• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.068 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

Oei, een taaie. Toch maar:

2-3

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Bedankt joolstein nu hoef ik die uitleg niet meer te doen waarom wel imdb en geen MM-links.

Nu goed het gaat vrij vlot allemaal. Ik heb niet het gevoel dit constant in het oog te moeten houden.

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

Van Denis Villeneuve de laatste 7 films allemaal gezien. Beste film Enemy (2013) minste film Arrival (2016) Tja...en dat brengt me bij die andere regisseur Vittorio De Sica met meerdere Academy Awards op zijn naam. Van hem heb ik niets gezien en dat zal ook niet zo gauw gaan gebeuren! Te weinig affiniteit met het type-film Tja géén stem ditmaal....

Number23

• 8638 messages
  • 5679 votes

Wow het is even snel gegaan hier!

Ja Villeneuve is toch een van m'n favorieten op dit moment.

2-4

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

Villeneuve heeft het overwicht qua geziene films. En ook al vond ik "Umberto D." een aandoenlijke en mooi gestileerde film, zorgen films zoals "Prisoners", "Incendies" en "Polytechnique" toch wel voor de doorslag.

Kortom :

2-5

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik zal de volgende dan maar plaatsen. Straks ook eens de winnaars noteren.

Nuri Bilge Ceylan - IMDb

vs

Andrei Tarkovsky - IMDb

tot 5, 1 verschil

Zijn er trouwens mensen naar wie ik het overzicht moet sturen, dan hoeven jullie niet steeds terug te gaan naar het overzicht hetgeen het plaatsen van een battle gemakkelijker maakt.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

1-0

Number23

• 8638 messages
  • 5679 votes

alexspyforever wrote:

Ik zal de volgende dan maar plaatsen. Straks ook eens de winnaars noteren.

Nuri Bilge Ceylan - IMDb

vs

Andrei Tarkovsky - IMDb

tot 5, 1 verschil

Zijn er trouwens mensen naar wie ik het overzicht moet sturen, dan hoeven jullie niet steeds terug te gaan naar het overzicht hetgeen het plaatsen van een battle gemakkelijker maakt.

Ja ik wil dat overzicht wel, lijkt me erg handig.

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2625 votes

1-1

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

1-2

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

1-3

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

1-4 toch maar.

• 31148 messages
  • 5448 votes

Een overtuigde 1-0

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Paolo Sorrentino: 05 gezien, 1 persoonlijke favoriet, 3.50* gemiddeld

Peter Jackson: 15 gezien, 1 persoonlijke favoriet, 2.23* gemiddeld

2-0

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

Sorrentino twee gezien, twee onvoldoendes.

Jackson, ik geeft niets om LOTR maar Braindead en Lovely Bones vind ik goed.

2-1

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

Paolo Sorrentino - IMDb vs Peter Jackson

Nog een Italiaanse regisseur (zie opmerking bij de vorige) ditmaal Paolo Sorrentino. Maar omwille van Rachel Weisz wel de film Youth (2015) 3,5* gezien en dat was dus nog best een leuk filmpje ook! Maar...op de twee eerste films en zijn laatste (met The Beatles heb ik niet veel) na heb ik nagenoeg alles gezien van Peter Jackson. King Kong (2005) was een tegenvaller maar flink genoten van LotR, The Lovely Bones (2009) en They Shall Not Grow Old (2018) maar vooral Braindead (1992) blijft een all-time favoriet! Tja de keuze valt duidelijk op Jackson!

2-2

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Zou toch zeker een keertje Le Conseguenze dell'Amore meepikken joolstein. Apart filmpje, erg stijlvol.

Flavio

• 4896 messages
  • 5228 votes

3-2

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Je kijkt geen Pandora's Box maar hebt tijd voor 3 Russ Meyers, Woland?

Schuld van alexspy zeker met zijn trashchallenge

Ter uwer informatie de trashchallenge was heel leuk om te doen. Misschien organiseer ik er dit jaar nog wel eens eentje

Ik moet toch ergens iets vinden waar Theunissen het einddoel kan bereiken

joolstein

• 10831 messages
  • 8917 votes

Onderhond wrote:

Zou toch zeker een keertje Le Conseguenze dell'Amore meepikken joolstein. Apart filmpje, erg stijlvol.

Ja, ik zat net even te kijken wat ie nog meer had gedaan en het zag er toch wel enigszins interessant uit. Zijn films zijn niet direct iets waar ikzelf tegen aan was gelopen. Dus die tip ga ik zeker op de wachtlijst zetten!

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

4-2

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

eRCee wrote:

Ik reageer gewoon door op jou, dat is geen boosheid of kritiek richting jou. Ik heb in het hele topic alleen maar MM links geplaatst en niet op links van andere geklikt. Maar als we battelen is het handig om even je stemtabellen erbij te pakken.

Dus de vraag staat uit bij alexspyforever.

Denk dat het voor jou ondertussen wel duidelijk is waarom er niet voor MM-links is gekozen maar wel voor imdb, hetgeen ik zoals gezegd al bij aanvang van het project al had aangegeven. Je kan natuurlijk vragen dat het beheer wat meer vaart zet achter het in orde brengen van links naar alle regisseurs (zoals die van Jean Rollin toch geen kleine jongen), maar dat kan ook contraproductief werken. Voorlopig zullen we het met deze tussenoplossing moeten doen. Volgens mij is het opzoeken van een regisseur hier op MM (als die er in staat) snel gebeurt en het verloopt hier nu ook niet aan een duizelingwekkende snelheid.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Film Pegasus wrote:

Een overtuigde 1-0

Ik zou willen kunnen stemmen bij de battle François Ozon tegen William Castle. Aangezien Ozon een nominatie van jou is, welke film (s) zou je aanbevelen?

Number23

• 8638 messages
  • 5679 votes

4-3

Wordt spannend voor ons Peter

• 31148 messages
  • 5448 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik zou willen kunnen stemmen bij de battle François Ozon tegen William Castle. Aangezien Ozon een nominatie van jou is, welke film (s) zou je aanbevelen?

Swimming Pool en Frantz zijn de beste films wat mij betreft om hem te leren kennen. Ik hou ook wel van Grâce à Dieu, maar dat draagt iets minder de stempel van de regisseur. Maar ook een aanrader.

Flavio

• 4896 messages
  • 5228 votes

Hmm, ik vond juist Les Amants Criminels de beste van Ozon. Frantz is een remake van een betere Lubitsch-film.

Swimming Pool heb ik nog niet gezien.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Denk dat ik dan voor Swimming Pool ga, spreekt mij het meeste aan. Of ik hem nu nog op tijd gezien ga krijgen is iets anders

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

wordt wel erg moeilijk zo. Deze KO gaat toch niet om Ozon? Of mis ik wat berichten?

Number23

• 8638 messages
  • 5679 votes

Graaf Machine wrote:

wordt wel erg moeilijk zo. Deze KO gaat toch niet om Ozon? Of mis ik wat berichten?

Sorrentino vs Jackson is nog bezig, tussendoor wat gezellig geklets van liefhebbers zo te zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.