- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Summertime challenge
Summertime challenge
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Thema: Vakantie, roadtrip
Totaal: 1018 + 93 = 1111
Het veelbelovende plot over een student die in achtervolging is op zijn geliefde maar haar vanwege domme toevalligheden steeds net niet kan bereiken, had compacter moeten worden uitgewerkt en meer tempo moeten hebben.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Thema: Vakantie, roadtrip
Totaal: 1111 + 100 = 1211
https://flickfeast.co.uk/wp-content/uploads/2013/12/The-Sure-Thing3.jpg
The Sure Thing is een leuke tienerkomedie met twee aangename hoofdrollen van John Cusack en Daphne Zuniga die samen op weg zijn naar het zonnige Californië. De kracht van de film is de leuke weergave van de tegenstelling tussen beide personages. De komedie ontspruit voornamelijk uit het feit dat beiden elkaar totaal niet liggen en voortdurend bakkeleiend door de film trekken.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Roadmovie/Mobilehome
91 Min.
Score : Totaal = 2870 (2779 + 91)
Ik heb zo'n enorm leuke lijst gevonden op ICheckMovies met roadmovies. En dit was er eentje die ik nog niet had gezien. Achteraf bekeken begrijp ik het ook wel een beetje want dit is toch maar een middelmatige film. Misschien ben ik wel een regelrechte azijnpisser! Of er is echt iets serieus mis met mijn gevoel voor humor. Maar deze film heeft me zelfs niet één keer doen glimlachen. Er valt niet veel te beleven hier en ik werd er eigenlijk meer depri van. Kort samengevat : man en vrouw nemen gezamelijk ontslag, verkopen hun hebben en houden, kopen een mobilhome en vatten het plan op om al rondtrekkend de rest van hun leven op zoek te gaan naar zichzelf. Vervolg van het verhaal : Las Vegas is de eerste halte, gokken is nooit lucratief, ze zoeken een vaste stek om te herbeginnen en komen vervolgens tot de conclusie dat hun allereerste levenssituatie nog niet zo slecht was. Fin! Tja, verder dan een 2.5* kwam ik niet 
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Roadmovie
118 Min.
Score : Totaal = 2988 (2870 + 118)
http://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Kalifornia-7.jpg
Uitstekende film met een sublieme Brad Pitt. Het beste acteerwerk neemt Juliette Lewis echter voor haar rekening. Ook al is het een uiterst irritant personage.
3.5*
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Thema: Blockbuster
Speelduur: 129 Minuten
Punten: 1111 + 129 = Totaal 1240
Deze Netflix Actie / Thriller film is het soort geweld verheerlijkende machofilm dat floreerde in de jaren 80 en 90, met sterren als Bruce Willes, Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone en Jean-Claude Van Damme. De clichés volgen elkaar rap op, maar de actiescènes ook, en die zijn behoorlijk enerverend. Met een budget van 200 miljoen dollar is "The Gray Man" tevens de duurste film die ooit door Netflix is geproduceerd en dat is in deze film ook goed te zien (het had zomaar een bioscoopfilm kunnen zijn).
Al met al is "The Gay Man" (gezien de snorren
) gewoon een lekkere "no brainer" Actie / Thriller film met heel veel actie. De speelduur van bijna twee uur is wel iets aan de lange kant.
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
4. American Satan (Film, 2017)
111 min
Punten: 341 + 111 = 452
Thema: Road trip
Omdat touren toch een vorm van een road trip is ga ik hem hieronder zetten .
In mijn ogen een echte aanrader . Goed verhaal, goed geacteerd en top muziek . Wat wil je nog meer .
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
90 min
Punten: 452 + 90 = 542
Thema: Vakantie
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1000/1634.jpg?cb=1629799083
Hector gaat op vakantie bij zijn tante Ella en de rest is geschiedenis . Iedereen weet wel waar deze film over gaat denk ik. 
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
90 min
Punten: 452 + 90 = 542
Thema: Vakantie
(afbeelding)
Hector gaat op vakantie bij zijn tante Ella en de rest is geschiedenis . Iedereen weet wel waar deze film over gaat denk ik.
Neen, nooit van gehoord 
Ach, ik heb de film destijds nog in de bios gezien. Wat vliegt de tijd.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Roadmovie
115 Min.
Score : Totaal = 3103 (2988 + 115)
Een timide meisje met Aids, een lesbische met een onmogelijke liefdeswens en een losbollig blondje die haar verslaafd vriendje in een bedenkelijke staat achtergelaten heeft. Samen onderweg naar L.A. Vanzelfsprekend resulteert dit in heftige confrontaties. Wat begon als een onderhoudende roadmovie, eindigt in een tearjerker van jewelste. Prachtige acteerprestaties. Gevoelige onderwerpen met een vleugje humor. Alleen het einde was te melodramatisch.
3*
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Thema : Noord-Atlantische Oceaan
116 minuten
Score : Totaal = (2793+116) 2909
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/19.jpg?cb=1366269257
Het klopt dat deze film losjes gebaseerd is op waargebeurde feiten. Het waren echter de Britten die in mei 1941 de Duitse onderzeeër U-110 en niet de Amerikanen (die op dat moment zelfs nog niet bij de oorlog betrokken waren) die de eerste Enigma-machine op zee buit maakten. Maar ach de Britten zelf beweren ook graag dat de Britse inlichtingendienst verantwoordelijk zou zijn voor het breken van de Enigmacodes. Echter Alan Turing (zonder twijfel veel belangrijk werk verricht) en zijn team bouwde succesvol voort op het werk van de Poolse wiskundigen Deze hadden al een decoderingsapparaat uitgevonden dat de codes kon ontcijferen.
Enfin geschiedvervalsing of niet. Moet ik toegegeven dat deze fictieve Amerikaanse onderzeeërmissie veelbelovend begon: roest, duisternis, het gekraak van de duikboot, getergde gezichten en lichtelijke paniek onder de Duits sprekende bemanning. Je waant je direct op de U-boot. Echter na het begin verandert de film ook meer in zaken als eer, macht en kameraadschap De Duitse bemanning van de onderzeeboot wordt (eenmaal zelfs ten onrechte) negatief in beeld gebracht. Oftewel de gebruikelijke Hollywood-heroïek. Toch valt er weinig te klagen over de actie-momenten. Het geluid van de Asdic-peilinstallatie van de opsporingsschepen plus de ontploffende dieptebommen brachten goede spanning.
Ondanks dat er veel onlogica in de film was, zijn onderzeeboten wel ideale filmlocaties om spanning op te roepen Dus, als domme oorlogsfilm met snelle actie om de aandacht af te leiden van de plausibiliteit was het zeker nog de moeite waard!
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
31. Vacation (2015)
Thema : Vakantie/Road movie/Amusementspark
99 Min.
Score : Totaal = 3202 (3103 + 99)
https://rogermooresmovienation.files.wordpress.com/2015/07/vcc.jpg
Opvolger van "National Lampoon's Vacation" waarbij de familie Griswold (nu de zoon van Chevy Chase) ook een trip maken naar Walley World. Deze vond ik al iets beter dan die uit 1983. Over het algemeen zijn het wel flauwe grappen maar de Koreaans sprekende GPS vond ik hilarisch 
3*
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
32. A Lonely Place to Die (2011)
Thema : Trekking in Schotland
99 Min.
Score : Totaal = 3301 (3202 + 99)
Enorm mooie beelden van de Schotse Highlands. Verder vond ik het een beetje een standaard thriller.
3*
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3836 votes
107 min
Punten: 542 + 107 = 649
Thema: Reizen
https://www.moviemeter.nl/images/cover/99000/99739.jpg?cb=1428999492
Terwijl hij het opneemt tegen boze Russen, de Britse MI5, zijn onmogelijke vrouw en een internationale terrorist, moet Charlie Mortdecai de wereld rondreizen in een race om een gestolen schilderij te vinden, dat volgens geruchten de toegangscode bevat van een verloren bankrekening met nazi-goud.
Zeer aangenaam verrast . Al krijgt deze film niet zo een goede score . Ik heb me er echt mee vermaakt .
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Vrouwen weekend
122 Min.
Score : Totaal = 3423 (3301 + 122)
In normale omstandigheden zou ik deze film zonder verpinken overslaan. Wat een mens allemaal doet voor een challenge
En dan duurde deze chicflick ook nog eens 122 minuten. Ik en mijn principes! Als ik een film begin te kijken, kijk ik deze ook tot het einde. Hoe slecht ook. Dramatisch slecht was het niet helemaal. Maar zo clichématig en voorspelbaar. En geloof me, zet me met die 4 in één kamer en je kan een kamer reserveren bij de dichtstbijzijnde psychiatrische instelling
Ik zou knettergek worden van hun gewafel.
2*
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Thema : Vakantie/reizen
87 minuten
Score : Totaal = (2909+87) 2996
https://image.tmdb.org/t/p/original/y2jZOd7C5zWEcFKJWlYkmf5eUlE.jpg
Remake (eigenlijk een "reimagining") van de Herschell Gordon Lewis-film Two Thousand Maniacs! (1964) Het verhaal is vrijwel hetzelfde; de hillbilly-dorpsbewoners van het Zuiden, die in de Amerikaanse burgeroorlog zijn uitgemoord, nemen wraak op reizigers uit het Noorden. Dit doen ze door het jaarlijks barbecuefestijn, "Guts & Glory Jubilee" te organiseren.
Nu was het met deze film niet gelijk genieten. Eerst zie je de gebruikelijke vervelende studenten die erop uitgaan.. Hierbij dacht ik zelfs ojee daar gaan weer; veel niet leuke humor en bijna geen horror. Maar dan...komen ze via een omleiding in het idyllische dorpje Pleasant Valley. En werd het erg genieten! Want de film is zo politiek incorrect en seksistisch als hij maar zijn kan. Ja dit was dan ook een prima eerbetoon, het soort film dat Lewis zelf zou kunnen gemaakt hebben maar wel helemaal met de technieken van deze tijd!
Yup met de grove humor en het feit dat niemand wordt gespaard (die hillbilly-boer” die voortdurend achter een schaap aan rent), zat het dus goed! Maar geen enkele stad is compleet zonder zijn portie eye candy, en Pleasant Valley stelt in dit opzicht ook niet teleur, want er is geen tekort aan zuidelijke schoonheden die uitzicht op hun ontblote huid willen laten zien. Het bloedbad dat de burgers van Pleasant Valley aanrichten is net zo bevredigend. Het slachtvee wordt gespiesd, gevierendeeld, vindt de dood door zoutzuur. Yup de moorden zijn zeer de moeite waard! Hoewel de film zichzelf niet al te serieus neemt, zijn de gore-effecten zelf wel een serieuze zaak!
De regie van Sullivan is zo goed als mogelijk is voor dit soort film, maar het is niet zonder stijlvolle flair hier en daar. De climax werd eveneens goed afgehandeld. En er was ook nog een verrassende epiloog, geheel in de lijn van de film! De film bezit ook een referenties naar het origineel, waaronder het originele themalied en naar andere horrorfilms en gek genoeg ook regelmatig naar ‘Gone With the Wind’ Naast bekende gezichten in de hoofdrol; zo is de burgemeester van het stadje, Robert Englund en Lin Shaye speelt de stadsoma Boone, zijn er ook een paar cameo's; Kane Hodder, die als hoe kan het ook anders Jason heet en regisseur Eli Roth ( de lifter aan het begin) Hij was tevens de producer en waarschijnlijk profiteerde de film van zijn kwaliteitscontrole (en geld) want wat was dit lekker vertier!
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
31. Bloody Bloody Bible Camp (Film, 2011)
Thema : Vakantie/zomerkamp
90 minuten
Score : Totaal = (2996+90) 3086
In Happy Day Bijbel kamp houdt ene maniak-non, zuster Mary Chopper, een slachtpartij op geile tieners. Tja een Slasher-horrorkomedie die de nadruk lig bij slapstick en het uiterlijk kreeg van de goedkope jaren 70 en 80 horrorfilms. Binnen de eerste 10 minuten weet je waar het met de film na toe gaat; een tienerklucht met superflauwe humor (niveau van gesprekken over de grootte van Jezus' lul.) en dat alles in slecht acteerwerk. Misschien omdat het de kerk/geloof betreft enigszins aanstootgevend maar nergens van goede kwaliteit. Echter aan einde van die tien minuten kreeg je in de titelopening tenminste nog een stel kills en het laatste slachtoffer is compleet naakt. Na die eerste moorden duurt het een vol uur voordat zuster Mary Chopper (gespeeld door Tim Sullivan trouwens, regisseur van de film, 2001 Maniacs (2005) haar bloeddorstige activiteiten mag voortzetten. En al die tijd moet je het dus doen met...het lollig doen van een ongetalenteerde cast en verdikkeme ook geen naakt meer! Het laatste halfuur mag gelukkig Mary Chopper weer wat sterfgevallen veroorzaken en die waren goedkoop maar nog best oké! Helaas is er dan ook Ron Jeremy die Jezus speelt en helemaal niet grappig was! Denk dat het zo oubollig en gewoon ronduit dom moest zijn zoals het eruitzag. Daar hoop ik tenminste wel op. Maar de enige huiveringwekkende in deze film waren het slechte acteerwerk en slecht geschreven komische teksten.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
32 Seeking a Friend for the End of the World (Film, 2012)
Thema : Roadtrip
101 minuten
Score : Totaal = (3086+101) 3187
Een autoradio; een nieuwsbericht; een asteroïde; binnen 3 weken wordt de Aarde vernietigd, het is het begin van een reis van twee tegenpolen die elkaar vinden. Hoe klein die kans misschien in werkelijkheid ook zal zijn. Zeker met het naderende einde en het effect dat dit op mensen heeft, maar zo wordt het vanuit allerlei hoeken belicht. Steve Carell en Keira Knightley blijken hierin een erg prettig duo. Een typische Wat-zou-jij-doen-film? De film zoekt het gelukkig niet heel erg in de melodrama van de romcom, maar meer in fijn licht absurdistische komische alledaagsheid. De regisseuse doet er overigens goed aan door de daadwerkelijke meteoorinslag niet te laten zien! Een fijn en verdienstelijk Apocalyptisch liefdesverhaal!
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
30. 2001 Maniacs (Film, 2005)
Thema : Vakantie/reizen
87 minuten
Score : Totaal = (2909+87) 2996
(afbeelding)
Remake (eigenlijk een "reimagining") van de Herschell Gordon Lewis-film Two Thousand Maniacs! (1964) Het verhaal is vrijwel hetzelfde; de hillbilly-dorpsbewoners van het Zuiden, die in de Amerikaanse burgeroorlog zijn uitgemoord, nemen wraak op reizigers uit het Noorden. Dit doen ze door het jaarlijks barbecuefestijn, "Guts & Glory Jubilee" te organiseren.
Nu was het met deze film niet gelijk genieten. Eerst zie je de gebruikelijke vervelende studenten die erop uitgaan.. Hierbij dacht ik zelfs ojee daar gaan weer; veel niet leuke humor en bijna geen horror. Maar dan...komen ze via een omleiding in het idyllische dorpje Pleasant Valley. En werd het erg genieten! Want de film is zo politiek incorrect en seksistisch als hij maar zijn kan. Ja dit was dan ook een prima eerbetoon, het soort film dat Lewis zelf zou kunnen gemaakt hebben maar wel helemaal met de technieken van deze tijd!
Yup met de grove humor en het feit dat niemand wordt gespaard (die hillbilly-boer” die voortdurend achter een schaap aan rent), zat het dus goed! Maar geen enkele stad is compleet zonder zijn portie eye candy, en Pleasant Valley stelt in dit opzicht ook niet teleur, want er is geen tekort aan zuidelijke schoonheden die uitzicht op hun ontblote huid willen laten zien. Het bloedbad dat de burgers van Pleasant Valley aanrichten is net zo bevredigend. Het slachtvee wordt gespiesd, gevierendeeld, vindt de dood door zoutzuur. Yup de moorden zijn zeer de moeite waard! Hoewel de film zichzelf niet al te serieus neemt, zijn de gore-effecten zelf wel een serieuze zaak!
De regie van Sullivan is zo goed als mogelijk is voor dit soort film, maar het is niet zonder stijlvolle flair hier en daar. De climax werd eveneens goed afgehandeld. En er was ook nog een verrassende epiloog, geheel in de lijn van de film! De film bezit ook een referenties naar het origineel, waaronder het originele themalied en naar andere horrorfilms en gek genoeg ook regelmatig naar ‘Gone With the Wind’ Naast bekende gezichten in de hoofdrol; zo is de burgemeester van het stadje, Robert Englund en Lin Shaye speelt de stadsoma Boone, zijn er ook een paar cameo's; Kane Hodder, die als hoe kan het ook anders Jason heet en regisseur Eli Roth ( de lifter aan het begin) Hij was tevens de producer en waarschijnlijk profiteerde de film van zijn kwaliteitscontrole (en geld) want wat was dit lekker vertier!
Het is al even geleden dat ik deze heb gezien, het origineel zit wel nog goed in mijn geheugen

Leuk vertier inderdaad al vond ik Englund dan wat minder geslaagd als burgemeester. Het grote minpunt is dat de twist dat de inwoners van Pleasant Valley eigenlijk geesten zijn eigenlijk onomwonden wordt verklapt terwijl de slachtoffers nog volop in conflict zijn met de locals.Maar wel fijn dat ze alle basis-ingrediënten hebben behouden.
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
34. The Reef (2010)
Thema : Zee
94 Min.
Score : Totaal = 3517 (3423 + 94)
https://cdn3.whatculture.com/images/2020/10/d809d261ab11d8e3-600x338.gif
Veel water. Veel gezwem. En enge beestjes in het water. Dat vat het wel samen. Wel lekker spannend op bepaalde momenten.
3*
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Thema : Roadtrip
95 minuten
Score : Totaal = (3187+95 ) 3282
Komedie over een zinloze trip door Florida waar ditmaal geen tieners, maar een volwassen midlife-man de hoofdrol vertolkt. Het leven van een nietsnut? Na dik drie kwartier moet hij iets doen om dat alles te kunnen voortzetten. De film toont alleen hoe nutteloos, en zorgeloos, het leventje is van dichter Moondog. Met zo'n flinterdun plot is er alleen de hoop dat je, je eigen kan onderdompelen in de wereld waar Moondog en consorten leven. Echter een hippie (of groot kind) die omdat hij schathemeltjerijk was, wat rondscheurt in peperdure bolides is voor mij nu niet direct de meest aansprekende wereld. Men laat hem, om maar iets te tonen, een stel andere figuren ontmoeten Tja...je ziet dus McConaughey die wiet rookt met Snoop Dogg, coke snuift met Martin Lawrence en bejaarden berooft met Zac Efron. Er is dus niet veel aan. Vraag me ook af of ze dit bewust op een videoclip willen laten lijken? En dan is er nog dat knipperen in het montagewerk. De film bevat namelijk sequences, waarin verschillende scènes door elkaar heen zijn geknipt, maar waarin de gesprekken doorlopen. Wat een irritante trucje. Tja dit was dus kijken naar een anderhalf uur durende trip waar uiteindelijk niet bijster veel bijzonders gebeurd.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Thema : Zon en zomer
91 minuten
Score : Totaal = (3282+91) 3373
https://images.kinorium.com/movie/1080/165547.jpg?1507542424
Ik zeg niet dat dit goed is, maar je krijgt wat het belooft; een stelletje studenten dat naar een eiland gaat om deel te nemen aan een wedstrijd onderbroeken zoeken en wordt vermoord door een demonische piñata! Maar voordat het zo ver is kwam er eerst nog wel een geschiedenisles van zeven minuten over het ontstaan van de piñata. Tja een kwaadaardige piñata is natuurlijk al een belachelijk uitgangspunt en ik zou echt niet weten hoe je hier nog iets beters van kan maken. Misschien dat het wat creatiever was geweest als het uit de jaren '80 kwam? Nu vertrouwen ze voor de speciale effecten teveel op goedkope CGI. Duidelijk ook pas achteraf toegevoegd. Het pinata-monster zelf is een op klei lijkende man maar verandert in de loop van de film in andere lelijker uitziende vormen. Ook besteden ze veel te veel tijd aan het tonen van afschuwelijke, niet te ontcijferen pinata-visie-effect. Een soort Predator-perspectief. Ik had graag wat meer praktische effecten gezien en misschien wat meer variatie in de kills? De personages zijn de bekende stereotypen en de cast die ze spelen zijn van het soort; waar ken ik die ook alweer van? Typische jaren '00 horrorfilm en verrassend genoeg niet van SyFy Channel.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Thema : (Wild) Kamperen
85 minuten
Score : Totaal = (3373+85) 3458
Een Nederlandse horrorfilm is en blijft een zeldzaamheid. Een Nederlandse film in het griezelgenre die mij ook genoeg voldoening geeft is zelfs nog zeldzamer. Ook deze wil uiteindelijk niet echt eng worden. En heeft precies last waar elke andere poging ook vaak last van had. Men wil meer zijn...dus zet men het zwaar in op karakterontwikkeling. De eerste helft van de film doet me aan een Griekse tragedie denken. Maar angsten voor ons kijker zijn er bijna niet want men is meer geïnteresseerd in de dynamiek van de relaties onderling en hoe die uit de hand lopen. En het bovennatuurlijke...ja dat werd vergeten. Welgeteld is er eenmaal in een visioen te zien dat er een meisje in het water werd gegooid en af en toe zwemt ze onderwater. Pas in de laatste 10 minuten komt de film wat meer in een stroomversnelling en het einde was nog best verrassend. Het idee van een Nimf of Ondine was origineel maar door dit wezen teveel achterwege te laten werd ook deze film weer meer een karakterstudie dan bevredigende horror.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
Thema: Roadtrip
Totaal: 1211 + 112 = 1323
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2017/LeisureSeeker/005.jpg
Een tragikomedie over twee mensen op leeftijd die zich aan een roadtrip wagen. Een lange introductie heeft de film niet. Regissuer Paolo Virzi dropt de kijker meteen in het avontuur, maar hanteert daarbij een rustig en ontspannen ritme.
Heerlijk ongehaast introduceert de film de twee hoofdpersonages. Ella en John. Ella die onuitputtelijk haar best doet om haar man John die aan Alzheimer lijdt, steeds weer plaatsen, namen en gemeenschappelijke belevenissen voor te schotelen, opdat hij zich maar herinnert.
Een film over ziekte en de eindigheid van het leven. Het thema is serieus. Gelukkig heeft de film voldoende ruimte ingelast voor humor zonder daarin door te schieten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Thema : (Wild) Kamperen
85 minuten
Score : Totaal = (3373+85) 3458
(afbeelding)
Een Nederlandse horrorfilm is en blijft een zeldzaamheid. Een Nederlandse film in het griezelgenre die mij ook genoeg voldoening geeft is zelfs nog zeldzamer. Ook deze wil uiteindelijk niet echt eng worden. En heeft precies last waar elke andere poging ook vaak last van had. Men wil meer zijn...dus zet men het zwaar in op karakterontwikkeling. De eerste helft van de film doet me aan een Griekse tragedie denken. Maar angsten voor ons kijker zijn er bijna niet want men is meer geïnteresseerd in de dynamiek van de relaties onderling en hoe die uit de hand lopen. En het bovennatuurlijke...ja dat werd vergeten. Welgeteld is er eenmaal in een visioen te zien dat er een meisje in het water werd gegooid en af en toe zwemt ze onderwater. Pas in de laatste 10 minuten komt de film wat meer in een stroomversnelling en het einde was nog best verrassend. Het idee van een Nimf of Ondine was origineel maar door dit wezen teveel achterwege te laten werd ook deze film weer meer een karakterstudie dan bevredigende horror.
Hou de echte horrorfilms voor binnenkort hé 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Hou de echte horrorfilms voor binnenkort hé
Och, er is toch nog keuze genoeg! Ik kan nog een 100-tal horrorfilms van dit jaar kijken. Ook heb ik rond de 30 SF-horror uit de jaren 50 gevonden. Tja en daarnaast heb ik ook nog zeker boven de 100 horrorfilms op een harde schijf 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
36 Girls Gone Dead (Film, 2012)
Thema : Zon en Vakantie
104 minuten
Score : Totaal = (3458+104) 3562
https://m.media-amazon.com/images/I/91WQdt3STOL.jpg
Een blik op de titel of de poster en je weet waar je aan toe bent. De vraag was dan ook hoe slecht was het? Nou dit was een zeer goedkope slasher waar misschien tienerjongetjes nog wat lol aan beleven. Er is heel veel T&A, af en toe een moord en weinig anders. Rebecca Foster, een meisje met een zeer religieuze moeder, gaat met haar vriendinnen, Missy, Mandy, Kelly, Jessie en Lisa weg voor een weekendje plezier in de zon. Maar er is een bijl zwaaiende maniak die deze meisjes in stukken snijdt, wie zou dat kunnen zijn? Het had een cheesy slasher met legio aan naakte meisjes kunnen worden, waar ging het mis? Tja de meeste scènes gaan gewoon nergens heen. Meisjes die dansen, meisjes die spelen (en elkaars bikinitopjes uittrekken...) in een zwembad, eten en drinken in een restaurant. En dan is er nog het Crazy Girls Unlimited-gedeelte (en elke 8-10 minuten een commercial ervoor) wat helemaal niets weet toe te voegen of het moet zijn om waardeloze Z-lijst bekendheden op te voeren. De denigrerende opmerkingen (ze zijn niet grappig en al helemaal géén satire) die zij maken over vrouwen en het overgrote deel van de looptijd die ze in beslag nemen maakte dit tot een beroerde film. Door dit weg te snijden (ongeveer 30 minuten), had er een nog behoorlijke by-the-numbers slasher voor de dag gekomen De praktische make-upeffecten zijn namelijk nog best goed maar zoals het nu is, is het gewoon bedroevend!
Theunissen
-
- 12268 messages
- 5513 votes
Apart, Linnea Quigley in een film en ze ging dit keer niet uit de kleren 
joolstein
-
- 10828 messages
- 8911 votes
Ja klopt maar ze zingt wel een liedje 
Boenga
-
- 2628 messages
- 1532 votes
9. Eldorado (Film, 2008)
Thema: roadmovie.
867 + 85 = 952
Dit soort drama/komedie, en de acteurs, het leek me wel wat.
Helaas, er is een 'artistieke input' die de pret bederft: de statische camera, statische personages, statische scenes, helemaal m'n ding niet.
De verschillende 'tafelgesprekken' staan daar symbool voor: aan tafel, geen beweging, weinig woorden, nauwelijks intonatie... Moeilijk om daar in op te gaan.
Nee, dan veel liever de dogme-filmstijl.
Jammer, want de twee hoofdacteurs zijn verder een plezier om te zien; er zijn een paar momenten met goed geplaatste humor; en de slotscene vind ik heel sterk (en eigenlijk heel droevig).
https://www.cinevox.be/wp-content/uploads/2018/06/eldogal2.jpg
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4883 votes
Thema : Zomer '70
100 Min.
Score : Totaal = 3617 (3517 + 100)
Vier tienermeisjes, vriendinnen voor het leven, sluiten een pact in de zomer van 1970 om elkaar altijd bij te staan in moeilijke periodes. Weeral zo'n feelgood film over opgroeiende meiden met de gekende problemen van scheidingen, overleden naasten en het prille begin van vrouwelijkheid. Een beetje de vrouwelijke versie van "Stand by me". Alleen werd het een beetje te moraliserend op het uiteinde.
3*