- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
À l'Intérieur (2007) vs Der Goldene Handschuh (2019)
2-3
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
À l'Intérieur (2007) vs Der Goldene Handschuh (2019)
(3,5*) - (3,0*)
3-3
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Der Goldene Handschuh niet gezien dus ik zit deze even uit.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Kunnen we elkaar de handschuh schudden: ik moet ook uitzitten. Á l'intérieur niet gezien.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Kunnen we elkaar de handschuh schudden: ik moet ook uitzitten. Á l'intérieur niet gezien.
Wat houdt je tegen? Heb je geen tijd om te kijken 
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
Ik heb deze film niet en via de legale kanalen nergens te krijgen (ja, Amazon en dan 6 weken wachten op bezorging).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Ziet er ook niet echt uit als een horrorfilm. Hink er ook al een tijd tegenaan.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik zou deze niet meteen als horrorfilm aanprijzen, eerder misdaad, drama, karakterschets van een moordenaar die echt heeft bestaan. Vind het wel de betere film van de 2. Zeker op vlak van verhaal stelt A l'intérieur nauwelijks iets voor.
Shaky
-
- 3736 messages
- 13046 votes
12 uur voorbij.
9. The Company of Wolves (1984) vs The Invisible Man (1933)
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
de 2e is mijn nominatie maar dat had de 1e evengoed kunnen zijn
1-0
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Klopt het is (zover ik erover denk) ook geen horrorfilm maar veel meer een biografische film over een Duitse seriemoordenaar.Waar een absurdistische tintje overheen is gegooid De critici waren nogal geschokt erover (de reden dat het op IDMB een horror-tag heeft?) Als favoriet Fatih Akin opeens zoiets maakt tjonge...maar tja die zijn vaak ook niets gewend De film is zonder bloed en moorden zijn buiten beeld. Niet slecht maar zeg maar art-house degelijk. F*ck dan maar geen verhaal maar Alexandre Bustillo en Julien Maury zijn domweg gewoon genre-koningen!
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
The Company of Wolves (1984) vs The Invisible Man (1933)
1-1
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Klopt het is (zover ik erover denk) ook geen horrorfilm maar veel meer een biografische film over een Duitse seriemoordenaar.Waar een absurdistische tintje overheen is gegooid De critici waren nogal geschokt erover (de reden dat het op IDMB een horror-tag heeft?) Als favoriet Fatih Akin opeens zoiets maakt tjonge...maar tja die zijn vaak ook niets gewend De film is zonder bloed en moorden zijn buiten beeld. Niet slecht maar zeg maar art-house degelijk. F*ck dan maar geen verhaal maar Alexandre Bustillo en Julien Maury zijn domweg gewoon genre-koningen!
Ja, daar was ik al bang voor. Hoeft daarom niet slecht te zijn uiteraard, maar gewoon even geen zin in, zeker niet om te kijken in de context van een horror contest. Komt ook nog wel een keertje aan bod, Akin vind ik doorgaans wel degelijk.
Maar sowieso wordt er nogal geschipperd met de "betere film vs betere horror film" argumenten heb ik het gevoel.
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
The Company of Wolves (1984) vs The Invisible Man (1933)
(3,5*) - (2,0*)
2-2
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
vandaag een leuke ontdekking gedaan !
3-4
Noodless
-
- 10042 messages
- 6178 votes
10 Ready or Not (2019) vs The Conjuring 2 (2016)
1-0
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
Ready or Not (2019) vs The Conjuring 2 (2016)
(3,0*) - (4,0*)
3-1
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tja gaat mijn nominatie dan toch nog winnen ondanks mijn tegenstem. 
Verrast dat je die nog niet eerder had gezien (omdat je King Kong toch goed vindt). Had wel het gevoel dat die je wel ging liggen en blij dat je er van genoten hebt. Vind het veruit de beste van de oude Universals. De beste misschien van de jaren 30 horror al vind ik Freaks ook een hele goeie.
Shadowed als ik de cijfers zie die je aan oude films geeft denk ik niet dat ze jouw ding zijn...
Shadowed
-
- 11364 messages
- 6689 votes
Shadowed als ik de cijfers zie die je aan oude films geeft denk ik niet dat ze jouw ding zijn...
Ik heb inderdaad minder met oude films. Ik kan op zijn tijd best een oudje waarderen. Caligari, King Kong etc gaan er goed in. Waar ik me bij oudere praatfilms niet overheen kan zetten is theatraal acteerwerk en overdreven romantiek. Hetzelfde probleem ervaar ik bij Aziatische cinema. Ik zie daarnaast te weinig oudjes met memorabele en interessante karakters. Oudere films waarin niet wordt gepraat gaan er opvallend genoeg wel weer iets beter in, omdat dat een ander effect op mij lijkt te hebben. 
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Ready or Not (2019) vs The Conjuring 2 (2016)
5-3
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik heb inderdaad minder met oude films. Ik kan op zijn tijd best een oudje waarderen. Caligari, King Kong etc gaan er goed in. Waar ik me bij oudere praatfilms niet overheen kan zetten is theatraal acteerwerk en overdreven romantiek. Hetzelfde probleem ervaar ik bij Aziatische cinema. Ik zie daarnaast te weinig oudjes met memorabele en interessante karakters. Oudere films waarin niet wordt gepraat gaan er opvallend genoeg wel weer iets beter in, omdat dat een ander effect op mij lijkt te hebben.
Misschien zijn silents wel mee voor jou (en je vond Caligari al een goeie dus). Vaak hebben die weinig dialoog en ligt de nadruk meer op de beelden en expressie.
BIj de eerste gesproken films ging men vaak overdrijven in dialoog. M vind ik een goed voorbeeld, geen slechte film maar ook nogal overroepen. Ik ergerde mij bij momenten aan het overmatige gepraat.
Hetzelfde bij gesproken remakes van silents. The Cat and the Canary (1927) vind ik een heel fijne silent. De gesproken remake uit 1939 focuste niet enkel (nog) meer op comedy (Bob Hope vond ik ook zeer vervelend als protagonist) maar als je dan een film die op weinig dialoog en meer op beelden en sfeer drijft dan had ik bij die remake vaak zoiets van ach mens hou nu toch eens je klep! En theatraal verbind ik vooral bij de Hammerproducties. Mooie decors dat wel maar pfoe het wordt allemaal nog suf gebracht naar mijn mening. Dan prefereer ik toch de originele monsterfilms van Universal.