• 178.094 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.663 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

WardT

• 274 messages
  • 3111 votes

Blij dat Calvaire en TBWP het gehaald hebben, jammer van The House of the Devil. Had ik liever Eraserhead of Mon Seung erin gezien. Fijn dat de KO nu echt kan beginnen!

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

Zo dit is de eindstand, Holly vergat haar stem voor BWP terug bij te tellen

Thx Alex. Al goed dat jij alles zo goed bijhoud. Ik zou het niet kunnen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Op 7 november zijn we met 28 users gestart aan het opstellen van een horrordraft waarin we volgens een vaste volgorde telkens een van onze favoriete horrorfilm nomineerden. Door het feit dat enkele users later aanpikten en we niemand wilden benadelen, kwamen we op een aantal uit dat te veel bleek voor een KO, met name 135. Toen de laatste nominatie een feit was op 8 december starten we met een voorronde die duurde tot 18 december waarbij telkens 1 potentiële afvaller naar de herkansing werd (weg)gestemd. Op 18 en 19 december werd de herkansing gehouden met 10 films. De top 3 werd hierbij opnieuw opgevist. Morgen op 20 december kunnen we dan (eindelijk) beginnen aan de horrorfilm KO, vlak voor de kerstdagen en voor verschillenden onder ons wellicht wat vakantie het lijkt me wel leuk. Door het winterse weer altijd wel tijd om gezellig binnen een film mee te pakken en waarom eens niet een horrorfilm

Hierbij hartelijk uitgenodigd om mee te doen bij de KO (de nominateurs aangeduid met een *)

Ajax&Litmanen1

*Alathir

*alexspyforever

*arno74

*baspls

*BlueJudaskiss

Bob Gray

*Boeikens

brucecampbell

Chainsaw

Cikx

*Collins

*Daan258

DjFrankie

*Dragon

dualcia

dutchtuga

*DVD-T

*Elineloves

*EW101

*FillumGek

Flat Eric

*Gang_Star

Glacius

*GoodOldJack

Halcyon

*Hollywood007

IH88

ikkegoemikke

jeroentjuhhhhh

john mcclane 2

John Milton

*joolstein

jordandejong

*Kondoro0614

leatherhead

Left4Dead

*Lord Flashheart

mikey

Miszmi

mjk87

morpheus2000

*MovieMind

Night's Watch

*Noodless

*Onderhond

Richard_Voorhees

sinterklaas

scorsese

*Shinobi

tattoobob

Theunissen

*Tommeh

TornadoEF5

*U96

umbra

*Valak

*WardT

wendyvortex

Willy Wartaal

*Woland

Zwolle84

Moest ik nog mensen vergeten zeg het voort aan hen. Gelieve onderstaande info en regels te lezen. Opgesteld in overleg en met goedkeuring van joolstein, baspls en Boeikens.

Algemene informatie Horrorfilm KO

* De KO bestaat uit 128 films samengesteld door 28 users via nominaties en voorrondes

* De KO zal over 6 ronden worden gespeeld waarbij we tot een finale van 2 films zullen komen

* Elke ronde bestaat uit een aantal battles (64-32-16-8-4-2) waarbij de winnaars van de battles doorgaan naar de volgende ronde

* Battles worden elke ronde via een randomizer samengesteld.

* We gaan bij de 1e ronde tot 7 stemmen met 2 verschil, bij iedere volgende ronde wordt het maximum met 1 verhoogd

Regels KO

* Iedereen mag meestemmen, de KO beperkt zich niet tot de mensen die deze lijst via nominaties hebben samengesteld

* Iedereen mag battles plaatsen (uitleg volgt bij het plaatsen van 1e ronde)

* Slechts 1 keer per battle stemmen

* Enkel stemmen als je beide films gezien hebt (zal niet worden gecontroleerd we gaan van de eerlijkheid van de mensen uit)

* Een battle duurt maximum 24 uur, is er na deze duur een gelijke stand dan is de voorgaande tussenstand beslissend

* Een battle is enkel geldig bij minstens 4 stemmen in totaal dit om te vermijden dat obscure films kunnen doorgaan met slechts 1 of 2 stemmen voor. Een battle die dit niet haalt binnen 24 uur zal worden uitgesteld zodanig dat de films alsnog door de nodige mensen kan worden bekeken.

* Je moet zelf de tussenstand aanpassen bij het stemmen, eventueel melden voor welke film je stemt om verwarring te vermijden. Controleer zelf of de tussenstand klopt na stemmen en pas indien nodig aan.

* Discussie wordt gewaardeerd, de algemene regels van MovieMeter blijven van toepassing

Tot slot de deelnemende films (staan chronlogisch behalve de laatste 3 dat zijn de terug opgeviste films uit de herkansingsronde):

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

Freaks (1932)

Cat People (1942)

Les Diaboliques (1955)

Dracula (1958)

Psycho (1960)

La Maschera del Demonio (1960)

House of Usher (1960)

The Innocents (1961)

The Haunting (1963)

Witchfinder General (1968)

The Devil Rides Out (1968)

Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968)

Rosemary's Baby (1968)

Night of the Living Dead (1968)

The Wizard of Gore (1970)

The Exorcist (1973)

Profondo Rosso (1975)

Jaws (1975)

Carrie (1976)

Communion (1976)

La Casa dalle Finestre Che Ridono (1976)

The Omen (1976)

Suspiria (1977)

Hausu (1977)

Dawn of the Dead (1978)

Halloween (1978)

Invasion of the Body Snatchers (1978)

The Comeback (1978)

Zombi 2 (1979)

Alien (1979)

Phantasm (1979)

Cannibal Holocaust (1980)

The Shining (1980)

The Changeling (1980)

The Fog (1980)

Inferno (1980)

Friday the 13th (1980)

The Evil Dead (1981)

...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981)

The Thing (1982)

The Entity (1982)

Poltergeist (1982)

Angst (1983)

The Company of Wolves (1984)

A Nightmare on Elm Street (1984)

Re-Animator (1985)

Dèmoni (1985)

Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)

Dolls (1987)

Angel Heart (1987)

Hellbound: Hellraiser II (1988)

Intruder (1989)

Braindead (1992)

Dracula (1992)

Dellamorte Dellamore (1994)

Brainscan (1994)

From Dusk till Dawn (1996)

Ôdishon (1999)

Sleepy Hollow (1999)

The Others (2001)

28 Days Later... (2002)

Ju-on (2002)

Haute Tension (2003)

Dead End (2003)

Janghwa, Hongryeon (2003)

Dawn of the Dead (2004)

Shutter (2004)

Saw (2004)

Tsuburo no Gara (2004)

Rampo Jigoku (2005)

The Skeleton Key (2005)

The Descent (2005)

House of Wax (2005)

The Devil's Rejects (2005)

Ils (2006)

À l'Intérieur (2007)

[Rec] (2007)

Pop Skull (2007)

Trick 'r Treat (2007)

El Orfanato (2007)

Martyrs (2008)

Låt den Rätte Komma In (2008)

Eden Lake (2008)

Tôkyô Zankoku Keisatsu (2008)

The Ruins (2008)

Gurotesuku (2009)

Antichrist (2009)

The Shrine (2010)

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010)

I Spit on Your Grave (2010)

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Mientras Duermes (2011)

Absentia (2011)

You're Next (2011)

Livide (2011)

American Mary (2012)

Daddy's Little Girl (2012)

Sinister (2012)

The Cabin in the Woods (2012)

The Woman in Black (2012)

Maniac (2012)

Only Lovers Left Alive (2013)

The Conjuring (2013)

Frankenstein's Army (2013)

Evil Dead (2013)

Afflicted (2013)

Geung Si (2013)

Oculus (2013)

Deliver Us from Evil (2014)

It Follows (2014)

Død Snø 2 (2014)

Fehér Isten (2014)

The Babadook (2014)

The Final Girls (2015)

III (2015)

The Invitation (2015)

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)

The Neon Demon (2016)

Busanhaeng (2016)

The Void (2016)

The Conjuring 2 (2016)

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Get Out (2017)

Mother! (2017)

The House of the Devil (2009)

The Blair Witch Project (1999)

Calvaire (2004)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik wil de mensen bedanken die hebben meegewerkt aan het opstellen van de lijst. Ik wilde echt ook daadwerkelijk al deze films gezien hebben ook al wist ik dat er bij waren die niet in mijn straatje pasten maar zo heb ik ook wel een aantal interessante ontdekkingen gedaan. Op 1 film na (die morgen aan de beurt komt) zal ik ze ook alle 135 (de afvallers dus inbegrepen) hebben gezien. Tijdens het weekend heb ik me ook geamuseerd met een evaluatie te maken van de nominaties van alle medewerkers die ik graag met jullie wil delen. Sommige hun smaak ken ik beter dan de andere. Bij anderen heb ik een poging gedaan om de voorkeuren uit op te maken. In de mate van het mogelijke heb ik mijn persoonlijke favoriet er uit gepikt, in bepaalde gevallen kon ik echter niet kiezen. Het staat jullie natuurlijk vrij om te reageren als ik met mijn conclusies qua jullie voorkeuren verkeerd zit, dan mogen neen moeten jullie mij verbeteren.

In volgorde van nomineren (nominaties per user in dit bericht)

baspls

Ondanks zijn nog steeds jeugdige leeftijd kiest hij vooral voor de oudere horrorfilms. Hij is een groot liefhebber van giallo, houdt van de stijl van Argento, Fulci en Mario Bava. IKzelf ben minder gecharmeerd door de giallo maar de manier waarop Bas deze zaken analyseert, bestudeert en verklaart waarom hij dit zo goed vindt heeft mij het wat meer doen waarderen. Af en toe is er dan wel eentje die me toch goed bevalt zoals Baron Blood. Wat mij betreft een heel goede instelling voor zijn studiekeuze en ik kijk uit naar zijn toekomstige filmprojecten. Voor mij bijna onmogelijk om zijn beste aan te duiden omdat ik zowel Black Sunday als the Innocents bijzonder sterk vind. Qua sfeer en zwart/wit cinematografie zijn beide moeilijk te evenaren. Misschien een lichte voorkeur voor Black Sunday, hoewel neen ik kan echt niet kiezen...

EW101

Lijkt ook eerder voor de oudere horror te kiezen met toch een voorliefde voor het grafische. Er zitten voor mij echter geen echte uitschieters tussen behalve Zombi 2, een van mijn favoriete Fulci's. De make-up van de zombies samen met die uit Burial Ground behoort tot mijn favorieten.

arno74

Zijn keuzes zijn op zijn minst divers op het vlak van regio te noemen. Hij verkiest subtiel boven grafisch, hoewel na het zien van Mother (2017) die is toch niet zo subtiel. Train to Busan vond ik een heel aangename verrassing, maar ik ga toch voor The Others, een van die zeldzame haunted house films post 2000 die me nog eens wisten te bekoren met bovendien in die tijd een heel originele twist. Ik weet het nog goed hoe ik en een vriend met ontzag reageerden

toen we deze voor het eerst in de bios zagen.

MovieMind

Hoewel horror niet zijn eerste genre is, heeft hij vriend en vijand verrast door de hoeveelheid aan horror dat hij heeft gekeken tijdens de horror challenge. De uitspraak dat hij van rauwe horror houdt is zeker niet gelogen, ook liefde voor een aantal klassiekers. Niet meteen mijn films behalve Gurotesuku. Deze is verhalend niet sterk maar verdorie zo geflipt I love it.

BlueJudaskiss

Aan de hand van zijn keuzes vind ik zijn smaak moeilijk te duiden, beetje van alles. Op Halloween na gaat hij toch volop voor de moderne horror. Let the Right One in vind ik veruit de beste uit de lijst, eigenlijk een van de weinige vampierfilms die me kon bekoren. Hoewel ik wel van gothic hou ben ik nooit een grote vampierfan geweest als is die Zweedse film helemaal niet gothic.

Noodless

Opvallend dat moorden erg centraal staat in zijn keuzes zij het gestoorde jongeren, een schizofreen of een echt monster. Geen van de films zijn echt mijn ding dus ik kies voor de oeroude klassieker met de legendarische douchemoord die volgens mij in het collectieve geheugen van menige (horrorfan of niet) is gegrift.

Kondoro0614

Met 3 van de 5 films die over zombies gaan is zijn voorkeur zeer duidelijk. Heeft het ook eerder voor onrealistisch dan realistisch. Jane Doe vond ik erg origineel, maar de Lovecraft magie van Stuart Gordon in Re-Animator blijft een van mijn favorieten. Ik hoop dat hij op een dag ook de Fulci's probeert en Burial Ground.

Collins

Is het juist om te zeggen dat je wel van sfeerschepping houdt dmv het visuele? Opvallend dat Dracula me nogal tegenviel, Hammer het zal wel nooit mijn type films worden. Onbegrijpelijk dat ik The Entity nooit eerder had gezien want het is een schitterende film die wel eens op een dag tot mijn favorieten kan gaan behoren. Dit is exact hoe ik mij de horror van een onzichtbare entiteit zou voorstellen.

Shinobi

Zoals bij arno kiest hij voor multiregio. Het goede nieuws is dat ik geen film er tussen zie staan die mij ontgoochelt (Get Out misschien wel een beetje), maar een topper vind ik ook niet. Ik kies voor Afflicted een van de weinige found footage films die eindelijk eens toont wat ik wil zien en er ook nog een leuk verhaal aan breit. Zeer sterke POV shots.

Boeikens

Moet het nog worden gezegd dat hij de ultimate gore lover is van MM? En het is ook beetje door zijn toedoen dat ik de laatste tijd ook meer in de richting van de grafische horror ben gegaan, maar wees gerust er is geen concurrentie tussen ons. Zijn keuzes mogen misschien niet de meest originele zijn doch stuk voor stuk passen ze in het fantasy plaatje (op Friday the 13th na dan misschien) dat mij zo aantrekt in het horrorgenre. Evil Dead remake vond ik dé verrassing en sterker dan het origineel. Ik kan echt niet kiezen tussen Braindead en Hellraiser II, beide toppers!

GoodOldJack

Horror is niet zijn favoriete genre (zoals hij al bij het begin aangaf) en dat blijkt ook uit de keuzes die toch eerder neigen naar thriller/drama. De keuze voor From Dusk till Dawn is dan ergens wel verrassend (hoewel die in het begin een nogal redelijk standaard misdaadfilm is). Rosemary's Baby is een film die als jonge gast indruk op mij maakte en ik nog steeds erg waardeer al vind ik Les Diaboliques ook een hele goeie.

joolstein

Dankzij hem zijn zowel de jaren 30 als 40 dan toch vertegenwoordigd in de draft. Op vlak van horror is hij een alleseter (zowel wat subgenre, periode als regio betreft). Hoewel hij beweert dat humor en horror moeilijk liggen bij hem, lijken er toch behoorlijk wat uitzonderingen op die regel. Denk dat die regel eerder bij mij van toepassing is. Er lijkt ook heel weinig horror te zijn die hij echt slecht vind of is gewoon niet streng in zijn beoordelingen. Van zijn keuzes klopt mijn hart vooral voor Freaks en Cat People, echt wel uitschieters in de jaren '30 en '40.

Onderhond Nog niet gezien "Tsuburo no Gara" dus onder voorbehoud

Denk dat onze voorkeuren in horror en wellicht film in het algemeen erg ver uit elkaar liggen. Veel liefde voor de Aziatische film, meestal niet zo mijn ding. Af en toe is er dan toch een die mij verrast en dat was Rampo Jigoku.

DVD-T

Houdt van moderne horror en ook oude klassiekers. Lijkt van de combinatie horror en sci-fi te houden, eentje die ik ook goed kan pruimen hoewel mijn favoriete periode hier jaren 50-60 is. Alien heeft een hoge nostalgische waarde maar de mysterieuze eerste helft blijft een van de beste uit de filmgeschiedenis. De alien die uit de buik springt moet een van mijn vroegste horrorherinneringen zijn.

Hollywood007

Hoewel het misschien niet echt uit haar keuzes blijkt, is ze een groot liefhebber van horror comedy. Noem er maar eentje en ze heeft die wellicht gezien. Houdt verder ook wel van bovennatuurlijk. Jammer dat al haar keuzes van na 2000 zijn en geen enkele me echt ligt. Nu moet ik deze mening herzien na het recentelijk bekijken van The Conjuring 2. De eerste als de meeste andere films van Wan zijn niets voor mij, maar dit 2de deel behoort zonder meer tot de beste moderne paranormale horrors wellicht dankzij die geslaagde retro look en setting.

U96

Mystery en het paranormale denk dat hij hier niet over kan liegen dat hij hier erg van houdt. Mij spreken die thema's ook wel aan, helaas zijn er niet erg veel films met een dergelijk thema waar ik tevreden ben over de uitwerking. Ik ga daarom een 'saaie' keuze doen en voor The Exorcist gaan die enkele klasses boven zijn andere keuzes staat. Misschien is dit wel de eerste horrorfilm geweest die mij uiteindelijk tot een fan van het genre heeft gemaakt.

Daan258

Lijkt ook niet meteen een voorkeur te hebben op het vlak van horror. Hoewel hij steevast lijkt te kiezen voor moderne horror (op de knapperd in zijn avatar na dan) hebben zijn keuzes mij het meest verrast. Zelfs degene die ik de minste vind (The Descent) is nog steeds behoorlijk. House of Wax is visueel schitterend, Skeleton Key verrassend maar de leukste was zonder meer I Spit on Your Grave, nooit eerder was wraak zo zoet.

FillumGek

Enkele wel zeer bijzondere keuzes die mij heel erg benieuwd hadden gemaakt. Op Hausu na ben ik niet ontgoocheld en zelfs die had nog wel enkele leuke elemenenten. Revenge lijkt een terugkerend thema in zijn keuzes en hij is niet vies van wat grafische horror. Daddy's Little Girl was een enorme verrassing omdat de sfeer 180 graden omsloeg wow. Aan het verhaal van Dream Home schorde wel wat, maar de horror hola zeg schitterend. Maar de beste combinatie op het vlak van grafisch en psychologisch evenals de true godmother of found footage: Cannibal Holocaust!

Valak

Zijn voorkeuren zijn me niet geheel duidelijk, precies van alles een beetje. Al zijn keuzes hebben een aardig idee al laat de uitvoering ervan nogal te wensen over. Intruder is iets origineler dan de standaard slasher vanwege de setting en manier van moorden al is het uiteindelijk onevenwichtig in tempo. Oculus is echter veruit de beste en een zeldzame moderne paranormale film die ik echt sterk vind.

Woland

Hoe dicht onze smaken bij elkaar liggen, ik weet het nog altijd niet zo goed. Soms liggen ze bijzonder dicht bij elkaar maar ook vaak veraf, bewijs wat een calvarietocht het voor mij was om doorheen Possession te geraken en in mindere mate Angst. Henry verraste me dan weer op een positieve manier. Maar op eenzame hoogte bovenaan staat Carrie, een film die ik misschien ook zelf had genomineerd (terwijl hij misschien Spider Baby had gekozen als ik het niet had gedaan),

Stephen King's first and best.

Gang_Star

Noemt zichzelf eerder liefhebber van actiefilms dan van horror, maar is bij een horrorgerelateerde game toch meestal paraat. Het is niet zo gek dat zijn keuzes behoorlijk actievol zijn. Hoewel Sleepy Hollow wellicht het dichtste aanleunt bij mijn eigen voorkeuren, vond ik echter Livide de beste al kan ik het niet meteen uitleggen waarom. Ongetwijfeld heeft die een tweede kijkbeurt nodig waar ik wat meer op details moet letten maar dat ga ik met plezier doen.

Tommeh

Een mix van allerlei met vooral focus op de meer fantasievolle horror. What we Do in the Shadows lijkt precies op "schrappen wat niet past" in het rijtje van serieuze films al is ook Dellamorte behoorlijk bizar. Mijn voorkeur gaat naar de andere 3 films met Dawn of the Dead als favoriet. Hoewel de film ondertussen is ingehaald door andere zombiefilms op mijn populariteitslijst het blijft er eentje met een grote nostalgische waarde en de eerste zombie apocalyps!

Elineloves

Er spreekt toch een voorkeur voor het bovennatuurlijke uit de keuzes met 3 of 4 (ook voor Maniac zijn er argumenten). De keuzes zijn niet slecht, al vind ik ze persoonlijk nogal veilig. It Follows heeft een erg origineel concept denk ik, maar de uitwerking ervan vond ik behoorlijk beroerd. Maniac mist dan weer dat extra duivelse kantje bij de hoofdfiguur om er echt een memorabele villain van te maken. Jack Nicholson is een steengoede acteur en terwijl vele zijn rol

als iconisch zien in The Shining, zag ik totaal niet die zogezegde degradatie bij hem en had de film bij een 2de kijkbeurt nauwelijks nog impact op mij. Kom ik uiteindelijk dus uit bij Saw, verfrissend concept toen deze uitkwam en jammer dat de regisseur me daarna nauwelijks met zijn films kon overtuigen integendeel (en nu onlangs toch weer wel met the Conjuring 2).

WardT

Denk niet dat het ligt aan een afkeer ligt voor Engelstalige horror, maar het is wel opvallend dat deze taal werd vermeden in zijn filmkeuzes. Geen slechte films, behalve Calvaire die vond ik echt verschrikkelijk. Belgische horror vooralsnog trekt het mij niet al is met de serie "Tabula Rasa" een goede stap gezet. Zoals ik zei aardige films, maar geen films die ik opnieuw zou bekijken. [Rec] vond ik de beste, ook hier werd het found footage wel op een behoorlijke manier uitgevoerd in tegenstelling tot vele andere in het subgenre. Misschien dat ik de vervolgfilms ook nog een kans geef.

Dragon

Nog zo een liefhebber van de oudere horror, met de meest recente uit 1980. Opvallend 3 films uit de jaren 60 en 4 van de 5 in zwart/wit. Enkel Repulsion vond ik een tegenvaller al zal ook The Changeling nooit tot mijn favorieten behoren.Ik kan niet kiezen tussen Night of the Living Dead en the Haunting beiden toppers en pioniers in hun genre.

Alathir

Doordat hij slechts 3 films heeft kunnen kiezen is het moeilijk een patroon te zien: een slasher, occulte horror en horror comedy. Hoewel geen van de 3 uitblinkers zijn, lijken ze toch minder in het clichématige te vervallen dan hun soortgenoten hetgeen ik uiteraard een sterk punt vind. Vooral The Shrine had met iets meer uitdieping van het verhaal en karakters een topper kunnen zijn, de mistscènes waren fenomenaal. Dus valt mijn keuze verrassend op het nogal jolige Tucker and Dale. Deze keer geen onderbroekenlol, saaie tieneractiviteiten en ditto personages maar 3 sympathieke protagonisten. De humor werkte hier wel goed door de combinatie met gore.

Lord Flashheart

Of hij een volbloed horror fan is, daar ben ik toch nog steeds niet uit. Denk dat hij net als ik via fantasy een beetje in het horrorgenre is gerold. Brainscan lijkt me jeugdsentiment voor hem. Het gaat hier over virtual reality dat een flinke opmars kende in de jaren 90. Helaas doet de film na de eerste kill veel te weinig met dit interessante concept. The Beyond hoewel niet mijn favoriete Fulci (die eer gaat eerder naar Zombi 2, House by the Cemetery en City of the Living Dead) mede door een nogal zwak verhaal, is de gore en het visuele horroraspect van een enorm hoog niveau. De spinnenscène vind ik een van de meest ongemakkelijke die ik heb gezien en dat is natuurlijk een heel goed punt.

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

Hulde voor de omvang van die post alleen al . Ga de stukjes tekst zeker lezen één van de dagen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Jeetje, wat een tijd en energie steek jij hier in! Chapeau! Leuk dat je hier de moeite voor doet.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Wauw, heel tof alexspyforever.

Zo leuk om een overzicht te hebben van de verschillende users hun smaak. Maakt het ook makkelijker om in de toekomst sneller te weten wie aan te spreken ivm tips over een bepaalde filmsoort. Chapeau voor al het werk dat je hierin stopt!

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Jammer dat de nominaties al plaats hebben gevonden. Had ik graag als horror fanaat inbreng in gehad.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Glacius wrote:

Jammer dat de nominaties al plaats hebben gevonden. Had ik graag als horror fanaat inbreng in gehad.

Ik heb vooral mensen aangesproken die ik zelf kende van voorgaande games en die vrij actief zijn op het forum wat betreft horror. Ik heb nu ook hier en daar wat users getagd die ik geregeld bij de reacties op horrorfilms zag terugkomen maar minder op het forum actief zijn, jij was een van die namen. Nu dat ik weet dat je dit interesseert kan ik je al vroeger uitnodigen bij toekomstige games/challenges wat horror betreft. Het is onmogelijk om elke horrorfanaat aan te spreken, en soms beetje gokken wie er interesse voor heeft.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11902 messages
  • 5309 votes

Bij de KO ben ik er weer bij

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

Mooie post hierboven! En ook treffend ja!

Ik vind inderdaad grafische schoonheid een groot goed binnen het qua verhaallijn/concepten tamelijk zwak genre.(met uitzonderingen buitengelaten)

Een slasher is vrij onorigineel,maar de uitwerking ervan soms wel. De durf binnen het genre waardeer ik ook zeer.

John Milton

• 24221 messages
  • 13386 votes

Laat ik ook eens meedoen!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Laat ik ook eens meedoen!

Heeft Woland niet te veel moeten zeuren om je te overtuigen

Hij heeft mij wreed doen afzien met een aantal van zijn nominaties hoor...

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik doe niet mee. Mij mag je vervangen door iemand met meer tijd (ik snap bovendien niks van dit soort dingen). Veel plezier, lijkt me weer een boeiende KO en een "vrolijke" bende .

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik probeer mee te doen al heb ik maar bar weinig gezien waarschijnlijk van de films die hierboven staan. Nota benen heb ik morgen dan wel vakantie, ik ben niet van plan alles te gaan kijken in de eerste week van mijn vakantie .

• 11902 messages
  • 5309 votes

alexspyforever

Zowel qua horror als qua andere films vind ik het belangrijk om mijn smaak alle kanten uit te laten dwarrelen. Wel heb ik een voorkeur voor het handwerk op special effects gebied van vooral de jaren '80: films als Poltergeist zijn heerlijk. Ook leuk van vooral de jaren tachtig: de slashers, waar ik er gelukkig veel van heb gezien. Maar om te zeggen dat ik ze écht goed vind: nee, een uitzondering als Friday the 13th, The Burning en Terror Train daargelaten en dus inderdaad het onovertroffen Halloween. Braindead, ook schitterend.

Met recentere films maakt het me niet zo heel veel uit. Ik hou ervan als films me nog ouderwets de stuipen op het lijf kunnen jagen, als [REC] of - sorry - The Conjuring 2. Mooi getimede films waar ik heel erg blij van werd. En de betere esthetisch verantwoorde gore als Dead Snow 2, de zalige Evil Dead re-make en toch ook het geinige Scouts Guide vs Zombie Apocalypse: vooral van DS 2 en Evil Dead vond ik het leuk dat er nergens werd bezuinigd op gore of politiek incorrecte humor.

Ook een grote favoriet: Trick 'r Treat.

Figuren als Fulci hebben me nooit zo getrokken, net als dat ik weinig opheb met Aziatische horror. De zombies van George A Romero spraken me ook nooit zo aan.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

BlueJudaskiss wrote:

alexspyforever

Met recentere films maakt het me niet zo heel veel uit. Ik hou ervan als films me nog ouderwets de stuipen op het lijf kunnen jagen, als [REC] of - sorry - The Conjuring 2. Mooi getimede films waar ik heel erg blij van werd. En de betere esthetisch verantwoorde gore als Dead Snow 2, de zalige Evil Dead re-make en toch ook het geinige Scouts Guide vs Zombie Apocalypse: vooral van DS 2 en Evil Dead vond ik het leuk dat er nergens werd bezuinigd op gore of politiek incorrecte humor.

Ook een grote favoriet: Trick 'r Treat.

Kijk maar eens wat ik schrijf over Conjuring 2 (bij Hollywood007en de film zelf) alsook bij de Evil Dead remake (genomineerd door Boeikens). Je zal zien dat ik beide veel beter dan verwacht vond. Het is niet dat ik de eerste Conjuring alsook de originele Evil Dead abominabel vond dat dit ook voor de sequel/remake geldt. Ik ben eigenlijk heel blij dat deze films werden genomineerd omdat ik er vaak (onterecht soms) van uit ga dat als ik het origineel niet goed vind, ik de rest ook niks zal vinden. In het begin dacht ik nog pfff al die films kijken en er waren er sommige waar ik hard tegenop zag maar die uiteindelijk nog meevielen. Eigenlijk heb ik nu wel meer ontdekkingen gedaan in verschillende subgenres dan een lijstje afwerken van bijvoorbeeld zombiefilms, monsterfilms, oude horror sci-fi wat ik vroeger deed tijdens challenges. Op die manier heb ik al minstens 2 goede films gevonden in de door mij zo verwenste found footage stijl.

Wat dat betreft vond ik de draft een zeer geslaagd experiment en voor herhaling vatbaar!

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

alexspyforever, bedankt voor je uitgebreide analyse. Ik ben idd geen diehard gorehound, maar ik ben vooral een fan van gothic horror (en in het verlengde daarvan andere bovennatuurlijke (fantasy) thema's). Ik ben opgevoed met o.a. de gedichten/verhalen van Edgar Allan Poe en Charles Dickens (A Christmas Carol). Mijn familie van vaders kant heeft Indische roots en in die cultuur gelooft men heilig in allerlei bovennatuurlijke zaken (geesten enz.). Ikzelf heb horror altijd puur gezien als vermaak; ik geloof nergens in. Maar die interesse is door mijn opvoeding altijd gebleven en gaandeweg uitgebreid naar andere horrorgenres (met name giallo). Al zullen slasher, splatter of torture horror wel nooit mijn ding worden..

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Zo menskes ik ga jullie niet langer in spanning houden hier gaat ie...

Ronde 1

Battle 1

vs.

Maniac (2012)

Battle 2

The Fog (1980)

vs.

The Shining (1980)

Battle 3

Dawn of the Dead (1978)

vs.

The Shrine (2010)

Battle 4

Halloween (1978)

vs.

The Comeback (1978)

Battle 5

Dèmoni (1985)

vs.

Zombi 2 (1979)

Battle 6

The Babadook (2014)

vs.

Phantasm (1979)

Battle 7

La Casa dalle Finestre Che Ridono (1976)

vs.

Død Snø 2 (2014)

Battle 8

House of Usher (1960)

vs.

Re-Animator (1985)

Battle 9

The Ruins (2008)

vs.

Henry: Portrait of a Serial Killer (1986)

Battle 10

III (2015)

vs.

Dead End (2003)

Battle 11

Fehér Isten (2014)

vs.

Mientras Duermes (2011)

Battle 12

Alien (1979)

vs.

Frankenstein's Army (2013)

Battle 13

Martyrs (2008)

vs.

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

Battle 14

The Entity (1982)

vs.

Poltergeist (1982)

Battle 15

La Maschera del Demonio (1960)

vs.

The Descent (2005)

Battle 16

Saw (2004)

vs.

I Spit on Your Grave (2010)

Battle 17

Afflicted (2013)

vs.

Rampo Jigoku (2005)

Battle 18

Intruder (1989)

vs.

Shutter (2004)

Battle 19

Trick 'r Treat (2007)

vs.

Deliver Us from Evil (2014)

Battle 20

The Conjuring (2013)

vs.

The Cabin in the Woods (2012)

Battle 21

Witchfinder General (1968)

vs.

The Wizard of Gore (1970)

Battle 22

Pop Skull (2007)

vs.

Cannibal Holocaust (1980)

Battle 23

The House of the Devil (2009)

vs.

The Devil Rides Out (1968)

Battle 24

Dolls (1987)

vs.

Communion (1976)

Battle 25

It Follows (2014)

vs.

Braindead (1992)

Battle 26

Freaks (1932)

vs.

The Woman in Black (2012)

Battle 27

Geung Si (2013)

vs.

Suspiria (1977)

Battle 28

The Void (2016)

vs.

The Omen (1976)

Battle 29

The Thing (1982)

vs.

Janghwa, Hongryeon (2003)

Battle 30

Dracula (1958)

vs.

You're Next (2011)

Battle 31

The Others (2001)

vs.

Dawn of the Dead (2004)

Battle 32

Brainscan (1994)

vs.

Oculus (2013)

Battle 33

Hausu (1977)

vs.

Calvaire (2004)

Battle 34

Angel Heart (1987)

vs.

The Innocents (1961)

Battle 35

The Changeling (1980)

vs.

Antichrist (2009)

Battle 36

Daddy's Little Girl (2012)

vs.

Gurotesuku (2009)

Battle 37

Låt den Rätte Komma In (2008)

vs.

Rosemary's Baby (1968)

Battle 38

Mother! (2017)

vs.

A Nightmare on Elm Street (1984)

Battle 39

The Neon Demon (2016)

vs.

Ôdishon (1999)

Battle 40

House of Wax (2005)

vs.

Livide (2011)

Battle 41

Scouts Guide to the Zombie Apocalypse (2015)

vs.

The Autopsy of Jane Doe (2016)

Battle 42

Dracula (1992)

vs.

Dellamorte Dellamore (1994)

Battle 43

Tôkyô Zankoku Keisatsu (2008)

vs.

Busanhaeng (2016)

Battle 44

Ju-on (2002)

vs.

Jaws (1975)

Battle 45

El Orfanato (2007)

vs.

Les Diaboliques (1955)

Battle 46

Absentia (2011)

vs.

...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (1981)

Battle 47

The Blair Witch Project (1999)

vs.

Night of the Living Dead (1968)

Battle 48

The Exorcist (1973)

vs.

The Invitation (2015)

Battle 49

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010)

vs.

The Company of Wolves (1984)

Battle 50

Hellbound: Hellraiser II (1988)

vs.

[Rec] (2007)

Battle 51

Psycho (1960)

vs.

Evil Dead (2013)

Battle 52

American Mary (2012)

vs.

The Skeleton Key (2005)

Battle 53

The Haunting (1963)

vs.

28 Days Later... (2002)

Battle 54

Tsuburo no Gara (2004)

vs.

Cat People (1942)

Battle 55

The Final Girls (2015)

vs.

Get Out (2017)

Battle 56

Ils (2006)

vs.

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Battle 57

Haute Tension (2003)

vs.

Sinister (2012)

Battle 58

The Conjuring 2 (2016)

vs.

Angst (1983)

Battle 59

Invasion of the Body Snatchers (1978)

vs.

Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968)

Battle 60

Sleepy Hollow (1999)

vs.

From Dusk till Dawn (1996)

Battle 61

Friday the 13th (1980)

vs.

Inferno (1980)

Battle 62

Only Lovers Left Alive (2013)

vs.

Eden Lake (2008)

Battle 63

Carrie (1976)

vs.

À l'Intérieur (2007)

Battle 64

The Evil Dead (1981)

vs.

Profondo Rosso (1975)

T/m 7, 2 verschil

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Regels KO

* Iedereen mag meestemmen, de KO beperkt zich niet tot de mensen die deze lijst via nominaties hebben samengesteld

* Iedereen mag battles plaatsen (zie verder voor de werkwijze)

* Slechts 1 keer per battle stemmen

* Enkel stemmen als je beide films gezien hebt (zal niet worden gecontroleerd we gaan van de eerlijkheid van de mensen uit)

* Een battle duurt maximum 24 uur, is er na deze duur een gelijke stand dan is de voorgaande tussenstand beslissend

* Een battle is enkel geldig bij minstens 4 stemmen in totaal dit om te vermijden dat obscure films kunnen doorgaan met slechts 1 of 2 stemmen voor. Een battle die dit niet haalt binnen 24 uur zal worden uitgesteld zodanig dat de films alsnog door de nodige mensen kan worden bekeken.

* Je moet zelf de tussenstand aanpassen bij het stemmen, eventueel melden voor welke film je stemt om verwarring te vermijden. Controleer zelf of de tussenstand klopt na stemmen en pas indien nodig aan.

Hoe battles plaatsen?

* Quote het overzicht van de battles

* Verwijder de quotes en alle battles voor en na de battle die je wil plaatsen

* Plaats onder de battle “t/m 7, 2 verschil”

* Een andere methode mag ook zolang de links naar de films aanwezig zijn

* Optioneel kan een link naar het overzicht van de battles worden geplaatst

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Battle 1

vs.

Maniac (2012)

T/m 7, 2 verschil

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

1-0 TDR

Onderhond

• 87594 messages
  • 12841 votes

2-0 TDR

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

3-0

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

4-0

Noodless

• 10042 messages
  • 6178 votes

alexspyforever battle 24 is een leuke amaai....wat een uitloting voor jou

Zou deze films wel eens graag zien....ik heb nog wat tijd.....

Eerste battle al dadelijk een moeilijke voor mij...beide 4 sterren en om echt te vergelijken met elkaar iets te ver weg. Je passe.

Cikx

• 2120 messages
  • 1083 votes

Heel veel films die nog op mijn lijstje staan.

Ik ga zsm A Nightmare on Elm Street en Rosemary's Baby kijken.

Heb ik al lang genoeg mee gewacht.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Noodless wrote:

alexspyforever battle 24 is een leuke amaai....wat een uitloting voor jou

Zou deze films wel eens graag zien....ik heb nog wat tijd.....

Eerste battle al dadelijk een moeilijke voor mij...beide 4 sterren en om echt te vergelijken met elkaar iets te ver weg. Je passe.

Oesje ja die wordt voor mij erg moeilijk al weet ik op die manier dat altijd minstens 1 van mijn favorieten door zal gaan ik moet zeggen ik heb de lijst nog niet erg hard bestudeerd, ik heb de filmlijst enkel met url's door de randomizer gegooid (zonder de titels van de films dus erbij). Dus tijdens het opstellen van de battles wist ik zelf ook niet welke films tegenover elkaar stonden, dat kon ik pas zien toen ik de lijst hier daadwerkelijk plaatste. Het maakt het ook voor mij extra spannend pas op het laatste moment te weten welke films gaan duelleren

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

TDR niet gezien dus ik sla deze al over.

• 11902 messages
  • 5309 votes

Let the Right One In tegenover Rosemary's Baby... au.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.