• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.158 actors
  • 9.373.535 votes
Profile

De favoriete regisseurs van MovieMeter-gebruikers

ikkegoemikke

• 3449 messages
  • 4888 votes

eRCee wrote:

Misschien moet je wat minder je eigen kijk op cinema als de enige waarheid zien?

Is het niet zo dat ieder van ons een eigen kijk heeft op cinema? En dat zien als de enige waarheid? Dat resulteert dus in verscheidenheid in smaken en de daaruit volgende meningsverschillen. Het enige waar we in verschillen is de verbetenheid waarmee we die smaken verdedigen. Mij kan het uiteindelijk geen hol schelen wat anderen over mijn mening denkt. Zo fanatiek ben ik dus niet

scorsese

• 13165 messages
  • 11078 votes

4-4

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Durft er niemand meer te stemmen of moeten we echt weer 24 uur wachten

Er zal toch wel iedereen een film hebben gezien van Nicolas Winding Refn en Clint Eastwood ?

Zie net dat "scorsese" nog heeft gestemd

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

lets wait and see.

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Ik heb meer een voorkeur voor "Wait And Bleed", daar zit tenminste ook tempo in

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

ikkegoemikke wrote:

Is het niet zo dat ieder van ons een eigen kijk heeft op cinema?

Ja!

En dat zien als de enige waarheid?
Ik hoop van niet. Je gaat er toch van uit dat genoeg mensen weten wat subjectiviteit is?

wat nuance aanbrengen ben ik altijd voor te porren, maar dat is meer een tegengeluid (Clint is zo beroerd nog niet, want ik vind...) dan dat ik denk dat ik ook echt gelijk heb, en bijvoorbeeld Onderhond in moet laten zien hoe fout hij zit. Wat ik overigens niet denk, want ik snap wel degelijk wat hij bedoelt, al beleef ik Eastwoods films (doorgaans) anders dan hij.

Maar dat is toch mooi? Niets mis met even denken of er toch een kern van waarheid zit in zijn 'fout Hollywood sentiment met achterhaalde narratiefjes' opmerking. Misschien bedenk je je iets wat je eerder niet zag, maar het kan ook dat je je andermaal realiseert wat je zo waardeert in een filmmaker, en die ander kennelijk niet (zo) ziet...

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

4-4

Dat doet me aan dit wachten denken (Lee Van Cleef is Nicolas Winding Refn).

http://31.media.tumblr.com/tumblr_md3g6bwAmo1qiohiho1_400.gif

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

5-4

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Eastwood is niet slecht en maakt best wel degelijke cinema. Maar Refn heeft toch een meer uitgesproken creatieve stijl naar mijn persoonlijke smaak.

6-4

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

Edgar Wright vs Claire Denis

1-0

Woland

• 4796 messages
  • 3817 votes

2-0

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Oef... Anya.

maar ik weersta het, Claire!

3-1

Flavio

• 4896 messages
  • 5229 votes

3-2

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Jammer dat Clint Eastwood heeft verloren van Nicolas Winding Refn (ik heb niets tegen hem, want in de vorige twee rondes heb ik juist op hem gestemd). Bronson zou op dit verlies zeggen:

https://c.tenor.com/T9uQFe1eUWYAAAAC/cunt-bronson.gif

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Ja dat zou Clint normaal gesproken met Nicolas doen

Van Claire heb ik één film gezien (de topper "Trouble Every Day (2001)" die 2,0* van mij kreeg) en van Edgar Wright heb ik vermoedelijk 5 films gezien, waaronder "Baby Driver (2017)" die 4,0* van mij kreeg. Maar "Hot Fuzz (2007)" (verschrikkelijke flauwe humor) van hem kreeg juist 0,5* van mij.

joolstein

• 10831 messages
  • 8921 votes

Watje zeg die Clint dat hij gereedschap nodig heeft Nicolas doet het alleen met zijn handen en een touw

https://thumbs.gfycat.com/DistantGloomyGuernseycow-size_restricted.gif

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

3-3

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Clint heeft overigens helemaal geen gereedschap nodig

https://media4.giphy.com/media/PBi2LhttLg9OM/giphy.gif

Dat met dat touw is afkomstig uit de film "Valhalla Rising (2009)" (3,0* gemiddeld uit 849 stemmen) die geen al te best punt van mij kreeg, namelijk 1.0* en dat is zelfs nog slechter dan "Bronco Billy (1980)" van Clint Eastwood die 1,5* van mij kreeg.

Mocht Nicolas Winding Refn in de volgende ronde uitkomen tegen die Rus, dan krijgt Nicolas Winding Refn natuurlijk mijn stem. Maar alleen als ik dan de botte bijl kan hanteren en ik niet op het werk ben

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

4-2

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Ik heb op Claire gestemd, dus het is

4-3

Number23

• 8638 messages
  • 5679 votes

Ik denk dat ik misschien ook op Refn had gestemd, ondanks m'n liefde voor Clint. Zijn westerns zijn geweldig, maar toch liever als acteur.

Refn maakt in vergelijking veel meer prikkelende cinema.

En daarnaast stem ik even voor een favoriet.

5-3

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

0-1

Theunissen

• 12271 messages
  • 5514 votes

Dat is voor mij:

Midnight Express (1978) & Mississippi Burning (1988) & The Life of David Gale (2003)

vs

Boogie Nights (1997) & Magnolia (1999) & The Master (2012)

Collins

• 7294 messages
  • 4311 votes

1-1

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.