• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

Trash Movie challenge

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Kondoro wrote:

Ik denk dat die gewoon een paar biertjes te veel op had dit weekend .

Niet mijn fout als die heren hun nummering niet altijd klopt hé

52. Street of a Thousand Pleasures (1970)

Gemiddelde imdb: 4,8

Algemeen: 76 minuten + FTV (76+8=84) Subtotaal: 4570

Trash elementen: Exploitation, full nudity, turkey (1+4+5=10) Subtotaal: 396

http://ancensored.com/files/images/20170106/586fb448cec37.jpg

Wil je een film waarin vanaf minuut 7 of 8 vrijwel constant naakte vrouwen in beeld zijn zoek dan niet verder dan deze. Ik denk niet dat ik ooit zo een film heb gezien met zoveel naakt van zoveel verschillende vrouwen voor zo een lange tijdsperiode. Honderden vrouwen zoals de plotomschrijving zegt is misschien wat optimistisch maar het zijn er toch tientallen. Het enige bekende 'gezicht' voor mij was Uschi Digard en ja zij krijgt toch ook wel wat extra aandacht, prachtvrouw toch. De vrouwen zijn volledig naakt soms met een weinig verhullende sluier en als ze al iets aanhebben gaat dat snel uit. Een paradijs dus voor de heteroman. Weinig seks en dat vond ik niet erg, het was veel fijner om zoals de protagonist rond te wandelen en al dat moois bewonderen dan ze met een man te zien rotzooien. Het enige wat hij dan wel kon en ik als kijker niet was ze aanraken. Veelal gefilmd vanuit POV first person. Moet ik nog zeggen dat het verhaal heel mager is en er totaal niet toe doet? Enige minpunt is dat de stem van de protagonist na een tijd wel gaat vervelen als hij voor de zoveelste keer "beautiful" heeft gezegd. Deze zou je eigenlijk moeten vervangen door een leuk muziekje. Oh ja en de vrouwen zijn ook allemaal puur natuur met mooie rondingen, geen skinny panlatten. Tja Meyer als jij eens zo een film had gemaakt in plaats van al die hillbilly zooi.

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

38 Black Widow (2008)

IMDb : 5,2

Algemeen : FTV ( 89 + 9= 98 ) Subtotaal : 3691+98 = 3789 punten

Trash elementen: N (3) Subtotaal : 266 + 3 = 269 punten

http://4outof10.com/wp-content/uploads/custom/2008/07/berkley2.jpg

Dacht even een dikke Turkey , maar noppes...5,2 op IMDb.

Tv-filmpje die wel vlot weg kijkt , maar tal van clichés in petto heeft. Op zich nog niet zo erg, maar ook qua inhoud is het maar een mager beestje en spannend is het allerminst. Het acteerwerk is van wisselend niveau. Zo vind ik Alicia Coppola als Mel nog behoorlijk spelen en Elizabeth Berkley als Black Widow goed gecast met haar voorkomen en handelen. Toch had ik wat meer erotiek verwacht bij haar personage.

De twee mannelijke rollen ingevuld door Danny en de handlanger van Olivia zijn echter van een zeer bedroevend niveau. Er is totaal geen chemie te beleven tussen Danny en Olivia. En die handlanger kon ook tellen. Er zijn ook tal van scènes die je als kijker beginnen te irriteren omdat toevalligheden en ongeloofwaardigheden wel heel vaak passeren. 4/10

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt joolstein. Ik zal voortaan beter tellen.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

8.Hercules and the Captive Women
IMDb 3.9/10 FTV 101 min
https://66.media.tumblr.com/37da6d88f110f68a8d60e97082d7ca30/tumblr_pgkdwt7ccm1wzvt9qo1_500.jpg
Eigenlijk een verrassend leuke film! Onterecht dat er een 3.9 voor gegeven wordt naar mijn mening. Op zijn minst een 5 had best gemogen. Er zitten leuke acteurs in zoals Reg park die wel een goede Hercules neerzet. De film kent ook leuke gevechten die best creatief in elkaar zitten. Het is niet altijd zomaar wat vuistgevechten , maar ook wordt er gegooid met zwaarden tot zelfs rotsblokken.
De sets mogen er zijn en de sfeer ook wel. De storm vond ik zowaar goed gemaakt.

Er zit wel tussendoor een erg grappig gevecht in de film. Een vrouw moet gered worden door onze Hercules op een mystiek eiland die bewaakt wordt door een wezen dat van vorm kan veranderen. Zo wordt er onder andere gestoeid met verschillende dieren (waaronder een leeuw die van een rots gesmeten wordt ) en zelfs het ding boven op de foto.
Voor mij toch wel het toppunt in de film.
3,5*

9. Santa Claus Conquers the Martians
IMDB: 2.6/10 FTV 81 min
Turkey

https://i.pinimg.com/236x/96/30/16/963016b1313dc1150e1766541670ab72--the-martian-movie.jpg

Een film die ik bijna niemand kan aanraden behalve als je deze met iemand anders bekijkt. Het staat ook in de Bottom-100 op IMDB op plaats 30.. Op zich is het en vrij saaie film met weinig spanning (vanzelfsprekend) en vervelende en herhalende conflicten.
Met een vriend en een pot bier wordt het nog wel leuk.
De film begint grappig met meteen een spellingfout in de openingcredits. Dus dat begint erg goed! Verder wordt er natuurlijk een vreselijk kerstliedje gezongen door kinderen. De film opent met marsmannetjes die graag ook Kerst willen hebben voor hun kinderen. Dit kennen ze namelijk niet daar. Dus ze ontvoeren onze Kerstman.
We ontmoeten hem op de Noordpool in zijn atelier. Ook zien we zijn vrouw die zomaar het publiek toespreekt..
Tijdens de gehele film zie je fouten waaronder de make-up die soms loslaat van de marsmannetjes.
Tussendoor wordt het nog grappig met een echt neppe ijsbeer, een grote robot, groot speelgoedgevecht en rare quotes van Santa zelf.

'No...I am not tired..but my finger is!'

Om het kort te houden heb ik mij niet verveeld tijdens de film.

2*
10. Polar

IMDB: 6.3 FTV 118 minuten
Trash klassement: Exploitation+ Gore

Best een matige film.Ondanks de film er op momenten mooi uitzag kwam weinig met impact binnen. Er was zeker ook fijn geweld en Mads Mikkelsen is altijd wel leuk in films, maar dit alles kon de film niet echt redden. Het probleem vind ik zat 'm ook in de slechterik die ik meer irritant dan leuk vond. Een echte miscast naar mijn mening. 2.5*

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11864.300.jpg

30. Trick Baby (1973)

Gemiddelde imdb: 6,8

Mijn stem: 2,5/5*

Algemeen: 89 minuten FTV (89 + 9 = 98) Subtotaal: 2856 + 98 = 2954

Trash elementen: Blaxploitation (1) Nudity (3) Subtotaal: 163 + 4 = 167

Beetje teleurstellende blaxploitation film over twee con artists die zich in de nesten werken. Niet heel origineel, wel kijkbaar. Weinig sleaze ook om één en ander te compenseren... klein beetje nudity maar, weinig sociale kritiek ook... had er wat meer van verwacht (met een 6,8 op imdb).

https://www.moviemeter.nl/images/cover/16000/16720.300.jpg

31. Malibu Express (1985)

Gemiddelde imdb: 4,4

Mijn stem: 2,5/5*

Algemeen: 105 minuten FTV (105 + 11 = 116) Subtotaal: 2954 + 116 = 3070

Trash elementen: Exploitation (1) Nudity (3) Turkey (5) Subtotaal: 167 + 9 = 178

De meest genietbare Sidaris film die ik tot op heden zag. Niet alleen zijn de 80's babes uit deze film veel mooier dan de dames uit Sidaris' jaren 90 werk (minder aan 'gesleuteld'), ook de humor werkt wat beter. Het is allemaal wat verser en minder gekunsteld. De film is wel exploitatief qua ideeen om de dames van hun kleren te ontdoen, maar tegelijkertijd zijn die vondsten ook zo onschuldig en kinderachtig dat je er wel om moet glimlachen. Heel anders van toon dan veel rauw jaren 70 werk (zoals Ilsa). Best leuk!

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2012/09/bb05.jpg

25. Bad Biology (2008)

IMDb-score: 4,7

Algemeen klassement: 85 + FTV 9 = 94

Trash-klassement: exploitation + ff nudity + Turkey = 10

Ik weet niet wat ik hiervan moet vinden. Het is zo van de pot gerukt dat ik met stomheid ben geslagen. Ben het eens met zowel Theunissen als Collins, terwijl die er totaal verschillend over denken. Het is inderdaad complete bagger, te bezopen voor worden, niet eens te beschouwen als parodie, meer als groteske. Anderzijds merkte ik dat ik toch geboeid heb zitten kijken en (enigszins) meeleefde met de personages. Die Charlee Danielson is trouwens niet verkeerd en die Tina Krause ook niet, al is ze maar kort in beeld. In ieder geval is dit een kijkervaring die me nog wel even zal bijblijven.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

40. Infidus (2015)

Gemiddelde imdb: 5,9

Algemeen: 80 minuten - FTV (80+8= 88) Subtotaal: 3746 +88= 3834 punten

Trash-elementen: gore (4)+ exploitation (1) Subtotaal: 283+4+1= 288punten

Blackjack Trash label:/ Totaal 20 punten

https://cdn.cinematerial.com/p/500x/9p0dxarm/infidus-german-blu-ray-cover.jpg

Necrostorm Productions, de Italiaanse studio die ook verantwoordelijk was voor Adam Chaplin en Hotel Inferno komt ditmaal met een grimmige en grafische verhaal van wraak en wordt getoond vanuit het perspectief van twee verschillende slachtoffers. Geschoten in en rond de achterbuurten van Rome, voornamelijk in zwart en wit (behalve de dromen en flashbacks, die in full colour worden gepresenteerd) En laat je niet misleiden want dit is Necrostorm en doet precies waarom ze zo goed zijn! Regisseur Giulio De Santi (Hotel Inferno) heeft naast de regie ook meegeschreven aan de film Het geweld is dan ook van de meest grafische en intense bloed en gore die we kunnen verwachten. De verdorvenheid spat van je scherm! Het verhaal wordt zeer visueel verteld, met niet veel dialoog. In het Italiaans met Engelse ondertitels. Beide hoofdrolspelers weten daarnaast prima emoties over te brengen wanneer ze afzonderlijke hun weg naar gerechtigheid beginnen. Verdeeld in zes hoofdstukken, die de zo de samengevoegde themasegmenten verdelen. Dit is een indrukwekkende film met een duister en wreed verhaal over snuff-films, verraad en wraak en die zowel gewelddadig verontrustend is maar op hetzelfde moment ook oprecht en emotionele momenten weet te tonen.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

41. Killer Barbys (1996)

Gemiddelde imdb: 3,2

Algemeen: 87 minuten - FTV (87+9= 96) Subtotaal: 3834 +96= 3930 punten

Trash-elementen: gore (4)+ Nudity (3) + exploitation (1)+ Turkey (5) Subtotaal: 288+4+1+3+5= 301 punten

https://hellhorror.com/images/inTheaters/origs/Vampire-Killer-Barbys-1996-poster_960_640_80.jpg

Met vele long takes, een langzaam tempo,slechte compositie en goedkope productiewaarde is Killer Barbys (de titel is veranderd omdat Mattel dreigde te procederen) een typische Franco-film. Zwarte komedie maar het leek soms ook Scooby-Doo, Where Are You!, naakt, een griezelig oud kasteel, een paar dwergen, onaangename camerahoeken, iets met een monnik die wacht (ik had echt geen idee wat!), Lichamen die aan het plafond bloed hangen uit te druipen, een pop-punk soundtrack (of eigenlijk maar één nummer “I love you, I love you, I’m gonna kill you tonight!”), mensen die dingen doen en andere dingen doen en dan weer iets anders doen ... en geen van die dingen is angstaanjagend of zelfs nodig voor de plot, maar het is allemaal zo licht verteerbaar humoristisch en charmant, dat ik ook niet anders dan positief kan zijn! Wat nog in de buurt van horror kwam was Mariangela Giordano. Ze was bijna zestig jaar oud maar speelt hier een langdurige naaktscène. Het hoogtepunt van de film is Silvia Superstar die rondloopt in een rood slipje en een te kleine Spider-Man t-shirt, en dat is minstens twee keer zo veel dan als ze op het podium draagt ​​(een teeny-weenie zwarte bikini) wanneer ze met de band zingt. En dan te bedenken dat in 1996 is gemaakt! Dit was erg fijne “eurotrash”!

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

42. Killer Barbys vs. Dracula (2002)

Gemiddelde imdb: 2,8

Algemeen: 86 minuten - FTV (86+9= 95) Subtotaal: 3930 +95= 4025 punten

Trash-elementen: Turkey (5) + exploitation (1) Subtotaal: 301+5+1= 307 punten

https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2012/09/Killer-Barbys-Vs.-Dracula.jpg

Dit vervolg op de Killer Barbys uit 1996 komt toch aardig dicht in de buurt van de slechtste vampier-film ooit! Het is een slechte film. Absoluut! Toch heb ik de film met een grote grijns op mijn gezicht zitten bekijken! Er is niet veel verhaal - behalve het feit dat Dracula verliefd is op Silvia Superstar en haar wil bijten! Dr. Seward (Dan Van Husen; House of Blood,Nosferatu: Phantom der Nacht (1979) duikt op om de vampier te verslaan. Echter één klein probleempje, hij is blind. Verder lijkt de film één grote videoclip voor de pop-punk liedjes van The Killer Barbys. Ook Bela B. van de band ''Die Artzte'' is te horen en komt langs om samen met Silvia het liedje "Candy" van Iggy Pop te zingen. De insteek lijkt ditmaal alleen maar om lol te hebben. Er zijn ook een paar geslaagde grappen. Jammer dat er geen naakt in de film zit. Dit had het voor de kijker ook wat leuker gemaakt. En ondanks dat er bloed is te zien, is dit overal overduidelijk nep! Dit vervolg was niet zo goed als de eerste maar ik vond hem nog wel verdraagzaam leuk!

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

43. Overlord (2018)

Algemeen: 109 minuten - FTV (109+11= 120) Subtotaal: 4025 +120= 4145 punten

Trash-elementen: gore (4)+ exploitation (1) Subtotaal: 307+4+1= 312 punten

https://sktorrent.eu/torrent/obrazky/4a4fe9052940d53ba171a568fc5fa722f33b1e2a.jpg

Soms weet je het al bij de aankondiging van een film. Het pakt je of het pakt je niet. Maar soms zijn er ook momenten van twijfel. Dat gevoel had ik heel sterk bij Overlord, een B-film maar met een veel groter budget. Dit was vooral te zien in de openingsscène van zijn film. Indrukwekkende scenes van vliegtuigen die een handvol Amerikaanse soldaten tijdens de vooravond van D-Day achter de vijandelijke linies gaan droppen.

Maar waar de opening historische accuraat probeerde te zijn, werd dit ondergraven om van het centrale personage (politiek correctheid?) een zwarte soldaat te maken. Enfin,we moeten de film ook niet al te serieus nemen. Eenmaal achter die vijandelijke linies verandert de film in het gegeven over Duitse experimenten. (niet de eerste die daarover handelt) Waarbij er ook duidelijk aanwijzingen zijn dat er naar de film ‘Frankenstein’s Army’ van regisseur Richard Raaphorst is gekeken. Maar hoewel er aardig wordt gestrooid met lugubere beelden, bekruipt toch de indruk dat het qua horror allemaal wel wat steviger had gemogen.

Overlord is dan ook een typisch voorbeeld van een film waarbij je het gevoel krijgt dat er veel meer mogelijk was geweest. De uitwerking van het verhaal en de hele opbouw missen de finesse. Het is geen grootse film, heeft duidelijk last van mensen niet tegen het hoofd te willen stoten, (Zwak in zijn gore en waar waren het hakenkruis of het SS-teken?) maar door zijn pulp -cartoonesk-achtige sfeertje weet net genoeg te entertainen.

joolstein

• 10828 messages
  • 8911 votes

44. The Final Wish (2018)

Gemiddelde imdb: 4,3

Algemeen: 95 minuten - FTV (95+10= 105) Subtotaal: 4145 +105= 4250 punten

Trash-elementen: Turkey (5) Subtotaal: 312+5= 317 punten

https://images2.static-bluray.com/products/20/79094_1_large.jpg

Het oude gezegde luidt: "Wees voorzichtig met wat je wenst" en dat geldt zeker in een horrorfilm. Wensen komen uit, maar bijna nooit op de manier die je verwacht en altijd voor een prijs. Je kan niet zeggen dat dit baanbrekend was. Ook de Djinn-verhaallijn van is al oud, (gaat terug zelfs helemaal terug naar The Monkey's Paw (1933) maar de film weet het wel erg leuk te brengen. Op de poster is te lezen van schrijver van 'The Final Destination' en met de aanwezigheid genre-favorieten Lin Shaye en Tony Todd schept het ook verwachtingen. Deze worden niet helemaal ingelost, het ontdoet zich niet altijd van de clichés maar het is wel een goed gemaakte film. Niet elke film behoef natuurlijk origineel te zijn! De film slaagt erin redelijk in om onderhuidse spanning te creëren. Ook het interieur van het huis was lekker spookachtig met het antiek wat de vader had verzameld. Er zijn een paar beelden met bloed en gore te zien, maar dat is uiteindelijk niet wat de film voor ogen heeft. Het kent een meer traditionele aanpak van minder is meer. En eerlijk gezegd werkt het! Het zal niet hoog op eindlijstje verschijnen of de beste van het jaar zijn, maar het was best leuk om eens een keer wat anders te zien dan de zoveelste slasher of tieners-die-de-verkeerde-keuzes-maken-film.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

53. The Big Doll House (1971)

Gemiddelde imdb: 6,0 (you got to be kidding)

Algemeen: 93 minuten + FTV (93+9=102) Subtotaal: 4672

Trash elementen: explitation, nudity (1+3=4) Subtotaal: 400

https://darkrecessesofcinema.files.wordpress.com/2012/02/bigdollhouse1.jpg

Ok er wordt door sommige beweerd dat deze film bepalend was voor het women in prison genre. Nou met die bewering moet ik toch wel erg lachen gezien deze prent in twee dingen uitblinkt: braafheid en saaiheid zowel op het vlak van exploitatie, geweld en naakt. Kijk je dit soort films voor een goed verhaal? Wacht het verhaal in deze film is eigenlijk ook te verwaarlozen. Voor de interessante karakters dan? Sid Haig is nog wel geinig in zijn rol van omkoopbare gevangenisleverancier, maar de rest Pam Grier incluis is gewoon suf. Er was al eerder Love Camp 7 ook geen geweldige film maar zeker niet arm aan vrouwelijk naakt en vernederingen. Big Doll House in vergelijking lijkt zoals de titel zegt een speeltuintje. En van de roughies uit de jaren 60 hadden de experts ook nog nooit gehoord. Zelfs de Olga reeks uit 1964 was brutaler dan dit misbaksel. Pam Grier speelt in deze film een lesbienne, wow dat moet wel een van de minst overtuigende lesbiennes zijn die ik al heb gezien in een film. Sorry ik kan echt niets goeds of memorabel bedenken bij deze film. Zelf full frontal nudity wordt de kijker niet gegund

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

54. Getting Into Heaven (1970) - IMDb

Gemiddelde imdb: 4,4

Algemeen: 87 minuten + FTV (87+9=96) Subtotaal: 4768

Trash elementen: full nudity + turkey (4+5=9) Subtotaal: 409

http://ancensored.com/sites/default/files/images/galleries/_ver2/data/pic/00/03/92/digard-gettinginto-tuna-n-1099.jpg

Ik ben best wel een Uschi fan ja. Er zijn helaas niet zo veel films waarin zij echt een hoofdrol heeft. Dit is er een van. De titel is best wel leuk bedacht want Heaven is dus ook de naam van de protagoniste (Uschi dus). De film is een softcore comedy dus het weinige verhaal is over Heaven en haar flatmaatje Sin (gespeeld door de evenzeer welgevormde Jennie Lynn) die hopen om actrice te worden. Ze proberen dit op de aloude manier door een regisseur te verleiden. Daarnaast is er nog een zijplotje met een agent die stapelverliefd is op Heaven. Het begint allemaal best leuk waarbij voornoemde agent Heaven aanhoudt en omdat zij haar rijbewijs niet bij heeft nodigt ze hem uit op haar flat. Nadien is het eigenlijk veel scénes waarbij de dames het bed delen met de heren (vooral de regisseur dan) die al snel slaapverwekkend worden omdat ze echt veel te lang doorgaan. Op het uur is er dan eindelijk een fijne scène tussen Uschi en haar flatgenote met massage en olie. Niet dat ik hoge verwachtingen koesterde maar gezien het lollige begin had er van mij wat wat meer humor in gemogen om de monotone seksscènes (op de ene lesbische na dan) te doorbreken.

wendyvortex

• 5196 messages
  • 7268 votes

11. Rats - Notte di Terrore (1984)

IMDB: 4,5

Algemeen: 97 min. + FTV (97 + 10 = 107) / Totaalscore: 1050

Trashelementen: exploitation (1) + nudity (3) + practical gore (4) + turkey (5) = 13 punten / Totaalscore: 74

https://www.moviemeter.nl/images/cover/24000/24498.jpg?cb=1364459339

Op zichzelf is dit een prima Italiaanse variant op Night of the Living Dead, maar dan met ratten in plaats van zombies. De Engelstalige dub is lachwekkend houterig, maar mogelijk dat de originele dialogen al niet heel sterk waren. Op zich als so-bad-its-good-film prima te doen. Fijne gore-scenes ook nog! En wat mij betreft een klassiek einde!

Voor de rattenliefhebbers, en ik was er al een beetje bang voor, dit zijn albino-ratten die ze in één of andere bruine smurrie hebben gedompeld, de beesten zijn ook meer bezig zich schoon te wassen, dan met het aanvallen van B-acteurs. De "aanvallende" ratten worden van een paar meter ver richting de acteurs geworpen, dan wel gooien ze van drie meter hoogte een paar zakken ratten leeg. Daarnaast vallen nog enkele ratten ten prooi aan pyro-effects. Ja, die Italiaanse film-makers met hun dierenliefde ook altijd. Wees gewaarschuwd!

(3*)

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

29. Beyond the Valley of the Dolls (1970)

IMDb: 6.2. Speelduur 109 minuten, FTV

Algemeen klassement: 120 punten

Trashklassement: 4 punten (exploitatie, nudity)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7324.300.jpg?cb=1488816246

Russ Meyer. Wat een talentloze zak hooi. Ook Beyond the Valley of the Dolls is weer een vreselijke draak, al is het weliswaar op een hele andere manier een draak dan Faster, Pussycat! Kill! Kill! of (in iets mindere mate) Motorpsycho dat waren. Maar ook hier is het een film lang een stelletje ontstellende lutsers en dozen die hip en cool proberen te acteren; in die eerdere films door de gangster of wraakengel uit te hangen, en hier zien we een meidenband die zich laat gaan in de partywereld van begin jaren '70, met volop hippies en vrije seks. Het is bijzonder dat je er dan alsnog een saaie film van kan maken, maar laat dat maar aan Russ Meyer over. Het zijn in ieder geval nog vier ICM-lijstjes. 1.0*

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

39 Betrayed (2005)

IMDb : 4,0

Algemeen : FTV ( 90 + 9= 99 ) Subtotaal : 3789 + 99 = 3888 punten

Trash elementen: N (3) + Turkey (5) Subtotaal : 269 + 8 = 277 punten

https://allesoverfilm.nl/media/uploads/uploads_old_site/reviews/2057/shot5_large.jpg

Matige B-film die vooral nog leuk blijft door Kristy Swanson. Het verhaal valt enigszins nog mee tot het laatste kwartier dat voor mij de film helemaal om zeep helpt. Wat was dat nu voor een stupide, simpele slotscène. Verwacht geen plotwendingen of enige verrassende momenten, want die zijn er niet. 4/10

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Nou met die bewering moet ik toch wel erg lachen gezien deze prent in twee dingen uitblinkt: braafheid en saaiheid

Er valt weinig te lachen met die bewering eigenlijk; die stelling is namelijk gewoonweg waar, en dat staat los van jouw waardeoordeel verder. The Big Doll House was de eerste Amerikaanse WIP film die succesvol was en daarbij de kenmerkende ingredienten presenteerde die latere WIP films 'sierden'. Dat jij de film verder 'braaf' of 'saai' vindt, of dat jij vindt dat hier het tietenminimum niet gehaald wordt, staat daar totaal los van.

Als kwaliteit van B-cinema enkel afhangt van de hoeveelheid nudity, dan had je echt beter een porno challenge kunnen organiseren; dan kun je telkens met 5* liggen strooien ook.

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMTc1NDUwODY4OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMDI2NjM4Mg@@._V1_SY1000_CR0,0,647,1000_AL_.jpg

26. Rotkäppchen: The Blood of Red Riding Hood (2009) - IMDb

IMDb-score: 4,1

Mijn score: 3,5*

Alg. klassement: 104 + FTV 10 = 114

Trash-klassement: exploitation (1) + ff nudity (4) + Turkey (5) = 10

Ja kindertjes, een sprookje voor grote mensen. Maar heel erg leuk. Ik weet zeker dat jullie ervan zullen genieten en met rode (sic!) oortjes zullen gaan slapen. Het sprookje van Roodkapje en de boze wolf in een erotische horror-versie. Ik kreeg hem helaas hier niet toegevoegd, omdat ze dachten dat het een amateurproductie was. Nou, dan had die familie Sparks aardig wat centjes. Opgenomen zowel in Amerika als in Duitsland en Zwitserland met een soundtrack waar je U tegen zegt.

Alle ingrediënten van het oorspronkelijke verhaal zitten erin. Roodkapje wordt door haar moeder achter gelaten bij haar oma in Amerika, gaat daat ook naar school, krijgt vriendinnen en pikt zelfs het vriendje van een van haar klasgenoten af. Desondanks is Roodkapje een heel verlegen meisje. Maar ze leert snel. Ze wordt gespeeld door Stefanie Geils (what's in a name...), een lekker ding, die voorzichtig uit de kleren gaat. Haar vriendinnen hebben er ook geen moeite mee; er valt dus veel te genieten. Maar in tegenstelling tot wat bij IMDb wordt vermeld: dit is GEEN adult of hardcore. Het blijft netjes, maar is zeer zeker erotisch.

Wat vooral opvalt is de vorm die de makers gekozen hebben: er wordt overvloedig gebruik gemaakt van kleurfilters, speciale lenzen en overbelichting. De film bestaat voornamelijk uit zwart witte beelden, waarin alleen de kleur rood geaccentueerd wordt (zoals ook op de poster), om dan weer los te barsten in overvloedige kleuren in de flashbacks of fantasiesequenties. Je moet er wel even in mee willen gaan, want het werkt vervreemdend, haast hallucinerend. Maar het is dan ook fantasy, horror, of wat je het ook wilt noemen. Tel daarbij de prachtige score, waar ik van heb genoten. En dat heb ik niet zo snel; meestal neem ik de muziek maar op de koop toe. Toch nog een minpuntje: de film duurt wat te lang met een uur en drie kwartier.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

https://www.moviemeter.nl/images/cover/10000/10626.jpg?cb=1439565462

32. Humanoids from the Deep (1996)

Gemiddelde imdb: 4,0

Mijn stem: 2,0/5*

Algemeen: 83 minuten FTV (83 + 8 = 91) Subtotaal: 3070 + 91 = 3161

Trash elementen: Nudity (3) P. Gore (4) Turkey (5) Subtotaal: 178 + 12 = 190

Remake van de B-film uit 1980. Niet beter helaas, maar verder wel makkelijk kijkvoer.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Woland ik hoop dat ik hier geen toon heb gezet met mijn negatieve opinies over de films van Russ Meyer met een keldering van gemiddeldes voor zijn films tot gevolg. Zo zie je maar soms zijn veel en grote tieten niet genoeg zelfs niet voor mij om een film goed te vinden.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Ramon K wrote:

Als kwaliteit van B-cinema enkel afhangt van de hoeveelheid nudity, dan had je echt beter een porno challenge kunnen organiseren; dan kun je telkens met 5* liggen strooien ook.

Discussies zijn prima, maar probeer niet iemand persoonlijk aan te vallen op zijn of haar mening.

madmadder

• 371 messages
  • 3054 votes

26. Overlord (2018)

Algemeen: 109 minuten - FTV (109 + 11 = 120) / Subtotaal: 2310 + 120 = 2430

Trash-elementen: Exploitation (1) + Gore (4) = 5 / Subtotaal: 139 + 5 = 144

Blackjack Trash label: n.v.t. (8/21)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1120000/1120785.jpg?cb=1540812666

Heb me er wel mee geamuseerd, maar het mocht van mij allemaal nog wel een stuk vuiger. Vond dat het voor zo'n soort film nog wel heel erg op safe speelde. Ik had op nog veel meer gore en veel meer zombies gehoopt, maar wel leuk om eens een dergelijke film te zien die met veel budget gemaakt is. 3*

27. Piercing (2018)

Gemiddelde imdb: 5,8

Algemeen: 81 minuten - FTV (81 + 8 = 89) / Subtotaal: 2430 + 89 = 2519

Trash-elementen: Gore (4) = 4 / Subtotaal: 144 + 4 = 148

Blackjack Trash label: n.v.t. (8/21)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/1117000/1117227.jpg?cb=1546559105

Eigenlijk te artsy om trashy te zijn, maar ik las ergens dat de film als een ode aan giallo gezien kan worden en dat er muziek uit Tenebrae, Deep Red en nog wat andere klassiekers in zit, dus toch maar hier toegevoegd. Erg fijn filmpje over een man (Christopher Abbott) die een moord op een prostituee tot in de puntjes heeft uitgedacht, maar de prostituee (Mia Wasikowska) zorgt ervoor dat niets loopt zoals gepland. Vond de film best wel spannend en bij vlagen ook grappig (het telefoongesprek tussen Abbott en zijn vrouw bijvoorbeeld), maar bovenal heel erg stijlvol en met veel oog voor detail verteld. Nicolas Pesce is wat mij betreft een regisseur om in de gaten te houden na het fantastische The Eyes of My Mother en deze uitstekende film. 4*

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

40 The Curse of the Komodo (2004)

IMDb : 2,8

Algemeen : FTV ( 92 + 9= 101 ) Subtotaal : 3888 + 101 = 3989 punten

Trash elementen: N (3) + Turkey (5) Subtotaal : 277 + 8 = 285 punten

https://fsg.thevideobee.to/i/01/00056/i7fgkbfmxw1d.jpg

Trash van de bovenste plank

Belachelijke film : stupid verhaal, slechte effecten, blote borsten en als toppunt het voortdurend schieten van gewone pistooltjes op zulke grote beesten.

En toch wist de film af en toe wat te vermaken door tal van stupide scènes, de gigantische varanen die toch vaak te zien waren ( en duidelijk ) en de dames Melissa Brasselle en Glori-Anne Gilbert. Vooral die laatste had een verrassende scène in petto voor de kijker bij het meer. Vervelend is het allerminst, maar een voldoende kan ik hiervoor niet geven. 4/10

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Mescaline wrote:

(quote)
Discussies zijn prima, maar probeer niet iemand persoonlijk aan te vallen op zijn of haar mening.

Huh? Dit is geen persoonlijke aanval. Hoe kom je daar nu bij? Ik heb wel gericht commentaar op een mening gegeven. Dit is een discussie site toch? Ik wil de inhoud van de mening nogmaals onderstrepen: het feit dat een film 'bepalend' is (iets wat je gewoon na kunt pluizen, objectief) staat los van jouw waardeoordeel (de mening of je de film leuk vindt of juist niet). Ik vind dat een waardeloze start van een (overigens vernietigende) review... en dat mag ik gewoon vinden, toch? Als ik beweer dat ik moet lachen om de stelling 'The Jazz Singer is de eerste film met gesproken dialoog en was dus bepalend voor de ontwikkeling van de geluidsfilm', omdat ik voorheen Citizen Kane gezien heb die mij meer amuseerde en die veel meer gesproken dialoog bevat, dan slaat dat toch als een tang op een varken?

Mensen moeten toch ook wel een beetje tegen een stootje kunnen, niet?

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Ramon K wrote:

Huh? Dit is geen persoonlijke aanval. Hoe kom je daar nu bij? Ik heb wel gericht commentaar op een mening gegeven. Dit is een discussie site toch?

Het werd wel op deze manier ervaren, dus misschien iets tactischer brengen? Het is ook niet zozeer beledigend dat ik het weg haal, maar wilde je er toch even op een vriendelijke manier op attenderen.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Okay, no problem! ik zal proberen om de volgende keer iets tactischer te brengen.

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

De jeugd van tegenwoordig hé Ramon K ... dat was in onze tijd wel anders

Fransman

• 3022 messages
  • 2267 votes

Jullie bedoelen tactvoller, niet tactischer. Ja, Nederlands is een lastige taal.

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Dat had je ons ook wel wat tactischer kunnen laten weten ....

Onderhond

• 87592 messages
  • 12836 votes

https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/tactisch#.XG2ih_xFxjE

Tactischer mag hoor. Nederlands is inderdaad een moeilijke taal, je kan sommige dingen zelfs op meerdere manieren zeggen!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.