- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Trash Movie challenge
Trash Movie challenge
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
1. Indecent Desires (1967)
Gemiddelde IMDb: 5.1 - FTV - 75 minuten
Algemeen Klassement: 75+8 = 83 punten
Trashklassement: (E)xploitation & (N)udity 1+3 = 4 punten
Blackjack Trash Label - 6. Doris Wishman (totaal 1 punt)
https://assets.mubi.com/images/film/129315/image-w1280.jpg?1498703388
The Queen of Exploitation, noemt organisator alexspyforever Doris Wishman. Ik had nog nooit van haar gehoord, althans dat dacht ik. Maar een blik op mijn IMDb stemmen leert dat ik ruim 5 jaar geleden Bad Girls Go to Hell (1965) al eens zag. Wellicht was die titel niet blijven hangen vanwege mijn 2* waardering, maar de kans bestaat dat ik over deze film in 2024 iets soortgelijks zal typen; ook dit is geen kanshebber voor het rijtje ‘JM’s meest memorabele films’.
Ik moest bij vlagen aan de films denken die Nicholas Winding Refn gerestaureerd heeft voor zijn byNWR platform, al ligt de exploitation er hier nog dikker bovenop. Hier en daar een aardig jazzy deuntje, al klinkt het doorgaans nogal sleazy, maar dat geeft niet omdat we inderdáád toekijken hoe een dame (die toegegeven, niét achteraan stond toen zaken werden uitgedeeld) zichzelf voor een spiegel betast. Wishman probeert leuk te variëren met haar camerastandpunten, maar het belachelijke en te weinig uitgewerkte plotje (met een soort van seks-voodoopop) bleef mij nochtans teveel in de weg zitten om meer uit te delen voor de cultwaarde van dit werkje. Boobies be damned.
2,5*
--------------
2. One Way Ticket to Hell (1955)
Gemiddelde IMDb: 3.7 - FTV - 61 minuten
Algemeen Klassement: 61+6 = 67 punten (150 totaal)
Trashklassement: (E)xploitation & (T)urkey 1+5 = 6 (Totaal 10 punten)
Blackjack Trash label - 21. Drugsploitation (totaal 2 punten)
https://3btheaterposterarchive.files.wordpress.com/2016/11/1_one-way-ticket-to-hell-one-sheet-1955.jpg?w=527&h=
Wie quasi-documentaires/voorlichtingsfilms/propagandafilms als Reefer Madness 1936) heeft gezien, weet waarschijnlijk al meer dan genoeg. Ik heb er in ieder geval genoeg gezien na het neuzen in lijstjes als Badmovies.org Best B-Movies. Kort gezegd, marijuana is duivels, en de eerste stap naar een leven van verslaving aan bijna alle drugs die er zijn en diep, diep wegglijden in de criminaliteit in al haar sinistere aspecten. Dat je het even weet.
Bamlet Lawrence Price Jr. was een United States Air Force pilot die in die jaren met Anne Francis getrouwd was. Van haar leende hij de resterende $4000 van de 14.000 dollar die hij nodig had voor deze afstudeerfilm van UCLA's film school. Toegegeven, dat is niet zoveel geld, maar ik heb oneindig veel betere films gezien die voor een paar honderd dollar gemaakt zijn. One Way Ticket to Hell heeft geen dialoog, geen karakterontwikkeling, maar een prekerige voice-over en sound effecten die begeleiden wat we zien gebeuren. Helaas kan ik dus van deze review zelf geen propaganda maken voor meer stemmen voor deze film op MM. Alhoewel, dat kan ik best, maar het zou een naaistreek zijn.
Wees gewaarschuwd, zoals deze film pleegt te zeggen.
1,5*
-------------
3. Il Boia Scarlatto (1965)
Gemiddelde IMDb: 4.8 - FTV - 87 minuten
Algemeen Klassement: 87+8 = 95 punten (245 totaal)
Trashklassement: (E)xploitation, (G)ore & (T)urkey 1+4+5 = 10 (Totaal 20 punten)
Blackjack Trash label - 1. Something Weird Video (totaal 3 punten)
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMGE1OGExMjItMjRkOS00MzAwLWJlMjItYjVmMDViMjcxNTEzL2ltYWdlL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyMTE2NzA0Ng@@._V1_SY1000_CR0,0,1267,1000_AL_.jpg
“Een fotograaf en zijn modellen gaan naar een oud afgelegen kasteel om foto's voor een paar sexy covers voor horror-romannetjes te nemen. Ze weten echter niet dat het kasteel bewoond wordt door een man die gelooft dat hij de reïncarnatie is van een 17e eeuwse beul. Ze zullen nu moeten vechten om niet ten prooi te vallen aan deze gestoorde maniak “, aldus de synopsis.
Aangenaam foute jaren ’60 pulp, zo zou ik Massimo Pupillo’s Bloody Pit of Horror omschrijven. Schlocky acteerwerk, clunky (en ook nog zich herhalende) oneliners en het duurt even voor het begint. Maar dan komt de sfeer er prima in en blijkt er best wat creativiteit in te zitten. Leuke special effects, en dat verbaast niet aangezien deze zoals Joolstein eerder opmerkte van de hand zijn van meervoudig Oscarwinnaar Carlo Rambaldi (E.T., Alien, Close Encounters of the Third Kind). Al is die spin in deze film wel hilarisch nep, vergeleken daarmee. Sommige films vergeven we dat makkelijker dan andere. Mijn stemde de ‘Crimson Executioner’ in ieder geval wat gunstig, al is het wat trashy. En je kunt er nog interessante dingen over zeggen ook!
3*
-------------
4. Polar (2019)
Gemiddelde IMDb: 6.4 - FTV - 118 minuten
Algemeen Klassement: 118+12 = 130 punten (375 totaal)
Trashklassement: (E)xploitation 1 punt & (G)ore 4 punten (Totaal 25 punten)
https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2019/01/Screen-Shot-2019-01-21-at-9.52.39-AM-e1548086240613.png
Misschien niet de eerste film waar je aan zou denken bij trash cinema, maar deze verfilming van de webcomic en grahpic novel serie Polar had dusdanig expliciet geweld en martelwerk, dat ik hem gewoon registreer (tenzij de organisatie anders beslist, uiteraard. alexspyforever?).
Mads Mikkelsen speelt een huurmoordenaar in een misdaadsyndicaat die op zijn 50e verjaardag eindelijk met pensioen kan. Sterker nog, hij moet, dat is een van de regels. Maar noeste Mads heeft gedurende zijn loopbaan veel geld weggezet, en de (zowat uit Austin Powers weggelopen) evil mastermind bedenkt dat het goedkoper is om zulke mensen te ‘retiren’ in die andere zin van het woord...
Mads en Hudgens spelen beter dan voor de film noodzakelijk is, maar de bad guys zijn mij iets te karikaturaal, dat werkt in de comic misschien beter. Of het is gewoon niet mijn ding, aangezien John Wick mij ook al niet echt kon bekoren (ja, echt)… Het simpele plotje laat zich makkelijk voorspellen en ook de wending aan het einde zie (of voel je op zijn minst) mijlenver van tevoren aankomen. Toch halen het de acteurs het voor mij wel naar een voldoende, en doen ze hun best met montage, cinematografie en kleurgebruik om Polar een eigen smoel te geven. Maar Åkerlunds stijl moet je misschien wel iets liggen, want dat het dezelfde regisseur als Gaga en Beyoncé’s Music Video Telephone betreft, is wat mij betreft duidelijk te zien.
De modus operandi van het karakter Sindy is trouwens het in de val lokken van mannelijke slachtoffers, ze gebruikt seks om de nietsvermoedende arme donders te verleiden, en tijdens de daad is het onvermijdelijk een keer Blow-Time, het signaal dat een scherpschutter terwijl zij haar hoofd naar lagere regionen verplaatst, vrij baan heeft om een flink kaliber kogel door het grijnzende gezicht van het slachtoffer te jagen. Dit doet ze meermaals in de film. Ik heb dat als lichamelijke uitbuiting geteld, maar aangezien de nudity niet full frontal is, heb ik die niet meegeteld. Gedeeltelijk (en relatief kort en weinig) naakt is geen punten, toch?
3*
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Is Polar nu al thrash John Milton?
Daarom probeer ik te beargumenteren waarom ik vond dat hij mijns inziens wel kwalificeert. hyper-violent Netflix thriller drowns in gore and stupidity, kopt The guardian, en hij scoort lager dan een 6.9. En dan is er ook nog seksuele uitbuiting, al overkomt het in dit geval mannen. Klinkt wel wat trashy toch?
maar ik ben met je eens dat het een minder evidente trashfilm is dan de andere titels. Maar ik dip pas net mijn voetjes in wat wel en absoluut geen trash is hè? Ik ben nog lerende 
Ik zie in Tras El Cristal trouwens geen nazisploitation. Gewoon echt een goede film.
Ik moet hem zelf nog zien, dus ik kan daar niet over oordelen, maar ik heb hem uit een lijstje op internet geplukt met films in dat subgenre.Toevallig (eigenlijk niet toevallig, maar dat terzijde
) heb ik een boek over dit onderwerp, Nazisploitation!: The Nazi Image in Low-Brow Cinema and Culture en daarin heeft In a Glass Cage wel een eigen hoofdstuk, dus het lijkt me dat het er toch op zijn minst tegenaan schurkt.
Maar positief om te horen dat hij goed is; goed gekozen dan wat mij betreft, want dat geldt zeker niet voor alle titels die ik uit deze contreien gezien heb!
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Ik moet hem zelf nog zien, dus ik kan daar niet over oordelen, maar ik heb hem uit een lijstje op internet geplukt met films in dat subgenre.Toevallig (eigenlijk niet toevallig, maar dat terzijde
) heb ik een boek over dit onderwerp, Nazisploitation!: The Nazi Image in Low-Brow Cinema and Culture en daarin heeft In a Glass Cage wel een eigen hoofdstuk, dus het lijkt me dat het er toch op zijn minst tegenaan schurkt.
Maar positief om te horen dat hij goed is; goed gekozen dan wat mij betreft, want dat geldt zeker niet voor alle titels die ik uit deze contreien gezien heb!
Caged staat ook op mijn lijstje maar voldoet niet qua stemgemiddelde, maar geen punten is geen excuus om het toch bij deze gelegenheid te bekijken
.
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
Ben benieuwd Arno!
Caged staat ook op mijn lijstje maar voldoet niet qua stemgemiddelde, maar geen punten is geen excuus om het toch bij deze gelegenheid te bekijken
.
[...]
* Films en miniseries met een gemiddelde van 7,0 of meer (behalve voor BlackJack Trash label)
Ik gebruik hem daarvoor, al telt hij voor de andere klassementen dan niet mee.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Polar voldoet aan de vereisten die zijn vooropgesteld dus de film telt voor deze challenge. Wat we daar persoonlijk van vinden telt hier nu niet mee 
En het begrip exploitation kan ruim worden gezien. Een ontvoering kan ook exploitatie zijn vermits het meestal niet met goede bedoelingen gebeurt. Als een film terug komt in nazisploitation, blaxploitation etc lijstje gaan we er ook niet verder over redetwisten. Nazisme staat meestal voor wanpraktijken dus 9/10 zit er dan toch exploitatie in. Ik heb zelf geen films van 7,0 of meer op mijn lijstje staan maar als ik dat van iedereen verwacht dan zou het deelnemersaantal nog lager zijn vandaar dus die blackjack trash label .
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
2. The Phantom (1931)
Gemiddelde imdb: 4,4
Algemeen: 62 minuten - FTV (62 + 6 = 68) Subtotaal: 147
Trashelementen: Turkey + exploitation (5+1 = 6) Subtotaal: 12
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51BcsSP8diL._SY445_.jpg
Na de laagst gewaardeerde, de oudste van de lijst. The Phantom gaat over een boef die is ontsnapt op een wel spectaculaire wijze. Hij weet op een of andere manier op een erg hoge gevangenismuur te klimmen. Tenzij hij Spidermankrachten heeft of een ongelooflijk zetje heeft gekregen van een sterke handlanger, lijkt me dat onmogelijk (je krijgt dan ook enkel het moment te zien als hij net aan de bovenkant is geraakt). Vervolgens springt hij op een voorbijrijdende stoomtrein zonder zich te bezeren en is er een vliegtuigje (een tweedekker zoals die van Lindbergh) dat hem met een touwladder meevoert. Zo dat was meteen het leukste en spannende stukje van de hele film ook al was het totaal ongeloofwaardig. Wie hoopt op een film waarin deze crimineel gaat moorden in een oud landhuis komt bedrogen uit. Men zet een soort val op om The Phantom te klissen maar het is allemaal erg rommelig en totaal niet spannend. Er zijn wel enkele momenten met verborgen ruimtes maar de setting oogt goedkoop en wordt niet echt goed benut. Leuke karakters zijn er eigenlijk ook niet. De taxichauffeur en meid, een echtpaar bovendien, proberen met hun schrikkerigheid en onhandigheid nog wat animo in te brengen maar meer dan een kleine glimlach leverde dat bij mij niet op. Een liefdesverhaaltje en klein Frankenstein moment is er ook nog ingepropt. Het blijft onduidelijk wat de regisseur nu precies voor ogen had. Neen, geef mij maar the good old The Bat of The Cat and the Canary uit de jaren 1920.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
Een tip van mijn kant:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1112000/1112401.300.jpg
Prachtige horrorthriller die kan vallen onder de categorie "exploitation".
Tomatoscore 72/100, MM: 3,52*, IMDb: 5,5/10
Fransman
-
- 3022 messages
- 2267 votes
Ik ben zelf ook Trash, maar ik doe toch mee. Maar hoe moet ik een film registreren? Ik snap er weer geen moer van. Moet dat hier of ergens anders?
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
"Like Me" heb ik gezien. Inderdaad een mooie film. Van die hele puntentelling snap ik geen ene moer. Daarom doe ik maar niet mee maar blijf dit topic wel volgen.
Ben nu de film Une Vraie Jeune Fille (1976) aan het bekijken trouwens.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8909 votes
1. Hotel Inferno 2: The Cathedral of Pain (2017)
Gemiddelde imdb: 6,4
Algemeen: 70 minuten - FTV (70 + 7 = 77) Subtotaal: 77
Trashelementen: Gore Subtotaal: 4 punten
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71k1KJZPVOL._SY741_.jpg
Necrostorm is een filmmaatschappij, die de Italiaanse horror-film weer terug op de kaart zet. Hun catalogus groeit gestaag en de films die ze uitbrengen kenmerken zich vooral door Gore in de overtreffende trap. Geld om hun films te maken verkrijgen ze door fundraising. Het zijn dus bij uitstek low-budget-films.
Dit is het tweede deel in de Hotel Inferno-reeks. De uit het eerste deel bekende eerste-persoon schietspel-stijl (het geef je het gevoel alsof je een videogame aan het kijken/spelen ben) is ook hier weer aanwezig. Ik had het bij deze films zelfs nog meer! Verder is het natuurlijk meer gore, meer splatter en meer Frank Zimosa.
Ditmaal worstelt Frank zich, via een Labyrint van verschillende kamers, een weg door de hel om zijn ziel terug te winnen en zichzelf op aarde te laten herrijzen Ondertussen mag hij opnemen tegen verschillende demonen. En daar is het waarom dit een meer dan prima film is; Erg gave spectaculaire effecten, prachtig vormgegeven monsters die zo weg lijken te zijn gelopen uit het verhaal van Dante. Misschien dat deze film iets toegankelijker is omdat het allemaal fantasiemonsters zijn maar er zijn genoeg gruwelijkheden en bloedfonteinen.
Naast dat de mutanten, demonen, monsters, maskers, rekwisieten vooral uit practical gore bestaan was er ook wat CGI te zien. Dit maakte de finale wat zwakker. De monster-hoofden waren wel zelfgemaakt maar het zweven was duidelijk uit een computer. Storend was het zeker niet. Als je een liefhebber bent van low-budget en zeer uitbundige Gore dan heb je met deze film zeker een top-film!
4*
joolstein
-
- 10824 messages
- 8909 votes
Hoi Fransman
Je ben inderdaad op de goede weg!
Titel en jaartal van de film met een link staan er!
algemene gemiddelde van de film op imdb en speelduur ook!
Wat we nog missen zijn FTV (first time view) Heb je de film voor de eerste keer gekeken?
En welke trash-elementen (exploitation, Gore, Nudity, Turkey,CGI, of enkel CGI zitten erin de film?
Daarnaast (niet bij deze film) moet er de categorie van de Blackjack Trash label vermeld worden!
De registratie is dus op een paar ontbrekende gegevens prima!
joolstein
-
- 10824 messages
- 8909 votes
Special effecten uit de computer oftewel Digitale effecten.
DjFrankie
-
- 3412 messages
- 3495 votes
Ik sla over geen tijd, maar ga hier wel dingen ophalen.
joolstein
-
- 10824 messages
- 8909 votes
2. The Mummy's Kiss (2003) - IMDb
Gemiddelde imdb: 4,9
Algemeen: 84 minuten - FTV (84 + 8 = 92) Subtotaal: 77 +92 =169
Trash-elementen: Nudity (3) + Turkey (5) + Enkel CGI (2) Subtotaal: 4+10=14 punten
Blackjack Trash label: 5. Seduction Cinema: 1 punt
https://image.tmdb.org/t/p/w500/8eQLGTDUebRQDjNtTBo8BybRvWG.jpg
Ondanks dat er in de film-titel wordt verwezen naar een mummie, is deze alleen maar aan het begin en het einde kortstondig te zien. Wat de film wel bezit is een overvloed aan naakte vrouwen. Elke vrouw is meer dan bereid om haar boezem te ontbloten en tja het is een Seduction Cinema film dus menigmaal schuren de dames ook nog wat tegen elkaar. De film had zeker enkele horrorelementen kunnen gebruiken! Nu was er geen bloed te zien, terwijl er toch nog een hart wordt uitgesneden. Verdere digitale speciale effecten beperken zich tot wat CGI-omhulsels als Ramsay Amun / Hor-Shep-Sut de 'KA' van verschillende slachtoffers snoept. Ook het uitgebeelde oude Egypte was, om de kosten van het budget te drukken, gewoon iemands achtertuin. De film is bekijkbaar maar heel goed was het niet.
2*
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Uh...
Wat is turkey?
En wat is Blackjack Trash Label?
Ennuh.... hoe tel ik de punten van mijn 3 laatst geziene films op? Ik ben slecht in wiskunde en bovendien oud.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
En levert het geen problemen op als je afbeeldingen rechtstreeks vanaf bijv. Amazon plaatst?
joolstein
-
- 10824 messages
- 8909 votes
Uit de uitleg: Turkeys: Films met een score van onder de 5,0 op imdb ongeacht het genre
Dat zijn de 21 verschillende films (uit elke categorie 1) die 21 Categorieën leveren samen het BlackJack Trash label op.
Als je de film registreert op de juiste manier houden wij alexspyforever, Hollywood007 en ik (joolstein) de punten bij! Al is het niet heel moeilijk want ook ik ben geen rekenwonder!
De tweede button van rechts bovenaan de tekstkolom kan je een link invoegen, daarna even met de voorbeeldknop kijken of de afbeelding er staat en dan kan het!
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Thanks! Laatste vraag: hoe kan ik de kleine cover-afbeeldingen (ca 300 x 430) van Moviemeter plaatsen? Krijg steeds zo'n grote plaat die de opmaak verneukt... (edit: ik zie het al: .300)
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Daar ga ik persoonlijk niet aan meedoen; moet ik verplicht te veel flauwe sexploitation gaan kijken. Nu 3 films gezien (blaxploitation, eco-terror, Sidaris-ballonnen-flick) en die zouden allen onder de grindhousedatabase noemer vallen. Dat gaat niet werken. Dus ik ga enkel het algemene af.
arno74
-
- 8700 messages
- 3342 votes
IMDb: 6,3. 108 minuten. FTV.
G (gore), N (nudity)
Algemeen klassement: 108 min + 11 (=10% FTV) = 119 punten
Trashklassement: G (4) + N (3) = 7 punten
Vind het lastig om te bepalen welke trashcategorieën zo'n film heeft. Geen exploitation deze keer denk ik (of toch wel, het is een rape-revenge film?), er zit wel gore en wat nudity in, dus die heb ik meegeteld. Is dat goed zo? Het is maar waar je de grens qua hoeveelheid legt. Ik hoor het wel
.
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1114000/1114435.300.jpg
Vooral de opbouw van de film vond ik sterk, het eerste uur is best spannend. Cinematografie is ook fraai, van de dialogen kan ik helaas niet hetzelfde zeggen, die waren niet geweldig. Geldt ook wel voor het erg karige script. Het tweede deel van de film wordt al in de titel verklapt en dan wordt het helaas ontzettend voorspelbaar. Hier had meer in gezeten. 2*.
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
1. Motor Psycho (1965)
IMDB: 6.0. 74 minuten, FTV
Algemeen klassement: 81 punten
Trashklassement: 1 punt (Exploitation)
Black Jack Trash label: 11. Russ Meyer
https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7337.300.jpg?cb=1376933785
Maar eens begonnen met Russ Meyer, misschien één van de bekendere trash-regisseurs maar ook een die me eerder bijzonder slecht bevallen was (Faster, Pussycat! Kill! Kill!). Deze beviel me al een stuk beter, al kan ik ook hier net echt zeggen dat het me een genoegen was. Ook Motorpsycho! heeft een minimaal plot, ditmaal zijn het drie mod-achtige types op motors die zonder reden wat terreur zaaien, en we zien een paar moorden, aanrandingen en uiteindelijk komen ze een stel tegen die het wel met succes tegen ze opneemt. Maar ik zeg wel zien, maar we zien eigenlijk vrij weinig. Alle actrices hebben een enorm decolleté maar naakt zien we niet, ondanks het vele (gesuggereerde) geweld is er nul gore of bloed in beeld. En dan blijft over een heel rechttoe rechtaan verhaaltje met slechts een beetje spanning en hele matige acteurs en actrices. 1.5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
IMDB: 6.8. Speelduur 80 minuten, FTV
Algemeen klassement: 88 punten. Subtotaal: 88+81=169 punten
Trashklassement: 1 punt (Exploitation). Subtotaal: 2 punten
Black Jack Trash label:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/7000/7193.300.jpg?cb=1490687318
Ha, een 6.8, dat is net laag genoeg voor deze Ms. 45 voor wat betreft de Trash-challenge. En dit is zeker geen beroerd voorbeeld. Ms. 45 is qua verhaal exact wat de omschrijving weergeeft: een fraaie Zoë Lund wordt verkracht (de film zit verdacht vol met verkrachters en potentiële verkrachters, trouwens), flipt, en gaat vervolgens op een rampage waarbij ze iedere man die haar verkeerd aankijkt voor z'n harses schiet. En dat doet ze op coole en stijlvolle wijze: Thana is stom en zweeft als een stille wraakengel door de stad - het lijkt zeker wel wat op Thriller - En Grym Film. Abel Ferrara heb ik wel vaker wat van gezien, en dit groezelige, vieze New York lijkt ook zeker wel op wat we eerder zagen in The Driller Killer en later in Bad Lieutenant. En het is sowieso een regisseur met wat meer talent dan bij veel van de films die deze challenge nog moeten gaan komen, vrees ik: de film ziet er gewoon prima uit, en Thana's moordpartijen worden elegant in beeld gebracht. 3.5*
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
IMDb: 3.9. Speelduur 83 minuten, FTV
Algemeen klassement: 91 punten. Subtotaal: 91+169=260 punten
Trashklassement: 9 punten (Exploitation, Nudity, Turkey). Subtotaal: 11 punten
Black Jack Trash label: 6. Doris Wishman
https://www.moviemeter.nl/images/cover/11000/11970.300.jpg?cb=1376938478
Haha, de omschrijving zegt al genoeg: "Een rijke wetenschapper bouwt een raket om mee naar de maan te kunnen vliegen. Als hij is geland, ontdekt hij dat de maan wordt bewoond door allemaal blote vrouwen die daar leven in een paradijselijke omgeving. "
En de film is precies wat je van zo'n film kan verwachten. Extreem low-budget, een klein beetje techno-babble in het begin om nog iets van een plot te maken, en vervolgens een uur lang twee 'astronauten' in goedkope plastic helmpjes die naar naakte vrouwen aan het kijken zijn. Daar doet Doris Wishman ook niet moeilijk over, want de film is ongegeneerd goedkoop, met een maan die er uitziet als een park op aarde, een raket die te sneu is voor woorden, en er wordt niet eens een poging tot verhaal gedaan: dit gaat puur om naakt en dat weet Wishman duidelijk ook. En dan blijkt toch dat tachtig minuten alsnog best lang is voor een nudistenfilmpje als dit - ik was er voor die tijd al wel een beetje klaar mee. Desondanks toch grotendeels wel geamuseerd met deze pulp. 2.5*
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
1. Monstrosity (1964) of the Atomic Brain
64 minuten FTV IMDB: 2.7/10
Algemeen klassement: 70 Subtotaal: 70 punten
Trash klassement: 5 (Turkey) Subtotaal: 5
Black Jack Trash Label: 0/21
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDliM2I3MTgtNjRiNS00MjE3LThiM2MtNDkxZWFmOGI4ZWE3XkEyXkFqcGdeQXVyMTQ2MjQyNDc@._V1_UX182_CR0,0,182,268_AL_.jpg
Geinige film.
Het verhaal en de personages zijn wel leuk en vooral die oude norse vrouw met wandelstok. Ik heb mij niet verveeld en op sommige momenten nog wel gelachen. Het wordt echt maf wanneer de hersenen van de kat in een meid getransplanteerd worden. Het einde is ook wel lachen als het juist later andersom gebeurd.
Een vaak voorkomend probleem van deze films is dat het hier en daar iets saai kan worden. Het is inderdaad soms iets te traag.
2,5*
2. Ein Toter Hing im Netz (1960) of Horrors of Spider Island
89 min FTV IMDB:2.4
Algemeen Klassement: 98 ptn Subtotaal: 168 ptn
Trash Klassement: 6 ptn (Exploitation+Turkey) Subtotaal: 11 punten
BJT Label: 1/21
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/914OP-M0jjL._SL1500_.jpg
Leuke film.
De film begint voor een trashy film best goed met de auditie scène waarbij bijna iedereen zomaar als danser aangenomen wordt. Zitten ook kleurrijke dames tussen. Nadat ze aangenomen zijn gaan ze vrij snel naar Singapore voor een optreden ,maar verongelukken. Het effect zag er nogal apart uit; het vliegtuig viel letterlijk verticaal naar beneden terwijl tussendoor geknipt werd naar schreeuwende dames.
Ze overleven het en moeten zien te overleven. Dit gaat eerst vol met gekreun dat je er bijna ongemakkelijk door wordt. Het even het geluid iets zachter gezet, omdat het rare gedachtes bij huisgenoten kan opleveren.
Toen ze op sterven na dood waren, vond de man natuurlijk water en renden ze zonder problemen ernaar toe.. 
Tijdens de rest van de film vieren de vrouwen feest en dragen ze weinig kleding. Tussendoor zijn er nog enkele moorden, een dokter in een spinnenweb en een leuk gemaakte monsterspin.
Jammer dat het inderdaad wat anderen zeiden iets inzakt. Dat komt door de komst van twee nieuwe mannen die eigenlijk best saai zijn.
2,5*
Run! Bitch Run! (2008)
90 min FTV IMDB 4.1/10
Algemeen Klassement: 99 punten Subtotaal: 267 punten
Trash Klassement: 13 punten (Nudity, gore, turkey) Subtotaal: 24
BJT Label: - Totaal BJT: 1/21
http://lamcdn.net/lookatme.ru/post_image-image/Sij5TdPm8PXITV47r0GBmQ-article.jpg
Meh.
Had wel potentie , maar probeert iets te veel, maar ook te weinig. Het is echt zo'n film die probeert mee te doen met de gehele grindhouse-hype van een tijd geleden. Er zit wel wat naakt in wat toch wat goed maakt. Wat de film te veel probeert is de personages zo maf mogelijk maken. De grote baas is mij iets te verdreven tot het vervelende toe met zijn seksverslaving.
Andere personages vond ik nog wel leuk.
Er zit ook wel iets van gore in, maar het grote probleem is dat deze moorden beter in het midden van de film konden zitten.(ondanks het wel grappig was vanwege de seksverslaving) De gehele wraakactie komt daardoor echt niet goed over en is verre van indrukwekkend ondanks dat de actrice wel leuk voor de rol was. Ze hadden wel wat meer in de richting van Nun-sploitation kunnen gaan. De hoofdpersoon was wel streng gelovig ,maar tijdens de wraak kwam dit niet meer echt goed terug.
De muziek was ook vrij beperkt; niet de individuele stukjes, maar het feit dat hetzelfde steeds herhaald werd was best teleurstellend.
2*
Hopelijk is Nude Nuns with Big Guns (2010) een stuk beter.
Lang Poot
-
- 204 messages
- 0 votes
Lijkt me leuk om aan deze challenge mee te doen, ben nog niet echt actief geweest op Moviemeter dus dan is dit een goed excuus om dat meer te gaan doen. Heb al twee gezien die denk ik wel onder de criteria vallen. Denk niet dat ik veel van het Black Jack Trash label zal zien maar het algemene en trash klassement moeten nog wel lukken
IMDB: 2.9
Algemeen klassement: 89 minuten +9 FTV =98 punten
Trash klassement: 5 (T) + 4 (G) =9 punten
Black Jack Trash label: nvt
https://static.tvtropes.org/pmwiki/pub/images/rsz_ssdizt0ittuaadhovrxrelo7q1a_7014.jpg
Had hem nog niet gezien en moet natuurlijk eigenlijk wel, leuke verrassing dat Michael Caine meespeelde maar helaas kon hij de film niet reden. Had hem eigenlijk nog slechter verwacht aangezien zn reputatie, maar viel nog wel enigszins mee, al is het zeker geen topper. Houterige dialogen en een houterige haai waren waarschijnlijk de ergste eigenschappen van de film en ik vond hem gewoon nogal saai. 3/10
IMDB: 6.3
Algemeen klassement: 85 minuten +9 FTV =94 punten (totaal: 174)
Trash klassement: 1(E) = 1 punten (totaal: 10)
Black Jack Trash label: nvt
Volgens mij de beste beoordeelde film van Uwe Boll maar als nog vreselijk. Vooral het camerawerk en de editing waren een verschrikking. Vond het idee achter de film wel goed maar de uitvoering en het einde erg slecht. 4/10
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
4. Voyage to the Planet of Prehistoric Women (1968)
78 min- FTV IMDB 2.7/10
Algemeen Klassement: 86 Subtotaal: 353
Trash Klassement: 6 (Turkey+Exploitation) Subtotaal:
https://www.moviemeter.nl/images/cover/21000/21952.jpg
Een rip-off van een sci-fi film uit de Sovjet Unie, genaamd Planeta Bur (1962). Ondanks de beelden van de oorspronkelijke film best mooi gemaakt waren en ook sfeervol waren (leuke effecten, vooral die vleesetende plant vond ik mooi), was het helaas helemaal verpest. Tussendoor waren scènes met schaars geklede vrouwen geëdit die hun eigen god aanbaden. Daarbij was de muziek anders en totaal niet passend bij deze film. Het was ook duidelijk dat de scènes met de vrouwen totaal niet thuishoorden in deze film vanwege een andere beeld kwaliteit en locatie waar ze gefilmd waren..
1*