• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.151 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

3-5

Shaky

• 3736 messages
  • 13046 votes

4-5

remorz

• 2497 messages
  • 2739 votes

4-6

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

4-7

(Twee films van Raimi gezien maar eigenlijk nooit van hem als regisseur gehoord, zegt al genoeg.)

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ben benieuwd of de nationale en internationale media nog zullen reageren op de sensationele zege van Kalatozov op Scorsese. Man man man, ben er nog van aan het bijkomen.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

eRCee wrote:

Ben benieuwd of de nationale en internationale media nog zullen reageren op de sensationele zege van Kalatozov op Scorsese. Man man man, ben er nog van aan het bijkomen.

Er staat al een ingezonden brief in de NYT, waaruit walging spreekt over de zege van de Rus.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Naast Stalin en Lenin, komt er nu ook een standbeeld van Kalatozov in Moskou.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik ben in Moskou geweest, maar ze hebben vooral standbeelden van schrijvers. Poesjkin, Gorki, Dostojevski. De Russische literatuur hoort dan ook tot de absolute top, kan ik je van harte aanraden.

(Daaruit volgend is hun filmkunst natuurlijk ook uitstekend te noemen, met de Russische montagefilm uit de jaren 20 (Eisenstein, Vertov e.a.), dan de Sovjetkunst (Kalatozov), dan de arthouse-top met Tarkovsky en tegenwoordig heb je dan de slow-cinema van Sokurov. Allemaal niks met Poetin te maken.)

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Danny Boyle is een flinke outsider aan het worden zo

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

eRCee wrote:

Ik ben in Moskou geweest, maar ze hebben vooral standbeelden van schrijvers. Poesjkin, Gorki, Dostojevski. De Russische literatuur hoort dan ook tot de absolute top, kan ik je van harte aanraden.

Staan er ook standbeelden van Repin, Malevich en Kandinsky?

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

1-0 voor Coen, overigens.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

eRCee wrote:

Ga je niet schermen met termen als essentieel deze keer?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Essentieel? Dat zijn alleen beroepen. Blijkbaar mag je wel horror verdedigen maar niet andere vormen van film.

2-0

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Graaf Machine wrote:

Staan er ook standbeelden van Repin, Malevich en Kandinsky?

Heb ik niet gezien, maar ook minder op gelet. De helft van de standbeelden in Petersburg en Moskou is volgens mij Poesjkin. Al de rest is klein bier. In de Hermitage zal vast van alles hangen van de door jou genoemden.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)
Er staat al een ingezonden brief in de NYT, waaruit walging spreekt over de zege van de Rus.

Hm denk dat ik in geval van finale of winst van Kalazotov mij toch moet gaan indekken als organisator. Ofwel moet ik de afhandeling van de volgende rondes overlaten aan de filmliefhebbers/cinefielen...

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

eRCee wrote:

Essentieel? Dat zijn alleen beroepen. Blijkbaar mag je wel horror verdedigen maar niet andere vormen van film.

2-0

Oh denk je dat ik jouw berichtjes van essentiële regisseurs ben vergeten? Maar dat je snel van mening kan veranderen of gaat zeggen zo bedoelde ik het niet of verkeerd begrepen, zijn we ondertussen wel gewoon van jou. Nu goed, ik stoor me er verder niet meer aan.

2-1

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

alexspyforever wrote:

Hm denk dat ik in geval van finale of winst van Kalazotov mij toch moet gaan indekken

Je doet het erom hè?

Kalatozov is de naam.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Graaf Machine wrote:

(quote)

Je doet het erom hè?

Kalatozov is de naam.

Ja ik wou nog de Rus schrijven maar dat zouden ze dan ook weer verkeerd kunnen oppakken

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

alexspyforever wrote:

Oh denk je dat ik jouw berichtjes van essentiële regisseurs ben vergeten? Maar dat je snel van mening kan veranderen of gaat zeggen zo bedoelde ik het niet of verkeerd begrepen, zijn we ondertussen wel gewoon van jou. Nu goed, ik stoor me er verder niet meer aan.

Ik stoor me er wel aan. Ik vind het zelfs bijzonder min hoe jij je opstelt hier in dit topic. Ik weet niet op welk bericht van essentiele regisseurs je doelt. Ik weet wel dat ik een Belgische nominatie van jou in de eerste ronde 'obscuur' heb genoemd en dat dit bij jou heel slecht viel. Hier heb ik daarom later via PM mijn excuses voor aangeboden. Nooit reactie op gehad.

Dringend verzoek om eens op te houden met dit kinderachtige gedrag en de persoonlijke aanvallen steeds.

Flavio

• 4893 messages
  • 5225 votes

Kalatozov door, goed zeg. Beetje spijtig dat hij zo’n splijtzwam is maar dan vooral bij mensen die nog nooit iets van hem gezien hebben.

Anyway Coen - Scott 3-1

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

eRCee wrote:

(quote)

Ik stoor me er wel aan. Ik vind het zelfs bijzonder min hoe jij je opstelt hier in dit topic. Ik weet niet op welk bericht van essentiele regisseurs je doelt. Ik weet wel dat ik een Belgische nominatie van jou in de eerste ronde 'obscuur' heb genoemd en dat dit bij jou heel slecht viel. Hier heb ik daarom later via PM mijn excuses voor aangeboden. Nooit reactie op gehad.

Dringend verzoek om eens op te houden met dit kinderachtige gedrag en de persoonlijke aanvallen steeds.

Ik heb er niet op gereageerd omdat ik er ook geen geloof hechtte aan die belofte die je maakte en dat is nadien ook gebleken. Ik ben al lang over dat obscure Belg gedoe. Jij moet je ook niet zo snel persoonlijk aangevallen voelen. Als je zelf zegt neem mijn opmerkingen niet al te serieus, moet je er ook maar tegen kunnen dat je af en toe eens een scherpe reactie terug krijgt. Dat jij niet van horror houdt en ik wel dat is wel duidelijk maar ik ga geen kruistocht beginnen tegen diegene die tegen horror stemmen. In elk geval excuses en ik onthou mij verder van enig commentaar op jouw berichten.

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Er is een verschil tussen opmerkingen maken over films, landen of genres, en opmerkingen over/tegen personen hier. Ik doe alleen dat eerste. En inderdaad, ik nam me voor om minder te zeiken/klagen in dit topic en volgens mij was daar ook helemaal geen sprake van toen ik een informatieve opmerking plaatste over wat voor standbeelden er in Moskou staan.

Graaf Machine

• 9791 messages
  • 1412 votes

Jongens, kan dit dan ook weer gewoon via PM? Er is iets gebeurd tussen jullie. Jammer, maar zo is het leven. Dingen gebeuren. Kusje erop en verder. In elk geval in het openbaar.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Tja dan hebben we een andere mening over persoonlijk aangevallen voelen en over wat klagen en zagen inhoudt. Het is al lang duidelijk dat we toch niet gaan overeenkomen. Klinkt het niet dan botst het maar, zeggen we hier. Wederom ik ga me dus verder onthouden van commentaar op jouw berichten.

Wat Graaf Machine zegt show must go on.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

4-1 coen!!!!

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

4-2

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

eRCee wrote:

(Twee films van Raimi gezien maar eigenlijk nooit van hem als regisseur gehoord, zegt al genoeg.)

Seriously? Komen jullie nooit uit je hol ofzo?

Shadowed

• 11364 messages
  • 6689 votes

Coen - Scott

5-2

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

Scott heeft een paar betere, maar ook vooral een karrevracht slechtere films gemaakt. Kijken we maar naar de gemiddeldes:

- Joel Coen: 20 gezien, 2.72*

- Ridley Scott: 25 gezien, 1.94*

6-2 dan maar.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.