• 178.061 movies
  • 12.206 shows
  • 33.976 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.759 votes
Profile

De 70s challenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein

Noodless

scorsese

Theunissen

Collins

John Milton

Woland

wendyvortex

Boenga

Kondoro

Shaky

wibro

Ik heb jullie getrouwe deelnemers van de challenge even getagd want er moet mij toch iets van het hart . Een aantal van jullie zijn ook al even niet meer zo actief. Ook bij mij loopt het de laatste weken erg stroef. Ik wil zeker nog de challenge voltooien, al is de motivatie niet erg hoog. Dat heeft zeker niet met jullie te maken of dat de animo vrij laag is. Het gaat vooral om wat met MovieMeter? Elke dag krijg ik steeds weer het idee van ja wat gaat er nu gebeuren en wanneer en hoe belangrijk vinden de eigenaars het forumgedeelte eigenlijk? De crew doet ongetwijfeld hun best om de users te woord te staan, maar zij kunnen ook geen duidelijke antwoorden geven over hoe, wat en wanneer en hoe lang nog. Hen treft geen schuld natuurlijk. De redacteurs blijven ook stil en als ik zie dat bepaalde users nu plots lijken te insinueren dat degene die klagen kennelijk zelf bijdragen aan de destructie van de site terwijl men gewoon al die tijd op deftige en duidelijke communicatie wacht (en eerlijk die is er de laatste maanden nauwelijks geweest). Vrij vertaald klonk dit als accepteer de situatie nu maar zoals het is of anders rot je maar op.

Ik hoop van harte dat het nog goed komt, maar ik heb op dit moment ook veel zin om te zeggen, ok ik werk dit nog af omdat ik dingen niet graag onafgewerkt laat. En daarna volg ik misschien het voorbeeld van JM die zich vorig jaar ook een tijdje heeft teruggetrokken van MM. Er is evenwel 1 ding dat ik wel wil blijven organiseren omdat het mij te dierbaar is en dat is de horrorchallenge in oktober. En ik hoop van harte dat die dan ook hier kan plaatsvinden op een stabielere site.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Ik kan het je aanraden wanneer het zo aanvoelt, man. Gewoon even niet. Ik knapte er erg van op en haal nu weer beduidend meer lol uit de site dan ervoor, zélfs al zijn bepaalde dingen niet veranderd. Toen ik in december weer terugkwam een maand of tien later, was dat ook meer selectief en volledig op mijn eigen voorwaarden, al is het maar in je eigen hoofd; ik kom hier en daar halen waar ik zin in heb, ga niets meer tegen mijn zin doen, en blijf (zoveel mogelijk) weg bij wat op dat moment geen meerwaarde biedt of niet werkt zoals ik het wil. Maar goed, je moet natuurlijk iets vinden dat voor jou werkt.

Na het samenstellen van die '70s lijst kwam ik er bijvoorbeeld achter dat ik eigenlijk helemaal niet zo'n zin in '70's films bleek te hebben. Tot mijn eigen verrassing, gek genoeg. Dus ik ben wat anders gaan doen, waaronder shorts kijken , muziek en weer eens wat gaming. Ik wil me er iig niet meer zo druk om maken als toen, als ik moest ik paar dagen terug ook even mijn ei kwijt in het opmerkingen topic. Blijft moeilijk niets te zeggen wanneer je toch bepaalde verwachtingen hebt, en dingen zo anders gaan dan je zelf zou willen, of fatsoenlijk vindt zelfs.

Hoe dan ook, ik hoop en verwacht dat ik met de horrorchallenge in oktober graag meekijk (but who knows, right), dus ben blij dat je die iig ook niet wilt missen. Verwacht dat daar ook genoeg animo voor is, en ik heb nog genoeg liggen!

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik deel je mening Johan. Ik sta bij zulke challenges altijd te springen, vind de lijsten creëren erg leuk maar kan mezelf gewoon niet vast houden door te zetten meer te kijken, dit komt niet door het type challenge of de mensen hier, zeker niet het is altijd wel gezellig maar, ik mis de 'oude' dagen waar we naast alleen het posten van de film ook nog konden discussiëren over bepaalde dingen en zelfs nog een grap konden maken en wat klooien, die tijd is helaas al voorbij en het rustiger geworden waardoor ik ook merk minder motivatie te hebben om zo'n challenge voor te zetten.

De horror challenge ben ik sowieso bij, dat is gewoon wat nostalgisch en doe ik elk jaar weer om de maand oktober eigenlijk alleen maar horror films te willen kijken. Ik ga ook wel zeker door hier maar, het staat al wel op een erg laag pitje. Ik kom hier op MM vaak alleen nog maar om te stemmen en mijn mening te posten onder films, die berichten zijn overigens ook al flink uitgedund omdat ik gewoon weg minder motivatie heb hier dingen te doen.

Kies wel voor jezelf, dat weet je. Wanneer je even niet meer kan laat deze site achter je, je bent altijd welkom om later wanneer het wel weer gaat terug te keren, pak je rust.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Ook ik kan me vinden in in je bericht! Qua functionaliteit is de site nu ook niet optimaal te noemen. Er zijn verschillende functie die missen en waarvoor je nu moet uitwijken naar andere sites. Dat hangt natuurlijk ook wel een beetje af van welke functies je gebruikte. Voor mij is het vooral dat je niet meer kan zien welke film je gezien heb van een bepaalde regisseur. En zoals je weet, blokkeer ik de elementen als; On Demand, Nu te koop, Vandaag op TV Nieuwste trailers, Externe links, Social Media of Laatste nieuws enz. Ja Ad blocker is mijn grootste vriend geworden voor de site! Zo hou ik de site overzichtelijk en nog enigszins gelijkend aan de oude lay-out!

Enfin...de investering in de vernieuwing van de site is gedaan dus gaat deze niet opeens terug! En uiteindelijk zullen sommige zaken ook best wel beter of gefikst worden (ik hou hoop ) maar uiteindelijk bepalen de eigenaar(en) welke ze nog terug willen zien! (laten hopen ook veel goede!) Maar groot gelijk om challenges even op een laag pitje te zetten! Het eerste vereiste is er lol aan beleven! Dat moet je nooit forceren en dan is het beter om even afstand te nemen! En het is ook nog twijfelachtig wanneer en hoe het beter wordt. Misschien dat ervoor die tijd nog verschillende (of veel) gebruikers zijn vertrokken! Zonde om er dan moeite in gaan te steken.

Prutsen met een comment is voor mij tijdsopvulling voor op mijn werk (ochtenddiensten) of om te chillen op de bank, met een muziekje op. Mijn doelstelling voor deze challenge was 100 films en die maak ik ook vol! Ben opgelucht dat je in oktober wel de horror-challenge nog in eren wil houden! Anders krijg ik nog afkickverschijnselen! Dat is natuurlijk wél als tenminste de site beter loopt en niet iedereen zo ver gedemotiveerd is of heeft opgegeven! Kies voor jezelf! En laten we gaan hopen op beter tijden waar de site zich heeft herpakt en we uiteindelijk weer met elkaar fijn aan een challenge kunnen beginnen!

Shaky

• 3735 messages
  • 13044 votes

alexspyforever begrijpelijk en heel herkenbaar. Ik begon vol goede moed aan deze challenge, maar ben afgehaakt na 2 films. Niet vanwege de challenge, maar voornamelijk omdat toen de nieuwe site gelanceerd werd. Ik merk dat ik hier niets mee kan: druk, kinderlijk(-achtig) en schreeuwerig. Het was de overzichtelijkheid die ik zo fijn vond aan de oude MovieMeter, en natuurlijk de rust.

Ben zelf nog maar amper hier aanwezig, maar wil in oktober zeker weer meedoen aan de horrorchallenge. De challenges zijn sowieso wel de enige topics waar ik me laat horen.

Nou goed, we zien wel waar het schip strandt.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

Challenges zijn altijd welkom. Ik haal wel vaker het einde niet, maar goed het zij zo. Ik kijk momenteel ook gemiddeld 2 films per week dus met 71 films ben ik 36 weken onderweg. Maar goed nodig me gewoon uit en ik registreer wel mee. In oktober doe ik altijd een beetje extra mijn best.

Over MovieMeter zelf daar bemoei ik me niet mee. Zo'n actieve user ben ik nou ook weer niet. Lijstjes en challenges en om voor mezelf de administratie dubbel bij te houden (naast de IMDB en mijn eigen schriftjes). Ik heb hem gewoon teruggezet naar de oude layout, alleen werken de series dan niet meer. Ik kan ook niet meer op regisseur zoeken, maar dat overleef ik verder wel.

Ik kom in ieder geval nog wat met een aantal films die ik in ieder geval nog wil zien.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Qua jaren 70 films zit ik er wel doorheen, dus als deze challenge stopt, dan kan ik me daar in vinden. Net zoals "wendyvortex" bemoei ik me ook niet zoveel met MovieMeter (ik ben ook meer Introvert dan extravert). Ik schrijf vooral recensies van films welke ik gekeken heb en verder vind ik "Link de filmposters" leuk en de laatste twee challenges (deze en de horror challenge, het zijn ook de enige twee challenges waaraan ik heb meegedaan tot nu toe)

De afgelopen maanden heb ik ook veel "korte" films toegevoegd (kan "Kondoro" niet waarderen ), maar dat ligt nu ook stil (alle korte films van "Cinetree: staan nu op MovieMeter en "John Milton" kan dat volgens mij wel waarderen, want hij heeft er inmiddels velen van gezien ). Ik maak ook nog gewoon gebruik van de klassieke modus ondanks de bugs en beperkingen, maar de nieuwe modus heeft er nog meer en die vind ik ook veel te druk en schreeuwerig (precies zoals "Shaky" het omschrijft). Als ik een film wil toevoegen, dan gebruik ik wel de nieuwe modus (die is daarin handiger), maar dan open ik gewoon Edge (die gebruik ik voor de nieuwe modus) i.p.v. Firefox (dat is mijn standaard browser).

Mocht de klassieke modus komen te vervallen, dan ga ik natuurlijk wel de nieuwe modus gebruiken en mocht MovieMeter er helemaal mee stoppen (wat ik niet hoop), dan zal ik dat erg jammer vinden maar dan houd ik er wel mee op (ik ga niet meer beginnen aan een nieuwe site). En natuurlijk hoop ik ook dat jullie gewoon bij MovieMeter blijven zolang de site blijft bestaan, want dankzij jullie ben ik toch aardig wat films tegenkomen, waarop ik normaal gesproken niet zou zijn gekomen.

Number23

• 8638 messages
  • 5678 votes

Ook al ben ik niet getagd, was ik in de gloriejaren ook niet super actief op het forum, heb ik na m'n 13e(?) registratie de handdoek in de ring gegooid en was dit überhaupt m'n 2e challenge, ik voel toch ergens wat je probeert te zeggen.

Het was een heftige challenge, maar het concept zelf vind ik geweldig en ik hoop ook dat er toch regelmatig wat kleinere voorbij komen, desnoods moet ik ze voor mezelf creëren.

Inderdaad super dat je in oktober nog aan de slag gaat, het heeft mij vorig jaar erg geholpen een genre te ontdekken dat ik nooit veel aandacht heb gegeven.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

JM is daar heel blij mee, Theunissen!

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

John Milton wrote:

JM is daar heel blij mee, Theunissen!

Ik vind het ook heel fijn dat er bij de meeste toegevoegde korte films iets geschreven staat. Zelf heb ik er maar ééntje van gezien en dat had meer te maken omdat bij die film de omschrijving niet voldoende was om te laten toevoegen. Mocht ik ze eventueel ooit gaan kijken en MovieMeter bestaat nog, dan zullen het in ieder geval geen uitgebreide teksten worden van mij (nu is het min of meer 1 a 2 regels tekst per minuut)

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Haha, ja ik doe meestal ook maar even iets kort. Stiekem is dat ook een beetje om hem in het overzicht weer even onder de aandacht te brengen van 'hee, dit kunnen jullie kijken als je zin hebt'

Woland

• 4796 messages
  • 3816 votes

Ik heb eerlijk gezegd niet veel last van de nieuwe site an sich, en vind het ook niet onprettig functioneren. Maar het is zeker een feit dat het forum minder actief is dan een paar jaar terug, en dat geldt ook voor de challenge. Ik ben momenteel sowieso wat minder films aan het kijken, en ipv daarvan wat meer series - en nu het land weer wat open lijkt te gaan en het lekker weer wordt (en het EK eraan komt), ook andere dingen. Ik ben het ook helemaal met JM (e.a.) eens dat het geen kwaad kan om even rust te pakken, als je er even geen zin meer in hebt qua films, MM e.d. Maar hoe dan ook, ik vind de challenges, ondanks m'n matige activiteit de laatste tijd, nog steeds erg leuk, en zal ook zeker weer een poging wagen bij een volgende challenge. En mocht ik binnenkort nog een jaren '70 film meepakken, dan noteer ik 'm graag, ook al is het inmiddels een tijdje geleden.

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

alexspyforever, overigens behalve de twee laatste challenges, vond ik ook de "Top 300 Horrorfilms" (vorig jaar augustus/september) heel leuk. Sowieso vind ik dat soort lijstjes wel geinig (het moeten wel geen hele lange lijstjes worden, want anders wordt het veel uitzoekwerk en daar houd ik niet van). En toen kreeg ik ook veel filmtips van jou, dus alsjeblief niet MovieMeter verlaten

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

John Milton wrote:

Haha, ja ik doe meestal ook maar even iets kort. Stiekem is dat ook een beetje om hem in het overzicht weer even onder de aandacht te brengen van 'hee, dit kunnen jullie kijken als je zin hebt'

Dat is ook prima (al is het maar een verwijzing naar Cinetree), bij korte films hoort ook iets korts.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik waardeer heel veel wat je doet Theunissen dat weet je, haha. Kan mezelf in je verhaal vinden, zelf ook introvert en bevindt me niet graag in discussies.

Ga mooi reviews door typen zolang dat nog kan, ik ga nog wel door op Letterboxd omdat ik daar al best wel wat heb toegevoegd van mijn eigen collectie. Merk echter wel dat mijn motivatie daar de ene keer wat meer voor aanwezig is dan de andere keer, dan maar een paar kortere meningen, so be it. Gewoon door gaan .

Theunissen

• 12268 messages
  • 5513 votes

Kondoro, weet ik en het was natuurlijk ook maar een grapje van mij m.b.t. de korte films.

Ik zag inderdaad dat je ook actief bent op Letterboxd, maar dat laat ik aan me voorbij gaan (ik kijk er soms wel eens op). Ik houd het bij MovieMeter. Gaat natuurlijk ook veel werk in zitten om alles over te brengen naar een andere site. Als ik een secretaresse zou hebben, dan zou het een ander verhaal zijn geweest

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

87 Shi Si Nu Ying Hao (1972) 3,5*

Action, Graphic Violence 1+1=2

FTV : 2 punt Totaal 606 + 4 = 610 punten

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/913f03aetQL._AC_SL1500_.jpg

De grotendeels fictieve verhalen over de generaals van de familie Yang (Song Dynasty 960–1279) vertellen over de onwankelbare loyaliteit en de opmerkelijke moed van de Yangs toen ze zichzelf opofferden om hun land te verdedigen tegen buitenlandse militaire machten. Deze folkloristische verhalen zijn net zo bekend in China, als onze sprookjes.

Deze film, een productie van de Shaw Brothers Studios, begint met Yang Tsung Pao, die de grens van Song probeert te verdedigen tegen West-Xia (een gedeelte van wat nu Mongolië is), in de strijd de dood vindt. Hierna starten zijn grootmoeder (Lisa Lu)samen met zijn vrouw Mu Guiying (Ivy Ling Po) en de andere weduwen een wraakexpeditie tegen de koning Feng Tien van West-Xia en zijn zonen.

Volgens moderne Hong Kong-normen is de actie in de film niet heel bijzonder indrukwekkend meer. Wel bijzonder is dat de film werd gekenmerkt door een overwegend vrouwelijke cast. Dat in de tijd van uitkomen niet (veel) voor kwam in Aziatische films! Al wordt die invalshoek niet uitgebuit. Het feit dat de hoofdpersonen vrouwelijk zijn, is niet zo belangrijk als het feit dat ze patriotten zijn. Er is ook niet veel op het gebied van karakterontwikkeling en dus kan het een beetje lastig zijn om de veertien verschillende vrouwelijke vechters van elkaar te onderscheiden.

Dat de actiescènes van de dames niet zo flitsend meer zijn, wordt gelukkig gecompenseerd, doordat er veel grote, kleurrijke uitgebreide gevechts- en vechtscènes, die bijna allemaal in de panoramische buitenlucht zijn gefilmd. En tja...de film bezit ook een coole memorabele scene met een "menselijke brug" daarom kan ik er géén slechte beoordeling aan geven? En zonder CGI De één tegen één gevechten zijn daarnaast ook nog eens lekker bloederig.

De onberispelijke kostuums zagen voor het grootste gedeelte er goed uit! Alleen door de outfits van de infanterie-troepen van West-Xia met hun rood en witte rand van bont lijken ze voor ons westerlingen nogal op kerstman-hulpjes. Tegen het einde werd er ook wel iets meer gebruik gemaakt van de studio. Het bederft de pret verder niet! Uiteindelijk was de film een commercieel succes in de bioscoop en tijdens de 11e Golden Horse Awards (de Taiwanese tegenhanger van de Oscars) in 1973 ontving het meerdere prijzen. In 2011 werd de film opnieuw gemaakt als Legendary Amazons (2011) door Jackie (producer) en Frankie Chan (regisseur) maar in tegenstelling tot die remake, die bij elke beurt probeerde grappig te zijn (en dat nooit was), is het origineel een erg fijne en serieuze actiefilm!

Noodless

• 10041 messages
  • 6177 votes

33 Klute (Film, 1971)

FTV - 2p

(s) Exploitation, Drugs

Punten : 4 ( Totaal : 184 )

https://img.reelgood.com/content/movie/97f5c616-7495-4a71-94b3-b0a4620cbc28/poster-780.jpg

Mwah, eigenlijk meer van verwacht. Qua sfeer, aankleding, locaties en camerawerk zit je bij deze film wel goed. Het spelen met silhouetten en decors wordt hier prima uitgevoerd die samen met de aanwezige muziek voor de nodige spanningskracht zorgen. Positief zijn ook een paar krachtige sfeervolle shots zoals de momenten in de lift, de scène waar Fonda in een atelier komt om een rol te spelen voor een oude man, de scène waar Peter vanuit zijn kantoor naar buiten kijkt en de camera een volledig beeld geeft van de wolkenkrabber, de scène in de discotheek waar ze uiteindelijk in de armen van haar pooier belandt en de uiteindelijke confrontatie in het atelier. Veel aandacht voor de personages, vooral voor Fonda en niet zozeer voor Sutherland als Klute. Daardoor ook wel langdradig opgebouwd waarbij de plot eerder matig overkomt en gezien het feit dat je al snel door hebt wie er achter zit, heeft het verhaal ook weinig spanning te bieden. 6/10

Dit zal ook mijn laatste review hier zijn bij deze 70s challenge want mijn prioriteiten gaan vanaf nu naar EK Voetbal 2021. Ik vrees een beetje voor hup Holland en de gouden generatie.....de ene wat te opgehemeld en de andere te veel vraagtekens bij fitte/niet fitte en gekwetste spelers. Hopelijk ben ik mis en kunnen we lang mee gaan. In ieder geval bedankt alexspyforever voor de organisatie (alweer tof ). Ik had op voorhand niet gedacht dat ik er 33 zou zien gezien andere noodzakelijke verplichtingen. Ik had er nog heel wat op de plank liggen, maar dat zal dan niet voor nu zijn. Ik blijf het hier nog wel volgen tot het gedaan is.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Noodless wrote:

33 Klute (Film, 1971)

FTV - 2p

(s) Exploitation, Drugs

Punten : 4 ( Totaal : 184 )

(afbeelding)

Mwah, eigenlijk meer van verwacht. Qua sfeer, aankleding, locaties en camerawerk zit je bij deze film wel goed. Het spelen met silhouetten en decors wordt hier prima uitgevoerd die samen met de aanwezige muziek voor de nodige spanningskracht zorgen. Positief zijn ook een paar krachtige sfeervolle shots zoals de momenten in de lift, de scène waar Fonda in een atelier komt om een rol te spelen voor een oude man, de scène waar Peter vanuit zijn kantoor naar buiten kijkt en de camera een volledig beeld geeft van de wolkenkrabber, de scène in de discotheek waar ze uiteindelijk in de armen van haar pooier belandt en de uiteindelijke confrontatie in het atelier. Veel aandacht voor de personages, vooral voor Fonda en niet zozeer voor Sutherland als Klute. Daardoor ook wel langdradig opgebouwd waarbij de plot eerder matig overkomt en gezien het feit dat je al snel door hebt wie er achter zit, heeft het verhaal ook weinig spanning te bieden. 6/10

Dit zal ook mijn laatste review hier zijn bij deze 70s challenge want mijn prioriteiten gaan vanaf nu naar EK Voetbal 2021. Ik vrees een beetje voor hup Holland en de gouden generatie.....de ene wat te opgehemeld en de andere te veel vraagtekens bij fitte/niet fitte en gekwetste spelers. Hopelijk ben ik mis en kunnen we lang mee gaan. In ieder geval bedankt alexspyforever voor de organisatie (alweer tof ). Ik had op voorhand niet gedacht dat ik er 33 zou zien gezien andere noodzakelijke verplichtingen. Ik had er nog heel wat op de plank liggen, maar dat zal dan niet voor nu zijn. Ik blijf het hier nog wel volgen tot het gedaan is.

Allé de film was dan toch een beetje klute om mee af te sluiten

Ach het EK das toch nog een dikke week, jij wil misschien al die analyses grondig doorspitten en de selecties doorgronden. Ja ik heb de EK gids van het Nieuwsblad ook al doorgenomen, maar of ik alles wil zien, meh ik kijk eerder uit naar de Olympische Spelen om eens wat andere sporten te kunnen zien dan voetbal, tenzij vrouwenvoetbal das eigenlijk leuker naar mijn mening

Kijk nog even op MusicMeter want ik heb mijn top 5 van ESC 2021 gepost. Geldt ook voor andere mensen die eventueel hierin geïnteresseerd zijn om mijn reviews van elke deelnemer te lezen:

Eurovisie Songfestival #2 - MusicMeter.nl

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

51. Blindman (1971)

https://www.senseofview.de/gfx/movieshots/blindman/big/blindman_001.jpg

Over revolverheld Blindman (blind en dodelijk) en zijn intelligente blindengeleidepaard in een soms leuke spaghetti western waarin de blinde held het tegen ongeschoren geboefte opneemt.

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

Als het gebruik van Moviemeter en het organiseren van challenges van een lust in een last is veranderd, is het tijd om even een stapje terug te doen. Ik heb er begrip voor alexspyforever.

Erg fijn dat je nog wel in oktober de horrorchallenge wilt organiseren. Ik doe uiteraard mee. En als dat nog mogelijk is, doe ik dat vanuit de klassieke modus

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

52. Last Embrace (1979)

http://www.dvdbeaver.com/film5/blu-ray_reviews_69/last_embrace_blu-ray_/large/large_last_embrace_08_blu-ray_.jpg

Last Embrace is een vroeg werk van Jonathan Demme en lijkt een eerbetoon aan Hitchcock. Een film die wat in de vergetelheid is geraakt. Geen grootse film, maar wel een film waarmee Demme bewijst over een groot artistiek potentieel te beschikken. Het verhaal is ietwat futloos maar de film heeft een aantal goede scènes die een bepaalde basisspanning genereren. Een andere plus is het gave acteerwerk van Roy Scheider en Janet Margolin,. En zo wordt Last Embrace toch nog een hele redelijke film.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

59. Un Poliziotto Scomodo (Convoy Busters - 1978)

FTV

Thema's: Action, Graphic Violence, Mafia/Gangster

5 punten

Totaalscore: 221 punten

Eigenlijk 2 films in één. Het eerste deel speelt in Rome met commissaris Merli die gemiddeld 10 boeven per dag dood schiet en verder nog wat flinke klappen uitdeelt. Neemt het dan op tegen een echte grote vis. En in het betere tweede deel is hij weggepromoveerd naar een toeristisch strandplaatsje waar nooit iets gebeurt, pistool kan in de la, beetje de plaatselijke jeugd corrigeren, maar dan komt ie toch op het spoor van een bende wapensmokkelaars. Vlotte actie met Merli die volgens mij altijd de hoofdrol speelde in dit soort films. Eerste deel heb je vaker gezien, wel redelijk bruut allemaal. In de tweede helft komt er ook wat meer sfeer in de film. 3*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/42000/42710.jpg?cb=1486064306

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

53. Silent Movie (1976)

https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/1976/SilentMovie/dvd-film.ws/24.jpg

Silent Movie vergezelt ene Mell Funn op zijn queeste om filmsterren te strikken voor zijn stomme film. Mel Brooks leeft zich in deze film helemaal uit met slapstick en absurde humor. Acteurs als Burt Reynolds, James Caan en Paul Newman spelen met verve zichzelf en koketteren op grandioze wijze met de clichés waarmee ze in de media worden getypeerd. De film is een heerlijke parodie vol absurditeiten en ook een met fijne details omhangen ode aan de stomme film.

scorsese

• 13165 messages
  • 11076 votes

23. L'Albero degli Zoccoli (Film, 1978)

FTV.

2 punten. Totaal: 90 punten.

https://www.moviemeter.nl/images/cover/6000/6727.300.jpg?cb=1622709732

Prachtige film over een boerengemeenschap die werken voor de landeigenaar. NIet echt een verhaal, maar verschillende kleine en grotere gebeurtenissen over het dagelijks leven van de boerengezinnen gedurende de seizoenen. Het boerenleven eind 19de eeuw en de leef- en werkomstandigheden ogen bijzonder authentiek. Verder heeft de film ook een fijne, licht nostalgische toon.

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

55. Soylent Green (1973)

http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews53/soylent_green_blu-ray_/large/large_soylent_green_blu-ray_7.jpg

In het jaar 2022 is de aarde hopeloos overbevolkt. Organisch voedsel is voorbestemd voor een elite. De rest van de bevolking is afhankelijk van synthetisch gefabriceerd voedsel. De film draait om een moord op een lid van de elite. Een moord die Charlton Heston moet oplossen.

Visueel heeft de film een paar aardige momenten. Het verhaaltje waarin Charlton Heston zijn speurwerk verricht is niet interessant. En dan die Heston. Geen fijne acteur.

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

56. De la Part des Copains (1970)

https://images.static-bluray.com/reviews/18622_17_large.jpg

Een kleinschalige thriller met een fijne solde spanningsboog. Tegen een schilderachtig mediterraans decor ontvouwt zich een spel op leven en dood dat door de markante aanwezigheid van Charles Bronson heel relaxed beleefd kan worden.

Collins

• 7294 messages
  • 4307 votes

57. The Duellists (1977)

https://i0.wp.com/www.doblu.com/wp-content/uploads/2013/01/duelists219.jpg?ssl=1

Ridley Scott maakt met The Duellists een film waarin een duel tussen twee legerofficieren centraal staat. Een duel dat door verschillende oorzaken steeds wordt afgebroken, nooit wordt beëindigd en zich met tussenpozen derhalve jarenlang voortsleept. Scott ensceneert met de film niet slechts een ordinair duel tussen twee eerzuchtige mannen. Hij gebruikt de camera om te schilderen. De plaatjes zijn werkelijk prachtig.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Zo het was alweer even geleden dat ik een film uit 70's keek! En zo te zien is alleen Collins hier nog echt actief? Verder iedereen het opgeven en van het warme weer aan het genieten?

88 Il Gatto dagli Occhi di Giada (1977) 3,5*

Giallo, Blood & Gore 1+1=2

FTV : 2 punt Totaal 610 + 4 = 614 punten

https://www.moviemeter.nl/images/cover/21000/21130.jpg?cb=1448712818

Best een fijne giallo-thriller die zijn hart op de juiste plaats had en aan het einde nog een extra vleugje klasse toevoegt. Het was een zeer competente poging die stevig zijn wortels in het subgenre had. Vreemde telefoontjes, de vereiste gehandschoende moordenaar, J&B Whisky en personages die zich af en toe gedragen op de 'uniek' giallo-logica manier. Echter is hier in tegenstelling tot tijdgenoten, niet de gebruikelijke psycho-seksuele moordenaar maar eentje met iets persoonlijk motief. Daarnaast creëert de regisseur dit zonder veel gratuite gore en naaktheid. Er was een plezierig plot waarbij de doorgewinterde giallo-liefhebber algauw weet wie de dader moet zijn. Als de film zich verplaatst van Rome naar Padua wordt het nog meer genieten! Met griezelig lege straten, kakelende gekke mannen en slapende bejaarde omaatjes Al dan niet begeleidt door operamuziek. Er is ook een invloed van Argento's Profondo rosso, die het misschien nog het meest kenbaar wordt in de filmmuziek van Trans Europa Express die soms bijna identiek klinkt aan de soundtrack van Goblin.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.