- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Calvaire scoort bij mij slechts 1*. Veruit de minste dus van wat ik heb gezien, wat bijna alle films zijn. De rest degelijke tot goede films.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Leuk dat je weer opduikt net nadat ik een recensie schreef bij een van jouw nominaties 
Puur toeval
Had een late dienst en was toch vroeg wakker waardoor ik wat tijd over had. Mooi joh, een 3,5* stem. Wie had gedacht dat ik jou nog horror zou kunnen tippen 
Nu ben ik dan ook wel heel benieuwd naar wat je van Sleepy Hollow zou vinden, aangezien die film als een soort horrorsprookje de nodige fantasy bevat 
Woland
-
- 4796 messages
- 3816 votes
Voor de statistieken, maar toch.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Puur toeval
Had een late dienst en was toch vroeg wakker waardoor ik wat tijd over had. Mooi joh, een 3,5* stem. Wie had gedacht dat ik jou nog horror zou kunnen tippen 
Nu ben ik dan ook wel heel benieuwd naar wat je van Sleepy Hollow zou vinden, aangezien die film als een soort horrorsprookje de nodige fantasy bevat
Goh de eerste keer dat ik Sleepy Hollow zag dat moet dus al meer dan 10 jaar geleden zijn toen vond ik die nog goed. Het is typisch Burton dark fantasy maar erg serieus moet je zijn films niet nemen. Als ik denk aan Beetle Juice, Alice in Wonderland, Edward Scissorhands, Corpse Bride... die neigen toch eerder naar het (tragi) komische dan echt creepy horror. Het zijn meestal wel visueel mooie films. Maar gaandeweg heb ik het toch meer voor de meer serieuze dark fantasy zoals Pan's Labyrinth, The Company of Wolves, Don't Be Afraid of the Dark. Maar een garantie op succes zijn die niet als ik denk hoe verschrikkelijk ik films zoals Crimson Peak en Mama (2013) vond. Maar van de Burton films vind ik Sleepy Hollow wel de beste ook het meeste horror met toch enkele spannende scènes en een lekker donker bos. Ik zou em wellicht zelf niet meer opzetten, wellicht wel meekijken in gezelschap.
Livide had misschien niet zo een erg sterk verhaal en het blijft vaag maar het concept vond ik heel leuk. Hoe het precies in elkaar zat is niet helemaal duidelijk maar dat het macaber was, was een zekerheid. De karakters fascineerden mij wel. Zoals ik al meldde klein beetje zoals The Innocents bij momenten en ook wel elementen van Fragiles (2005) vind ik ook een goeie. Ja ik wil Livide wel in mijn collectie zeker omdat die het potentieel heeft om nog in mijn waardering te stijgen bij herkijken 
baspls als je nu eender welke andere Wan film had gekozen kon ik er nog inkomen maar Saw vind ik eigenlijk de enige echt goede film van hem omdat die juist niet zo een formulewerkje als zijn latere films (ik hoef niet meer te zeggen welke ik bedoel dat weet je best lol). Het is een grauwe film, origineel in de tijd en niet zo gelikt als zijn latere horrorfilms.
Dragon
-
- 62559 messages
- 4509 votes
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ok overduidelijk Calvaire naar de herkansing
Lijst 7
1) Quote steeds de lijst van de vorige kiezer
2) Kies maximum 3 films die je liever niet in de KO wil, zet er een '1' achter of indien er al een cijfer staat tel er 1 bij op
3) Niet meer dan 1 keer kiezen per persoon
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Lijst 7
Enkel Pop Skull moet ik nog zien
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Alle films gezien!
Noodless
-
- 10041 messages
- 6177 votes
1 film niet gezien. Voor mij een sterke lijst
Daarom dit keer 3 nominaties die ik duidelijk minder vind.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Woland
-
- 4796 messages
- 3816 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Even melden dat Lijst 8 zal worden geplaatst door joolstein omdat ik zelf niet in de mogelijkheid zal zijn om het te doen.
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Låt den Rätte Komma In (2008): 2
Tôkyô Zankoku Keisatsu (2008) 1
Ik ben zonder meer voorstander van Aziatische horrorfilms, maar Grotesque vond ik echt belabberd.
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
Met 4 stemmen gaat Mon Seung (2006) naar de herkansing.
Lijst 8
Tucker and Dale vs. Evil (2010)
1) Quote steeds de lijst van de vorige kiezer
2) Kies maximum 3 films die je liever niet in de KO wil, zet er een '1' achter of indien er al een cijfer staat tel er 1 bij op
3) Niet meer dan 1 keer kiezen per persoon
joolstein
-
- 10829 messages
- 8915 votes
De films; Antichrist, Tucker and Dale vs. Evil, The Cabin in the Woods en Wai Dor Lei Ah Yut Ho uit dit lijstje niet gezien
Lijst 8
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
U96
-
- 731 messages
- 762 votes
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Bedankt joolstein! Ook eens leuk dat ik niet als eerste hoef te stemmen.
Ik heb ze allemaal gezien hier, ik zou er meer dan 3 willen kiezen dus pak ik maar de 2 die ik echt slecht vond zijnde Antichrist en House of the Devil.
The House of the Devil (2009): 2
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
WardT
-
- 274 messages
- 3111 votes
Van die ik gezien heb vind ik alleen The Cabin in the Woods heel slecht:
The House of the Devil (2009): 3
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Geen best lijstje van de paar die ik gezien heb.
The House of the Devil (2009): 3
Hollywood007
-
- 3342 messages
- 3838 votes
Noodless
-
- 10041 messages
- 6177 votes
Valak
-
- 626 messages