• 178.129 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.189 actors
  • 9.373.541 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

eRCee wrote:

1-0

Weg met die obscure Belg

Obscuur voor de Nederlander die nog nooit van TV series als Kapitein Zeppos heeft gehoord wel ja. Klopt dat hij niet veel films heeft geregisseerd en meer bekend is van TV-series. MovieMeter gaat ondertussen ook niet enkel meer om films alleen en MovieMeter geeft ook maar een klein gedeelte weer van wat hij heeft gedaan (er is dus nog werk aan de winkel hier).

In elk geval ik had hem genomineerd omwille van Kapitein Zeppos waarin hij ook zelf de hoofdrol speelde (uit noodzaak), een reeks die zo populair was dat die ook bij de Britten werd uitgezonden. Axel Nort was ook een actie/avonturenserie spectaculair voor zn tijd. Johan en de Alverman de eerste Vlaamse serie met magie en fantasie. Als ik me niet vergis ging ook die internationaal. Tot slot De Kat, voor zijn tijd heel vooruitstrevend omdat het mensen bewust wilde maken dat het belangrijk was zorg te dragen voor het milieu.

Misschien dat Brix als Nederlander met een groot hart voor Vlaamse TV nog wat zinvols kan toevoegen?

John Milton 4 TV-series dus. Verdoe je tijd niet met Rouffaer's films te kijken die kent de gemiddelde Belg evenmin. Als het echt zo een probleem is, stem ik hem er desnoods zelf wel uit.

Reden waarom ik hem erbij wilde naast dat hij een icoon is van Vlaamse televisie, dat er anders ook geen enkele Vlaamse regisseur bij was geweest. De andere genomineerde Belgen wiens oeuvre me weinig bekend is zijn allemaal van het Franstalige landsgedeelte. Het was misschien makkelijker geweest als ik voor Stijn Coninx had gekozen maar ik schat Rouffaer toch hoger in. Er zijn natuurlijk ook Jan Verheyen en Erik Van Looy maar die hun films spreken me al helemaal niet aan. Ik had nochtans hoop dat Verheyen af en toe een horrorfilm zou maken gezien zijn interesse voor het genre presenteren van Halloween nights, nacht van de wansmaak en dergelijke.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

lekker stemmen en nomineren wie je wil hoor

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ik ben hier geen deelnemer, maar Senne Rouffaer "een obscure Belg" noemen grenst (ondanks de knipoog)aan "heiligschennis. en laat mij toch even uit mijn krammen schieten.

Dat hij hier niet thuis hoort, gezien zijn werk als regisseur van voornamelijk TV series- en films, daar kan ik nog in meegaan, maar de man heeft ontegenzeggelijk een aanzienlijke status als theater, film- en TV acteur, en theater- en TV regisseur.

Dat zijn "wapenfeiten"al van wat jaren geleden dateren maakt ze nog niet ongedaan.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Jawel, dat maakt ze wel ongedaan. Hup, naar de 5 stemmen voor Cassavetes.

(Het blijft me verbazen hoe serieus er soms wordt ingegaan op een opmerking uit de losse pols btw. Ik heb er niks op tegen dat deze man in de KO zit. Alleen wat je niet moet hebben is dat niemand durft te stemmen omdat ze zijn werk niet kennen en dat er dan een fantastisch mooie regisseur wordt uitgekegeld daardoor. Verder kan ik iedereen adviseren mij niet zo serieus te nemen.)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

eRCee wrote:

Verder kan ik iedereen adviseren mij niet zo serieus te nemen.)

Ik wilde een boze reactie plaatsen, maar ik wil de sereniteit bewaren. Ik ga dan voortaan ook niet verder ingaan op je opinies aangezien ze toch niet serieus moeten worden genomen.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Dit is toch een topic voor de lol? Ik plaats nota bene een opmerking met een knipoog. Wie na 15 jaar nog niet doorheeft dat ik soms zit te dollen, die kan ik verder ook niet helpen hoor.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Voor mij was het ook duidelijk een grapje hoor, en niet geheel ongrappig.

Niet te zwaar aan tillen allemaal, jongens. Das de zotte humor van de kaaskoppen!

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

Ik ken Rouffaer verder niet, maar zo heilig zal ie toch niet zijn, wel?

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Obscuur of legende, hij is als ik het goed begrijp alleen bekend van TV-series en het gaat me toch iets te ver me dan van stemmen te onthouden.

2-1

Onderhond

• 87594 messages
  • 12843 votes

Ik ken hem als Belg ook niet (wel de series van naam, ook nooit gezien). Het is dat ik wel al iets van Cassavetes gezien dat ik maar niet stem.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ik stem ook niet liever niet als ik niets gezien heb.

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

Ik ook liever niet maar ja. Als het Oshii of Wenders tegen Roeffaer was geweest zouden jullie lijdzaam toezien hoe jullie favoriet er mogelijk uit werd gekegeld?

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Nope.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Pompiedompiedom.

Buiten de moderators durft niemand het aan?

Kondoro

• 11521 messages
  • 2862 votes

Ik ken ze beiden niet.

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Amai veel Belgen hier op MovieMeter, omdat ik vlak bij België en Duitsland woon, zal ik ze steunen, dus:

2-2

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4888 votes

Nog maar net deze week eentje van John Cassavetes gezien n.l. "Opening Night" waar ik met moeite mijn ogen bij kon openhouden. Senne Rouffaer ken ik natuurlijk. Ik wist alleen niet dat hij ook geregisseerd had. Ben echter opgegroeid met "De Kat" en heb op oudere leeftijd wel wat gezien van "Fabian van Fallada" en "Kapitein Zeppos". En in mijn ver geheugen kan ik me nog herinneren dat ik de boeken van "Midas" heb verslonden.

Kortom, een puntje voor die obscure Belg

2-3

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Dat gaat natuurlijk niet.

Toch maar Kapitein Zeppos Aflevering 1 gekeken dan om te 'mogen' stemmen van mezelf. Snap de nostalgische charme wel, maar dan gaat mijn voorkeur toch uit naar A Woman under the Influence (1974) en Faces (1968).

3-3

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

En daar ga ik in mee - heb dezelfde aflevering ook maar eens gekeken. Alsnog wel vermakelijk hoor, meer dan ik verwacht had eerlijk gezegd, en dat dit een hoop nostalgie opwekt snap ik zeker. Maar ook ik kies voor A Woman under the Influence:

4-3

Graaf Machine

• 9792 messages
  • 1412 votes

John Milton wrote:

Dat gaat natuurlijk niet.

Toch maar Kapitein Zeppos Aflevering 1 gekeken dan om te 'mogen' stemmen van mezelf..

3-3

Oh, geweldig dat. Daar wil ik meer van zien, echt waar.

Maar van Cassavetes niks gezien, dus geen stem.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Woland wrote:

En daar ga ik in mee - heb dezelfde aflevering ook maar eens gekeken.

Jullie zijn helden! Dat is nou toewijding.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

eRCee wrote:

(quote)

Jullie zijn helden! Dat is nou toewijding.

Niet dat het kijken van een enkele episode van pakweg een half uur zoveel tijd en inspanning vergt en ook niet zo veelzeggend is voor de rest van de serie of zijn oeuvre. Nu goed zij deden de inspanning nog wel.

Dat nu blijkt dat graaf machine wel iets heeft gezien van Rouffaer en niets van Cassavetes stel ik mij de vraag of Cassavetes niet eerder de obscure is of kennelijk enkel een specifiek publiek aanspreekt.

Ik had nog overwogen voor Rouffaer te stemmen, maar gezien ik de moeite niet wil doen om iets van Cassavetes te kijken en het spel eerlijk wil spelen... Maar zoals ik vooraf zei het is maar een spel.

Op naar de volgende battle dan maar:

Roman Polanski - IMDb

vs

Andrey Zvyagintsev - IMDb

Graaf Machine

• 9792 messages
  • 1412 votes

alexspyforever wrote:

Dat nu blijkt dat graaf machine wel iets heeft gezien van Rouffaer en niets van Cassavetes stel ik mij de vraag of Cassavetes niet eerder de obscure is of kennelijk enkel een specifiek publiek aanspreekt.

John Milton plaatste net een linkje naar een FB-aflevering van Kapitein Zeppos. VOor een film van Cassavetes had ik de tijd niet.

Ik vind ze beide niet obscuur, maar ik zou Cassavetes nog leuk kunnen gaan vinden. Die aflevering van Zeppos vond ik niet tof vanwege de regie in elk geval.

Graaf Machine

• 9792 messages
  • 1412 votes

Loodzwaar. Ik ga toch voor Polanski, wiens regiepalet meer kleuren bevat.

1-0

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Ik vind dit ook een hele moeilijke. Chinatown is geweldig, Rosemary's Baby vond ik verschrikkelijk en Polanski heeft ook alle andere scores tussen de 2 en 4.5 bij mij wel eens aangetikt. Zvyagintsev heb ik er twee van gezien, waarbij Vozvrashchenie echt héél erg goed was, en ik met Izgnanie toch een stuk minder kon. Hmmm, toch maar Zvyagintsev met een gemiddelde van 3.5* vs Polanski met 3.2*:

1-1

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Beide regisseurs hebben voor mij 1 film met 4* als hoogste score. Moeilijk te vergelijken... Polanski heeft nog meer 3,5* films en Rosemary's Baby is echt wel goed.

2-1

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

2-2

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

3-2

"Rosemary's Baby" vond ik opzicht spannend ("Baby Rosemary" uit 1976 vond ik overigens vermakelijker) en "Dance of the Vampires" vond ik als kind zijnde destijds leuk. En bij een filmtitel als "Repulsion" moet ik natuurlijk denken aan de band "Repulsion". Dus mijn stem gaat duidelijk naar Roman Polanski (de naam "Polanski" doet me ook denken aan "Stransky" uit een bepaalde film ).

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Ik moet Rosemary's Baby sowieso een keer gaan herkijken. Het is een film waarvan ik echt verwachtte dat ik 'm wel ging waarderen, maar toen ik 'm jaren terug keek viel het me toen vies tegen.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

alexspyforever wrote:

stel ik mij de vraag of Cassavetes niet eerder de obscure is of kennelijk enkel een specifiek publiek aanspreekt.

Zo heel onbekend is hij niet hoor! Tenminste ik ken hem omdat hij ook speelt als acteur. Hij was Guy Woodhouse de man van Rosemary in Rosemary's Baby Wat nu heel toevallig de volgende battle is!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.