- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vrouwelijke Regisseurs Challenge - maart 2020
Vrouwelijke Regisseurs Challenge - maart 2020
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
7. Italiensk for Begyndere (2000)
FTV - 2 punten - totaal: 14 punten
112 minuten
regisseur: Lone Scherfig
Sorry, maar dat Dogme 95 blijf ik toch echt een audiovisuele armoede vinden. Niet om aan te glauwen!!! Helemaal met james_cameron eens.
Jammer, want hoewel het gegeven en plot van de film totáál niet origineel zijn, kijkt het geheel toch best lekker weg. Ik snap alleen niet wat de Italiaanse serveerster in Jørgen Mortensen zag?
Conclusie: leuk om eens te zien, maar de beeldkwaliteit van een Jaren-Tachtig-Amerikaanse sitcom, 3*
https://dam-p-dfi.pqcloud.eu/preview/8VbExCi0KHE9lqYlv4xXJE/previews/maxWidth_800_maxHeight_800.jpg/*/8VbExCi0KHE9lqYlv4xXJE_micr.jpg?authcred=R3Vlc3Q6R3Vlc3Q=
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
FTV- 2 pntn - Tot 16 pntn
Regie: Naomi Kawase, 100 min.
Film die je het best kunt bekijken als je half slaapt en half wakker bent.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
FTV- 2 pntn - Tot 18 pntn
Regie; Marguerite Duras , 120 m.
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
23. Whip It (2009) - MovieMeter.nl
Regisseur: Drew Barrymore
FTV - 2 punten
Totaal - 41 punten
https://images.justwatch.com/backdrop/10681655/s1440/whip-it
Prima film van Drew Barrymore. Whip It heeft niet een heel origineel uitgangspunt, met een jonge vrouw die door haar moeder gedwongen wordt om dingen te doen die ze niet wil en uiteindelijk haar eigen dromen gaat najagen. Maar Barrymore drukt wel haar stempel op het materiaal, en vooral het feit dat Bliss de sport ‘roller derby’ beoefent levert een aantal heerlijke scenes op. De groep vrouwen waarmee Bliss te maken krijgt is een kleurrijk en bont gezelschap, en actrices als Page, Barrymore, Wiig, Lewis en Bell hebben een fijne chemie samen.
3.5*
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
FTV - 2 punten - Totaal 68 + 10 = 78 punten
108 minuten
Regisseur: Sarah Polley
http://blogs.plymouth.ac.uk/artsinstitute/wp-content/uploads/sites/60/2016/02/stories-we-tell.jpg
Polleys film ligt al lang op de kijkstapel, eigenlijk al sinds hij uitkwam. Hoewel Take This Waltz (2011) slechts best aardig was in mijn ogen, ben ik altijd erg fan van haar ingetogen regiedebuut Away from Her (2006) geweest. Nog steeds een van de mooiere films over Alzheimer, wat mij betreft.
Stories We Tell was de enige van haar slechts drie films die ik nog niet zag, en ook deze gaat in zekere zin over herinneringen, en dan meer specifiek die van haar eigen familie, waar ze nu haar camera op richt op zoek naar het verhaal van haar jong overleden moeder. Dit geeft een intrigerend kijkje in de constructies die we zelf maken omtrent en persoon. Polley heeft sindsdien geen films gemaakt omdat ze er wilde zijn voor haar kinderen, maar ik lees dat ze weer films wil maken en meerdere projecten heeft geschreven. Goed nieuws, wat mij betreft!
4*
35. An Angel at My Table (1990)
FTV - 2 punten - Totaal 70 + 10 = 80 punten
158 minuten
Regisseur: Jane Campion
https://3.bp.blogspot.com/-XORN6ajGfCk/Vg6GNoIZEZI/AAAAAAAADRU/sWKIKymTk6E/s1600/1.jpg
An Angel at My Table is gebaseerd op de autobiografische boeken van Janet Frame. Janet is hoogbegaafd, maar wordt ten onrechte gediagnosticeerd met schizofrenie en voor 8 jaar naar een gekkenhuis gestuurd. In de film krijgen we een kijkje in haar leven.
Ik heb Woland geen extra punten gegeven voor zijn Dielemannetje, dus ik krijg ze zelf ook niet voor deze wat lange Campion. Waar hij met haar andere film The Piano (1993) niet heel veel aan kon vangen eerder in deze challenge (Rvdz gelukkig wel), ben ik daar juist erg gek op. Vooral de score, maar ook het verhaal en het acteerwerk. Campions serie Top of the Lake kon ik daarnaast ook erg waarderen. Zó fijn was dit eerdere werk voor mij niet, en het duurde me eigenlijk ook iets te lang. Maar alsnog zeker niet slecht.
3,5*
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
17. A Conversation with Gregory Peck (1999)
FTV - 2 punten - 29 punten
Regie: Barbara Kopple
Score: 4*
Creatief kan je de film niet noemen, maar het onderwerp spreekt voor zich. Gregory Peck was een acteur die steeds zocht naar een goed verhaal. En dat helpt als hij zelf terugblikt op zijn eigen leven en carrière. De film is vooral beeldmateriaal van de tour die hij op late leeftijd deed waarbij hij aan de hand van vragen uit het publiek vertelt over zijn leven en carrière. Aangevuld met enkele mooie beelden. Peck was een familieman en een zeer professionele acteur die altijd voorbereid en toegewijd aan een film meewerkte. Heerlijk om hem te horen vertellen en een must see voor elke filmliefhebber.
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
FTV - 2 punten - totaal: 20 punten
87 min
regisseur: Annabella Attanasio
Redelijke film over een 18-jarig meisje die meer voor haar vader zorgt dan andersom. De dynamiek tussen de vader (een veteraan) en zijn dochter is goed uitgewerkt waarbij de vader psychisch toch behoorlijk afhankelijk is. Mede doordat het verloop wat voorspelbaar is en de film het allemaal klein houdt, komt het soms wat saai over. Wel goed acteerwerk.
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
15. Traumland (2013)
FTV: 2 - Totaal: 30 punten
98 minuten
Regisseur: Petra Biondina Volpe
Een vijftal kille verhaallijnen cirkelen om elkaar heen en raken elkaar in deze prachtige film die zich afspeelt in het koude besneeuwde Zürich tijdens de kerstperiode. Het is een passend decor voor de lotgevallen van vijf hoofdpersonages die ontevreden met hun leven eenzaam worstelen om emotionele grip te houden.
4.0*
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
36. Naoko Yamada
FTV - 2 punten - Totaal 72 + 10 = 82 punten
90 minuten
Regisseur: Naoko Yamada
https://filmthreat.com/wp-content/uploads/2018/10/REV-LizAndTheBlueBird-1.jpg
Afgelopen weekend zag ik voor deze challenge Yamada’s Koe no Katachi (2016), en die beviel vrij aardig, dus ik besloot deze ook een kansje te geven. Aanvankelijk was ik dat niet van plan na het lezen van Onderhonds review, waarin hij aangeeft dat het allemaal net wat te zacht en te lief is, en je er tegen moet kunnen dat ‘het testosterongehalte het absolute nulpunt bereikt’. Dat gaat JM normaal iets te furrrr, maar in deze barre coronatijden kon ik wel iets liefs gebruiken, was de gedachte.
Helaas slaagde dat niet helemaal, wan hoewel ik de soundtrack erg mooi vond en de karakters en onderlinge relatie van Mizore en Nozomi goed zijn uitgewerkt, was het voor mij inderdaad iets te zoet. En dan duren 90 minuten alsnog lang. Yamada is met 35 jaar nog vrij jong, en hoewel er na deze film niets meer op IMDb staat, zal er vast nog wel meer komen. Ik hoop dat dat dan toch iets meer op A Silent Voice lijkt dan dit. Tekenstijl en karakterdesign waren ook hier niet helemaal mijn ding, maar dat ligt aan mij; de animatie en achtergronden zijn goed.
3*
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
FTV- 2 pntn. - Tot 20 pntn.
https://media.agonybooth.com/wp-content/uploads/2016/05/splash_780-1797-720x340.jpg
John Milton
-
- 24219 messages
- 13383 votes
1*, nog strenger dan ik. Was ik toch 2 keer zo gul 
dualcia
-
- 953 messages
- 2311 votes
FTV – 2 punten – Totaal: 38 punten
102 minuten
Regisseur: Nisha Ganatra
Leuk! Emma Thompson is echt top als de late night talkshow-host en Mindy Kaling kan ik ook altijd wel waarderen. Het verhaal is niet heel bijzonder, maar de setting van de talkshow en het achter-de-schermen-kijkje bij de schrijverstafel maakt het erg fijn om naar te kijken.
*3.5
stephan-0115
-
- 1358 messages
- 2200 votes
06. Little Miss Sunshine (2006)
Regie: Jonathan Dayton + Valerie Faris
FTV: 2 punten
Totaal: 12 punten
Een heerlijke over-the-top roadmovie/komedie. Zeker in deze tijden fijn om zo'n verstand-op-0 film te zien.
Jammer dat de personages Frank, Dwayne en Edwin niet wat meer uitgewerkt waren, die waren het leukst. 3,70* (3,5*)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
FTV - 2 punten - totaal: 16 punten
113 minuten
regisseur: Margarethe von Trotta
Hannah Arendts gedachtegoed is interessant genoeg om de film te kunnen uitkijken, maar verder is de film nogal saaiìg. En fragmentarisch met stukjes die volgens mij nergens toe doen? De stukjes tribunaal vond ik nog het meeste interessant en zeker de observatie van Arendt dat er allerlei getuigen worden opgevoerd, waarmee Eichmann eigenlijks niets van doen heeft gehad en die eigenlijk niet terzake zijn. En natuurlijk dat Eichmann zelf eigenlijk maar ee zielig mannetje is, waar toch zoveel kwaad uit is voortgevloeid. 3*
https://filmkrant.nl/wp-content/uploads/2013/05/hannah_arendt-1000x563.jpg
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
FTV - 2 punten - totaal: 18 punten
91 minuten
regisseur: Alice Schmid
Deze film zou voor deze challenge een mooie double bill zijn met Ceres (2018), al is die toch van een hogere categorie. Deze film heeft ook zijn charme, al moet je tegen af en toe onbegrijpelijk kindergebrabbel kunnen. Het landschap leent zich vanzelf voor mooie plaatjes en het moet daar best mooi opgroeien zijn, al krijgen de kids al vroeg hun eigen klusjes toegeschoven. Wat alleen maar goed is voor kinderen.
Grappig ook dat Bernhard Wicki, de regisseur van 'Die Brücke', uit dit dorpje stamt! 3*
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
10. Thirteen (2003)
FTV - 2 punten - totaal: 20 punten
100 minuten
regisseur: Catherine Hardwicke
Op één of andere manier ergeren wichten als Tracy me altijd enorm en heb ik moeite empathie voor ze te hebben als ze uiteindelijk in de shit komen te zitten. Wie zijn billetjes brandt moet op de blaren zitten!
Moeder blijft ook wel erg veel van haar dochter pikken (ik had Tracy allang naar haar vader geschopt!). Al ergerend zitten kijken dus, maar gelukkig gebeurt er genoeg en zijn de acteerperfomances dik okay.
Thirteen is misschien niet heel origineel, maar de uitvoering is perfect. Vooral de manier waarop de vriendschap tussen Evie en Tracy eindigt zal voor veel tieners herkenbaar zijn.
Helemaal mee eens.
https://filmkrant.nl/wp-content/uploads/2011/02/thirteen-1000x563.jpg
IH88
-
- 9727 messages
- 3182 votes
24. Queen & Slim (2019) - MovieMeter.nl
Regisseur: Melina Matsoukas
FTV - 2 punten
Totaal - 43 punten
https://i.insider.com/5ddedb6679d757632c47486e?width=1100&format=jpeg&auto=webp
Interessant. Queen & Slim is een moderne versie van Bonnie and Clyde, hoewel Queen en Slim wel een stuk sympathieker zijn en geen overvallen en moorden plegen. Voor sommige zal dit de film een stuk minder interessant maken, maar ik ging wel mee in het gedoemde avontuur van Queen en Slim.
Dat komt door het acteerwerk van Kaluuya en Turner-Smith, maar ook door de fantastische regie en het audiovisuele gedeelte. De muziek is heerlijk, en samen met de regie van Melina Matsoukas zorgt het voor een dromerige sfeer. Rassenkwesties, etnisch profileren en politiegeweld spelen een grote rol, maar het is nooit overheersend. Matsoukas kiest ook niet opzichtig voor een bepaalde partij (zie het doodschieten van een agent door een jongen), maar ze laat zien dat de polarisatie in het huidige Amerika alleen maar verliezers kent.
3.5*
-
- 31144 messages
- 5447 votes
18. Darcey Bussell's Looking for Audrey (2014)
FTV - 2 punten - 31 punten
Regie: Marion Milne
Score: 3*
Interessante documentaire als fan van de oude Hollywoodsterren. Maar meer dan een veredelde tv-documentaire is het ook niet. Bovendien zet Darcey Bussell zichzelf teveel centraal ipv Audrey. Maar we krijgen familie aan het woord en er is aandacht voor de oorlogsjaren in Nederland en haar inzet voor Unicef. Meer dan wat filmfragmenten tonen dus.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Laat ik ook eens meedoen.
1. Naissance des Pieuvres (2007)
RW
85 minuten
Regisseur: Céline Sciamma
https://i.ytimg.com/vi/S7pYEfWDEfE/maxresdefault.jpg
Mijn recensie van 11 maart 2008.
Vanavond heb ik deze film opnieuw bekeken en dit keer wist die mij wél te raken. Het belevingswereldje van de 15-jarige meisjes werd door de regisseur zeer mooi uitgebeeld en het einde vond ik zelfs van grote schoonheid. Poëzie ten top. Volgens mij kan alleen een vrouw - gezien het onderwerp - zo'n soort film maken.
Waardering na gisteren: onveranderd 4,0*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
22. Detroit (2017)
FTV, 2 punten - totaal 44 punten
143 minuten
Regisseur: Kathryn Bigelow
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1113000/1113203.jpg?cb=1507375048
Detroit werkte als film toch niet echt voor mij. In de film gaan we in op institutioneel racisme in de VS, in dit geval in de late jaren '60 in Detroit. Ik kende dit incident eigenlijk niet, en in die zin was het wel interessant om wat meer mee te krijgen van de rassenrellen in 1967. Na een wat algemenere introductie, focust de film zich op een specifiek incident, in het Algiers Motel. Hierbij viel de politie binnen na vermeende schoten, om te eindigen met meerdere vermoorde, onschuldige zwarte jongeren - en uiteraard, zoals dat gaat, werden de daders vrijgesproken.
Maar heel erg meegesleept werd ik niet. Een probleem is dat de film veel te lang is, en daardoor best wel sleept, maar dan zonder dat er echt een band wordt opgebouwd met de karakters die het slachtoffer zijn in het Algiers Motel. De film heeft een wat afstandelijk, documentaire-achtig karakter, was mijn beleving, en dat hielp daar ook niet bij. Het Algiers Motel incident is wel de hoofdmoot van de film, en hoewel de hulpeloosheid daar goed wordt weergegeven (met ook een sterke Will Poulter als nare politieman) valt het ook behoorlijk in herhaling. Haalt het niet bij Zero Dark Thirty en al helemaal niet bij The Hurt Locker, wat mij betreft. 3.0*
scorsese
-
- 13160 messages
- 11071 votes
FTV - 2 punten - totaal: 22 punten
90 min
regisseur: Bridget Savage Cole en Danielle Krudy
Aardige film over twee zussen die elkaar helpen nadat één van hen een misdaad heeft begaan. Een prima plot dat hier en daar verrassend uit de hoek weet te komen, vooral ook vanwege de voornamelijk vrouwelijke personages. Echter probeert de film wellicht iets te veel in de relatief korte speelduur. De sfeer van het vissersdorpje wordt goed neergezet en ook de cast doet het goed. Net geen 3.5 sterren.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
11. Sunshine Cleaning (2008)
FTV - 2 punten - totaal: 22 punten
91 minuten
regisseur: Christine Jeffs
Uiteindelijk best een aardige film. Gezien het gegeven had verwacht dat we meer crime scenes te zien zouden krijgen, maar Jeffs gaat meer voor het familiedrama. Ik vond het allemaal wel wat oppervlakkig blijven en een beetje 'onaf'.
https://media.pathe.nl/nocropthumb/1600x590/gfx_content/2%20Grote%20Still/sunshinecleaningbigstill.jpg
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
RW
100 minuten
Regisseur: Mona Achache
https://image.tmdb.org/t/p/w780/wNAwLWyAk7jDPVPAJ6yTuBO4gaY.jpg
Dit schreef ik er o.a. over na de 1ste herziening:
Deze film herzien en ik vind hem nu nog veel beter als toen ik hem voor de eerste keer zag. Deze hartverwarmende film zit vol met wijsheden die mij de eerste keer volledig zijn ontgaan.
"Alle gelukkige gezinnen lijken op elkaar maar elk ongelukkig gezin is anders".
Dat zijn de woorden die de concièrge leest uit het boek dat zij van Kakuro als geschenk ontvangen heeft.
Zeer treffend, niets aan toe te voegen.
En wat dacht je van deze woorden van Paloma, die besloten had op haar 12e verjaardag zelfmoord te plegen;
"Zo gaat het dus. Opeens valt alles stil. Is dat doodgaan? Je ziet de mensen van wie je houdt en de mensen die van jou houden nooit weer. Als dat doodgaan is, is het inderdaad een tragedie".
Schitterend.
btw Wat een prachtige score ook van componist Gabriel Yared. Vooral die muziek voor piano is wondermooi.
Waardering onveranderd na 2e herziening.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
23. Lady Bird (2017)
FTV, 2 punten - totaal 46 punten
94 minuten
Regisseur: Greta Gerwig
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1115000/1115143.jpg?cb=1543411194
Een nogal lange zit, waarover ik de hosanna-verhalen niet zo goed begrijp. Het is een nogal dertien-in-een-dozijn coming-of-age verhaal: Christine "Lady Bird" Mcpherson zit in haar laatste jaar op high school, en groeit op. The End. Wat niet helpt is dat Lady Bird, zoals ze zichzelf noemt, een best wel irritant kind is, en hoewel ze Ronan best wel aardig acteert overtuigt ze niet als echte outsider - ondanks haar gekleurde haar, en wat aparte kleding, is ze veel te normaal. Wat dan weer scheelt in mijn irritatie over Lady Bird is dat haar moeder nog een graadje irritanter is, wat een vreselijk mens. Hoe dan ook, het is het gebruikelijke riedeltje over opgroeien, weg willen, eerste vriendje, ruzie met beste vriendin en de onvermijdelijke goedmaking, feestjes, populair proberen te zijn, jada jada. Ook weer geen ramp om weg te kijken hoor, maar ik vond het niet zo bijzonder. 3.0*
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Omdat ik vanaf begin deze week van thuis uit mag/moet werken voor een aantal weken was voor mij de zin iets minder groot om films te kijken en was ik meer aan het gamen geslagen als ontspanning na de dagtaak. In het weekend probeer ik de draad weer op te pikken en ga proberen alsnog de 31 te halen. Helaas geen goede film:
FTV - 2 punten Totaal: 46 punten
85 minuten
Regisseur: Barbara Peeters
Na het redelijk goede 'The Dark Side of Tomorrow' kwam Barbara Peeters wederom met een film met een vrouwelijke hoofdrol. De 'heldin' is deze keer een biker chick die wraak wil nemen op de moordenaar van haar broer. Ze neemt 2 mannelijke vrienden mee op haar trip. We krijgen vervolgens een soort road movie voorgeschoteld. Ik denk eerlijk gezegd dat bikers er nu of destijds veel mee konden. Ik zou 1000 keer liever She-Devils on Wheels herzien van HG Lewis dan deze saaie film die voor 90% uit nogal nutteloze scènes bestaan met een naakt badende Dixie Peabody in een rivier als hoogtepunt. Op het revenge gedeelte moet je wachten tot de laatste 5 minuten en dat is ook flauwtjes. Voorts ontmoeten ze niet bijster interessante figuren zoals een vrouw die beweert een heks te zijn en is er een vreselijk slecht geënsceneerde bar fight. Ik snap dat het low budget was, maar de regisseur kan veel beter dan dit niemendalletje.
Ik vraag me af of de poster hierboven destijds werd gebruikt als promotiestunt want zo sexy ziet de heldin er totaal niet uit.
Rvdz
-
- 633 messages
- 2693 votes
FTV - 2 punten - Totaal: 8 punten
97 minuten
Regisseur: Sofia Coppola
https://scstylecaster.files.wordpress.com/2016/04/96209_900.jpg?resize=960%2C540
Mysterieuze en indringende film, waarbij ik vooral erg genoot van het muziekgebruik en de acteerprestatie van Kirsten Dunst. Ik denk het beste wat ik tot nu toe van Coppola (deze Coppola dan
) zag, maar ik verwacht veel van Marie Antoinette, die ik ook nog deze challenge hoop mee te pakken. 4.0*
-
- 31144 messages
- 5447 votes
19. Emma. (2020)
FTV - 2 punten - 33 punten
Regie: Autumn de Wilde
Score: 4,5*
Nog door weinig mensen bekeken (dankzij de corona) en blijkbaar vooral door niet-liefhebbers van Jane Austen. De schrijfster achter Pride and Prejudice en Sense & Sensibility. Vooral P&P viel bij mij erg in de smaak. Emma. (met het puntje achter) is een geweldige verfilming. Prachtige kostumering en decors met een vrolijk, luchtig maar stijlvol kleurenpalet. Het verhaal staat centraal met de juiste dosis humor en romantiek. Liefhebbers zullen hier ongetwijfeld van genieten.
https://media.architecturaldigest.com/photos/5e44a3ea952b9f0009559355/master/pass/E_FP_00083.JPG
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
FTV: 2 - Totaal: 32 punten
102 minuten
Regisseur: Karyn Kusama
http://cinerama.no/img/w600/m873228111.jpg
Het lelijke eendje Needy (Amanda Seyfried) en seksbom Jennifer (Megan Fox) vormen een uiterst ongewoon vriendinnenpaar in deze middelmatige horrorkomedie van regisseur Karyn Kusama.
Inhoudelijk stelt de film weinig voor. Slaapverwekkend is het nèt niet. Er zijn een paar aardige bloedige scènes met aardige effecten en er is wat aardige humor. Die dingen houden je wakker, maar echt goed is het allemaal niet.
2.0*
Shaky
-
- 3735 messages
- 13044 votes
16. The Hitch-Hiker
FTV - 2 punten - totaal: 32 punten
71 minuten
regisseur: Ida Lupino
https://www.kinolorber.com/media_cache/images/filmgalleryfull/hitchhikertalmanwheel.jpg
Matige thriller die nog wel aardig begint, maar volledig inkakt. Hoewel het slechts 71 minuten duurt, trekt het zich ontzettend lang. Dat ligt niet aan de acteurs, die doen het prima. Het verhaaltje is echter flinterdun en weet niet echt te boeien. Een hele magere voldoende. 3*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Ha, wij hebben op hetzelfde moment dezelfde film gekeken Shaky! Hij beviel mij wel beter, genoeg verhaal wat mij betreft voor 71 minuten en een geweldige schurk.
FTV, 2 punten - Totaal 48 punten
71 minuten
Regisseur: Ida Lupino
Leuk! Een lekker grimmige thriller, waarin twee mannen een lift geven aan de voortvluchtige crimineel Emmett Myers - en dat hadden ze uiteraard beter niet kunnen doen. Emmett Myers wordt heel sterk neergezet door William Talman als roekeloze, gevaarlijke moordenaar, en ook de rest van de cast doet het prima. Qua verhaal is de film rechttoe rechtaan, we zien hoe Emmett met intimidatie en psychologische spelletjes de mannen onder de duim houdt, en hoe ondertussen ook de politie Emmett op het spoor probeert te komen. De beelden van een woestijnachtig Mexico zijn verder prima, maar de film wordt vooral gemaakt door de intimiderende sfeer die Talman opwekt. Wat een baas. 4.0*