• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.139 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

mikey wrote:

had zij niet de laagste IQ ooit gemeten bij een mens?

Daar heeft ze anders wel het meeste mee uitgehaald qua inkomsten

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

78 scoorde ze. alleen kelly (BB) en Sally de aap scoorden lager: met resp. 77 en 75. Bonnie st Claire scoorde ooit 52 maar ze was wellicht aangeschoten. aldus google.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Ik denk niet dat Tatjana dat iets interesseert:

Tatjana razendpopulair onder de Quote 500-lieden (en da’s logisch)

Ze doet het in ieder geval veel beter dan onze transgender Kelly van der Veer (oftewel Kelly (BB), maar gezien haar decolleté is Kelly (DD) meer van toepassing).

Kelly van der Veer schrok dat media haar betrapten op de Wallen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tja Tatjana is als Kroatische op haar 16de in Nederland terecht gekomen. Ze heeft de taal dan toch veel sneller geleerd dan een pak andere die zijn geëmigreerd. Nu goed ze was toen nog betrekkelijk jong, dan gaat het nog iets makkelijker. Ik wil maar zeggen dat IQ dus niet alles zegt. Ik weet dat er hier Franstaligen zijn die al veel langer in Vlaanderen wonen dan het Franstalige gebied waar ze geboren zijn, maar na zoveel jaren nauwelijks Nederlands kunnen. En dat ligt volgens mij niet aan een laag IQ eerder gemakzucht en bij sommigen helaas ook onwil.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

ikkegoemikke wrote:

(quote)

(afbeelding)

Ja, dat is natuurlijk die bekende 'pikante' scene. Het zou een goedkope scene zijn als het daarbij gebleven was, maar het is natuurlijk de opmaat voor de "polaroid"- grap, als Johnny en Kees later die auto gaan kopen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)
Ja, dat is natuurlijk die bekende 'pikante' scene. Het zou een goedkope scene zijn als het daarbij gebleven was, maar het is natuurlijk de opmaat voor de "polaroid"- grap, als Johnny en Kees later die auto gaan kopen.

Op de Vlaamse openbare omroep is er een programma geweest getiteld "Buurman wat doet u nu" waarbij presentatrice Cath Luyten bekende Nederlanders ging interviewen. Uiteraard ook Tatjana Simic die op dat moment samen met haar man en moeder in Monaco verbleef. De bewuste scène kwam uiteraard ter sprake en Tatjana was er openhartig over.

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

(lijkt me verschrikkelijk als je daar moet wonen, van je man)

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

mikey wrote:

(lijkt me verschrikkelijk als je daar moet wonen, van je man)

Ze (58 jaar) is overigens nog niet getrouwd met de veelvoudig miljonair Lex van Hessen (73 jaar), die ik overigens vind lijken op Tom Coronel

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5066 votes

Ik kies voor Nicholas Ray. Ik heb hem niet de hoogste waarderingen gegeven van alle regisseurs, maar ik bewonder zijn moed en gevoeligheid in het Hollywood van de jaren '50. Hij bleek te onaangepast (en zoop te veel) voor een al te lange carriere daar en werd ook niet zo oud. Maar wat hij maakte is altijd minstens interessant en vaak echt schitterend. Ik heb 9 van zijn films gezien en de 12 anderen komen ook nog zeker aan de beurt. Van die 9 zijn 7 echt heel erg de moeite waard.

Mijn 5 favorieten (allemaal 4 sterren met kans op meer)

They Live by Night

In a Lonely Place

Bigger Than Life

Johnny Guitar

Rebel without a Cause

http://4.bp.blogspot.com/-7XMfRPwU2Sc/UJ0YGwtNaXI/AAAAAAAAYE0/Nq6oFkyMIVs/s1600/NicholasRay.jpg

Collins is de volgende.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

starbright boy wrote:

Ik kies voor Nicholas Ray. Ik heb hem niet de hoogste waarderingen gegeven van alle regisseurs, maar ik bewonder zijn moed en gevoeligheid in het Hollywood van de jaren '50. Hij bleek te onaangepast (en zoop te veel) voor een al te lange carriere daar en werd ook niet zo oud. Maar wat hij maakte is altijd minstens interessant en vaak echt schitterend. Ik heb 9 van zijn films gezien en de 12 anderen komen ook nog zeker aan de beurt. Van die 9 zijn 7 echt heel erg de moeite waard.

Mijn 5 favorieten (allemaal 4 sterren met kans op meer)

They Live by Night

In a Lonely Place

Bigger Than Life

Johnny Guitar

Rebel without a Cause

(afbeelding)

Collins is de volgende.

Johnny Guitar!!

Blixa Bargeld (with Die Haut) - Johnny Guitar

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Het lukt mij later op de dag pas om een regisseur te nomineren. De site werkt niet mee in de nachtelijke uren.

Om de vaart er in te houden, stel ik voor dat ikkegoemikke alvast nomineert. Ik haak later wel aan.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Pfffft Niet simpel. Sowieso omdat ik eigenlijk niets heb met regisseurs. Ik zal niet een film kijken vanwege de regisseur. En ik hou nu eenmaal van alle genres. Hoe dan kiezen? De regisseur waar ik de meeste van heb gezien? Of de regisseur die ik de hoogste rating heb gegeven? Of eentje kiezen waarbij ik niet diep moet nadenken welke films hij/zij/X heeft geregisseerd. Het blijft een dillemma. Na veel heen en weer gescroll en grasduinen door mijn Letterboxd statistieken, blijft telkens dezelfde naam hangen. Namelijk Ridley Scott. Van Steven Spielberg heb ik de meeste gezien terwijl William Friedkin of Giuseppe Tornatore de hoogste rating kregen. Maar toch spreekt Scott me enorm aan.

Mijn 5 favorieten :

1. Blade Runner (1982)

2. Alien (1979)

3. Matchstick Men (2003)

4. The Martian (2015)

5. Prometheus (2012)

Overduidelijk dat het SF-genre favoriet is bij mij

Niet alles wat Ridley Scott maakt, is goud waard vanzelfsprekend. Zo vond ik "Exodus: Gods and Kings", "The counselor" en "Alien: Covenant" complete miskleunen

https://www.denofgeek.com/wp-content/uploads/2021/11/ridley-scott-exodus-gods-and-kings-fox.jpg?resize=768%2C432

PS. Kom ik nog 10 keer aan de beurt? Want er zijn er nog wel een deel die van mij een plekje verdienen

Volgende die aan de beurt is : Flavio

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Dick Maas: Niet mijn smaak. Als kind kon ik Flodder (alleen de eerste) en De Lift nog wel waarderen, maar ik denk dat ik die niet opnieuw moet gaan kijken. Hoe dan ook, iconische Nederlandse regisseur.

Nicholas Ray: drie films van gezien waarvan ik Rebel without a Cause de betere vond.

Ridley Scott: onbegrijpelijk hoe iemand die Alien gemaakt heeft ook met zoiets als The Counselor durft te komen. Veel van gezien, vrijwel allemaal voldoendes. Aantal erg fijne films op zijn naam.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

Ook eens de opgelijste regisseurs aflopen.

Herschell Gordon Lewis : niet één enkele film gezien. Ik had niet anders verwacht van alexspyforever dan dat hij met weer zo'n obscure regisseur zou afkomen

David Robert Mitchell : Alleen "It follows" gezien en die scoorde bij mij al hoog qua originaliteit.

Sam Peckinpah : 5 van gezien waar "The Wild Bunch" en "The Getaway" echt wel hoog scoorde.

Mamoru Oshii : Alleen Angel Egg's en Avalon gezien. Te beperkt om hem te kunnen beoordelen.

Dario Argento : met Suspiria en Phenomena als uitschieters (5 gezien)

Roman Polanski : "The Pianist" staat toch wel hoog in mijn Top-100. Prachtfilm. (6 gezien)

Abdellatif Kechiche : Hiervan heb ik alleen "Blue Is the Warmest Color" gezien. En daar was ik toch niet echt van onder de indruk.

Anders Thomas Jensen : Alleen "Dark Towers" heb ik gezien en aan mijn rating te zien vond ik het toch maar knudde.

Alfred Hitchcock : Had Dievegge deze niet voor mijn neus weggekaapt, was dit zeker een kanshebber geweest. Toch al 12 van gezien met "Psycho", "North by Nortwest", "Rebecca", "Dial M for murder" en "Strangers on a train" als top-favoriet.

Stanley Kramer : Alleen "High Noon" en "Guess who's coming to dinner" passeerden de revue, maar enkele van zijn andere films staan al lang in de wachtrij zie ik net.

Dick Maas : "Flodder" en "De Lift". Ooit gezien op de TV-zender Veronica die je toen nog via de antenne ontving. Fuck, ik word oud Toch raar dat ik nog nooit "Amsterdamned" heb gezien.

Nicholas Ray : "In a lonely place" vond ik weergaloos goed. "Rebel witout a cause" een klassieker. (4 gezien)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

ikkegoemikke ik kan niet voorspellen hoe vaak iedereen nog aan de beurt komen dat hangt af van de inspiratie en of andere regisseurs die je in gedachten hebt voor je neus worden weggekaapt. Zelf heb ik een lijstje van 10 en hoewel ik niet de meest vanzelfsprekende namen heb, kan het wel zijn dat een van de andere horrorliefhebbers wel eens een van mijn lijst neemt. Van Shaky weet ik al dat we enkele regisseurs hebben die we beide erg weten te waarderen.

Herschell Gordon Lewis, obscuur! En dat noemt zich horrorfan, shame on you. Je hebt het hier wel over de godfather of gore

Maar je bent nog niet zo lang oude (pre 1970) beginnen kijken en ik weet niet hoe je tegenover low budget en trashy horror staat? Je noemt jezelf oud maar men is nooit te oud. Ik heb het merendeel van de horrors die ik heb gezien na mijn 30ste bekeken.

En ik heb Amsterdamned nog niet zo lang geleden voor de eerste maal gezien. Net zoals De Lift, duidelijk een film waaraan een hoge nostalgiewaarde kleeft vooral dan voor een Nederlandstalig publiek. Maar ik heb eigenlijk nooit veel gehad met Vlaamse en Nederlandstalige film.

Collins vergeet niet dat jij ook nog een nominatie moet doen...

Flavio

• 4893 messages
  • 5223 votes

Ik kies voor Michael Haneke, niet de grootste optimist in filmland dus bij een volgende nominatie moet ik dat wel zien te compenseren. Alhoewel, hij kwam verrassend uit de hoek met Amour. Hij heeft al even geen film meer gemaakt, zou al enige tijd bezig zijn met een TV-serie Kelvin's Book maar daar kan ik weinig tot geen updates over vinden,.

Mijn top 5 (volgorde is niet van belang, allemaal 4 sterren):

1 Caché (2005)

2 La Pianiste (2001)

3 Funny Games (1997)

4 Code Inconnu: Récit Incomplet de Divers Voyages (2000)

5 Benny's Video (1992)

Maar ook een eervolle vermelding voor Das Weisse Band, Amour en Das Siebente Kontinent die ik ook op 4 sterren heb staan.

Het is nu aan Shaky

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Oeh Michael Haneke, bijzonder fijne films op zijn naam. Funny Games en Das Weisse Band vind ik erg goed.

Ik was aan het twijfelen voor mijn eerste nominatie; jeugdsentiment, kwaliteitsfilms, crappy horror? Gelukkig mogen we allemaal vaker dan eens nomineren. Laat ik beginnen met Yorgos Lanthimos.

Deze drie zijn voor mij wel essentials uit zijn oeuvre .

The Favourite (2018)

Kynodontas (2009)

The Lobster (2015)

GoodOldJack, you're next.

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Ik schiet er even tussendoor.

De keus is gevallen op Walter Hill. Een regisseur die ook vaak aan zijn eigen films schrijft. De verhaallijnen zijn niet heel ingewikkeld. De films gaan meestal over de underdog en zijn geworstel tegen onrecht, hypocrisie of minachting. Zijn films zijn spannend en hebben een stijl die mij aanspreekt. Vaak zijn het (een soort van) roadmovies. Een stel reservisten in een moeras bedreigd door Cajun indianen of een tweetal bluesmannen in de verlatenheid van de Mississippi delta op zoek naar verlossing. Plaats daar vervolgens een soundtrack van huiscomponist Ry Cooder onder en ik ben verkocht. Heerlijk. Zijn oudere werk bevalt overigens beter.

1. The Warriors (1979) 5*

2. The Driver (1978) 4*

3. Southern Comfort (1981) 4*

4. Crossroads (1986) 4*

5. Hard Times (1975) 3.5*

6. The Long Riders (1980) 3.5*

7. Bullet to the Head (2012) 2*

8. The Assignment (2016) 2*

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

ikkegoemikke wrote:

Anders Thomas Jensen : Alleen "Dark Towers" heb ik gezien en aan mijn rating te zien vond ik het toch maar knudde.

Ter verdediging: Ik vermoed dat zijn bewerkte scenario (van Stephen Kings oorspronkelijke verhaal, meen ik) niet verder verwijderd kan liggen van de films waarbij hij zelf in de regisseursstoel zat. Al heb ik The Dark Tower zelf niet gezien, trouwens hoor.

Verder ontstaat hier inmiddels een fijn, uiteenlopend lijstje regisseurs, door allen aandachtig onderbouwd . Vooral Kechiche en Lanthimos worden hier weer welkom op de radar gezet. Ben benieuwd naar de rest; hoop stiekem misschien wel op meer aanstormend talent dan iconische classici.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4883 votes

alexspyforever wrote:

Herschell Gordon Lewis, obscuur! En dat noemt zich horrorfan, shame on you. Je hebt het hier wel over de godfather of gore

Maar je bent nog niet zo lang oude (pre 1970) beginnen kijken en ik weet niet hoe je tegenover low budget en trashy horror staat? Je noemt jezelf oud maar men is nooit te oud. Ik heb het merendeel van de horrors die ik heb gezien na mijn 30ste bekeken.

Dan zal ik me toch ook eens verdiepen in het werk van de godfather of Gore

Low budget verdient mijn voorkeur. En trashy af en toe is ook niet slecht!

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4621 votes

Ik was ook van plan om Lanthimos te nemen, maar zoveelste beter dat hij er al tussenstaat.

Laat ik dan maar verder gaan met wat voor mij de beste regisseur is uit mijn geboorteland, België.

Maakt voornamelijk stevige realistische drama's, geen happy feelgood werk. Maar heeft wat mij betreft nog weinig stinkers gemaakt, toch niet van degene die ik gezien heb. Zijn naam, Joachim Lafosse

Aanraders:

À Perdre la Raison 5*

L'Économie du Couple 4,5*

Nue Propriété 4*

Nue Propriété 4*

Als ik het goed heb is het terug aan alexspyforever

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Het valt me op dat er toch nogal wat namen worden genomineerd waar ik nog nooit van heb gehoord? Lanthimos en Lafosse doen geen belletje rinkelen. Dat toont toch aan dat ik buiten het horrorgenre en de echt grote namen niet veel van regisseurs ken. Nu goed dit topic brengt daar gelukkig wel wat verandering in al ga ik me nu niet haasten om er films van te gaan kijken.

Goed het is weer aan mij. Mijn tweede keus is een Italiaanse regisseur, die Argento en Fulci voorafging. Vooral van zijn films uit de jaren 1960 ben ik fan, die erg sfeervol zijn. Zijn latere werk uit de jaren 70 kan me minder bekoren al zijn daar ook wel 2 tussen die ik erg goed vind. Regisseur van de eerste giallo en een van de eerste slashers. Ik heb het over Mario Bava

Moeilijk om ze te ordenen volgens voorkeur maar ik doe toch een poging:

La Maschera del Demonio (Film, 1960) - MovieMeter.nl aka Black Sunday

6 Donne per l'Assassino (Film, 1964) - MovieMeter.nl aka Blood and Black Lace

Ecologia del Delitto (Film, 1971) - MovieMeter.nl aka A Bay of Blood

Operazione Paura (Film, 1966) - MovieMeter.nl aka Kill Baby Kill

Gli Orrori del Castello di Norimberga (Film, 1972) - MovieMeter.nl aka Baron Blood

La Ragazza Che Sapeva Troppo (Film, 1963) - MovieMeter.nl aka The Girl Who knew too much / The Evil Eye

I Vampiri (Film, 1956) - MovieMeter.nl

I Tre Volti della Paura (Film, 1963) - MovieMeter.nl aka Black Sabbath

het is aan Basto

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Collins wrote:

Ik schiet er even tussendoor.

De keus is gevallen op Walter Hill. Een regisseur die ook vaak aan zijn eigen films schrijft. De verhaallijnen zijn niet heel ingewikkeld. De films gaan meestal over de underdog en zijn geworstel tegen onrecht, hypocrisie of minachting. Zijn films zijn spannend en hebben een stijl die mij aanspreekt. Vaak zijn het (een soort van) roadmovies. Een stel reservisten in een moeras bedreigd door Cajun indianen of een tweetal bluesmannen in de verlatenheid van de Mississippi delta op zoek naar verlossing. Plaats daar vervolgens een soundtrack van huiscomponist Ry Cooder onder en ik ben verkocht. Heerlijk. Zijn oudere werk bevalt overigens beter.

1. The Warriors (1979) 5*

2. The Driver (1978) 4*

3. Southern Comfort (1981) 4*

4. Crossroads (1986) 4*

5. Hard Times (1975) 3.5*

6. The Long Riders (1980) 3.5*

7. Bullet to the Head (2012) 2*

8. The Assignment (2016) 2*

Waar is Streets of Fire? Dat is z’n beste!

Basto

• 11920 messages
  • 7397 votes

Ik ontkom er niet aan Paul Thomas Anderson te nomineren. Een briljant regisseur die nooit een film heeft afgeleverd die minder dan geweldig is. Van zijn volgende film, Licorice Pizza verwacht ik ook dat die moeiteloos de beste film van 2021 gaat worden, al zie ik m waarschijnlijk pas in 2022.

Boogie Nights 5*

Inherent Vice 5*

Magnolia 5*

The Master 5*

There will be blood 5*

Punch Drunk Love 4,5*

Hard Eight 4,5*

Zijn kracht is dat hij het scheppen van warme (of koude) maar vooral echte personages weet te combineren met enorm veel visuele flair. Dat vaak ondersteund door een geweldige muziekkeuze aangevuld met een ijzersterke OST.

En onderliggend zit er ook nog een sterk idee achter de meeste van zijn films.

Leuk weetje. Ooit heb ik tijdens het IFFR samen met hem in de zaal gezeten bij een Japanse (hele lelijke) meidengroep zang- en dan spektakel met heel veel confetti. Ik kwam daar later op de avond pas achter toen hij (natuurlijk) ook aanwezig was bij de voorstelling van Phantom Thread met live muziek in de Doelen. (Hij zei dat zijn film die ervaring nooit zou kunnen overtreffen en had daarin wel gelijk. Hopelijk zien we daar ooit iets van terug in zijn films)

Toch wel jammer, want hoewel ik sterren vrijwel nooit zou lastig vallen, had ik m graag aangesproken en z’n schoenen gekust.

Een talent om te koesteren.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Basto wrote:

Ik ontkom er niet aan Paul Thomas Anderson te nomineren. Een briljant regisseur die nooit een film heeft afgeleverd die minder dan geweldig is. Van zijn volgende film, Licorice Pizza verwacht ik ook dat die moeiteloos de beste film van 2021 gaat worden, al zie ik m waarschijnlijk pas in 2022.

Boogie Nights 5*

Inherent Vice 5*

Magnolia 5*

The Master 5*

There will be blood 5*

Punch Drunk Love 4,5*

Hard Eight 4,5*

Zijn kracht is dat hij het scheppen van warme (of koude) maar vooral echte personages weet te combineren met enorm veel visuele flair. Dat vaak ondersteund door een geweldige muziekkeuze aangevuld met een ijzersterke OST.

En onderliggend zit er ook nog een sterk idee achter de meeste van zijn films.

Leuk weetje. Ooit heb ik tijdens het IFFR samen met hem in de zaal gezeten bij een Japanse (hele lelijke) meidengroep zang- en dan spektakel met heel veel confetti. Ik kwam daar later op de avond pas achter toen hij (natuurlijk) ook aanwezig was bij de voorstelling van Phantom Thread met live muziek in de Doelen. (Hij zei dat zijn film die ervaring nooit zou kunnen overtreffen en had daarin wel gelijk. Hopelijk zien we daar ooit iets van terug in zijn films)

Toch wel jammer, want hoewel ik sterren vrijwel nooit zou lastig vallen, had ik m graag aangesproken en z’n schoenen gekust.

Een talent om te koesteren.

Vergeet je in al je enthousiasme de volgende niet te taggen volgende keer, dank u.

Theunissen jouw beurt

Shaky

• 3734 messages
  • 13043 votes

Walter Hill: 11 films van gezien waarbij Hard Times het hoogste scoorde met 3,5*

Joachim Lafosse: de eerste waar ik nog nooit van gehoord had, zie dat ik er ook nog geen film van gezien heb. De opmerking "voornamelijk stevige realistische drama's, geen happy feelgood werk" zorgt ervoor dat ik hier zeker iets van wil zien.

Mario Bava: 5 films van gezien. La Maschera del Demonio vond ik erg sterk.

Paul Thomas Anderson: 6 films van gezien die eigenlijk allemaal behoorlijk hoog scoorden bij mij, op één film met net aan 3* na. Stond ook op mijn lijstje om te nomineren.

Theunissen

• 12267 messages
  • 5513 votes

Vorige keer had ik Sam Peckinpah als regisseur, die zijn hoogtijdagen had in de jaren 70, en nu ga ik zelfs terug in de tijd en wel naar iemand die zijn hoogtijdagen had in de jaren 60, namelijk niemand minder dan:

Sergio Leone - IMDb

https://img.discogs.com/IhzmQukjvu9nA2cOq55FdZUyzSA=/fit-in/300x300/filters:strip_icc():format(jpeg):mode_rgb():quality(40)/discogs-images/A-463625-1244533528.jpeg.jpg

Net zoals Sam Peckinpah is hij ook veel te vroeg gestorven. Hij heeft zes films gemaakt en daarvan heb ik er vijf van gezien en mijn gemiddelde punt over die vijf films is 4,4*.

Zeg je Sergio Leone dan zeg je ook gelijk "Spaghettiwestern" en daarmee is hij natuurlijk vooral bekend geworden en naar mijn mening heeft hij ook de twee beste Western films ooit gemaakt namelijk "The Good, the Bad and the Ugly (1966)", voor het eerst gezien in de beginjaren 80 tijdens Veronica's Meimaand Filmmaand (wat in de jaren 80 een begrip was), en "Once upon a Time in the West (1968)" (Claudia Cardinale is daarin een genot om naar te kijken).

Van die twee films zit niet alleen het verhaal schitterend in elkaar, maar is het ook fantastisch gefilmd, bevat het iconische muziek (van Ennio Morricone) en bevat het veel stoere en coole figuren zoals Clint Eastwood (The Good), Lee van Cleef (The Bad), Eli Wallach (The Ugly), Charles Bronson en Henry Fonda,

Mijn "Top 5" films van Sergio Leone ziet er als volgt uit:

1. The Good, the Bad and the Ugly (1966), 5,0*

2. Once upon a Time in the West (1968), 5,0*

3. Once upon a Time in America (1984), 4,5*

4. For a Few Dollars More (1965), 4.0* en tevens genieten van Clint Eastwood en Lee van Cleef.

5. A Fistful of Dollars (1964), 3,5* genieten van Clint Eastwood (zijn eerste hoofdrol in een film).

Het is aan Onderhond

Collins

• 7282 messages
  • 4306 votes

Basto wrote:

Waar is Streets of Fire? Dat is z’n beste!

Die was uit het rijtje verdwenen. Met 4* zeker een topper!

Onderhond

• 87592 messages
  • 12834 votes

Ik zal braaf binnen het Aziatisch hoekje blijven dan, #representation enzo.

Mijn tweede keuze is Takashi Miike: Takashi Miike - IMDb

https://media1.fdncms.com/chicago/imager/u/original/19429957/trailer-yakuza-apocalypse-frog-man.jpg

Heeft geweldig veel films gemaakt, heeft ook een geweldig gevarieerd oeuvre. In het Westen vooral bekend vanwege z'n "Japanse gekkigheid", maar ook als je daar niks mee kan heeft hij genoeg andere opties om iets leuks te vinden. Al zijn die films dan vaak wat lastiger om aan te komen.

Moeilijk om er 5 fims uit te pikken bij hem, maar deze zijn toch allemaal essential Miike denk ik:

1. Audition

2. Visitor Q

3. Ichi the Killer

4. Gozu

5. The Happiness of The Katakuris

mikey mag weer aan de slag

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.