- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- K.O. Films met meeste stemmen (per decennium)
K.O. Films met meeste stemmen (per decennium)
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
2. C'era una Volta il West (1968) vs. The Birds (1963)
1-0
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Het ziet er naar uit dat de finale een dubbele spaghetti wordt. Dat ervaar ik toch wel als een afknapper. 
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Èn een herhaling van zetten ten opzichte van de Western K.O.-finale ... (of herinner ik me dat verkeerd?)
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Ik vraag me af waarom de mogelijke finale een afknapper zou zijn? 
Dus als je in het genre western gewonnen hebt, mag je eigenlijk deze battle dan niet meer winnen.
Rare redenering. Getuigt toch dat deze films toch ook altijd naar voren worden geschoven en gewoon tot de betere films van dit decennium behoren. Tot de beste films aller tijden laat ik nog in het midden.
5-1
Roger Thornhill
-
- 6012 messages
- 2446 votes
Noodless, voor mij persoonlijk is deze finale om drie redenen teleurstellend : ten eerste, omdat het leuk is om een ándere winnaar te krijgen dan de voorspelbare (beide films staan in de MoMe-top-10), ten tweede omdat ik spaghetti's een beetje een raar "afgeleid" genre vind, en ten derde omdat ik zelf andere sixties-films beter en interessanter vind. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat de twee Leone's ook klassiekers zijn - niet voor niets heb ook ik ze allebei 5* sterren gegeven (en elk zeker tien keer gezien). En voor alle duidelijkheid, ik spreek alleen voor mezelf, niet voor BBarbie.
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
Je spreekt dan wel niet voor mij, Roger Thornhill, maar ik zou het zo ongeveer gezegd kunnen hebben. 
BBarbie
-
- 12893 messages
- 7675 votes
THE SIXTIES
--- F I N A L E ---
t/m 7 met minimaal een verschil van 2 stemmen.
GEEN 24 uur regeling van toepassing. We gaan desnoods door tot het gaatje. 
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/332.300.jpg?cb=1470656223
vs. https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/493.300.jpg?cb=1418459645
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
3-4 Dan hadden jullie ook waardige tegenstanders in de halve finale moeten stemmen. Maar The Graduate en The Birds in de halve finale? Kom op! Er zijn toch wel betere films gemaakt in de jaren '60.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Het klassieke duel, hoewel ik de adoratie voor die eerste film niet zo begrijp. C'era una volta is een veel completere en meer tijdloze film in mijn ogen.
4-5
Wataru
-
- 279 messages
- 788 votes
5 - 5 Maar beide zijn prachtige meesterwerken. Als Sergio Leone fan ben ik blij met deze finale.
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
Prachtige finale ?beide 5 sterren bij mij en in mijn top 10 aller tijden. Maar OUTITW staat bij mij nog hoger aangeschreven. Dus 5-6
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Pfieuw, was net op tijd om het nog 'interesting' te maken anders was het al over geweest.