- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Reis rond de wereld challenge
Reis rond de wereld challenge
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
1. Verenigde Staten - The A-team (2010)
2. Frankrijk - Jusqu'à garde (2017)
3. Verenigd Koninkrijk - A prayer before dawn (2017)
Woland
-
- 4796 messages
- 3815 votes
Tijd voor een vaderlands toppertje.
11. Nederland - Frisian Terror (2009)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/143000/143152.300.jpg?cb=1436864932
Ja, het is low budget op en top, dat wordt pijnlijk duidelijk. Om eerlijk te zijn kan ik 'm niemand echt aanraden - er worden wat poginkjes tot gore ondernomen, en ik heb wel eens films gezien die irritanter waren, maar veel positiever dan dat kan ik het echt niet maken.
Het verhaal is een soort van Manos in z'n onzinnigheid, er is volgens mij geen geslaagde grap geweest, de acteurs zijn hondsberoerd en niet leuk en dito voor de personages. Spanning allerminst, er is een klein beetje gore (waar de film nog een half puntje mee scoort) maar geen goeie, originele of smerige, en de film is uberhaupt nogal braaf voor een underground horrorfilm.
En inderdaad, ik geloof dat ik de naam 'Koning Sigurd' elke minuut wel een keer of vijf voorbij heb horen komen. 1.0*
1. Verenigde Staten - BlacKkKlansman (2018)
2. Ierland - The Young Offenders (2016)
3. Canada - Lake Placid (1999)
4. IJsland - Djúpið (2012)
5. Nieuw-Zeeland - Once Were Warriors (1994)
6. Verenigd Koninkrijk - Bunny Lake is Missing (1965)
7. Noorwegen - Ofelas (1987)
8. Japan - Kyôfu Kikei Ningen: Edogawa Ranpo Zenshû (1969)
9. Groenland - Qaqqat Alanngui (2011)
10. Rusland - Gvozdi (2002)
11. Nederland - Frisian Terror (2009)
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Moet er in navolging van dit topic trouwens niet ook een reis door de tijd komen? Met jaartallen i.p.v. landen.
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
16.Nederland - De Spooktrein (1939) (24 september) 3*
https://wimwegman.files.wordpress.com/2015/03/despooktrein1.jpg
Het komische griezeltoneelstuk van de Engelse Arnold Ridley, bij het grote publiek beter bekend als private Godfrey uit de Engelse televisieserie Dad’s Army. ''The Ghost Train' (De Spooktrein) werd vijf keer verfilmd: in Duitsland in 1920 en 1927, in Engeland in 1931, deze van Karl Lamac in Nederland in 1939 en opnieuw in Engeland in 1941.
Een groepje treinreizigers (goochelaar professor Alberto met zijn assistente, een pasgetrouwd stel, een dokter, een deftige dame en een vrijgezel die de lolbroek uithangt) strandt 's avonds laat op het verlaten, spookachtige stationnetje van Valkenrade.
Die personages lenen zich vooral om voor de spelers de kans te geven om allerlei grappige typetjes neer te zetten.Maar let wel het is een beschaafde film met beschaafde personages die zich te allen tijde beschaafd uitdrukken. Daarnaast ziet de regisseur Karel Lamac geen kans zich te bevrijden van het toneelmatige karakter, waardoor de film (nu) een ietwat houterige, weinig spontane, geaffecteerde en geforceerde indruk maakt.
Het is best zeldzaam dat er in Nederland een genre-film werd gemaakt, zeker als ook nog de wereld in rep en roer was door de dreiging van een (Tweede Wereld) oorlog. Of juist daardoor want regisseur Karel Lamac was voor dat oorlogsgeweld gevlucht uit Praag, (Tsjechië) en kreeg dus de kans om hier een film op te nemen. Het is dan ook niet verwonderlijk dat, ondanks het een bijna typische Nederlandse film is en je weet dat in die jaren er een vorm van censuur was; ("Een film moest ‘Hollands’ zijn, in overeenstemming met de tijdgeest.') de pers enigszins verwijtend deden; men viel over 'het on-Nederlands gegeven' en in licht-afkeurende zin over de 'groteske ontwikkelingen' ("een goede film, maar geen goede Nederlandsche film")
Voor (genre) liefhebbers is het wel grappig om eens een keer deze verzorgde productie te bekijken. Waarbij vooral het spectaculaire einde opvalt verder blijft het erg beschaafd, Oer-Hollands en niet spanned of eng.
01. Verenigde Staten - Solo: A Star Wars Story (2018)
02. Letland - Nameja Gredzens (2018)
03. Bulgarije - Bullet Head (2017)
04. Australië - Cargo (2017)
05. Rusland - Zashchitniki (2017)
06. Laos - Nong Hak (2016)
07. Duitsland - Feuchtgebiete (2013)
08. Brazilië - Central do Brasil (1998)
09. Denemarken - Mænd og Høns (2015)
10. Finland - Sauna (2008)
11. Italië - Gli Invasori (1961)
12. Turkije - Kötü Kedi Serafettin (2016)
13. China - Di Renjie Zhi Sidatianwang (2018)
14.Taiwan - Xia Nü (1971)
15. Verenigd Koninkrijk - The Terror of the Tongs (1961)
16. Nederland -De Spooktrein (1939)
Cikx
-
- 2120 messages
- 1083 votes
12. Rusland - III (2015)
https://www.onderhond.com/style/site/iii-3.jpg
Moeilijk om te beoordelen.
De sombere sfeer die kenmerkend is voor Oost-Europese films wordt (gelukkig) enigszins verzacht door middel van warme filters en fraaie beelden. Al vond ik de effecten op momenten iets te goedkoop en artificieel ogen. De muziek is erg gaaf. Dromerige soundscapes worden regelmatig afgewisseld met pulserende beats. Niet wat je in eerste instantie zou verwachten bij een film als deze, maar het werkt wel. Het verhaal en de personages zijn echter behoorlijk vlak, waardoor ik na verloop van tijd mijn aandacht wat verloor en ik de film meer als een lange videoclip ervoer. Niets mis mee verder, maar ik kan ook niet zeggen dat ik enorm onder de indruk was.
3.0*
1. Frankrijk - Holy Motors (2012)
2. Verenigd Koninkrijk - Beast (2017)
3. Argentinië - Los Salvajes (2012)
4. Canada - Beyond the Black Rainbow (2010)
5. Japan - Suffering of Ninko (2016)
6. Luxemburg - Gutland (2017)
7. Zuid-Korea - Suddenly in Dark Night (1981)
8. Verenigde Staten - The Ring (2002)
9. Laos - Dearest Sister (2016)
10. België - Linkeroever (2008)
11. Australië - Cat Sick Blues (2015)
12. Rusland - III (2015)
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
1. Verenigde Staten - The A-team (2010)
2. Frankrijk - Jusqu'à garde (2017)
3. Verenigd Koninkrijk - A prayer before dawn (2017)
4. Nederland - Spetters (1980)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
12. Hong Kong - Blood: The Last Vampire (2009) 2*
http://files.metropolis.co.jp/movies/files/2009/08/Blood-last-vampire.jpg
Het is dat Saya nog wel een leukerdje is om te zien, maar verder...??? De demonen zien er ècht belachelijk nep uit. Dan vond ik The Creature from the Black Lagoon nog overtuigender! En bestaat het bloed van die demonen uit rood kwik of zo? Zag er niet uit!
Verder een enorm voorspelbare clou dat Onigen de moeder van Saya is. Dûh!?! Zag je mijlenver aankomen.
Daarnaast ook wel mooie vechtscènes, waardoor dit vehikel nog net uit te kijken is.
11. Bulgarije - Day of the Dead: Bloodline (2018)
10. Denemarken - The Neon Demon (2016)
9. Israël - Hearat Shulayim (2011)
8. Finland - Paha Perhe (2010)
7. Noorwegen - Mors Elling (2003)
6. Verenigde Staten - Mud (2012)
5. Singapore - Ilo Ilo (2013)
4. Frankrijk - Les Âmes Grises (2005)
3. Verenigd koninkrijk - London River (2009)
2. Nederland - Zombibi (2012)
1. Spanje - Handia (2017)
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
3. Verenigd Koninkrijk - Taste of Fear (Scream of Fear) (1961)
Hele spannende thriller met horror-elementen, Hammer productie en met een bijrol van Christopher Lee. Niet de gebruikelijke gothic horror die je dan zou verwachten, we zitten gewoon in de tegenwoordige tijd ... 1961 that is. Stijlvol, goed uitgevoerd en toch wel zeer verrassend plot, ondanks het feit dat bepaalde elementen wel eens vaker zijn gebruikt. Puntje-van-de-stoel-liefhebbers: aanrader!
(4*)
1. Verenigde Staten - Pillow Talk (1959)
2. Spanje - Gritos en la Noche (1962)
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
13. Zweden - Häxan (1922) 3,5*
http://www.simbasible.com/wp-content/uploads/2017/01/1-5.png
Wel even wat anders dan een Charlie Chaplin film! De 'diashow' in het begin vond ik wel wat tam en zorgde ervoor dat ik bijna afhaakte. Daarna werd het snel beter met verzorgd uitziende taferelen en sfeervolle beelden. Qua pathetisch acteerwerk kenmerkend voor de stomme film viel het ook erg mee.
Wat betreft de heksen en heksenvervolgingen niets nieuws voor mij. Geïnteresseerden hierin zou ik dan ook de Tsjechoslowaakse film Kladivo na Carodejnice (1970) (Witches' Hammer) willen aanraden, waarin een soortgelijk onthutsend beeld van de heksenjagers geschetst wordt. De duivel vond ik wel erg gaaf ontworpen in deze film!
Vanuit een filmhistorisch perspectief is dit nog steeds een heel bijzondere film.
12. Hong Kong - Blood: The Last Vampire (2009)
11. Bulgarije - Day of the Dead: Bloodline (2018)
10. Denemarken - The Neon Demon (2016)
9. Israël - Hearat Shulayim (2011)
8. Finland - Paha Perhe (2010)
7. Noorwegen - Mors Elling (2003)
6. Verenigde Staten - Mud (2012)
5. Singapore - Ilo Ilo (2013)
4. Frankrijk - Les Âmes Grises (2005)
3. Verenigd koninkrijk - London River (2009)
2. Nederland - Zombibi (2012)
1. Spanje - Handia (2017)
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
05. McQueen (2018) 3.5*
http://i64.tinypic.com/2il0mz7.jpg
Kleren breken de man.
Indringend portret over een getormenteerd genie. De docu vertelt vlot over rise en fall van de designer vanuit het perspectief van vrienden, collega's, familie en vakgenoten aangevuld met (home)videobeelden. De focus ligt dus op de persoon Mcqueen en minder op het creatieve proces waardoor je alleen wat korte glimpsen van de kleding en het ontwerpproces te zien krijgt. Toch komt een redelijk beeld naar voren waar hij zijn duistere inspiratie vandaan heeft gehaald.
Nu Viktor & Rolf in de Kunsthal afloopt zou de tentoonstelling McQueen misschien ook naar Nederland kunnen komen.
01. India - PK (2014)
02. Verenigde Staten - The Fly (1986)
03. Italie - Sulla mia pelle (2018)
04. Spanje - El autor (2017)
05. Verenigd Koninkrijk - McQueen (2018)
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
04. Turkije - Baskin (2015)
01. Denemarken - Den Skyldige (2018)
02. Verenigde Staten - The Predator (2018)
03. Verenigd Koninkrijk - Johnny English Strikes Again (2018)
04. Turkije - Baskin (2015)
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
4. Spanje - Mil Gritos Tiene la Noche (1982)
http://wipfilms.net/wp-content/uploads/2012/06/vlcsnap-7677273.jpg
Wat was dit leuk zeg! Heerlijke over the top slasher, waarbij elk onderdeel verrukkelijk slecht is uitgewerkt.
Het begint meteen al met de eerste scène waarin de jeugdervaring wordt getoond die de aanleiding is voor de verknipte toekomst van de slasher. Die aanleiding is verrukkelijk stompzinnig, slaat helemaal ergens op, maar is wel heel hilarisch. Vervolgens wordt meteen hilarisch doorgepakt door het bijbehorende hak- en snijwerk met grote overdrijving weer te geven. Een overtrokkenheid die bij het verdere slashwerk in al zijn grootsheid terugkeert. Heel fijn. De kills zijn echt iets om je op te verheugen.
De film is ook een flutverhaal met flutpersonages. Maar zowel verhaal als personages zijn op een of andere manier niet irritant en allesbehalve slaapverwekkend. Het verhaal is in al z’n onnozelheid zelfs grappig en boeiend en vervult op een vileine manier een bepaalde behoefte aan smerigheid en pulp. De film amuseert in al zijn onbenul. Het is genieten.
Uiteraard is het acteerwerk dat al deze heerlijkheid invult van laag niveau. Stuntelig en haperend bewegen de personages zich door de film. Storend is dat nooit. Leuk wel. Daarnaast laten de vrouwelijke peronages zich vaak disfunctioneel naakt bewonderen en dat is altijd extra fijn in zo’n foute jaren 80 film. Bovendien leidt de naaktheid weer wat af van het slechte acteerwerk.
De moorden zijn erg ok. Prima sfx hoor. Veel spuitend bloed, afzichtelijk snijwerk en lichamelijk bederf vullen het scherm. Heerlijk.
Fijne killer tenslotte. De moordenaar die onherkenbaar en “onopvallend” gekleed gaat in hoed en donkere kledij en onlosmakelijk verbonden is aan een motorzaag, beweegt zich smerig hijgend door de film. Ook dat is in al z’n overdrevenheid een heerlijke kers op de taart.
Slechte film. Onzinnig verhaal, slechte acteurs enzo, maar oh zo leuk. Ja, een verrukkelijk slechte film.
01. Canada - Suck It Up (2017)
02. Verenigd Koninkrijk - The Wasting (2017)
03. Verenigde Staten - Jason X (2001)
04. Spanje - Mil Gritos Tiene la Noche (1982)
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
4. Italië - Deliria (1987)
https://cdn3.movieweb.com/i/movie/iJR5l6DMXQQaK4c1ablTz1z1Mu8egh/384:50/Deliria.jpg
Begin is even doorbijten, met musicalnummers, backstage achterklap en die vreselijke regisseur, maar zodra ons toneelgezelschap vergezeld gaat worden door de ontsnapte psychopaat krijgen we toch nog een mooie 80's slasher voor de kiezen.
(3*)
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
22. Maleisië - Histeria (2008)
Iedereen maakt wel eens een minder geslaagde grap. Maar wanneer deze grol op een exclusieve, nette school voor meisjes verkeerd gaat, wordt een demon op de populatie jongedames losgelaten. Klinkt als ultiem voer voor teensploitation, maar aangezien het mijn eerste film is uit Maleisië, had ik geen idee welke kant het op zou gaan. Regisseur James Lee maakt doorgaans films die wat meer naar arthouse neigen, zoals Mei Li De Xi Yi Ji (2004). Des te leuker om een genrefilm van zo iemands hand te zien.
Het acteerwerk is niet indrukwekkend, maar wanneer is dat wel het geval bij horrorfilms waarbij een groep tienermeiden een demon ontwaakt? De film voelt nergens enorm vakkundig gemaakt, maar echt slecht is het evenmin. Er zitten een aantal gory scènes in die heel behoorlijk gedaan zijn, en regisseur Lee maakt aardig gebruik van montage om de sfeer kracht bij te zetten. Niet verkeerd, en met minder dan 90 minuten op de klok valt het behoorlijk uit te zitten, ook al is het geen knaller.
2,5*
-----------
23. Nigeria - The Duplex (2015)
Nollywood. De filmindustrie van Nigeria is groot, erg groot; afhankelijk van welk artikel je leest, is het de tweede of derde filmindustrie van de wereld, na Hollywood en Bollywood (India). Toch had ik er nog steeds geen film uit gezien. Net als Onderhond was ik ook al jaren op zoek naar een (goede) film uit Nigeria, of had het op zijn minst op mijn to-do list staan. YouTube staat er vol mee, maar dat lijken allemaal met een videocamera, in één dag geschoten soapdrama’s. Het leek me onbestaanbaar dat er in een land met zo’n gigantische filmproductie niet iets beters gemaakt zou worden, of al reeds gemaakt was.
Ik heb gewacht, maar er diende zich niets aan. Daar blijken redenen voor te zijn. Dan toch maar een keer in het diepe, en aangezien The Duplex op Netflix staat momenteel, kon ik het lekker in de trein kijken. In de eerste shots zie je al dat er met dergelijke producties anders omgegaan wordt dan we in het Westen gewend zijn: wanneer in een scène de camera van een medium close-up naar een wide shot gaat, hoor je opeens de dialogen een stuk minder goed, en de auto’s die blijkbaar achter de cameraman op straat rijden en continu toeteren, des te beter. Amateur hour dus. Aan het eind van de scène zit een cut waarbij de muziek dus niet overvloeit in de volgende scène, maar van het ene op het andere moment overschakelt naar iets anders. Dat geeft het effect alsof ‘je cd overslaat’. Oei.
Het verhaal zit boordevol plotgaten, bevat behoorlijk onnodige scènes en het is eigenlijk nog het meest interessant dat we dit überhaupt op Netflix kunnen zien.
1*
01. Suriname – Wan Pipel (1976)
02. Duitsland - Die Nibelungen: Kriemhilds Rache (1924)
03. Noord-Korea - Pulgasari (1985)
04. Venezuela - La Soledad (2016)
05. Democratische Republiek Congo - Benda Bilili! (2010)
06. Verenigde Staten - Solo: A Star Wars Story (2018)
07. Argentinië - Alptraum (2017)
08. Aruba – Hammerhead (2005)
09. Australië - The Cars That Ate Paris (1974)
10. Cambodja - The Snake King’s Child (2001)
11. Canada - The Void (2016)
12. Brazilië - Good Manners (2017)
13. Frankrijk - The Night Eats the World (2018)
14. Groenland - Qaqqat Alanngui (2011)
15. Oostenrijk - Flesh of the Void (2017)
16. Zuid-Korea - White: The Melody of the Curse
17. Verenigde Arabische Emiraten - Djinn (2013)
18. België - Alléluia (2014)
19. Finland - Noita Palaa Elämään (1952)
20. Nepal - Kagbeni (2008)
21. India - Ghoul (2018)
Flat Eric
-
- 6443 messages
- 1026 votes
6. Nederland Voetbal Is Oorlog (2018) 3.5*
http://i66.tinypic.com/mh3hwo.jpg
Godverdomme wat een kutkeeper!
Tragikomische documentaire over een provincie club met iets te grote idealen.
Wat daar ook van zij, het is een interessant inkijkje hoe het er aan toe gaat bij het bestuur en in de kleedkamer tijdens de pauze.
Eigenlijk is amateurvoetbal leuker dan profvoetbal.
01. India - PK (2014)
02. Verenigde Staten - The Fly (1986)
03. Italie - Sulla mia pelle (2018)
04. Spanje - El autor (2017)
05. Verenigd Koninkrijk - McQueen (2018)
06. Nederland - Voetbal is oorlog (2018)
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
5. Polen - W Starym Dworku, Czyli Niepodleglosc Trójkatów (1985)
https://cdn.blogger.de/static/antville/hypnosemaschinen/images/w%20starym%20dworku%20czyli.jpg
Verfilming van een toneelstuk en dat is merkbaar. De meeste film speelt zich af in een toneelachtige setting die het interieur van een landhuis voorstelt. Er is amper sprake van lokatie wisselingen. Het huis wordt slechts sporadisch verlaten. Verder ligt het accent in deze film behoorlijk op de dialoog. Ook typisch toneel. Er wordt flink gekeuveld. Het taalgebruik is afwisselend prekerig, formeel en poëtisch. De vertaling uit het Pools geeft die indruk in ieder geval. De gesproken taal zal dat dan logischerwjs ook wel zijn.
Ondanks de horrorduiding, zijn geestverschijningen de enige horrorelementen in de film. Het accentueren van de geestverschijning gebeurt in Polen met belichting en een surrealistisch kadertje. Weinig indrukwekkend en nogal fantasieloos. Niet eng of spannend ook. Eerlijk gezegd is de film ook helemaal geen horrorfilm. Het is een drama met duistere accenten. De geestverschijningen zijn onderdeel van die duisternis. Belangrijkere duistere onderwerpen die langs komen zijn incest, overspel en familiemoord. Puur drama dus.
Geen swingende film. Statisch acteerwerk. Statisch camerawerk. Veel hoogdravende dialoog. Erg slaapverwekkend. In de dialoog zit uiteraard een boodschap. Ik kon niet echt vat op de boodschap krijgen. Enige maatschappijkritiek kreeg ik mee. Ik kreeg echter sterk de indruk dat er nog meer lagen aanwezig waren. Ik voelde wel iets maar herkende het niet. Misschien moet je van Poolse komaf zijn om de satirische laag (die er volgens mijn gevoel ook inzit) te kunnen herkennen en te kunnen waarderen. Dat geldt ook voor de eventuele andere lagen, die onherkenbaar blijven. Misschien heeft de film zelfs een surrealistische humoristische laag die ik niet herkende. Ik weet het niet.
Ik vond het maar een starre, oninteressante en saaie bedoening.
05. Polen - W Starym Dworku, Czyli Niepodleglosc Trójkatów (1985)
mjk87 (moderator films)
-
- 14514 messages
- 4510 votes
11 . Verenigd Koninkrijk - Macbeth
Met Johnny English dacht ik de UK wel te hebben, maar die had Frankrijk al belangrijkste productieland en dat land had ik al gehad met Les 400 Coups. Niet veel later volgde Macbeth, ook zeer Brits. Wel een forse tegenvaller. Geen slechte film, maar totaal niet mijn smaak.
Review: Macbeth (2015)
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
8 M.D.C. - Maschera di Cera (1997)
http://klubkrik.ru/wp-content/uploads/2013/04/55.jpg
Dacht eerst dan de regie van Argento was, maar blijkbaar toch iemand anders. Toch merk je op dat zijn invloed zeker aanwezig was in de film. En dat zal ook weer de reden zijn dat ik deze film weer weet te appreciëren. De locatie van het wassenbeeldenmuseum en heel de sfeer erom heen is sterk uitgewerkt. Ook de manier waarop de kills worden uitgevoerd mag er wezen. Daar bedoel ik niet zozeer de moorden zelf, maar de aanzet tot de kills waarbij het camerawerk een uitstekende bijdrage is. Het verhaal is leuk om te volgen en ligt niet zo voor de hand als je zou vermoeden. De twist op het einde is bijzonder ; enerzijds werkt het verrassend en anderzijds ook grappig. Wat je dan ziet, tart alle verbeelding. Robert Hossein is perfect gecast voor zijn rol. Lijkt bijna mijn dokter van dienst. Vrouwelijk schoon is ook aanwezig, in het bijzonder Romina Mondello met haar lieflijk, onschuldig mooi snoetje.
1 Oostenrijk - Revanche (2008)
2 Noorwegen - Sameblod (2016)
3 Canada - Felicia's Journey (1999)
4 V.S. - I, Tonya (2017)
5 Verenigd Koninkrijk - Una (2016)
6 Mexico - Luna de Miel (2015)
7 Frankrijk - Hostile (2017)
8 Italië - The Wax Mask (1997)
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
https://i.pinimg.com/originals/83/42/fd/8342fd55aa6c5ebbacc36a98642af20a.jpg
Wat is dit voor een rare psychedelische trip ?
Bizarre, rommelige aaneenschakeling van erotische scènes, hallucinaties, scènes met een schorpioen en een beetje horror, al is de horror hier toch wel ver te zoeken.
De muziek is niet goed gekozen en ik vraag me af wat dat gemompel was in de openingsscène, wat later nog eens terug keert. Overigens de openingsscène in de bar mocht er zijn. Misschien wel de mooiste erotische scène van de film. De twee vrouwen ( Ewa Strömberg en Soledad Miranda) mogen er wezen, al gaat de voorkeur toch duidelijk naar de Soledad Miranda die qua body, verleiding en blik meer te bieden had. De spanningsboog is zo goed als nihil want er valt weinig te beleven. En qua gore, gezien het thema vampieren, heeft de film echt weinig te bieden.
4 V.S. - I, Tonya (2017)
9 West-Duitsland - Vampyros Lesbos (1971)
Collins
-
- 7282 messages
- 4306 votes
6. Italië - Rats - Notte di Terrore (1984)
Italiaanse exploitatie van heel laag niveau.
In een post apocalyptische wereld hebben gemuteerde ratten trek in mensenvlees. Het hoe en waarom wordt getoond in deze slechte film. Goedkoop geproduceerde rommel is het.
Slecht acteerwerk. Uiteraard. Slechte dialogen. Uiteraard. Geen spanning. Uiteraard. De ratten die de angstfactor zijn in deze film, zien er niet bedreigend uit. Zelfs niet als ze bedreigen.
De personages zijn van bordkarton en oerdom. De vrouwelijke personages gillen daarnaast ook nog eens met een enorm volume. Ze doen dat vaak en meestal om niets. Het is erg irritant.
De sfx zijn matig. Hier en daar een aardig stukje gore. Doch, vaker niet gelukt dan wel. Matig. Matig.
Het verhaal is serieus bedoeld, dus zonder knipoog en stelt niets voor. Het script zal weinig pagina's hebben geteld. Veel meer dan geren en gedraaf in een aftands pakhuis is het eigenlijk niet. Wel een prima lokatie overigens. Een lokatie die zich goed leent voor horror. Benauwend en sfeervol. Helaas worden die kwaliteiten van de lokatie in deze film amper benut.
Tenslotte nog even de belachelijke twist aan het einde vermelden. Die is zo onzinnig dat het einde waarschijnlijk het enige onderdeel van de film is die zal beklijven.
05. Polen - W Starym Dworku, Czyli Niepodleglosc Trójkatów (1985)
06. Italië - Rats - Notte di Terrore (1984)
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
4. Ierland - Cardboard Gangsters (2017)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1121000/1121441.300.jpg
Sterke rauwe film, over een vriendengroep die al vanaf jongs af aan met elkaar omgaan. En de keiharde levenslessen onder ogen zullen zien. Het acteerwerk was erg sterk neergezet, en ook het verhaal was erg boeiend tot het einde. Film kwam erg overtuigend en realistisch over.
Ik geef de film 4★
1. Verenigde Arabische Emiraten - Zinzana (2015)
2. Afghanistan - Tell Spring Not to Come This Year (2015)
3. Argentinië - Sangre en la Boca (2016)
TornadoEF5
-
- 5616 messages
- 1726 votes
Moet er in navolging van dit topic trouwens niet ook een reis door de tijd komen? Met jaartallen i.p.v. landen.
Zal ik misschien eens opstarten, maar misschien nu nog niet direct (anders is het allemaal erg "plots" te veel). Misschien iets wat ik later dit jaar nog opstart.
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
10 Tanzania - The Unborn (2003)
Aziatische horror en hun remakes waren hot in de beginjaren 2000, getuige het succes van films als Ringu, The Grudge en Dark Water. In het spoor van dit succes verschijnen er nadien heel wat soortgelijke vertellingen, zoals The Unborn. Het verhaal rond hallucinaties of geesten zit bijzonder goed in elkaar en is spannend tot het eind. De film is goed te volgen en bepaalde details geven het verhaal meer duidelijkheid.
Het acteerwerk verdiend een pluim. Aangenaam verrast ! 7,5/10
4 V.S. - I, Tonya (2017)
wendyvortex
-
- 5196 messages
- 7268 votes
5. Canada - XX (2017)
Anthologies, altijd fijn. 4 voor de prijs van één. We beginnen hier met The Box en daarmee zitten we helemaal op volbloed Twilight Zone-niveau. The Birthday Party dat is een misser, soort van comedy horror, maar de grimmigheid ontbreekt volkomen. Don't Fall, te kort, kortste filmpje met 10 minuten. Een hele fijne 10 minuten, maar waar zijn die andere 10 minuten gebleven? Had de regisseuse er geen zin meer in? Dacht ze dat ze haar punt al gemaakt had? Jammer dit was gewoon te kort. En dan blijft de meeste tijd over voor "Her Only Living Son" dat kabbelt een beetje te veel, is ook het oh ja dat ... verhaaltje, niet goed genoeg uitgewerkt en het einde is ook een beetje van de spreekwoordelijke nachtkaars. Tussendoor de filmpjes door nog mooie creepy poppenhuis-animaties.
Jammer dat het geweldige The Box hier een beetje omlaag getrokken wordt door de matige rest.
(2*)
4. Italië - Deliria (1987)
Noodless
-
- 10040 messages
- 6176 votes
11 België - Artefacts (2007)
4 V.S. - I, Tonya (2017)
11 België - Artefacts (2007)
PapaBeartje
-
- 709 messages
- 1112 votes
5. Turkije - Five Minarets in New York (2010)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/71000/71152.300.jpg
The past will impact the future
Toch wel een aardige Interessante film, met een sterke openings scene, maar had wel iets korter gemogen na mijn zin, sommige scenes duurden iets te lang, waardoor de aandacht hier en daar wat afzwakt. Verder zat het verhaal prima in elkaar, en was het einde fantastisch. Tevens waren er voldoende mooie geschoten plaatjes van o.a Amerika en Turkije.
Ik geef de film 3,5★
1. Verenigde Arabische Emiraten - Zinzana (2015)
2. Afghanistan - Tell Spring Not to Come This Year (2015)
3. Argentinië - Sangre en la Boca (2016)
5. Turkije - Five Minarets in New York (2010)
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
24. Polen - Zimna Wojna (2018)
De sterkste film van het PAC festival dit jaar wat mij betreft, al deelde zeker niet iedereen die mening. Of hij even sterk is als Pawlikowski’s Ida (2013) betwijfel ik, maar om dat goed te beoordelen zou ik beide eigenlijk moeten herzien. Voor nu genoten van een strak zwart-wit geschoten liefdesdrama tijdens de Koude Oorlog, dat voor mij allesbehalve standaard aanvoelde. Muziek speelt hierin een grote rol.
4*
-----
25. Italië - Loro (2018)
Ik keek niet speciaal uit naar de nieuwe Sorrentino, ondanks dat ik van La Grande Bellezza (2013) en Youth (2015) erg genoten had. Politieke drama’s zijn doorgaans simpelweg niet mijn ding, en vaak vallen ze zoals LBJ (2016) laatst, toch tegen. Bij Loro was dat andersom. Neem de flair die de maker bij bovengenoemde films liet zien, en giet daar een scheut Berlusconi en wat snufjes The Wolf of Wall Street bij en je komt een beetje in de buurt van Loro; géén belegen politiek drama dus. Wat het dan wel is en wat Sorrentino nu uiteindelijk heeft willen zeggen is me niet helemaal duidelijk, en het voelt wat uit balans. Maar fascinerend was het wel, en aangezien dit een edit is van Loro 1 (2018) en Loro 2 (2018), ligt daar misschien deels de verklaring. Als iemand straks beide versies gezien heeft en een voorkeur uit kan spreken, hoor ik het graag.
3,5*
01. Suriname – Wan Pipel (1976)
02. Duitsland - Die Nibelungen: Kriemhilds Rache (1924)
03. Noord-Korea - Pulgasari (1985)
04. Venezuela - La Soledad (2016)
05. Democratische Republiek Congo - Benda Bilili! (2010)
06. Verenigde Staten - Solo: A Star Wars Story (2018)
07. Argentinië - Alptraum (2017)
08. Aruba – Hammerhead (2005)
09. Australië - The Cars That Ate Paris (1974)
10. Cambodja - The Snake King’s Child (2001)
11. Canada - The Void (2016)
12. Brazilië - Good Manners (2017)
13. Frankrijk - The Night Eats the World (2018)
14. Groenland - Qaqqat Alanngui (2011)
15. Oostenrijk - Flesh of the Void (2017)
16. Zuid-Korea - White: The Melody of the Curse
17. Verenigde Arabische Emiraten - Djinn (2013)
18. België - Alléluia (2014)
19. Finland - Noita Palaa Elämään (1952)
20. Nepal - Kagbeni (2008)
21. India - Ghoul (2018)
24. Polen – Cold War (2018)
25. Italië – Loro (2018)
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
joolstein
-
- 10828 messages
- 8910 votes
17. Ierland - (2 oktober) 3*
https://wheresthejump.com/wp-content/uploads/2015/08/The-Canal-4.jpg
In deze rolprent van Ivan Kavanagh strijden meerdere genres met elkaar maar alleen als de film de vreemde psychotische waanbeelden opzocht werkte het goed. Mooie beelden die redelijk beklemmend en soms ook wel (licht) eng zijn! Over het algemeen heeft de film dus een interessante stijl. De film begint hoopvol, zeker omdat David een filmarchivaris was en we akelige filmbeelden uit de tijd van de stille film te zien krijgen. Die aanwezigheid leverde tevens de vergelijking met ‘Sinister’ op. Helaas werd er in het tweede gedeelte een thriller-element door de film geweven die meer weg had van een detective-serie. Deze zijn nogal saai en halen menigmaal eerder opgebouwde spanning uit de film. Het blijft daardoor een beetje wisselvallig. Al is er naar het einde toe nog wel een gore-scene als een soort van beloning. De Brit Rupert Evans zet een geweldige rol neer en dat is maar goed ook want de overige castleden hebben allen geen noemenswaardige bij-rollen. Al is er wel een Nederlands tintje in de vorm van Hannah Hoekstra (ze deed het prima maar kreeg zij de rol omdat ze er mee instemde om een stomende seksscène te spelen?) en Anneke Blok. (niet bijster goed) Het is geen vreselijke film maar het is ook geen geweldige film. Het is zo ongeveer de beste gulden middenweg die je tussen horror en thriller kan krijgen.
01. Verenigde Staten - Solo: A Star Wars Story (2018)
02. Letland - Nameja Gredzens (2018)
03. Bulgarije - Bullet Head (2017)
04. Australië - Cargo (2017)
05. Rusland - Zashchitniki (2017)
06. Laos - Nong Hak (2016)
07. Duitsland - Feuchtgebiete (2013)
08. Brazilië - Central do Brasil (1998)
09. Denemarken - Mænd og Høns (2015)
10. Finland - Sauna (2008)
11. Italië - Gli Invasori (1961)
12. Turkije - Kötü Kedi Serafettin (2016)
13. China - Di Renjie Zhi Sidatianwang (2018)
14.Taiwan - Xia Nü (1971)
15. Verenigd Koninkrijk - The Terror of the Tongs (1961)
16. Nederland -De Spooktrein (1939)
17. Ierland