• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.024 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

mikey wrote:

sorry Onderhond ik ga even voorkruipen, want ik ga op reis.

John Landis

National Lampoon's Animal House (1978) 5

An American Werewolf in London (1981) 4.5

(afbeelding)

The Kentucky Fried Movie (1977) 4.5 ^

The Blues Brothers (1980) 4.5

Into the Night (1985) 4

Joe Dante

(afbeelding)

Piranha (1978) 4.5 ^

(afbeelding)

Gremlins (1984) 4.5 ^

The Howling (1981) 4.5

The 'Burbs (1989) 4

Gremlins 2: The New Batch (1990) 4

Fijne reis (dat is wel toegestaan dan?). Ik neem aan dat dit nu echt je laatste registraties zijn, aangezien het de 2 vorige keren je laatste nominatie was

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

yes op alle vragen

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Film Pegasus wrote:

alexspyforever het moet zeker niet te snel gaan, maar om de wachttijden te vermijden kunnen de mensen die nog willen nomineren dat doen als het hun uitkomt. Het zijn nu toch de laatste nominaties veronderstel ik? Dan worden de wachttijden wat korter en zijn we mooi rond tegen kerstmis. Ik laat het aan jou over als organisator.

Is op zich een goed idee maar als we natuurlijk 2 tegelijkertijd dezelfde als de andere gaan nomineren dan heeft 1 dat werk voor niets gedaan.

Wat ik wel ga doen is de wachttijd wat korter aken. als ik zie dat na een halve dag nog steeds niks is de volgende taggen.

Bij deze SmackItUp jij mag er 2 nomineren nu.

Herinnering aan Onderhond 2 regisseurs aub.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Number23 wrote:

Lucifer Valentine: Ja wat moet ik hier nou over zeggen, je lijkt er zelf niet eens zo'n fan van te zijn gezien je beoordelingen

Hell is Human: My First Red Film by Lucifer Valentine

Misschien verduidelijken onderstaande afbeeldingen (die zijn opzicht nog mild) mijn beoordelingen. Desondanks heeft hij indruk op mij gemaakt dat ik hem hier genomineerd heb. Het is gewoon één en al compleet gestoorde smerigheid wat je te zien krijgt in zijn films.

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2011/10/Horrornews.net-Extremes-interview-with_Lucifer_Valentine_clip_image006.jpg

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2011/10/Horrornews.net-Extremes-interview-with_Lucifer_Valentine_clip_image008.jpg

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2011/10/Horrornews.net-Extremes-interview-with_Lucifer_Valentine_clip_image010.jpg

https://horrornews.net/wp-content/uploads/2011/10/luc-1.jpg

Onderhond

• 87594 messages
  • 12840 votes

Excuus voor de vertraging, druk dagje gehad. Volgende twee:

1. Sogo/Gakuryu Ishii. We hebben Shinya Tsukamoto al gehad, maar die heeft natuurlijk best wat te danken aan Ishii. Die maakte enkele geweldige punk films, maar vond dat hij iets teveel getypecast werd, waarna hij z'n naam veranderde van Sogo naar Gakurya. Hij liet de (cyber)punk niet geheel in de steek, maar wisselde daarna lot af met andere genres en deed dat meer dan naar behoren. Een Ishii film is altijd iets aparts, bijna eender wat hij aanraakt is de moeite.

http://www.tasteofcinema.com/wp-content/uploads/2014/01/Electric-Dragon-80000V.jpg

Belangrijkste/beste titels:

1/ Mirrored Mind

2/ Electric Dragon 80.000v

3/ Dead End Run

4/ Bitter Honey

5/ Burst City

2. Koji Morimoto. Niet zo héél bekend, maar dat komt vooral omdat hij zelden echte langspeelfilms maakt. Als (mede?)oprichter van Studio 4°C is hij vooral bekend van z'n korter werk, dat vaak in de 4°C ombinussen gefeatured wordt. En dan zijn steeds stuk voor stuk geniale kortfilmpjes. De kwaliteit van de animatie, de geweldige tekenstijl én geniale soundtracks (hij is ook DJ) zorgen ervoor dat elke nieuwe Morimoto de lat weer een beetje hoger legt voor de rest.

https://www.onderhond.com/thumbs/img/articles/1200xauto/genius-party-beyond-1.jpg

Beste/belangrijkste films:

1/ Genius Party Beyond

2/ Noiseman Sound Insect

3/ Animatrix

4/ Memories

5/ Sound & Fury

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2623 votes

Ik ga ditmaal voor Mike Flanagan.

Een van de sterkhouders binnen het horrorgenre die telkens met een origineel filmpje op de proppen komt. Doctor Sleep, Oculus en Before I Wake zijn stuk voor stuk pareltjes en met niets te vergelijken

Mijn tweede nominatie is Nicolas Winding Refn. Een man die visueel altijd iets extra's in huis heeft. Niet altijd even succesvol (Only God Forgives) maar immer interessant. Favorietjes zijn The Neon Demon, Bronson en Drive.

eRCee mag.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

SmackItUp wrote:

Ik ga ditmaal voor Mike Flanagan.

Een van de sterkhouders binnen het horrorgenre die telkens met een origineel filmpje op de proppen komt. Doctor Sleep, Oculus en Before I Wake zijn stuk voor stuk pareltjes en met niets te vergelijken

Mijn tweede nominatie is Nicolas Winding Refn. Een man die visueel altijd iets extra's in huis heeft. Niet altijd even succesvol (Only God Forgives) maar immer interessant. Favorietjes zijn The Neon Demon, Bronson en Drive.

eRCee mag.

Flanagan stond ook nog op mijn reservelijst. Mijn favoriet is Oculus en Ouija op 2.

2 regisseurs mag je ook nomineren eRCee.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

De laatste twee dus? Dan vallen bij deze Andrea Arnold, Bernardo Bertolucci, Fritz Lang en Emir Kusturica buiten de boot.

Ik moet namelijk als eerste gaan voor de man die één van de beste Europese films ooit maakte, en nog een heel fijn oeuvre daar buiten: Jean-Pierre Jeunet.

De Europese Wes Anderson eigenlijk, maar slaagt er soms beter in om emotie op te roepen, met name in zijn meesterwerk maar ook in andere titels hieronder. Qua visuele pracht, aankleding en details is het altijd top-notch en onderscheidend. Merkwaardig dat hij nog niet genoemd was. Zes films van gezien.

Beste films:

- Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

- Un Long Dimanche de Fiançailles

Ook goed:

- Micmacs à Tire-larigot

- The Young and Prodigious T.S. Spivet

- Delicatessen

En dan mijn tweede naam, dat is Aki Kaurismäki, om toch het Slavische gehalte nog wat op te krikken.

Droogkomisch maar met meededogen en de laatste jaren ook met een ijzersterke maatschappelijke inbedding, dat is het werk van deze Fin. Visueel is het herkenbaar en soms, zoals in Le Havre, speelt dit een duidelijke rol in de thematiek. Net als bij Jeunet heb ik er nog nooit een slechte film van gezien (de teller staat op 6).

Beste films:

- Le Havre

- Toivon Tuolla Puolen

- Kauas Pilvet Karkaavat

Ook goed:

- Mies Vailla Menneisyyttä

Dan toch maar weer remorz? Twee regisseurs noemen.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

eRCee wrote:

En dan mijn tweede naam, dat is Aki Kaurismäki, om toch het Slavische gehalte nog wat op te krikken.

Dat zeg je vast niet zomaar, maar Finnen zijn geen Slavisch volk voor zover ik weet?

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

eRCee in principe niet de laatste 2. Ik heb in mijn nominatie aangegeven dat we na deze ronde gaan bekijken hoeveel regisseurs eenieder nog zou kunnen nomineren waarna jullie een lijstje via pm doorsturen naar mij of Shaky. Op die manier kan elke naam of toch zo goed als elke naam die jullie er nog in willen er ook in komen. Komt allemaal goed.

remorz heeft al 2 keer zijn kans verkeken, beurt is aan Dievegge, 2 regisseurs graag.

Shaky

• 3736 messages
  • 13045 votes

Gakuryû Ishii: niets van gezien

Koji Morimoto: niets van gezien

Mike Flanagan: 6 films van gezien en daarnaast zijn series. Leuke, degelijke, maar ook brave horror. Ik ga echter niet klagen bij zijn films, ben allang blij met degelijke horror. Hij kampt wel met het Rob Zombie-syndroom door constant maar zijn eigen vrouw de hoofdrol toe te schuiven. Scheelt dat zijn vrouw wat beter kan acteren dan mevrouw Moon.

Nicolas Winding Refn: 6 films van gezien. 5 daarvan vond ik echt goed. Stond ook op mijn lijstje om te nomineren.

Jean-Pierre Jeunet: 2 films van gezien, vond ze allebei redelijk.

Aki Kaurismäki: niets van gezien

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2623 votes

eRCee wrote:

De laatste twee dus? Dan vallen bij deze Andrea Arnold, Bernardo Bertolucci, Fritz Lang en Emir Kusturica buiten de boot.

Ik moet namelijk als eerste gaan voor de man die één van de beste Europese films ooit maakte, en nog een heel fijn oeuvre daar buiten: Jean-Pierre Jeunet.

De Europese Wes Anderson eigenlijk, maar slaagt er soms beter in om emotie op te roepen, met name in zijn meesterwerk maar ook in andere titels hieronder. Qua visuele pracht, aankleding en details is het altijd top-notch en onderscheidend. Merkwaardig dat hij nog niet genoemd was. Zes films van gezien.

Beste films:

- Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

- Un Long Dimanche de Fiançailles

Ook goed:

- Micmacs à Tire-larigot

- The Young and Prodigious T.S. Spivet

- Delicatessen

Droogkomisch maar met meededogen en de laatste jaren ook met een ijzersterke maatschappelijke inbedding, dat is het werk van deze Fin. Visueel is het herkenbaar en soms, zoals in Le Havre, speelt dit een duidelijke rol in de thematiek. Net als bij Jeunet heb ik er nog nooit een slechte film van gezien (de teller staat op 6).

Beste films:

- Le Havre

- Toivon Tuolla Puolen

- Kauas Pilvet Karkaavat

Ook goed:

- Mies Vailla Menneisyyttä

Dan toch maar weer remorz? Twee regisseurs noemen.

2 sterke nominaties wat mij betreft. Zeker Jeunet die toch echt wel naam heeft gemaakt.

SmackItUp

• 3502 messages
  • 2623 votes

Shaky wrote:

Mike Flanagan: Hij kampt wel met het Rob Zombie-syndroom door constant maar zijn eigen vrouw de hoofdrol toe te schuiven. Scheelt dat zijn vrouw wat beter kan acteren dan mevrouw Moon.

Precies dit

Dievegge

• 3170 messages
  • 8193 votes

Enkele zeer grote namen zijn nog niet genomineerd, maar met die extra PM-ronde komt dat nog wel goed. Ik volg gewoon m'n eigen lijstje. Zo kom ik uit bij m'n favoriete Duitse en Aziatische regisseur.

Bij de West-Duitse heropleving in de jaren '70 was Rainer Werner Fassbinder een sleutelfiguur. Z'n wortels lagen in het experimentele theater van de jaren '60. Politiek schopte hij tegen heilige huisjes aan. Controversiële thema’s als homoseksualiteit en interraciale relaties schuwde hij niet. Hij was kritisch over de Duitse geschiedenis vóór en na de Tweede Wereldoorlog. Typerend waren shots doorheen traliewerk, en kleuren met een symbolische betekenis. Terugkerende acteurs waren o.a. Hanna Schygulla en Gottfried John. Als gevolg van z'n tomeloze levensstijl overleed Fassbinder op z'n zevenendertigste aan een overdosis.

1. Die Ehe der Maria Braun 5,0*

2. Berlin Alexanderplatz (miniserie)

3. Angst essen Seele auf 4,5*

4. Faustrecht der Freiheit

5. Die bitteren Tränen der Petra von Kant 4,0*

6. Lola

Zhang Yimou brak door met historische drama's die de tradities en veranderende verhoudingen op het Chinese platteland lieten zien. Later ging hij een andere toer op met actiefilms met een historische component en een grote dosis fantasie. Z'n gestileerde actiescènes moeten het niet hebben van bruut geweld, maar van een verfijnde choreografie. Vaak is er één kleur die de film domineert. Hij legde mooie beelden vast van wijn, textiel, graanvelden en sneeuwlandschappen. Glansrollen waren er voor Gong Li en Zhang Ziyi.

1. Raise the Red Lantern 5,0*

2. The Road Home 4,5*

3. Red Sorghum

4. House of Flying Daggers 4,0*

5. Not One Less

6. Ju Dou 3,5*

Benieuwd welke twee pakjes Film Pegasus onder de kerstboom zal leggen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Shaky doet me er aan denken dat Rob Zombie nog niet is genomineerd. Had joolstein of een andere fan meegedaan was dat anders geweest denk ik. Nu voor mij hoeft die er niet in. Het is meestal de aanwezigheid van vrouwlief die de films voor mij een beproeving maken om uit te zitten. Stuart Gordon castte ook wel vaker zijn vrouw, maar die kon wel goed acteren. Perfecte rol van boze stiefmoeder in Dolls!

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Dievegge wrote:

Benieuwd welke twee pakjes Film Pegasus onder de kerstboom zal leggen.

Het wordt een Feliz Navidad.

Mijn eerste nominatie gaat naar Alfonso Cuarón. Die de mooiste Harry Potter film heeft gemaakt uit heel de franchise en met Roma een zeldzaam voorbeeld gaf dat Netflix meer is dan enkel een streamingdienst met een topfilm. En met oa films als Children of Men en Y u mama tambien enkele titels die gewoon beter worden met de jaren.

01. Children of Men

02. Gravity

03. Roma

04. HarryPotter and the Prisoner of Azkaban

05. Y tu mama tambien

Een tweede nominatie gaat naar Paolo Sorrentino die een zeer eigen mooie en boeiende stijl heeft. De titels alleen al vatten het mooi samen: The consequences of love of The Great Beauty. En films als The hand of god, One man up, This must be the place en il divo staan bij mij op het kijklijstje.

01. Le conseguenze dell'amore / The consequences of love

02. La grande bellezza / The great beauty

03. Youth

En nu ho ho ho naar Graaf Machine.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Flavio wrote:

Dat zeg je vast niet zomaar, maar Finnen zijn geen Slavisch volk voor zover ik weet?

Nee inderdaad, ik dacht dat het een Slavische taal was maar dat klopt ook niet. Het is een heel bijzondere taal, verwant aan het Hongaars, die buiten de grote taalgroepen valt. Interessante materie: Fins - Wikipedia.

Was Sorrentino niet al aan bod gekomen? Edit: nee, ik kan hem niet terugvinden.

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Koji Morimoto: nooit van gehoord en niet echt haast met dingen ontdekken.

Gakuryu Oshii: hier staan wel enkele interessante titels tussen. Ik zie ook een paar keer Tadanobu Asano staan en die is meestal de moeite waard, dus dit komt wel goed denk.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

https://pbs.twimg.com/media/E-cE2k2XsAUKlhH?format=jpg&name=medium

Mijn eerste van deze ronde is weer eens een Nederlander.

Paul Verhoeven had, voor hij aan de weg ging timmeren in Hollywood, al een Nederlandse carrière achter de rug waar weinig landgenoten aan kunnen tippen, met Nederclassics als Turks Fruit en Soldaat van Oranje als hoogtepunten.

Ook in Amerika heeft Verhoeven enkele toppers gemaakt, waarbij ik vooral RoboCop en Starship Troopers goed kan waarderen. Basic Instinct is waarschijnlijk de film waarmee hij het meeste internationale lof heeft geoogst, maar die film heb ik dan weer nooit gezien.

Na zijn terugkeer in Europa heeft hij nog enkele goede films gemaakt.

Verhoeven focust zich voornamelijk op de rauwe kant van de menselijke natuur, en op de dierlijke drijfveren van het menselijk gedrag, hetgeen nogal eens tot uiting komt in geweld en seks.

Jammer dat hij zijn gewilde film over het leven van Jezus van Nazareth nooit heeft kunnen maken. Ik zie dat er ook niet meer van komen.

https://pics.filmaffinity.com/The_Lovers_on_the_Bridge-238553989-large.jpg

Mijn volgende nominatie is voor een regisseur die gedurende enkele decennia maar een klein oeuvre heeft gemaakt, en waarvan ik zelf maar twee films heb gezien, maar waarvan er één in mijn top 10 staat, en de ander mijn nummer 1 van dit jaar is. Het gaat om de films Les Amants du Pont-Neuf en Annette van Leos Carax .

Twee films is wel weinig, en de tweede heb ik helaas pas één keer kunnen zien voor de bioscopen weer sloten, maar beide films hebben mij domweg betoverd. Prachtige beelden, prachtige muziek en geweldig vermaak.

Hier laat ik het maar bij, de eer is weer aan starbright boy

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ga Collins ook vragen om zijn 2 regisseurs te nomineren, aangezien starbright vorige keer niet heeft genomineerd.

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

Louis Malle

https://tse1.mm.bing.net/th?id=OIP.zPvvpoLmZ6YoAVj2wVwzDgHaE0&pid=Api

Karakteristiek voor Malle is dat zijn films zijn gekruid met een zekere onrust. Veel voorkomende thema's daarbij: eenzaamheid, zelfmoord, zich gevangen voelen in een maatschappelijke positie, zich gebonden voelen aan een sociale herkomst, onechtheid van mensen en ervaringen van jeugdigen in een wereld bevolkt en geregeerd door volwassenen. Op de achtergrond vaak een politiek geladen onderwerp (facisme, studentenoproer). De personages in zijn film zijn vaak gevangenen in een web bepaald door het (nood)lot. Gewoon een veelzijdige en interessante filmmaker.

De favorieten:

My Dinner with Andre (1981)

Atlantic City (1980)

Zazie dans le métro (1960)

Milou en mai (1990)

William Friedkin

https://tse2.mm.bing.net/th?id=OIP.BtM0i6TGpyxEXxgO2ckoEAHaFr&pid=Api

"William Friedkin states in the 2003 documentary A Decade Under the Influence that cynicism was a ubiquitous attitude in the country during the 1970s, so the studios were receptive to it, which made "filmmakers and the studio heads be in sync" and added that artistic content was never questioned, only the costs" .

De favorieten:

The Exorcist (1973)

The French Connection (1971)

To Live and Die in L.A. (1985)

Cruising (1980)

Sorcerer (1977)

De beurt is aan ikkegoemikke met twee nominaties.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Collins wrote:

Louis Malle

(afbeelding)

Karakteristiek voor Malle is dat zijn films zijn gekruid met een zekere onrust. Veel voorkomende thema's daarbij: eenzaamheid, zelfmoord, zich gevangen voelen in een maatschappelijke positie, zich gebonden voelen aan een sociale herkomst, onechtheid van mensen en ervaringen van jeugdigen in een wereld bevolkt en geregeerd door volwassenen. Op de achtergrond vaak een politiek geladen onderwerp (facisme, studentenoproer). De personages in zijn film zijn vaak gevangenen in een web bepaald door het (nood)lot. Gewoon een veelzijdige en interessante filmmaker.

De favorieten:

My Dinner with Andre (1981)

Atlantic City (1980)

Zazie dans le métro (1960)

Milou en mai (1990)

William Friedkin

(afbeelding)

"William Friedkin states in the 2003 documentary A Decade Under the Influence that cynicism was a ubiquitous attitude in the country during the 1970s, so the studios were receptive to it, which made "filmmakers and the studio heads be in sync" and added that artistic content was never questioned, only the costs" .

De favorieten:

The Exorcist (1973)

The French Connection (1971)

To Live and Die in L.A. (1985)

Cruising (1980)

Sorcerer (1977)

De beurt is aan ikkegoemikke met twee nominaties.

Alleen maar omwille van The Exorcist verdient Friedkin een plaats naar mijn mening.

Shaky

• 3736 messages
  • 13045 votes

Rainer Werner Fassbinder: niets van gezien

Yimou Zhang: niets van gezien

Alfonso Cuarón: 3 films van gezien waarvan ik Gravity de fijnste vond.

Paolo Sorrentino: nee, helemaal niets voor mij. Vind het nooit leuk om dit te moeten typen over iets / iemand die door iemand anders genomineerd is, want dan ligt die persoon of diens werk nauw aan het hart van iemand, maar ik heb hier 2 films van gezien, vond ze allebei vreselijk.

Paul Verhoeven: 13 films van gezien, met wisselend succes. Hoger dan 3,5* kwam ik tot nu toe niet voor zijn films, maar er zitten wel een paar fijne tussen.

Leos Carax: alleen Holy Motors gezien, dat was een positieve kijkervaring.

Louis Malle: 2 films van gezien die me allebei een beetje tegenvielen. 2x voldoende, dat wel, maar had er meer van verwacht.

William Friedkin: Stond op mijn lijstje klaar om als volgende genoemd te worden. 10 films van gezien. The Exorcist was één van de eerste horrorfilms die ik als klein menneke zag, wakkerde mijn liefde voor het genre aan.

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4886 votes

De laatste 2 regisseurs. Niet diegenen waar ik de meeste films van heb gezien, maar wiens ratings bij mij wel enorm hoog lagen. Die wat bij mij op de eerste plaats lag, werd net voor mijn neus weggekaapt.

Dus op de tweede plaats stond James Cameron

De man slaagde erin om 2 films te regisseren die bij mij het maximum van de sterren haalden. En de andere 3 films van hem haalden respectievelijk 2 X 4* en 1 X 3.5*. Mijn topfavorieten van Cameron zijn dan ook "Aliens" en "Terminator 2: Judgement Day". Ik denk ook dat deze films het record "Het meest gekeken films" op hun kerstsokken halen. In de VHS-tijden heb ik deze dan ook zoveel keren gezien dat de magneetband er grijsachtig uitzag op het laatst.

https://live.staticflickr.com/108/290601123_61e12d9405_b.jpg

Van de tweede, die ik als laatste nomineer, heb ik nog maar twee films gezien. Maar beiden kregen van mij een hoge quotering. Het is Giuseppe Tornatore die me wist te boeien en te beroeren met zijn films "La leggenda del pianista sull'oceano" en "Nuovo Cinema Paradiso".

https://i.pinimg.com/originals/bf/56/9a/bf569a70586cfed20911fde241dbc004.jpg

Voila, mijn nominaties zitten erop. Nu is Flavio aan de beurt met zijn dubbele nominatie.

En laat me dan nog van de gelegenheid gebruik maken om iedereen een Vrolijke kerst te wensen

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Ik kies voor Jean-Pierre Melville, die in het verzet de naam van zijn favoriete schrijver aannam. Weet ik ook pas sinds kort, ik dacht altijd dat het gewoon toevallige naamgenoten waren.

Hoe dan ook, hij maakte knappe films, thrillers vooral, in een droog-realistische stijl, en vaak met Lino Ventura of Alain Delon in de hoofdrol.

Mijn top 3:

1. l'Armée des Ombres

2. Le Deuxieme Souffle

3. Le Samourai

Mijn laatste nominatie is Bela Tarr. Een regisseur die ik bijna in een adem noem met zijn vaste componist Mihaly Vig, want ik ken weinig films waarbij muziek en beeld zo'n perfecte symbiose vormen als Satantango. Melancholie in optima forma.

Mijn top 3:

1. Satantango

2. Werckmeister Harmoniak

3. Karzohat

Jij mag Shaky

Shaky

• 3736 messages
  • 13045 votes

Even snel posten tussen alle familiebezoekjes door. Ik ga deze keer voor twee mannen van wiens werk ik persoonlijk enorm geniet. Geen wereldse cinema of iets dergelijks, geen Oscar-materiaal of arthouse; maar puur persoonlijke favorieten. Als kerstcadeautje voor mezelf:

Norman Taurog

https://www.thefamouspeople.com/profiles/images/norman-taurog-1.jpg

Dean Martin EN Elvis Presley?? Yes please! De films van deze regisseur heb ik zó vaak gezien dat ze thuis echt he-le-maal gek van mij werden. Volgens mij kan ik Pardners van begin tot eind meepraten. Dit is ultiem jeugdsentiment voor mij, maar daarmee doe ik het werk tekort. Ik vind het ook gewoon heerlijke films.

Pardners (1956)

G.I. Blues (1960)

Living It Up (1954)

-----------------------

Brian Yuzna

https://images.moviemeter.nl/tmdb/t/p/w300//uu4cdH7rBYa9GMCor4qz6cWABka.jpg

Stuart Gordon kwam al voorbij, maar zijn goede vriend wil ik niet weglaten uit dit spel.

Society (1989)

The Dentist (1996)

Faust: Love of the Damned (2001)

Zo, nu moet ik me weer in het Kerst-gedoe gaan storten, dus Number23 mag ons weer verblijden met 2 keuzes. Fijne feestdagen allemaal!

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Yuzna is ook een held

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Theunissen

Onderhond

SmackItUp

eRCee

Dievegge

Film Pegasus

Graaf Machine

starbright boy

Collins

ikkegoemikke

Flavio

Shaky

Number23

Nummer23 is wellicht nog aan het recupereren van de zware kerstfeestjes, uiteindelijk maakt het niet meer zoveel uit of hij die 2 regisseurs nu of bij de pm fase gaat doorgeven.

Momenteel staan we op 124, dat is nog ruimte voor 68 regisseurs om tot 192 te gaan en een finale met 3 te hebben.

Dat komt neer op nog een 5 à 6 regisseurs per user.

Vraag die ik nu aan jullie allen stel, hoeveel regisseurs hebben jullie nog op jullie lijstje of in jullie hoofd die jullie er nog in kunnen zetten? Uiteraard gaan er overlappingen zijn, maar dat laten we nu buiten beschouwing.

Ikzelf heb er nog een 6-tal die ik er nog graag bij wil.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik kan er nog wel 10 noemen.

Maar op zich is het ook wel leuk om met een wat kleinere lijst te werken, dat geeft het een iets persoonlijker karakter. Mij maakt het niet uit.

Shaky

• 3736 messages
  • 13045 votes

Nog 9 op mn shortlist.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.