• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Horrorfilm draft en KO

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Alathir het systeem dat jij voorstelt is misschien wel eerlijker maar heeft volgens mij niet de aantrekkingskracht van een KO die simpel is en het element van geluk dat hoort er nu eenmaal bij en heeft ook zijn charme.

En als je ze allemaal uit een lijst goed vind, dan stem je niet, we staan niet met een pistool tegen je hoofd hé

arno74 het spijt mij maar ik kan nu niet ineens weer eens regels gaan veranderen. Het was al een heel gedoe om tot een systeem te komen waarin we op een zo eerlijk mogelijke manier 7 kunnen wegstrepen en ik ga wel degelijk kiezen voor films die ik niet goed vind dus geen blind wegstrepen. Je weet toch dat het perfecte systeem waar iedereen tevreden mee is niet bestaat. Als ik aan nog eens 24 mensen moest gaan vragen hoe pakken we dat aan, dan had ik misschien nog zoveel andere meningen gekregen. Je zal zeker nog tijd hebben om nog films te kijken, ik verwacht niet dat die KO op een maand gespeeld gaat zijn. Ik ga sowieso een regel invoeren dat battles met maar 1 of 2 stemmen worden uitgesteld tot er genoeg mensen zijn die beide films hebben gezien om een eerlijk oordeel te kunnen vellen. Zeker kunnen we tussen de rondes telkens wat rustpauze inbouwen zoals je al voorstelde.

Oh en de beste film per user, staat geen tijdslimiet op, mag je zelf kiezen wanneer je die doorstuurt. Is geen verplichting, leek me gewoon leuk om te weten.

Boeikens ja ik weet het maar we hebben geen duidelijke limiet gesteld dus ik kon die moeilijk weigeren. Het is bovendien de enige met zo weinig stemmen. IK heb gezien dat die via youtube beschikbaar is.

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

Freaks (1932)

Cat People (1942)

Les Diaboliques (1955)

Dracula (1958):

Psycho (1960)

La Maschera del Demonio (1960)

House of Usher (1960)

The Innocents (1961)

The Haunting (1963)

Repulsion (1965)

Witchfinder General (1968)

The Devil Rides Out (1968)

Voor mij zijn ze allemaal goed (degene die ik gezien heb). Degenen die ik niet gezien heb wil ik er niet uitstemmen. Ik kan niet oordelen over een film die ik niet gezien heb.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wil je die lijst aub niet leeg maken, dit werkt verwarrend voor mensen die nog willen stemmen. Want we gaan daar telkens op verder. Er is geen verplichting om te stemmen als je ze allemaal goed vind en ik ga ook proberen om niet geziene film al bij voorbaat te veroordelen.Ik vertrouw op de eerlijkheid van de deelnemers.

Mensen die nog willen stemmen. Dit is de correcte lijst om op verder te gaan.

Lijst 1

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922): 1

Freaks (1932) 1

Cat People (1942): 1

Les Diaboliques (1955): 1

Dracula (1958): 1

Psycho (1960): 2

La Maschera del Demonio (1960): 1

House of Usher (1960): 1

The Innocents (1961)

The Haunting (1963)

Repulsion (1965): 5

Witchfinder General (1968)

The Devil Rides Out (1968): 1

Noodless

• 10040 messages
  • 6176 votes

Te weinig gezien....maar 5 films...dus ik pas voor deze lijst.

Ik ga niet elimineren.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Vanwaar alle haat aan Psycho

U96

• 731 messages
  • 762 votes

baspls wrote:

Vraag ik me ook af....

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

baspls wrote:

Geen haat, het is wel een prima film hoor! Het is een geslaagde film, maar afgezien dat ik het niet zijn beste film vindt. Heb ik mijn keuze gebaseerd op het genre. De drie films waar ik op stemde hebben alle ook Thriller als genre. En dat genre voerde toch net meer de boventoon. Sorry voor wie de films hebben genomineerd!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

joolstein wrote:

(quote)

Geen haat, het is wel een prima film hoor! Het is een geslaagde film, maar afgezien dat ik het niet zijn beste film vindt. Heb ik mijn keuze gebaseerd op het genre. De drie films waar ik op stemde hebben alle ook Thriller als genre. En dat genre voerde toch net meer de boventoon. Sorry voor wie de films hebben genomineerd!

Ik zie Psycho ook in de eerste plaats als een thriller maar om die te nomineren neen daarvoor is die te goed tov van andere films in het lijstje. Ik ben geen Hitchcock fan maar The Birds vind ik wel heel goed!

Repulsion steekt er voor mij ook flink bovenuit als minste film uit het lijstje.

Lord Flashheart dus je stemt voor Nosferatu omdat je niet van silents houdt? Count Orlok is nochtans de meest creepy vampier naar mijn mening...

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ik elimineer alleen films die ikzelf een onvoldoende heb gegeven. Dat is bij deze eerste lijst niet het geval...

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Heel aardig dat Lord Flashheart mijn nominatie van The Devil Rides Out erin wil houden maar eerlijk is eerlijk deze film heeft ook twee tegen-stemmen! Daarom een her-post!

Lijst 1

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922): 2

Freaks (1932) 1

Cat People (1942): 1

Les Diaboliques (1955): 1

Dracula (1958): 1

Psycho (1960): 2

La Maschera del Demonio (1960): 1

House of Usher (1960): 1

The Innocents (1961)

The Haunting (1963)

Repulsion (1965): 6

Witchfinder General (1968) 1

The Devil Rides Out (1968): 2

Hollywood007

• 3342 messages
  • 3838 votes

alexspyforever wrote:

Hollywood007 wil je die lijst aub niet leeg maken, dit werkt verwarrend voor mensen die nog willen stemmen. Want we gaan daar telkens op verder. Er is geen verplichting om te stemmen als je ze allemaal goed vind en ik ga ook proberen om niet geziene film al bij voorbaat te veroordelen.Ik vertrouw op de eerlijkheid van de deelnemers.

Oeps, sorry. Ik dacht dat we telkens de lijst moesten kopiëren en enkel de films aanduiden voor onszelf.

Even voor de duidelijkheid. Het is toch niet de bedoeling dat we de films eruitstemmen die we nog niet gezien hebben? Ben niet zo goed mee precies.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hollywood007 wrote:

(quote)

Oeps, sorry. Ik dacht dat we telkens de lijst moesten kopiëren en enkel de films aanduiden voor onszelf.

Even voor de duidelijkheid. Het is toch niet de bedoeling dat we de films eruitstemmen die we nog niet gezien hebben? Ben niet zo goed mee precies.

De bedoeling is voor de films te stemmen die je er NIET in wil, logischerwijze zijn dat films die je niet goed vindt. Dus dat zijn doorgaans niet de films die je nog niet hebt gezien. Dat is ook het punt van het spel om de nog niet geziene films te kijken en alzo op een eerlijke manier te kunnen oordelen als 2 films tegenover elkaar staan bij de KO. Dan is er wel de verplichting dat je beide films moet hebben gezien om te mogen stemmen. Nogmaals ik ga dat niet controleren, ik ga uit van de eerlijkheid van de stemmers.

joolstein bedankt voor je oplettendheid, ik had het niet opgemerkt

Lord Flashhheart let op dat je bij het quoten niet teveel wist want dan klopt de tussenstand niet meer.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

alexspyforever wrote:

De bedoeling is voor de films te stemmen die je er NIET in wil, logischerwijze zijn dat films die je niet goed vindt. Dus dat zijn doorgaans niet de films die je nog niet hebt gezien.

Ieder heeft zo zijn eigen redenering. Mijn idee is meer ik wil aan zoveel mogelijk battles mee kunnen doen, dus elimineer ik films die ik niet gezien heb, waarbij ik dan kijk naar laagst aantal stemmen en laagste score, en uiteraard of ze in eerste instantie me wel of niet liggen. Ik kan ze toch niet allemaal zien, en het is immers een K.O. Bij lijstje 1 was het wel erg ongelukkig omdat alle 3 films die voor mij nieuw waren best goed scoren.

WardT

• 274 messages
  • 3111 votes

Te weinig gezien uit dit lijstje om te stemmen. Jammer dat Repulsion op de schopstoel zit, vind ik toch een alleraardigste psychologische horror.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

alexspyforever wrote:

dus je stemt voor Nosferatu omdat je niet van silents houdt? Count Orlok is nochtans de meest creepy vampier naar mijn mening...

Nee, ben gewoon geen fan van dat soort films. Ik heb vorige week nog Dr. Caligari gezien en voor mij zijn het niet meer dan leuke curiosa. Echt genieten doe ik niet. Daarvoor is het gewoon achterhaalde techniek, zoals dat ook geldt voor voorlopers van de film als de toverlantaarn. Leuk voor in een museum.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik heb totaal niks gezien uit dit lijstje, dan kan ik ook nergens op stemmen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

arno74 wrote:

(quote)
Ieder heeft zo zijn eigen redenering. Mijn idee is meer ik wil aan zoveel mogelijk battles mee kunnen doen, dus elimineer ik films die ik niet gezien heb, waarbij ik dan kijk naar laagst aantal stemmen en laagste score, en uiteraard of ze in eerste instantie me wel of niet liggen. Ik kan ze toch niet allemaal zien, en het is immers een K.O. Bij lijstje 1 was het wel erg ongelukkig omdat alle 3 films die voor mij nieuw waren best goed scoren.

Ik ga nog zo veel mogelijk proberen te zien maar alles neen, wellicht dat ik bij een aantal arthouse films toch ga afhaken aangezien die mij toch niet liggen. Van de laatste lijst (de meeste recente titels) heb ik het minste gezien dus daar ga ik misschien zelfs niet gaan stemmen ofwel enkel voor films die ik totaal geen horror vind zoals The Final Girls. En dan is er nog Tsuburo (2004) die ik niet kan vinden dus als die er alsnog uitgaat ga ik die aan mij voorbij laten gaan.

arno74

• 8700 messages
  • 3342 votes

Ik heb dik 50 niet gezien, waarvan ik nog wel een stuk of 20 zou kunnen zien, maar niet alle 20 binnen een paar maanden, laat staan weken, ik vind het ook leuk om andere films te zien

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Van alle genomineerde films moet ik er nu nog 17 kijken.

Tsuburo no Gara (2004) valt tot nu toe af want daar is zo goed als niet aan te komen!

Weet niet of ik die 16 films nog ga halen voordat we met de voor-rondes klaar zijn. Er zitten nu nog wat films tussen waar ik echt zin voor moet maken. En ik wil nog wat films uit 2017 bekijken voordat het jaar is afgelopen. Maar ik heb het verder natuurlijk ook wel redelijk makkelijk doordat ik het meeste al gezien heb.

Als iemand wel weet hoe Tsuburo no Gara (2004) kan worden bekeken hoor ik het graag!

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ok Repulsion (1965) verwezen naar de herkansing...

Lijst 2

Spider Baby, or The Maddest Story Ever Told (1968)

Rosemary's Baby (1968)

Night of the Living Dead (1968)

The Wizard of Gore (1970)

La Noche del Terror Ciego (1972)

The Exorcist (1973)

Profondo Rosso (1975)

Jaws (1975)

Carrie (1976)

Communion (1976)

La Casa dalle Finestre Che Ridono (1976)

The Omen (1976)

Suspiria (1977)

Hausu (1977)

Voor de duidelijkheid

1) Quote steeds de lijst van de vorige kiezer

2) Kies maximum 3 films die je liever niet in de KO wil, zet er een '1' achter of indien er al een cijfer staat tel er 1 bij op

3) Niet meer dan 1 keer kiezen per persoon

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Ik onthoud mij bij deze lijst van stemming. Vind ze allemaal goed en degene die ik niet ken lijken me ook niet slecht.

GoodOldJack

• 1339 messages
  • 4625 votes

Ga niet stemmen hier, films die ik gezien heb uit die lijst vond ik allemaal op zijn minst degelijk en stemmen op een film die ik niet gezien heb vind ik ook maar raar.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

joolstein wrote:

Als iemand wel weet hoe Tsuburo no Gara (2004) kan worden bekeken hoor ik het graag!

Hij is te pindakazen, in mijn ervaring.

joolstein

• 10829 messages
  • 8915 votes

Woland wrote:

Hij is te pindakazen, in mijn ervaring.

Ik heb gezocht maar ik kan helaas geen potje pindakaas vinden.

Woland

• 4796 messages
  • 3815 votes

Ik heb 'm een tijd terug wel zo gevonden - volgens mij via onze Zweedse vrienden van de piratenbaai.

Hoe dan ook, ik heb 'm volgens mij nog wel liggen. Kan 'm anders volgende week wel doorsturen, als je 'm alsnog niet vinden kan.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.