- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers
ikkegoemikke
-
- 3449 messages
- 4888 votes
Is het niet zo dat ieder van ons een eigen kijk heeft op cinema? En dat zien als de enige waarheid? Dat resulteert dus in verscheidenheid in smaken en de daaruit volgende meningsverschillen. Het enige waar we in verschillen is de verbetenheid waarmee we die smaken verdedigen. Mij kan het uiteindelijk geen hol schelen wat anderen over mijn mening denkt. Zo fanatiek ben ik dus niet 
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Durft er niemand meer te stemmen of moeten we echt weer 24 uur wachten 
Er zal toch wel iedereen een film hebben gezien van Nicolas Winding Refn en Clint Eastwood ?
Zie net dat "scorsese" nog heeft gestemd 
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Ik heb meer een voorkeur voor "Wait And Bleed", daar zit tenminste ook tempo in 
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Is het niet zo dat ieder van ons een eigen kijk heeft op cinema?

wat nuance aanbrengen ben ik altijd voor te porren, maar dat is meer een tegengeluid (Clint is zo beroerd nog niet, want ik vind...) dan dat ik denk dat ik ook echt gelijk heb, en bijvoorbeeld Onderhond in moet laten zien hoe fout hij zit. Wat ik overigens niet denk, want ik snap wel degelijk wat hij bedoelt, al beleef ik Eastwoods films (doorgaans) anders dan hij.
Maar dat is toch mooi? Niets mis met even denken of er toch een kern van waarheid zit in zijn 'fout Hollywood sentiment met achterhaalde narratiefjes' opmerking. Misschien bedenk je je iets wat je eerder niet zag, maar het kan ook dat je je andermaal realiseert wat je zo waardeert in een filmmaker, en die ander kennelijk niet (zo) ziet...
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
4-4
Dat doet me aan dit wachten denken (Lee Van Cleef is Nicolas Winding Refn).
http://31.media.tumblr.com/tumblr_md3g6bwAmo1qiohiho1_400.gif
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
Eastwood is niet slecht en maakt best wel degelijke cinema. Maar Refn heeft toch een meer uitgesproken creatieve stijl naar mijn persoonlijke smaak.
6-4
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31148 messages
- 5448 votes
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Oef... Anya.
maar ik weersta het, Claire!
3-1
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Jammer dat Clint Eastwood heeft verloren van Nicolas Winding Refn (ik heb niets tegen hem, want in de vorige twee rondes heb ik juist op hem gestemd). Bronson zou op dit verlies zeggen:
John Milton
-
- 24222 messages
- 13387 votes
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Ja dat zou Clint normaal gesproken met Nicolas doen 
Van Claire heb ik één film gezien (de topper "Trouble Every Day (2001)" die 2,0* van mij kreeg) en van Edgar Wright heb ik vermoedelijk 5 films gezien, waaronder "Baby Driver (2017)" die 4,0* van mij kreeg. Maar "Hot Fuzz (2007)" (verschrikkelijke flauwe humor) van hem kreeg juist 0,5* van mij.
joolstein
-
- 10831 messages
- 8921 votes
Watje zeg die Clint dat hij gereedschap nodig heeft Nicolas doet het alleen met zijn handen en een touw 
https://thumbs.gfycat.com/DistantGloomyGuernseycow-size_restricted.gif
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Clint heeft overigens helemaal geen gereedschap nodig 
https://media4.giphy.com/media/PBi2LhttLg9OM/giphy.gif
Dat met dat touw is afkomstig uit de film "Valhalla Rising (2009)" (3,0* gemiddeld uit 849 stemmen) die geen al te best punt van mij kreeg, namelijk 1.0* en dat is zelfs nog slechter dan "Bronco Billy (1980)" van Clint Eastwood die 1,5* van mij kreeg.
Mocht Nicolas Winding Refn in de volgende ronde uitkomen tegen die Rus, dan krijgt Nicolas Winding Refn natuurlijk mijn stem. Maar alleen als ik dan de botte bijl kan hanteren en ik niet op het werk ben 
Number23
-
- 8638 messages
- 5679 votes
Ik denk dat ik misschien ook op Refn had gestemd, ondanks m'n liefde voor Clint. Zijn westerns zijn geweldig, maar toch liever als acteur.
Refn maakt in vergelijking veel meer prikkelende cinema.
En daarnaast stem ik even voor een favoriet.
5-3
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Theunissen
-
- 12271 messages
- 5514 votes
Dat is voor mij:
Midnight Express (1978) & Mississippi Burning (1988) & The Life of David Gale (2003)
vs
Boogie Nights (1997) & Magnolia (1999) & The Master (2012)