• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

Gang_Star

• 6837 messages
  • 3401 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Leuk dat je weer opduikt net nadat ik een recensie schreef bij een van jouw nominaties

Puur toeval Had een late dienst en was toch vroeg wakker waardoor ik wat tijd over had. Mooi joh, een 3,5* stem. Wie had gedacht dat ik jou nog horror zou kunnen tippen

Nu ben ik dan ook wel heel benieuwd naar wat je van Sleepy Hollow zou vinden, aangezien die film als een soort horrorsprookje de nodige fantasy bevat

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Gang_Star wrote:

(quote)

Puur toeval Had een late dienst en was toch vroeg wakker waardoor ik wat tijd over had. Mooi joh, een 3,5* stem. Wie had gedacht dat ik jou nog horror zou kunnen tippen

Nu ben ik dan ook wel heel benieuwd naar wat je van Sleepy Hollow zou vinden, aangezien die film als een soort horrorsprookje de nodige fantasy bevat

Goh de eerste keer dat ik Sleepy Hollow zag dat moet dus al meer dan 10 jaar geleden zijn toen vond ik die nog goed. Het is typisch Burton dark fantasy maar erg serieus moet je zijn films niet nemen. Als ik denk aan Beetle Juice, Alice in Wonderland, Edward Scissorhands, Corpse Bride... die neigen toch eerder naar het (tragi) komische dan echt creepy horror. Het zijn meestal wel visueel mooie films. Maar gaandeweg heb ik het toch meer voor de meer serieuze dark fantasy zoals Pan's Labyrinth, The Company of Wolves, Don't Be Afraid of the Dark. Maar een garantie op succes zijn die niet als ik denk hoe verschrikkelijk ik films zoals Crimson Peak en Mama (2013) vond. Maar van de Burton films vind ik Sleepy Hollow wel de beste ook het meeste horror met toch enkele spannende scènes en een lekker donker bos. Ik zou em wellicht zelf niet meer opzetten, wellicht wel meekijken in gezelschap.

Livide had misschien niet zo een erg sterk verhaal en het blijft vaag maar het concept vond ik heel leuk. Hoe het precies in elkaar zat is niet helemaal duidelijk maar dat het macaber was, was een zekerheid. De karakters fascineerden mij wel. Zoals ik al meldde klein beetje zoals The Innocents bij momenten en ook wel elementen van Fragiles (2005) vind ik ook een goeie. Ja ik wil Livide wel in mijn collectie zeker omdat die het potentieel heeft om nog in mijn waardering te stijgen bij herkijken

baspls als je nu eender welke andere Wan film had gekozen kon ik er nog inkomen maar Saw vind ik eigenlijk de enige echt goede film van hem omdat die juist niet zo een formulewerkje als zijn latere films (ik hoef niet meer te zeggen welke ik bedoel dat weet je best lol). Het is een grauwe film, origineel in de tijd en niet zo gelikt als zijn latere horrorfilms.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ok overduidelijk Calvaire naar de herkansing

Lijst 7

Ils (2006)

Mon Seung (2006)

À l'Intérieur (2007)

[Rec] (2007)

Pop Skull (2007)

Trick 'r Treat (2007)

El Orfanato (2007)

Martyrs (2008)

Låt den Rätte Komma In (2008)

Eden Lake (2008)

Tôkyô Zankoku Keisatsu (2008)

The Ruins (2008)

Gurotesuku (2009)

1) Quote steeds de lijst van de vorige kiezer

2) Kies maximum 3 films die je liever niet in de KO wil, zet er een '1' achter of indien er al een cijfer staat tel er 1 bij op

3) Niet meer dan 1 keer kiezen per persoon

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Even melden dat Lijst 8 zal worden geplaatst door joolstein omdat ik zelf niet in de mogelijkheid zal zijn om het te doen.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Met 4 stemmen gaat Mon Seung (2006) naar de herkansing.

Lijst 8

Antichrist (2009)

The House of the Devil (2009)

The Shrine (2010)

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010)

I Spit on Your Grave (2010)

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Mientras Duermes (2011)

Absentia (2011)

You're Next (2011)

Livide (2011)

American Mary (2012)

Daddy's Little Girl (2012)

Sinister (2012)

The Cabin in the Woods (2012)

1) Quote steeds de lijst van de vorige kiezer

2) Kies maximum 3 films die je liever niet in de KO wil, zet er een '1' achter of indien er al een cijfer staat tel er 1 bij op

3) Niet meer dan 1 keer kiezen per persoon

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Bedankt joolstein! Ook eens leuk dat ik niet als eerste hoef te stemmen.

Ik heb ze allemaal gezien hier, ik zou er meer dan 3 willen kiezen dus pak ik maar de 2 die ik echt slecht vond zijnde Antichrist en House of the Devil.

Antichrist (2009): 3

The House of the Devil (2009): 2

The Shrine (2010)

Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010)

I Spit on Your Grave (2010)

Tucker and Dale vs. Evil (2010)

Mientras Duermes (2011): 2

Absentia (2011)

You're Next (2011)

Livide (2011)

American Mary (2012): 2

Daddy's Little Girl (2012)

Sinister (2012)

The Cabin in the Woods (2012): 1

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.