thema: turkey, skin flick
Duur: 104 minuten
https://cdn1.aznude.com/marshajordan/ladygodivarides/LGodivaRides-Jordan-6-gigantic-4.jpg
Vermakelijke skin flick in kleur van Stephen Apostoloff. Lady Godiva klonk mij bekend in de oren. Is ze een historische figuur of uit de literatuur. IN elk geval voelt het Victoriaans aan. Lady Godiva wordt ter dood veroordeeld nadat ze haar veel oudere echtgenoot had doodgeschoten nadat deze haar had betrapt op overspel met haar minnaar. Godiva wordt bevrijd, via een list, laat haar blonde lokken donker kleuren en vlucht naar Amerika met nog een aantal andere knappe dames. Daar komen ze uiteindelijk in een bordeel terecht. Het verhaal is niet interessant, de seksscènes (gelukkig niet al te veel) zijn dat ook niet. Wel fijn zijn de andere momenten waarop de dames naakt gaan (nog geen full frontal) zoals een douche nemen, topless zonnen en topless dansen op de boot (een tocht die nogal lang duurde) en tenslotte nog een langdurige topless catfight in de saloon die buiten eindigde in de modder. 104 minuten is zeker een 20 minuten te lang voor een film met zo een pover verhaal. Leuke eindscène met Lady Godiva (Marsha Jordan) die naakt zittend op een wit paard komt aangereden om haar verloofde een handje te helpen tijdens een showdown.
Nog wat sfeerbeelden voor Theunissen 
https://cdn1.aznude.com/marshajordan/ladygodivarides/LGodivaRides-Jordan-2-gigantic-4.jpg
http://ancensored.com/sites/default/files/images/galleries/data/pic/01/05/65/Jordan-Lady-n-08.jpg
https://cdn1.aznude.com/marshajordan/ladygodivarides/Jordan-Lady-n-07.jpg
Algemeen klassement: 2 + 101 = 103 punten
Duurklassement: 104 + 3563 = 3667 punten
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Nog wat sfeerbeelden voor Theunissen
Wat een contrast (vooral qua kapsels en make-up) tussen de jaren 60 vrouwen en de jaren 70 vrouwen 
Je hebt zo te zien ook interesse gekregen in Western films.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
17. A Nightmare on Elm Street 4: The Dream Master (1988)
Thema: Blood & Gore
Algemeen: 32 + 2 = 34
Duur: 1451 + 93 = 1544
https://tilt.goombastomp.com/wp-content/uploads/2021/07/Dream-Master.jpg
De film heeft een aantal leuke scènes met goede effecten. Acteertechnisch is het allemaal heel behoorlijk. En Freddy Krueger is natuurlijk gewoon een fantastisch cool horroricoon. Prima film.
3*
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
18. The Kid (1921)
Thema: Zwart-Wit
Algemeen: 34 + 2 = 36
Duur: 1544 + 68 = 1612
http://www.dvdbeaver.com/film5/blu-ray_reviews_70/the_kid_blu-ray_/920__the_kid_08X_blu-ray__.jpg
Het is niet voor niets dat bij aanvang van de film de tekst “A Picture with a Smile – and perhaps, a Tear” prominent in beeld verschijnt. Een understatement. De film heeft absoluut heerlijke komedie in huis, maar niet veel daarvan beklijft. De traan overheerst. Ik zie het liever andersom.
3.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Zwart/wit film - Roger Corman
FTV - 79 minuten
Algemeen klassement: 228 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 9057 punten
Eigen Rating : 2.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w780/9f7UO3XXO5mXZbTGkOSRTUnVy5p.jpg
Toch een Corman die me beter beviel. Een historisch drama waarin Richard III, vertolkt door Vincent Price, er alles voor over heeft om op de troon te zitten als regerende koning. Dat betekent dat iedereen die hem ook maar dwarsboomt, uit de weg wordt geruimd. Zelfs kinderen worden niet gespaard. Het kasteel ziet er prachtig uit (alleen van buiten ziet het er als een kartonnen doos uit) en verwacht je ook aan enkele folterscènes. Price leeft zich uit als de gebochelde snoodaard. Spijtig dat ik echter afknap op dat Shakespeareaanse sfeertje waarbij zwaarwichtige teksten worden gedeclareerd door de man. Toch blij dat ik deze eindelijk gezien heb 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema: Zwart/wit film - Turkey
FTV - 60 minuten
Algemeen klassement: 230 punten
Duurklassement (bekeken minuten) : 9117 punten
Eigen Rating : 1.5*
https://eofftvreview.files.wordpress.com/2020/09/the-brain-eaters-1.jpg
Flauw SF filmpje waar dus absoluut niets in te zien is. Kortom, tergend saaie boel 
Shaky
-
- 3734 messages
- 13043 votes
Thema: blood & gore
Algemeen klassement: 74 (FTV)
Duurklassement: 4088 punten
https://themovieelite.com/wp-content/uploads/2023/01/Terrifier-1155x720.jpg
Nou vooruit, blood & gore is een sowieso toegestaan genre maar dit valt natuurlijk totaal niet buiten mijn comfortzone. Dit is juist de definitie van mijn comfortzone. Voelt dus niet helemaal goed om te registreren, maar soit. Als het bij de genres hoort, dan is het prima.
Er is bloed, er is ranzigheid, er zijn fan-tas-tische kills, er is Art the Clown, wat wil je nog meer?
Natuurlijk duurt de film veel te lang, maar who cares. Schmutzigheid zoals het hoort te zijn.
4* voor deze met ongelooflijk veel liefde voor het genre gemaakte film.