- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Summertime challenge
Summertime challenge
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Thema: vakantie, reizen, road trip
611 + 140 = 751
Een paar personages die het verhaal enige diepgang zouden kunnen geven, worden neergezet als goedkope relatietherapeuten.
"Elke vrouw moet een man hebben"; moraal, zingeving, ...??
En je wéét wat er in de laatste minuut van de film zal gebeuren wanneer JR ergens halverwege van haar fiets wordt gereden door JB.
Komt daar nog bij dat het overgrote deel van de hindoes vegetariërs zijn; maar dat waren de makers blijkbaar (bewust) vergeten.
Niks mis met en simpele romcom. Maar de poging om er méér van te maken door er een portie fake-spiritualiteit in te stoppen, maakt er een simpele flop van.
Mooie beelden, en niks mis met Roberts. Het inhoud van het verhaal daarentegen....
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Thema: Zon, zee, ijs en Florida
Speelduur: 109 Minuten
Punten: 663 + 109 = Totaal 772
https://www.themoviedb.org/t/p/w500/ankqh5ykTnjXiDizWtnbKRu8LPo.jpg
"Odds And Evens" is een Amerikaans en Italiaanse flauwe Komedie / Misdaad film, met natuurlijk "de vier vuisten", oftewel het kolderieke duo Bud Spencer en Terence Hill, in de hoofdrol.
Zoals wel vaker als dit duo de aandacht opeist in een film, is ook hier een goed verhaal ver te zoeken. Dit wordt gelukkig nog enigszins gecompenseerd met flauwe humor en vechtpartijen. Hoewel er enkele bijzonder geslaagde humoristische momenten zijn en het geknok ook aardig weet te vermaken, werd het me op een gegeven moment een beetje te veel van het goede. Met genoemd gebrek aan inhoud en grappen die continu herhaald worden, is "Odds and Evens" namelijk wat aan de lange kant. Beide hoofdrolspelers zijn natuurlijk goed te pruimen, maar zijn in mijn optiek beter op hun plaats als het op spaghettiwesterns aankomt.
Al met al leuk om eens gezien te hebben deze flauwe Komedie / Misdaad film van Bud Spencer en Terence Hill, maar de heren hebben leukere films gemaakt.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
10. Old (2021)
Thema: Vakantie, zon, strand
Totaal: 909 + 109 = 1018
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2021/Old/015.jpg
Een aantal mensen bijeen op een strand waar mysterieuze dingen gebeuren. De setting is paradijselijk. Een schilderachtig zandstrand, een strakblauwe hemel en een uitnodigende oceaan. Het contrast met de dreiging is groot. Intrigerend. Met regisseur M. Night Shyamalan weet je het echter nooit. Hij maakt goede films en hij maakt middelmatige films. En helaas, in het geval van Old maakt hij wat mij betreft een middelmatige film, die sterk begint en het vervolgens steeds meer laat afweten.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
4. Primeval
Thema: Afrikaanse savanne, Zon, Warmte
Speelduur: 93 minuten
Totaal: 350 + 93 = 443 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/40000/40331.300.jpg?cb=1379244504
Jeetje, dit was echt niet best. Wat een ongelooflijk saaie zit was dit, en ik had het stiekem al wel ergens verwacht gezien de slechte meningen die ik hier las en het lage gemiddelde. Het is dat ‘Disney+’ deze film in hun aanbod heeft zitten. Dat mag je dan ook beschouwen als één van de weinige horrorfilms die deze dienst aanbiedt, aangezien ze natuurlijk ‘family friendly’ willen zijn, en ‘Horror’ daar duidelijk niet in past. Helaas komen ze dan ook nog met dit soort rotzooi aanzetten, en dat is best jammer.
En dan de cast werd het ook allemaal niet veel beter. Die ‘Dominic Purcell’ ligt mij als acteur echt niet, ik vind die kerel zo saai acteren, traag en oninteressant waardoor ik als kijker hem liever wegklik. De rest van de cast vond ik ook matig, er was niemand met echt een goede performance, en allen speelden toch héél erg saai, en volgens het boekje.
Daardoor werd deze B-film met de minuut saaier. Wanneer de actie met de krokodil er is werd het af en toe wat leuker en werd de film opgekrikt, al zag ook deze CGI er echt werkelijk verschrikkelijk uit. En dat soort dingen helpt deze film totaal niet, want buiten de krokodil om is het allemaal niet bijzonder, en ook die tegenstanders Guileva (of zo iets) vond ik lachwekkend saai.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
25 Syvälle Salattu (Film, 2011)
Thema : Reizen/Vakantie
105 minuten
Score : Totaal = (2413+105) 2518
De Finse regisseur Joona Tena, is vooral bekend van het regisseren van series en het maken van enkele tv-films. En deze speelfilm voelt eigenlijk als een voorzetting van dat werk. Het is soort thriller dat je veelvuldig op tv voorbij ziet komen. Op het gebied van cinema en acteren is er redelijke kwaliteit. Een oude legende, vijandige lokale bevolking, een jonge stadsvrouw en een vader die iets te verbergen heeft, al deze ingrediënten worden tot een behoorlijk mainstream en ongecompliceerd geheel gemixt. Julia (gespeeld door Krista Kosonen had een rolletje in Blade Runner 2049 (2017), een advocate uit Helsinki, met haar zoon Niko (Viljami Nojonen) en hond Usko gaan naar een dorp (heel toevallig heeft ze daar ook gewoond) voor juridisch onderzoek naar de bouw van een stuwdam. Het meer aldaar bezat een legende; waarin een arme molenaar zijn eerstgeboren zoon offerde aan de waternimf van het meer in ruil voor rijkdom in zijn leven. (dit verhaal lijkt uit het toneelstuk Nuori mylläri (1912) te komen) Maar als je op zoek was naar een horrorfilm met boze geesten en bijhorende angsten, dan zal je als horror-fan teleurgesteld worden. Helaas was dit een film met een beproefde formule. Beetje mysterie, beetje melodrama, beetje thriller maar geen grote verrassingen en net voldoende spanning
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
26 Dykkerne (Film, 2000)
Thema : Vakantie/Zee
91 minuten
Score : Totaal = (2518+91) 2609
https://www.moviemeter.nl/images/cover/13000/13743.jpg?cb=1592894251
Oké ik was zo te zien dus niet de enigste die dacht dat dit een horrorfilm zal zijn. Maar dit is dus een echte familiefilm. Waarbij er wel enkele spannende momenten zijn, er ook een bovennatuurlijke element is maar er gebeurt dus niets echt engs staat te gebeuren. Dykkerne is wel een degelijke jeugdfilm die het verhaal vertelt van twee broers, hun bejaarde grootvader en Maja tijdens één van hun zomervakanties. Een avonturenfilm voor tieners waar voldoende in gebeurt zodat er voor volwassenen ook iets te genieten valt. De grootste kracht van de film is het mysterie van de Duitse onderzeeër uit de Tweede Wereldoorlog, die verandert van een grote goudschat (van de nazi's) in misschien wel de formule voor het eeuwige leven. Daarnaast werkt de claustrofobische sfeer onder water natuurlijk ook goed. Nu is ook niet zo verwonderlijk want dit was een relatief grote Deense productie; er zijn geslaagde computereffecten (van de U-Boot) en Oscar-genomineerde cameraman Dan Laustsen (The Shape of Water (2017) en Nightmare Alley (2021) en Oscar winnaar en genomineerde scenarioschrijver Anders Thomas Jensen (van o.a. Adams Æbler (2005) The Duchess (2008) Brothers (2009) Riders of Justice (2020) of het Nederlandse Vet Hard (2005) waren hierbij betrokken. Ach voor een jeugdfilm zal het zeker geen slechte film zijn geweest.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
27 The Way Way Back (Film, 2013)
Thema : Vakantie/strand/Water pretpark/ Zon
103 minuten
Score : Totaal = (2609+103) 2712
https://i.pinimg.com/originals/53/e5/5a/53e55aa5aa3479166985a4e0bb7b59e2.jpg
Ondanks dat ik dit soort films nog al eens oninteressant of ronduit vervelend vind, was deze toch best verrassend em bevredigend! De film bezit op één of andere manier de juiste combinatie van vrij herkenbare puberproblemen en de ongedwongen sfeer die bij een waterpretpark hoort. Het coming-of-age verhaal van Duncan een 14-jarige jongen wiens ouders gescheiden zijn en die op zijn zachtst gezegd niet blij is met de keuze van zijn moeder. Dit belooft een erg lange zomervakantie te worden....De jonge acteur Liam James, die Duncan speelt doet het erg goed. Maar dit in vooral de film van Sam Rockwell in de rol van de eigenaardige Owen, de Water Wizz-waterpark-beheerder die zelfverzekerd, soepel en cool, besluit om meelevend de tiener aan te nemen als werknemer. Daardoor nam de film puberleed serieus en verzanden gelukkig niet in melodrama. De film had het hart op de juiste plaats en als ik de film in één woord zou moeten samenvatten, zou ik voor 'lief' gaan. Ja, het is een lief filmpje.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
28 Pool Party Massacre (Film, 2016)
Thema : Zon & water
81 minuten
Score : Totaal = (2712+81) 2793
https://i.pinimg.com/736x/76/6c/7c/766c7c0290562f76095cbebb1b3c8107.jpg
Verschrikkelijke film. De cast is verre van getalenteerde. De aanwezige cast had zelfs al een redelijke uitdaging als het script meer dan één zin bevatte. De komedie is nergens grappig en komt voort uit de uitwisselingen tussen de personages. Tja iets wat ze dus niet goed afging. Sommige scènes hadden misschien potentieel best grappig kunnen wezen, maar worden door het te lang aanhouden alsnog gewoon vervelend. Zo neemt die "Ferris Bueller" -theorie zeker vijf of zes minuten schermtijd in beslag. Dat personage Clay had uiteindelijk al veel eerder moeten sterven! Echter tussen het waardeloze acteerwerk en de domme of grappig bedoelde dialogen door zijn er wél aardig goede grove low-budget kill-scènes met gereedschap uit het tuinschuurtje en twee dames geven wat zicht op hun ontblote boezems. Als slasher-horror met goede hoeveelheid bloed nog enigszins acceptabel maar verder vooral ook veel onkunde. En vooruit omdat er ook Nederlands/Vlaams in werd gesproken heeft het zeker een klein beetje meer charme!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Pretpark
107 Min.
Score : Totaal = 2253 (2146 + 107)
7 Dagen zonder Wifi in het zuiden van Slovenië en enkele dagen Kroatië. Wat een ellende. Gelukkig had ik nog enkele films op mijn laptop staan. Alleen waren dit geen geschikte films voor deze challenge 
Dus laat ik maar weer de draad oppikken. Echter, "Adventureland" was niet echt een knaller voor een herbegin. Enerzijds heb je Jesse Eisenberg die bij mij telkens overkomt als een irritant ventje die altijd de schuchtere intelligente wilt uithangen. Anderzijds is er Kristen Stewart. Tja, ik heb al zoveel films met haar gezien en geen enkele beviel me eigenlijk. Telkens die melancholische, trieste houding met zo'n uitdrukking op haar gezicht alsof het met stijfsel behandeld werd (alhoewel ik hier enkele schuchtere glimlachjes opmerkte). Niet bepaald mijn favoriete acteurs. En dan nog samen in één film.
Snel een andere zomer-film opsnorren 
2.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
23. Wet Hot American Summer (2001)
Thema : Zomerkamp
97 Min.
Score : Totaal = 2350 (2253 + 97)
https://www.rollingstone.com/wp-content/uploads/2018/06/rs-203414-WHAS_01_00027r.jpg
Vergeleken met dit gedrocht, was "Adventureland" een uitstekende top-film. Er was echt niets grappigs te vinden in deze prulfilm. Flauwe, onbegrijpelijke en compleet stupide humor. Het enige grappige voor mij was het moment dat ik Bradley Cooper herkende. Voor de rest is dit gewoonweg de meest shitty film ooit. Eentje bij op mijn "Crap movie warnings" lijstje.
0.5*
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Thema: Water en zwemmen
Speelduur: 127 Minuten
Punten: 772 + 127 = Totaal 899
Deze Scandinavische Drama film zag ik voorbijkomen op "Film 1" en leek me wel interessant en dat met name door de Deense Trine Dyrholm welke ik een mooie vrouw en goede actrice vindt. "Queen of Hearts" is behalve een dramafilm ook een psychologisch thriller, waarbij je als kijker meerdere emoties moet zien te verwerken. Het is ook een film dat vragen oproept. Een volwassen man die verliefd wordt op een tienermeisje, dat kan natuurlijk niet. Maar wat als een oudere vrouw voor een jonge knul valt? "Queen of Hearts" is zeker het kijken waard, al is het alleen maar vanwege de prachtige inmiddels 50-jarige Trine Dyrholm, die zich fysiek zeer breekbaar durft op te stellen, maar dat vervolgens als een kracht gebruikt. Ze is ook regelmatig naakt te zien en dat o.a in een aantal expliciete seksscènes.
"Queen of Hearts" een sterke en spannende Scandinavische film, die langzaam onder je huid gaat zitten en niet meer los laat. De spanning gaat zo af en toe wel verloren door de lengte van de film en de film kakt her en der wat in. Regisseur May el-Toukhy stelt vragen over thema’s als seks, misbruik, dominantie, macht en manipulatie en levert daarmee een zeer boeiende en tevens gewaagde film af. Kortom heftig, intens en zeker de moeite waard!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Zomerkamp
93 Min.
Score : Totaal = 2443 (2350 + 93)
https://i.ytimg.com/vi/cfA39GPjxSE/maxresdefault.jpg
Nogmaals een zomerkamp-film. Ditmaal een kamp voor dikkertjes met een compleet geschifte Ben Stiller die als nieuwe eigenaar er een extreem dieet-kamp van maakt. Een gemiddelde familiefilm die jeugdigen wel zouden appreciëren. Een beetje te voorspelbaar en de feel-good-modus staat op maximum. Ach, alles is aanvaardbaar voor deze summer-challenge 
2.5*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Weekendje aan het meer
113 Min.
Score : Totaal = 2556 (2443 + 113)
Eindelijk eens een degelijke film voor deze challenge. Dit was echt genieten. Een beetje "Mr. & Mrs. Smith" dat langzaam overgaat in een nogal bloederige homejacking. Weergaloze gewelddadige actiescenes en veel spannende momenten. Toegegeven. Het recuperatie en incasseringsvermogen van het echtpaar en de drie ontsnapten is een beetje overdreven. Maar kom, anders zou het te snel voorbij zijn natuurlijk. Geloof me, hier heb ik dus echt van genoten 
4*
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
9. De Vier Vuisten Hebben de Tropenkolder (1981)
Thema: Zon, zee en een eiland
Speelduur: 105 Minuten
Punten: 899 + 105 = Totaal 1004
Aardige Avontuur / Komedie film met het bekende Italiaanse duo Bud Spencer en Terence Hill, dat hier niet veel meer doet dan hun oude routine nog eens afdraaien. De formule van de komische knokfilms met het duo is begin jaren tachtig ook ietwat sleets geworden. Het duo is inmiddels de veertig en respectievelijk de vijftig ruim gepasseerd en dat is merkbaar. Wel is de vormgeving, in hun dertiende gezamenlijke film, ditmaal zorgvuldiger dan gemiddeld en de film is opgenomen op Key Biscayne in Florida.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
10. De Vier Vuisten Slaan op Hol (1983)
Thema: Zon, zee en Florida.
Speelduur: 107 Minuten
Punten: 1004 + 107 = Totaal 1111
https://www.tpi.it/app/uploads/2022/03/nati-con-la-camicia.jpg
Een leuke Komedie / Actie film van het Italiaanse duo Bud Spencer en Terence Hill, met een aantal aardige verwijzingen naar James Bond-films en een leuke soundtrack. Plat maar onschuldig en nostalgisch vermaak. Toch is dit zeker niet de beste film van het duo, want de verrassing en frisheid is er wel vanaf.
"De Vier Vuisten Slaan op Hol" is zeker niet de beste Bud Spencer en Terence Hill film, maar het zorgt wel voor een paar uurtjes kijkplezier. Het verhaal bevat veel vaart, redelijke humor (er zitten nogal wat grappen in over urinoirs en toiletten, zoals op een vliegveld) en de bekende dreunen van het duo, uitgedeeld aan de vijand, die ze gelaten in ontvangst neemt. Met name in het eerste deel van het verhaal als het duo wordt aangezien voor dieven en geheim agenten is best leuk.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
11. Everything Is Illuminated (2005)
Thema: Roadtrip
Totaal: 1018 + 106 = 1124
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2005/EverythingIsIlluminated/movie.fs/29.jpg
Everything is Illuminated is een smakelijke, humoristische en melancholische film. Ook een rustige film. Soms wordt er minutenlang niet gesproken. De film is bezaaid met beelden van landschappen die op mij vaak een bevreemdende werking hadden. Soms mooi. Soms grauw. Soms treurig. Maar altijd indrukwekkend. En tussendoor gebeurt er dan steeds wel iets waarover je kunt gniffelen of je kunt verbazen.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
26. To Gillian on Her 37th Birthday (1996)
Thema : Strand en zee
93 Min.
Score : Totaal = 2649 (2556 + 93)
Ach, zo'n zeemzoeterige film die bij kijkers van het vrouwelijke geslacht voor ongecontroleerd gesnotter zal zorgen. Voor diegenen die het verlies van iemand dierbaar al hebben moeten verwerken, zal deze film meer indruk maken. Niet dat het mij koud liet helemaal, ook al is het een beetje te gemaakt op het uiteinde. Mooie, emotionele televisiefilm.
3*
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
Thema: reizen, vakantie, roadmovie.
751 + 116 = 867
Wanneer een zestiger zich bezint over haar voorbije leven - en wat er nog zou kunnen komen - laat ze de zoektocht naar een sigaret uitlopen tot een weekje 'de baan op'.
Helaas wordt er met dat basisverhaal toch net iets te weinig gedaan om het echt boeiend te houden.
Een paar goeie scenes, dat wel. Maar af en toe strompelt de film maar wat verder; en vooral het eerste half uur stelt weinig voor.
Of wat meer diepgang, óf wat meer vuur en humor - zoals de sigarettenroller, en Charlie die er in het benzinestation eventjes genoeg van heeft en er alleen op uittrekt; maar het is eigenlijk geen van beide.
Gelukkig doen de twee hoofdacteurs het bijzonder goed: Deneuve zoals altijd, en zeker ook de jonge acteur die met veel schwung Charlie speelt.
Degelijk, maar men had vóór het filmen beter nog een paar weken of maanden aan het script gewerkt.
https://media2.ledevoir.com/images_galerie/nwd_159682_122027/image.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ach is er dan eindelijk een challenge waarin Theunissen mij zou kunnen verslaan? Ik heb een goed excuus voor mijn trage progressie want ik heb enkele leuke sporten zitten kijken afgelopen tijd. Ja F1 maar dat was niet de meeste interessant race in Frankrijk, wel leuker in Frankrijk is de Tour de France Femmes (heb er zelfs de F1 kwalificaties voor geskipt om de bergetappe te zien die de Franse regie pas begon te filmen na de aanval van de vermoedelijke Tourwinnares
). Nu goed erg van genoten net zoals het EK voetbal voor de dames (ja Theunissen ik weet hoe je er over denkt maar ik zie ze veel liever spelen dan hun mannelijke collega's, diva's eigenlijk die lang kermen op de grond om tijd te winnen). Dus ja deze namiddag zal ik dus 2 schermen nodig hebben om zowel De Gp van Hongarije als de laatste bergetappe te zien in de Tour Femmes. En vanavond ook nog de finale in het damesvoetbal een ouderwetse Engeland-Duitsland.
Nu goed toch nog even tijd gevonden voor een filmpje
10. Die Puppe (Film, 1919) - MovieMeter.nl aka The Doll
64 minuten
Punten: 674 + 64 = 738
Thema: Verblijf/toevlucht in het klooster
https://image.tmdb.org/t/p/w780//aIhBr3y8lUv7fGBaoTh1btKaEzf.jpg
Een lief filmpje anders kan ik het niet omschrijven. Het doet bij momenten wel denken aan Méliès met die getekende plaatjes en lachende zonnetje. Een simpel verhaaltje (een sprookje zeg maar) met een erg leuk acterende Ossi Oswalda die de rol van een (levende) pop vol overgave speelt. Leuke mix tussen fantasy en comedy.
Ossi was leuk maar ik heb toch een kleine crush gekregen op wielrenster Kasia Niewiadoma
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Ach is er dan eindelijk een challenge waarin Theunissen mij zou kunnen verslaan? Ik heb een goed excuus voor mijn trage progressie want ik heb enkele leuke sporten zitten kijken afgelopen tijd. Ja F1 maar dat was niet de meeste interessant race in Frankrijk, wel leuker in Frankrijk is de Tour de France Femmes (heb er zelfs de F1 kwalificaties voor geskipt om de bergetappe te zien die de Franse regie pas begon te filmen na de aanval van de vermoedelijke Tourwinnares
). Nu goed erg van genoten net zoals het EK voetbal voor de dames (ja Theunissen ik weet hoe je er over denkt maar ik zie ze veel liever spelen dan hun mannelijke collega's, diva's eigenlijk die lang kermen op de grond om tijd te winnen). Dus ja deze namiddag zal ik dus 2 schermen nodig hebben om zowel De Gp van Hongarije als de laatste bergetappe te zien in de Tour Femmes. En vanavond ook nog de finale in het damesvoetbal een ouderwetse Engeland-Duitsland.
Afgelopen week had men op RTL 7 weer eens de jaarlijkse (in de zomer) Bud Spencer en Terence Hill week en hun films vind ik altijd wel leuk en vermakelijk om naar te kijken, dus heb ik ze weer eens bekeken. Vier van die films heb ik hier geplaatst en vandaar dat ik nu op 10 films sta. Maar nu zal het aantal niet snel meer stijgen.
Voor vandaag staat de F1 race op de planning en het vrouwenvoetbal is niet aan mij besteedt. Dat laatste geldt ook min of meer voor de "Tour de France Femmes", maar daar kan ik tenminste wel nog naar kijken, al is het alleen maar voor de mooie plaatjes van Frankrijk.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Afgelopen week had men op RTL 7 weer eens de jaarlijkse (in de zomer) Bud Spencer en Terence Hill week en hun films vind ik altijd wel leuk en vermakelijk om naar te kijken, dus heb ik ze weer eens bekeken. Vier van die films heb ik hier geplaatst en vandaar dat ik nu op 10 films sta. Maar nu zal het aantal niet snel meer stijgen.
Voor vandaag staat de F1 race op de planning en het vrouwenvoetbal is niet aan mij besteedt. Dat laatste geldt ook min of meer voor de "Tour de France Femmes", maar daar kan ik tenminste wel nog naar kijken, al is het alleen maar voor de mooie plaatjes van Frankrijk.
Jij ziet enkel graag beach volley zeker en andere sporten waar vrouwen wat meer skin tonen 
Nu dankzij feminstes, wokers en SJW's zal daar misschien ook wel een einde aan komen in de toekomst.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
The one and only number one in the F1 
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/Max_Verstappen_2017_Malaysia_1.jpg
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Is hij zoals ercee het zou omschrijven je man crush? 
Sterke race wel van Max, maar Ferrari doen zelfs geen moeite om het hem moeilijk te maken, wat een amateurisme om zelfs nog naast het podium te belanden.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Die van Ferrari hebben het zelf helemaal verkloot (die moesten vandaag eigenlijk 1 en 2 worden). Max won zelfs nog met een "spin" op de baan. Was inderdaad een hele sterke race van Max. Hij staat nu 80 punten voor op Leclerc.
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Daar kan toch geen vrouwenvoetbal of vrouwenfietsen aan tippen 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Daar kan toch geen vrouwenvoetbal of vrouwenfietsen aan tippen
Had je dat ook gezegd als Max geen Nederlander was neen he? 
F1 vergelijken met wielrennen of voetbal is voor mij als long time liefhebber van F1 'eind jaren 80) als het vergelijken van appelen met peren. Dat wil evenwel niet zeggen dat F1 altijd leuk was om naar te kijken. Het is ook vele jaren vrij saai geweest met weinig inhaalacties of dominantie van 1 team of rijder. Nu lijkt Max te domineren en het zou leuker zijn als er wat meer weerwerk komt. Ferrari weet het steeds weer te verprutsen en het zou me niet verbazen dat op een moment zelfs Mercedes hen voorbijsteekt in het kampioenschap. Lewis en George vind ik ook de beste combinatie van de top 3 teams terwijl Perez en Sainz toch wisselvallig blijven. Maar over het algemeen ben ik wel tevreden over de de races , die zijn wel spannend, enkel Monaco was zoals gewoonlijk oersaai.
Dus neen momenteel kan vrouwenvoetbal en vrouwenwielrennen er niet aan tippen, maar mannenvoetbal en mannenwielrennen wellicht nog minder 
En waarom minder tijd voor films het is geen F1 tot eind augustus 
Theunissen
-
- 12267 messages
- 5513 votes
Lewis kan ik niet uitstaan met zijn gezever en zijn geslijm naar het publiek en die George vind ik maar een alien. Het hele Mercedes team vind ik sowieso allemaal vreselijke kwallen en met name Toto Wolff. Vorige week vroeg men aan hem wie er verdiende om Wereldkampioen te worden en toen noemde hij Charles Leclerc
Hij kan het gewoon niet verteren dat Max vorig jaar Wereldkampioen is geworden, dus zal hij zal de naam Max Verstappen nooit noemen. Ook de assistente van Lewis (ik noem haar overigens altijd "de blanke slavin van Lewis") vind ik maar een aanfluiting. Waarom die er steeds ieder raceweekend bij moet zijn, is me een raadsel (meer dan de drinkfles aangeven en de handtas dragen van Lewis doet ze niet).
Net zoals vorig seizoen zijn ook dit jaar de meeste races weer spannend (die van Monaco heb ik gelukkig niet gezien omdat ik toen een weekend weg was). Vorig jaar ging het wel alleen maar tussen Max en Lewis en deed de rest voor spek en bonen mee en dit jaar gaat het tussen 6 coureurs, met Max die er enorm bovenuit steekt (hij heeft ook al 8 races gewonnen) en Perez die eigenlijk de minste is. Dat Max er enorm bovenuit steekt ligt natuurlijk ook aan de fouten van Ferrari, maar zeker ook aan Max en Red Bull. Wilt Ferrari Wereldkampioen worden, dan moeten ze Max aantrekken 
Over het vrouwenwielrennen m.b.t. de tour, dat was pas enorm saai. De Nederlanders wonnen alle truien, 6 van de 8 ritten en werden ook nog eens 1e en 2e in het klassement. Ik zag vandaag de laatste 5 kilometers. Ik heb nu met pijn en moeite het vrouwenvoetbal opstaan en als Engeland Europees Kampioen wordt, dan ligt dat mede weer aan een Nederlander (de coach). Maar van mij mag Duitsland winnen, al interesseert het me eigenlijk niets.
Ik werk sowieso nog de komende drie weken, dus veel films kijken wordt het dan niet en zodra ik vakantie heb, dan ga ik gelijk op vakantie (naar Frankrijk). Als ik terug kom van Frankrijk, dan heb ik nog twee weken vakantie en dan heb ik waarschijnlijk dagelijks de tijd om een film te kijken. Maar dan moet ik wel natuurlijk nog leuke films zien te vinden en dat is hedendaags niet meer zo eenvoudig.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lewis kan ik niet uitstaan met zijn gezever en zijn geslijm naar het publiek en die George vind ik maar een alien. Het hele Mercedes team vind ik sowieso allemaal vreselijke kwallen en met name Toto Wolff. Vorige week vroeg men aan hem wie er verdiende om Wereldkampioen te worden en toen noemde hij Charles Leclerc
Hij kan het gewoon niet verteren dat Max vorig jaar Wereldkampioen is geworden, dus zal hij zal de naam Max Verstappen nooit noemen. Ook de assistente van Lewis (ik noem haar overigens altijd "de blanke slavin van Lewis") vind ik maar een aanfluiting. Waarom die er steeds ieder raceweekend bij moet zijn, is me een raadsel (meer dan de drinkfles aangeven en de handtas dragen van Lewis doet ze niet).
Net zoals vorig seizoen zijn ook dit jaar de meeste races weer spannend (die van Monaco heb ik gelukkig niet gezien omdat ik toen een weekend weg was). Vorig jaar ging het wel alleen maar tussen Max en Lewis en deed de rest voor spek en bonen mee en dit jaar gaat het tussen 6 coureurs, met Max die er enorm bovenuit steekt (hij heeft ook al 8 races gewonnen) en Perez die eigenlijk de minste is. Dat Max er enorm bovenuit steekt ligt natuurlijk ook aan de fouten van Ferrari, maar zeker ook aan Max en Red Bull. Wilt Ferrari Wereldkampioen worden, dan moeten ze Max aantrekken 
Over het vrouwenwielrennen m.b.t. de tour, dat was pas enorm saai. De Nederlanders wonnen alle truien, 6 van de 8 ritten en werden ook nog eens 1e en 2e in het klassement. Ik zag vandaag de laatste 5 kilometers. Ik heb nu met pijn en moeite het vrouwenvoetbal opstaan en als Engeland Europees Kampioen wordt, dan ligt dat mede weer aan een Nederlander (de coach). Maar van mij mag Duitsland winnen, al interesseert het me eigenlijk niets.
Ik werk sowieso nog de komende drie weken, dus veel films kijken wordt het dan niet en zodra ik vakantie heb, dan ga ik gelijk op vakantie (naar Frankrijk). Als ik terug kom van Frankrijk, dan heb ik nog twee weken vakantie en dan heb ik waarschijnlijk dagelijks de tijd om een film te kijken. Maar dan moet ik wel natuurlijk nog leuke films zien te vinden en dat is hedendaags niet meer zo eenvoudig.
We gaan teveel off topic daar hebben de anderen geen boodschap aan. Ik stuur je wel een pm.
Kondoro
-
- 11519 messages
- 2861 votes
Thema: Roadtrip, Reizen en Kamperen
Speelduur: 148 minuten
Totaal: 443 + 148 = 591 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/43000/43131.300.jpg?cb=1565795446
Dit was een prachtige zit. Deze film staat al heel erg lang op mijn kijklijstje, en heeft ooit mijn aandacht getrokken door waanzinnig hoge gemiddelde in het algemeen, en alle lof wat ik over deze film hoorde in mijn omgeving. Voor de huidig lopende challenge op het forum was dit ook een geschikte film om op te zetten en ik heb daar eigenlijk geen enkel moment spijt van gehad. De film is boeiend genoeg, leuk en ontroerend, en ook deze film laat zien dat je met prachtige beelden en een prachtig script en verhaal echt een topper op de wereld kan brengen.
https://www.koopenbakker.nl/wp-content/uploads/2018/07/into-the-wild.jpg
Deze film verteld ons als kijker prachtige levenswijsheden, die eigenlijk niet zo moeilijk zijn maar, met de huidige maatschappij is dat wel steeds moeilijker; geniet en beleef wat deze wereldbol je te bieden heeft. En dat is iets wat ik altijd zelf ook in gedachten heb, en ook wel van plan ben voor een heel groot deel te doen, leer jezelf kennen in de natuur, daag je zelf uit met het ultieme wat de natuur je gegeven heeft, en zie de mooiste locaties. De film is een hele reis, daar moet je wel even voor gaan zitten want gezien zijn tijdsduur ben je ook niet zomaar op je eindbestemming, wel wetende dat dit een prachtige biografie is, en een mooi eerbetoon aan de persoon ‘Christopher McCandless’ die op eenzame en vreselijke manier is gestorven
https://image.tmdb.org/t/p/w780//87tmTU1NSR5EUGTKsF5rhLwZtZc.jpg
‘Into the Wild’ is een prachtige film die ons allemaal wat wil leren, je mag er naar luisteren maar dit hoeft niet, bij mij kwam hij in ieder geval aardig goed en vooral hard binnen, en ik ben bereid deze film in de toekomst nog vaak op te zetten, als het mag. De prachtige bus is inderdaad ook laatst weggetakeld, die is nu te beschouwen in een museum in Alaska. Waanzinnige film.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Roadmovie
130 Min.
Score : Totaal = 2779 (2649+ 130)
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjAzOTYxMjk4MV5BMl5BanBnXkFtZTcwOTg4MjM3NA@@._V1_.jpg
Ook eentje die al heel lang op mijn lijstje stond. Uitstekende film. Een beetje de feministische versie van "Bonnie & Clyde".
3.5*